Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1324

    Opprinnelig skrevet av kunden

    Bytt ut enten med både

    Dessuten er jeg langt fra overbevist om at vi tar 4 strake.
    Haugesund (b), Vi har ingen elendig stats der.
    Odd (h) Vår nemesis
    Aafk (b) Røven stats der også
    Kamma (h) Kjemper for å unngå nedrykk. Får håpe de er klare for ES23 når vi møter dem (og Melga lager et selvmål hvis det skulle knipe)
    Ja, med den formen laget er i nå virker det litt fjernt å tro på fire strake seire. Samtidig - spillet er brukbart, men marginene har vært mot oss.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4284

      Opprinnelig skrevet av Sailor Man

      Ja, med den formen laget er i nå virker det litt fjernt å tro på fire strake seire. Samtidig - spillet er brukbart, men marginene har vært mot oss.
      Synes vi har vært veldig gode i de siste tre. Overlegne mot Viking, hang godt med mot Glimt og fortjente minst ett poeng mot Molde. Som du sier har marginene vært mot oss. Aafk og Kamma har virkelig vært elendige i flere måneder, mens FKH og Odd er litt mer åpne kamper. Tror gutta er sjukt revansjesugne etter flausen på overtid mot Molde. Knuse måkene nå!

      Kommentar

      • Playboy1
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 2105

        Selv om dette gjelder sesong 2022, så er det vel mulig å gjøre noen tanker om neste sesong , uten å formerne mange?
        Min personlig mening er at vi mest sannsynlig fra start av sånn det ser ut nå , vil ha så mye kvalitet i front med Adams og Lehne , bare det bør skremme de fleste motstandere vel ?
        Hva som skjer med situasjonen til Matthew er usikkert, men dessverre må vi belage oss på at er vekk?
        Knudsen blir dessverre mest sannsynlig borte også iløpet av sesongen ? Her vil da være must om forsterkninger . Hvem kan vi hente inn , hvilket budsjett kan vi forholde oss til? Ikke vet jeg , bare at det er noen her inne som har mere innblikk i dette enn meg her inne.
        så min konklusjon , vi trenger minst en sentral midtbane spiller samt tidligere uttrykt utfordrer til Edh/Ranger/Ibrahim på kant. Greier vi å få til disse 2-3 spillere med kvalitet ? Så tror jeg vi fortsatt skal greie å henge ned i toppen , selv om vi ikke kan kjøpe spillere i 10- millioners klassen. Men lov å være smarte da

        Kommentar

        • WAK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 959

          Tror det første vi bør skaffe oss er en midtstopper. Tror ikke Petterson vil få fornyet kontrakt med hans alder og skadeproblemer. Hvor mye vår nysignerte midtstopper Cisse kan bidra allerede neste sesong er uvisst. Ved å bruke Dragnes som midtstopper mister vi en av de beste vingbackene i Eliteserien.

          Kantspiller er allerede signert. Så får vi håpe Svendsen kommer tilbake og kan vise sin beste side som fotballspiller. Under den fyren alt godt.

          Om Knutsen og Matthew forsvinner trenger vi selvfølgelig ny midtbane spiller. Tror fort vi kan ende opp i 3-5-2 2023 sesongen.

          Men må ikke glemme at vi har Karinen, Lundemo, Mathisen, Holst, Elias Solberg og Bergum.
          Last edited by WAK; 20.10.2022, 06:00.

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2857

            Nå er vi inne i en "Sesongen 2023"-diskusjon. For fortsette den:

            Har Ulrik Mathisen noen framtid i klubben? Han har flere spennede kvaliteter, blant annet sin hurtighet og teknikk på små flater, men åpenbare mangler ikke mist fysisk og taktisk. Nå har han gjort sakene sine bra i Sogndal, om jeg har forstått det rett. Men er han ES-materiale? Eller er han en typisk "god i OBOS, men faller gjennom i ES"-spiller?

            Kommentar

            • WAK
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 959

              Tror Mathisen har noen av de kvaliteten Knudsen har. Tørre å sette fart og passere et ledd. Veldig viktig å ha en sånn spiller. Det har vi ikke når Knudsen forsvinner.

              Elias vet jeg for lite om men bør være en spennende spiller i og med han var såpass ettertraktet en tid tilbake.

              Jeg mener det er hva vi mangler i dag. Spillere som er gode til å drible og kan utføre ting på egenhånd. Svendsen er vel den eneste vi har. Håper svensken som kommer 01.01.23 er av den kaliber. Vet ingen ting om han men han var en av de mest ettertraktete spillerne i den divisjonen så noe kvaliteter må han ha. Blir spennende.

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2001

                Opprinnelig skrevet av MortenA
                Såfremt vi gjør jobben selv og vinner de fire siste, så holder det med at Bartene avgir poeng mot enten Molde eller Glimt. Glimt ligger per nå kun ett poeng foran, så de kommer neppe til å ta lett på turen til Lerkendal. Vi må bare vinne våre kamper, og dersom det ikke er nok så var det ikke meningen at vi skulle ta medalje i år.
                Når vant vi sist fire strake, uavhengig av motstand? Vi har fire motstandere vi kan vinne mot, og leverer vi på nivå med de siste kampene skal det holde mot alle fire. Men gjør vi det? Hadde vi hatt det ene poenget mot Molde hadde vi en fair sjanse på bronsen. Nå krever det et mirakel a la det som ga oss 4. plassen foran bartene i fjor. Dessverre tapte Jerv hengekampen, og er vel da død og begravet. Ellers skulle man ikke sett bort i fra at Jerv hadde plukket poeng fra bartene i en krampekamp på slutten. Helt mulig at RBK taper for Molde (tipper U) og spiller uavgjort mot Glimt, men tviler dessverre på at vi klarer de 12 poengene som vi sannsynligvis trenger for å ha noen realistisk mulighet på medalje.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2001

                  Opprinnelig skrevet av WAK
                  Tror Mathisen har noen av de kvaliteten Knudsen har. Tørre å sette fart og passere et ledd. Veldig viktig å ha en sånn spiller. Det har vi ikke når Knudsen forsvinner.

                  Elias vet jeg for lite om men bør være en spennende spiller i og med han var såpass ettertraktet en tid tilbake.

                  Jeg mener det er hva vi mangler i dag. Spillere som er gode til å drible og kan utføre ting på egenhånd. Svendsen er vel den eneste vi har. Håper svensken som kommer 01.01.23 er av den kaliber. Vet ingen ting om han men han var en av de mest ettertraktete spillerne i den divisjonen så noe kvaliteter må han ha. Blir spennende.
                  Dessverre tenker jeg Mathisen først og fremst har begrensningene Svendsen har. Han har fart og til en viss grad teknikk til å dra av en mann eller to og skape ubalanse, men mangler roen til Knudsen. Derimot har han Svendsens skylapper. Han krummer nakken og setter fart, og mister oversikten. Dermed på sammen måte som Svendsen blir han en spiller som er underholdende å se på, men som mangler for mye på sluttproduktet. Drømmen hadde vært å få være med videre med Knudsen på den utviklingen han kan få. Potensialet er enormt. Var herlig å se duellen mot Eriksen, hvor han først tar ham på farta, deretter på fysikken(!).

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2001

                    Opprinnelig skrevet av WAK
                    Tror det første vi bør skaffe oss er en midtstopper. Tror ikke Petterson vil få fornyet kontrakt med hans alder og skadeproblemer. Hvor mye vår nysignerte midtstopper Cisse kan bidra allerede neste sesong er uvisst. Ved å bruke Dragnes som midtstopper mister vi en av de beste vingbackene i Eliteserien.

                    Kantspiller er allerede signert. Så får vi håpe Svendsen kommer tilbake og kan vise sin beste side som fotballspiller. Under den fyren alt godt.

                    Om Knutsen og Matthew forsvinner trenger vi selvfølgelig ny midtbane spiller. Tror fort vi kan ende opp i 3-5-2 2023 sesongen.

                    Men må ikke glemme at vi har Karinen, Lundemo, Mathisen, Holst, Elias Solberg og Bergum.
                    Enig i mye her, men en ting er jeg sikker på: Petterson blir ikke vraket av LSK. Han får ny kontrakt her hvis han selv ønsker det.
                    Med ny kantspiller, tenker du på Uba Charles? Han kan spille kant, men er vel også en ballvinner a la Matthew? Hvis Matthew ikke blir med videre, kan han fort ende sentralt.
                    Midtstopper er uansett en åpenbar prioritet. Har fortsatt trua på Mini-Røsler, bare ikke på venstre stopper.

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2857

                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                      Når vant vi sist fire strake, uavhengig av motstand?
                      Pussig hvor fort folk glemmer.
                      09.04.2022 2. runde Eliteserien Lillestrøm 4 - 0 Jerv
                      18.04.2022 3. runde Eliteserien Molde 1 - 2 Lillestrøm
                      24.04.2022 4. runde Eliteserien Lillestrøm 1 - 0 Haugesund
                      28.04.2022 15. runde Eliteserien Lillestrøm 2 - 0 Aalesund

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3319

                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                        Når vant vi sist fire strake, uavhengig av motstand? Vi har fire motstandere vi kan vinne mot, og leverer vi på nivå med de siste kampene skal det holde mot alle fire. Men gjør vi det? Hadde vi hatt det ene poenget mot Molde hadde vi en fair sjanse på bronsen. Nå krever det et mirakel a la det som ga oss 4. plassen foran bartene i fjor. Dessverre tapte Jerv hengekampen, og er vel da død og begravet. Ellers skulle man ikke sett bort i fra at Jerv hadde plukket poeng fra bartene i en krampekamp på slutten. Helt mulig at RBK taper for Molde (tipper U) og spiller uavgjort mot Glimt, men tviler dessverre på at vi klarer de 12 poengene som vi sannsynligvis trenger for å ha noen realistisk mulighet på medalje.
                        Ikke uenig, men håper at de siste kampene har gitt gutta troen. Med unntak av Viking kampen har vi hatt en usannsynlig rekke med uflaks. Kampene før, som sendte oss ut av gullstriden, var elendige, men kampene mot RBK, Molde og Glimt var vi godt med i før vi fikk feilaktige mål mot oss, eller som mot Molde gjorde en avgjørende feil.

                        Det er grunn til å håpe at vi kan klare å vinne mot lag som har mindre og mindre å spille for.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • Pad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2022
                          • 619

                          At man bydde opp mot 10 millioner for Mikkelsen er vel noe man har fått bekreftet, men hva var egentlig tanken om man hadde fått han inn? Sett sånn i etterkant og hvordan man har spilt i det siste så finner jeg ingen plass til han i laget. Skulle han dytte ut Åsen, nei. Ibrahimaj, kanskje men da utelukker man også å bruke Akor og Lehne sammen både i årets sesong og neste år. Ikke hadde han tatt en av de to sentrale heller. Hadde vert veldig intressant å høre hva tanken her var.

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1324

                            Odd leder mot Vålerenga. La det holde inn!

                            Kommentar

                            • kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2281

                              Fliip Jørgensen med sitt 4. gule og ute mot oss.

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2281

                                Milan Jemtovich med sitt 4.gule og ute mot oss.

                                Kommentar

                                • WAK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 959

                                  Espen Ruud med siste 6. gule

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2281

                                    Odd slår enga og vi har dermed meget god kontroll på 4.plassen. Og vi møter et redusert Odd på Åråsen. Vi går for medalje!

                                    Kommentar

                                    • *eLSKerLSK*
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2005
                                      • 402

                                      Medgang!!

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2001

                                        La oss ta med oss at Espen Ruud fikk sitt 6 gule og også fikk karantene

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2001

                                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                          Pussig hvor fort folk glemmer.
                                          09.04.2022 2. runde Eliteserien Lillestrøm 4 - 0 Jerv
                                          18.04.2022 3. runde Eliteserien Molde 1 - 2 Lillestrøm
                                          24.04.2022 4. runde Eliteserien Lillestrøm 1 - 0 Haugesund
                                          28.04.2022 15. runde Eliteserien Lillestrøm 2 - 0 Aalesund
                                          ok, tar den, men poenget mitt står

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎