Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3352

    Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
    Even Hovland var vel aktuell for LSK etter fjorårssesongen. Ikke mange av oss supportere var positive. I dag ble han kåra til årets forsvarsspiller i Allsvenskan.

    Hadde sikkert vært dårlig for fugla
    Det er enorm forskjell på spillestilen i Eliteserien og Allsvenskan. Det er bare å se på alle svenskene som har floppet hos oss, eller brukt lang tid på å tilpasse seg. Det er tydelig at spillet i Allsvenskan passer Hovland bedre.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • superveteran
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Jan 2008
      • 14

      Sesongen 2022 tenker jeg har vært positiv. Det som skuffer er hvordan den siste halvdelen har gått. Det snakkes om formasjoner, høyre beinte 3 3 2 2, 3 5 2 osv. Personlig tenker jeg det mangler vilje til å tenke fremmover raskere, generelt. Dersom viljen ikke trenes vil den heller ikke skje i kamp. Den mest fremoverrettetede spilleren er Ibrahimaj. Mannen har aldri fått en ball servert tross mange løp. I tillegg tar trenere han av banen når de trenger offensive iniativer. Ikke lett å skjønne disponeringer. Syntes Bakke har gjort mange rare valg som ikke gagner offensiv og publikumsvennlig fotball. Tror han har mannskapet, men de får ikke utfolde seg offensivt. Synd, ikke minst for de som møter opp. Skuffet. Rett og slett Ræva Bakke selv om du er Ræling.

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1386

        Opprinnelig skrevet av superveteran
        Mannen har aldri fått en ball servert tross mange løp.
        Ibrahimaj har vært god i år, men den her kjøper jeg ikke. Den som «aldri» har fått ballen er høyre vingback, altså Edh/Ranger. Ibrahimaj er en av de som ikke har levert fra seg ballen, mye mer enn det motsatte.

        Kommentar

        • glasgow
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 1251

          Noe for LSK

          Alfons Samsteds frs bodø glimt ?

          Det har i det siste vært spekulasjoner rundt den populære backen Alfons Sampsteds fremtid. Nå bekrefter han at han ikke vil signere en ny kontrakt med klubben.

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4319

            Trondsen, som trente med oss en periode, er klar for IFK Göteborg:

            https://www.eurosport.no/fotball/all...68/story.shtml

            Greit å styre unna med tanke på skadehistorikken. Vi har nok av skadeplagede midtbanespillere fra før av...

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2878

              4 poeng mot Odd og AaFK hadde gitt oss medalje...

              Kommentar

              • Playboy1
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 2116

                Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                4 poeng mot Odd og AaFK hadde gitt oss medalje...
                Totalt sett rotert bort altfor mye poeng siste halvdel av sesongen . Vi har nok fått plassering som fortjent til slutt da .

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3956

                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                  4 poeng mot Odd og AaFK hadde gitt oss medalje...
                  For ikke å si tre poeng mot Jerv og det poenget vi rota bort på overtid mot Molde.

                  Jeg har en sterk følelse av deja vu når vi snakker om dette! Vi har mange ganger matchet de beste laga, men rotet bort poeng mot de dårligste. Her har klubben en stor oppgave med å løse denne "forbannelsen".
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Dumbo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2004
                    • 467

                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                    For ikke å si tre poeng mot Jerv og det poenget vi rota bort på overtid mot Molde.

                    Jeg har en sterk følelse av deja vu når vi snakker om dette! Vi har mange ganger matchet de beste laga, men rotet bort poeng mot de dårligste. Her har klubben en stor oppgave med å løse denne "forbannelsen".
                    Vi tapte vel mot alle de beste lagene i høstsesongen men matchet dem bra i vårsesongen da samtlige av dem var ute av form/hadde mange skader.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3956

                      Nå er vel alle enige om at spillerbørser kan være komisk lesing. Men vi "vant" i alle fall VG-børsen i siste serieomgang! Med 64 poeng troner vi øverst i dag. Vetle, Ibra og Akor 7 poeng, Matthew, Helland og TLO 6, resten 5 poeng.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4319

                        Opprinnelig skrevet av Dumbo

                        Vi tapte vel mot alle de beste lagene i høstsesongen men matchet dem bra i vårsesongen da samtlige av dem var ute av form/hadde mange skader.
                        Kan jo snu på flisa og si at på høsten var det vi som var ute av form og hadde mange skader … men det er nok et hakk opp til topp 3.

                        Vi får se når RBK muligens mister Sæter, Victor Jensen, Giampaoli og Tengstedt i vinter. Da kan de fort slite igjen. Glimt mister og kontinuitetsbærere i Sampsted og Haikin, samt at Solbakken og muligens Pelle går. Vetlesen kan fort bli solgt og. Glimt er avhengige av å fortsette å treffe blink. Men nå henter de vel hjem Bjørkan og floppen Hauge i vinter tenker jeg. Resirkulerer gamle helter for alt det er verdt. Molde hadde en makssesong i år. De var nok best, men hadde også ekstremt god flyt på høsten. Pinlig det de leverte i Europa.

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2878

                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                          Kan jo snu på flisa og si at på høsten var det vi som var ute av form og hadde mange skader … men det er nok et hakk opp til topp 3.

                          Vi får se når RBK muligens mister Sæter, Victor Jensen, Giampaoli og Tengstedt i vinter. Da kan de fort slite igjen. Glimt mister og kontinuitetsbærere i Sampsted og Haikin, samt at Solbakken og muligens Pelle går. Vetlesen kan fort bli solgt og. Glimt er avhengige av å fortsette å treffe blink. Men nå henter de vel hjem Bjørkan og floppen Hauge i vinter tenker jeg. Resirkulerer gamle helter for alt det er verdt. Molde hadde en makssesong i år. De var nok best, men hadde også ekstremt god flyt på høsten. Pinlig det de leverte i Europa.
                          Jeg tenker Kjetil Knutsen forsvinner til en større liga i løpet av først halvår 23. Da forsvinner magien, og B/G er tilbake til normalen før nyttår.

                          Kommentar

                          • Dumbo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2004
                            • 467

                            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                            . De var nok best, men hadde også ekstremt god flyt på høsten. Pinlig det de leverte i Europa.
                            Ja, spesielt sammenlignet med våre bravader i Europa

                            Kommentar

                            • Radulovic
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Mar 2016
                              • 86

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                              .... Pinlig det de leverte i Europa.
                              Pinlig faktisk, er en god stund til vi får 7 poeng i gruppespill i Europa er jeg redd. Vi får heller strekke oss etter MFK, BG og RBK enn å prøve å bortforklare at de er bedre enn oss.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7029

                                Egentlig godt å være ferdig og få en pause nå, og det syns nok laget også. Håper det blir et par kreative varianter i vinter på overgangsfronten. Vi må ha mer å spille på offensivt. Vi mistet nok medaljene på manglende evne til å spille ut og dominere mot en del av de dårligste lagene.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4319

                                  Opprinnelig skrevet av Radulovic

                                  Pinlig faktisk, er en god stund til vi får 7 poeng i gruppespill i Europa er jeg redd. Vi får heller strekke oss etter MFK, BG og RBK enn å prøve å bortforklare at de er bedre enn oss.
                                  Jeg sier jo at det «nok er et hakk opp til topp 3». Det Molde leverte i Europa var svakt. 17 seire på rad i Eliteserien, men ryker to ganger mot Djurgården. 6 av poengene ble tatt mot et publag fra Irland. Min kommentar må ses i lys av at de vant serien 18 poeng foran Glimt. Da bør man forvente noe mer enn å bli ydmyket av 2. plassen i Allsvenskan.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4319

                                    Opprinnelig skrevet av Dumbo

                                    Ja, spesielt sammenlignet med våre bravader i Europa
                                    Molde hadde ryki mot Antwerp de og. Ble pissa på av Gent. Forventer også mer av Molde enn av oss i Europa.

                                    Kommentar

                                    • Sailor Man
                                      Moderator
                                      • Jun 2007
                                      • 1340

                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Egentlig godt å være ferdig og få en pause nå, og det syns nok laget også. Håper det blir et par kreative varianter i vinter på overgangsfronten. Vi må ha mer å spille på offensivt. Vi mistet nok medaljene på manglende evne til å spille ut og dominere mot en del av de dårligste lagene.
                                      Det offensive spillet har ikke vært av topplag-kvalitet hele året. I første halvdel av sesongen var vi steingode på dødball, men det døde litt ut utover sesongen. Mulig motstanderne fant noen mottrekk, pluss at Tom, som er vår kanskje beste på offensiv dødball, har vært mye skada. I åpent spill har vi skapt altfor få sjanser i hele år. Balltempoet er for lavt i etablert spill, og vi har heller ikke vært spesielt gode på kontringer. Etter min mening er det litt fordi vi ofte ligger veldig dypt i etablert forsvar. Når vi i tillegg ikke har spesielt raske spillere på midten og i angrep blir det vanskelig å utnytte når vi vinner ballen.

                                      Misforstå meg rett, før sesongen hadde jeg gladelig tatt en fjerdeplass, og det er mye som funker i laget. Men etter en dårlig høst der svakhetene i laget ble tydelige er jeg skuffa over utviklinga i laget. Vi har gode nok spillere til å ha et bedre offensivt spill og mitt håp og forventning til neste sesong er at vi tar et stort skritt i riktig retning på den fronten.

                                      Samtidig er jeg ikke overvettes optimistisk. Vi kommer til å miste flere viktige spillere, som gjør at vi både mister noen av våre beste, men også en del relasjoner vi etter hvert har bygget opp. Blomsterseremonien i går tyder på at vi mister Mathew, Tom, Holmbert og Helland. I tillegg er det spørsmålstegn ved Ogbu og Akor (salg?), Knudsen (kontrakt til sommeren) og Svendsen. Jeg tror det er sannsynlig at vi går inn i neste sesong med en svakere tropp vi hadde i år.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3150

                                        Spillere vil dra, og spillere vil komme. Er faktisk ikke særlig bekymret der, stoler på at Mesfin vil gjøre jobben.

                                        Er på den andre siden særdeles usikker på trenerteamet vårt. Er det realistisk å tro at Bakke nå plutselig i løpet av en vinter skal se lyset og ta både ett og to skritt videre? I min bok er han farlig nær stryk både på inngang til kampene, på kampledelse og på måten vi skal spille.

                                        t LSK som lunter fremover, spiller på tvers, stopper opp og vender hjemover igjen har i store deler av sesongen vært en lidelse å se på. Vi har dessuten bestemt seg for at det å komme på høyresiden er farlig, og om vi ved et uhell gjør det, så må vi sørge for å få ballen over til venstre hurtigst mulig. Vi er ekstremt lette å forsvare seg mot, og en trener på et motstanderlag som bruker mer enn 1 minutt på å legge taktikken mot oss må være evneveik.

                                        For meg er Bakke og han unevnelige treneren til slumsøstrene erketypene på fantasiløse trenere som prøver det samme igjen og igjen i håp om at en gang så må det gå. Det betyr ikke at jeg avskriver Bakke helt (ennå), men sannelig må han ta store skritt i vinter om vi ikke skal falle dypt ned på tabellen neste år.

                                        Kommentar

                                        • bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2869

                                          Om jeg skal få be om en ting til neste år så er det at man må¨lære seg å vri spillet. Når vi gang på gang går oss fast på venstresida så står faen meg Ranger og Ibrahimaj aleine med 200 meter rom på høyresida. Gang på gang! Motstanderne gidder ikke en gang å stille med venstreback for de vet at alt skjer på vår venstreside.
                                          I år så tar vi alt

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎