Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 445

    Opprinnelig skrevet av MortenA

    Ikke rettet spesifikt mot dette innlegget, men hvordan forklarer folk at Edh spilte fantastisk på venstresiden i våres, men så fort han ble flyttet over på høyre så ble han svak?
    Hvordan forklarer man at Edh sin startdebut som høyre vb mot rbk er noen av de beste debutkampene vi har sett på åråsen mens han nå i samme formasjon og relativt likt spilloppsett sliter?
    Fotball er ikke alltid så rett-fram, har egentlig noen spilt bra over tid på høyresida vår etter 343 formasjon?
    Ingen av backa våre har noe særlig til innleggsfot, Dragsnes sitt fremste våpen er jo ikke bare løpskapasitet, men også at han alltid løper til dødlinja og i rom. Ranger har en bra motor han og, men han stopper ofte bare opp der Dragsnes buer løpa sine så han bare kan fortsette i fart. Det burde ikke stå om mer enn små detaljer før Ranger kan knekke koden sånn som dragsnes har gjort. Da dragen kom ble det fryktelig mange innlegg med altfor dårlig adresse, nå er det enda mer løp, kutter inn, legger flatt langs bakken bakover i feltet, og jommen har han ikke klaska noen i nærmeste med høyra og. Definitivt knekt en kode der. Ikke gi opp Ranger enda, muligheter, erfaring, prøving og feiling er det som skal til.

    Kommentar

    • banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2018
      • 438

      Opprinnelig skrevet av Nosferatu

      ...Høyresiden vår får jo så få muligheter til å markere seg, siden den blir brukt så lite. Ta Royal Antwerp hjemme. Dragsnes blir brukt hele tiden, spiller ifølge de aller fleste en kjempekamp, og får slått haugevis av innlegg, hvorav ...nesten ingen når fram til medspiller. Poenget er: vi er alle glade i venstresiden vår, men selv om den lykkes flere ganger mistenker jeg at den prosentvis ikke er så forbanna mye mer effektiv enn den høyre....
      Det positive er at det var en radikal framgang mot Godset, hvor høyresiden var vel så mye brukt som venstresiden. Skal vi lykkes i lengden, så holder det ikke med en velfungerende venstreside.
      Så håper at forrige kamp var starten på en ny trend, hvor begge sidestopperene og vingbackene "gunner" til og blir brukt ved offensiv oppbygging.

      Kommentar

      • Kenneth_81
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Jul 2022
        • 18

        Klarer vi 12 poeng resten av sesongen så er jeg superfornøyd! Da havner vi på 56 poeng og da tror jeg 2-3 plass er ganske så sikkert.

        En av Bart eller Bodø kommer til å slite den nest måneden. De er rimelig ustabile i prestasjonene de og. Spørsmålet er vel heller om vi klarer 12 poeng med de kampene vi har igjen.
        Det laget her kan jo ende opp med å vinne de neste 4 kampene og tape resten mot antatt dårligere motstand.

        Men uansett så har det vært en utrolig gøy sesong og jeg ser virkelig lyst på fremtiden! Akor tilbake, Lehne som rett og slett gjør dette laget mye bedre pluss mange andre positive ting som flere talenter, bedre økonomi, flere tilskuere. Gleder meg!

        Kommentar

        • *eLSKerLSK*
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 402

          2. plass etter 23 runder er ikke krise. Stang ut med skader og overgang har stagget oss. Medaljer er stadig realistisk.

          Kommentar

          • occean-fan!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 646

            Drømmen om medalje lever fortsatt!
            Vi sliter med å komme ut av den dårlige perioden og levere flere kamper som er gode på rad. Håper noen har noe å komme med i forhold til dette, for her kan det fort være lurt å tenke litt annerledes for å bryte mønsteret.

            Kommentar

            • Kristian
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 690

              Skulle vi mot formodning klare en 5. plass, vil det etter omstendighetene være fantastisk. Noe bedre blir bare utopisk.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4284

                Herregud som det svinger. Går fra å ha klokkertro på 2. plass før kampen til å glede meg over at Viking ga bort poeng etter.

                Rosenborg hadde maks uttelling i dag og er ligaens beste hjemmelag. Dersom vi ikke tar medalje i år, var det ikke borte på Lerkendal det røyk. Det var heller f.eks. hjemme mot KBK og borte mot Jerv. Jeg har langt større trua på resultater mot Molde og Glimt på eget gress. Det fine er at alle lagene rundt oss fortsatt skal møte hverandre, med unntak av Glimt og Molde, som jo uansett ga et godt resultat for vår del. Vi er ferdige med de vanskelig bortekampene mot Enga og RBK og ligger fortsatt på 2. plass. Det er en stor fordel. Dersom vi leverer godt etter at vi er ferdige med rekka Glimt, Viking, Molde så tror jeg vi har gode muligheter til Europa-plass neste år, som jo helt klart vil være en bragd.

                Men landslagspausen kommer godt med nå. Troppene må samles.
                Last edited by Kanarivogel89; 18.09.2022, 19:24.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3933

                  Takk til dere som klarer å se det positive etter denne kampen og formkurven vår. Hva skulle vi gjort uten dere!
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Kjøttkaka
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2012
                    • 289

                    Det er absolutt fortsatt muligheter for å ta sølv. Glimt avgir stadig vekk poeng og er opptatt med Europa. RBK har enorm flyt og er gode hjemme, men de baserer seg jo veldig på innsats og har høy effektivitet. Sånne lag kan tape mot hvem som helst, også borte. VIF er fortsatt noen poeng bak, og er heller ikke de veldig stabile.

                    Om vi fortsatt henger med etter de neste tre kampene, så har jeg trua.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3933

                      Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                      Om vi fortsatt henger med etter de neste tre kampene, så har jeg trua.
                      Joda. Men det var det da.

                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*
                        2. plass etter 23 runder er ikke krise. Stang ut med skader og overgang har stagget oss. Medaljer er stadig realistisk.
                        Tenkte det samme helt til jeg så kampprogrammet:

                        Glimt, Viking og Molde i de 3 neste blir voldsomt hard.

                        Kommentar

                        • Kjøttkaka
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2012
                          • 289

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                          Joda. Men det var det da.
                          Men hvis jeg skulle rangert før RBK-kampen de fire neste kampene fra lettest til vanskeligst, så ville det sett sånn ut:

                          1. Molde hjemme. Vi har selv de årene vi var begredelige ofte klart å levere brukbare kamper mot Molde. Selv om vi ikke vant i fjor, så kjørte vi over dem, og det var en av de beste kampene vi har spilt under Bakke. Jeg tror vi tar poeng. Molde har også så godt som vunnet serien, og de kommer i tillegg rett fra bortekamp i Europa.
                          2. Glimt hjemme. Glimt hangler også, og de har en Europa-kamp mot Arsenal de også må tenke på. I tillegg spiller vi hjemme og på gress. Jeg tror vi har gode muligheter til å ta poeng.
                          3. Viking borte. Jeg syns QR-kode Arena er en vrien bortebane, og har aldri trua der. Greit nok at Viking er en skygge av laget de var i vår, men på plasten deres med deres spillestil tror jeg det blir tøft. Samtidig ikke umulig så dårlige som Viking også har vært. Denne blir vrien, men Viking er et lag der lufta har gått ut av ballongen og de kan tape mot hvem som helst.
                          4. RBK borte. Greit nok at vi har slått dem tre ganger på rad, men et tre kan ikke vokse inn i himmelen. Rosenborg har vært bunnsolide hjemme, er hypereffektiv, og har en intens spillestil basert på å kjempe lag ut av stilen som vi tidligere har sett KBK, Jerv og Godset klare mot oss. Samtidig har vi de forsvarsproblemene vi har for øyeblikket. Det viste seg at denne kampen ble for tøff.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4284

                            Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

                            Men hvis jeg skulle rangert før RBK-kampen de fire neste kampene fra lettest til vanskeligst, så ville det sett sånn ut:

                            1. Molde hjemme. Vi har selv de årene vi var begredelige ofte klart å levere brukbare kamper mot Molde. Selv om vi ikke vant i fjor, så kjørte vi over dem, og det var en av de beste kampene vi har spilt under Bakke. Jeg tror vi tar poeng. Molde har også så godt som vunnet serien, og de kommer i tillegg rett fra bortekamp i Europa.
                            2. Glimt hjemme. Glimt hangler også, og de har en Europa-kamp mot Arsenal de også må tenke på. I tillegg spiller vi hjemme og på gress. Jeg tror vi har gode muligheter til å ta poeng.
                            3. Viking borte. Jeg syns QR-kode Arena er en vrien bortebane, og har aldri trua der. Greit nok at Viking er en skygge av laget de var i vår, men på plasten deres med deres spillestil tror jeg det blir tøft. Samtidig ikke umulig så dårlige som Viking også har vært. Denne blir vrien, men Viking er et lag der lufta har gått ut av ballongen og de kan tape mot hvem som helst.
                            4. RBK borte. Greit nok at vi har slått dem tre ganger på rad, men et tre kan ikke vokse inn i himmelen. Rosenborg har vært bunnsolide hjemme, er hypereffektiv, og har en intens spillestil basert på å kjempe lag ut av stilen som vi tidligere har sett KBK, Jerv og Godset klare mot oss. Samtidig har vi de forsvarsproblemene vi har for øyeblikket. Det viste seg at denne kampen ble for tøff.
                            Jeg kan faktisk ikke huske sist vi var det dårligste laget mot Molde. Må være da vi slo tilbake og gikk fra 0-3 til 3-3 i løpet av de siste fem minuttene.

                            Jeg er enig i analysen for øvrig . Viking borte sliter vi alltid mot. Men dersom vi vinner de resterende fire hjemmekampene er mye gjort, spesielt med tanke på at vi da også vil slå Glimt og ta en «sekspoenger» der. Vinner vi fire må Enga vinne seks av sju for å ta oss igjen. Glimt vil være fem poeng bak oss dersom vi slår dem og må derfor vinne to kamper flere enn oss for å ta oss igjen. Rosenborg er veldig svake på bortebane, men kan fort rive til seg andreplassen. Vil uansett si det ser lyst ut angående minst en tredjeplass om vi slår Glimt 1. oktober.

                            Men kjenner jeg denne gjengen rett så tar vi tre strake nå før det ryker mot Haugesund, Aafk og Kamma
                            Last edited by Kanarivogel89; 19.09.2022, 15:46.

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3164

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                              Men kjenner jeg denne gjengen rett så tar vi tre strake nå før det ryker mot Haugesund, Aafk og Kamma
                              Kjenner jeg FOTBALLEN rett....

                              De aller fleste supportere for andre lag jeg kjenner, eller ser hva de skriver, sier akkurat, helt nøyaktig, det samme, med sukket "Typisk oss!". Slik er fotballens frustrerende og fascinerende vesen, men også med så mange positive og noen ganger helt ufortjente overraskelser, så avhengig av et psykologisk skjørt kollektivt samspill og av så få skåringer at nesten annenhver kamp avgjøres av "tilfeldigheter".

                              gilbert

                              Kommentar

                              • Zindrinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2019
                                • 445

                                Blir det Joel Mvuka mot Colin mot Glimt da? Vil regne med at både molde viking og glimt vil utpeke seg han som vårt svake punkt i forsvaret. Eller skal vi ta vekk et av våre beste moment i Vetles løp med å flytte han ned? Jeg tror vi må finne på no nytt.. ikke endre alt men justere det som åpenbart ikke funker.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4284

                                  Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                                  Blir det Joel Mvuka mot Colin mot Glimt da? Vil regne med at både molde viking og glimt vil utpeke seg han som vårt svake punkt i forsvaret. Eller skal vi ta vekk et av våre beste moment i Vetles løp med å flytte han ned? Jeg tror vi må finne på no nytt.. ikke endre alt men justere det som åpenbart ikke funker.
                                  Glimt blir kanskje litt tidlig, men har et håp om at Pettersson er tilbake mot Viking. En strekk av den typen han fikk tar vanligvis 5-6 uker å lege. Det har vel allerede gått fire uke nå snart?

                                  Veldig mange av problemene våre løses dersom Tom kommer seg tilbake. Jeg slår et slag for Ylldren på høyre vingback, så kan vi gi Simsir sjansen på vingen. Høyresiden er død uansett, så her må det gjøres noe.

                                  Kommentar

                                  • Zindrinho
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2019
                                    • 445

                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                    Glimt blir kanskje litt tidlig, men har et håp om at Pettersson er tilbake mot Viking. En strekk av den typen han fikk tar vanligvis 5-6 uker å lege. Det har vel allerede gått fire uke nå snart?

                                    Veldig mange av problemene våre løses dersom Tom kommer seg tilbake. Jeg slår et slag for Ylldren på høyre vingback, så kan vi gi Simsir sjansen på vingen. Høyresiden er død uansett, så her må det gjøres noe.
                                    Han var på nedadgående kurve før skaden han og da, det er vel ikke bare å steppe rett inn mot hverken viking eller glimt og forvente toppnivå fra første match igjen. Men helt klart uvurderlig når han er i form, målscorer av rang fra han fikk sang mot Nardo og ut vårdelen av sesongen.
                                    Ganske nøyaktig 3 uker siden han gikk av på slutten mot kbk nå, 28aug.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4284

                                      Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                      Han var på nedadgående kurve før skaden han og da, det er vel ikke bare å steppe rett inn mot hverken viking eller glimt og forvente toppnivå fra første match igjen. Men helt klart uvurderlig når han er i form, målscorer av rang fra han fikk sang mot Nardo og ut vårdelen av sesongen.
                                      Ganske nøyaktig 3 uker siden han gikk av på slutten mot kbk nå, 28aug.
                                      Ikke toppnivå, men han er i det minste tøffere og smartere i begge bokser enn det Colin er. Føler meg absolutt ikke trygg på sistnevne i storoppgjørene. Tar heller Pettersson litt unna 100% form enn en spiller som knapt har bevist noe som helst denne sesongen. Har vel tilgode å spille en virkelig god kamp for oss, Colin.

                                      For øvrig, ref det opprinnelige innlegget ditt, så er jeg minst like bekymret for Ranger vs Pellegrino. Grøss og gru.

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9365

                                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                        For øvrig, ref det opprinnelige innlegget ditt, så er jeg minst like bekymret for Ranger vs Pellegrino. Grøss og gru.
                                        En liten tupp hvor som helst på Pelle og han går sur og griner hele kampen gjennom uten å bidra. Fordel Ranger!

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4284

                                          Opprinnelig skrevet av knut

                                          En liten tupp hvor som helst på Pelle og han går sur og griner hele kampen gjennom uten å bidra. Fordel Ranger!
                                          Hehe, ja, å trøkke til, det kan Lars! Få spillere som både får og gir mer juling. Et resultat av at han ofte får et litt for langt touch eller er et halvsekund for sen i oppfatninga. Egentlig noe han bør luke vekk, men artig når det smeller!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎