Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3321

    Både Garnås og Ogbu slår innlegg uten vinkel 40 meter fra mål med snø på. Det er ganske absurd å bevitne.

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2281

      Opprinnelig skrevet av LS89
      Både Garnås og Ogbu slår innlegg uten vinkel 40 meter fra mål med snø på. Det er ganske absurd å bevitne.
      Absurd at vi må ta oss råd til å sette inn en fotballinvalid med kun et formål - å slå innlegg. LSK har faktisk introdusert en kicker i soccer

      Kommentar

      • Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 622

        Det mentalet monsteret man såg tidligere er dessverre borte. Siste 6 gangene man har kommet under så har man ikke greid å snu det, altså man har ikke greid å kommet tilbake til U selv innad i kampene og den 7. er mot Tromsø hvor man måtte ha Mads til å score. Slipper man inn først så taper vi.

        Kommentar

        • hthaug
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 397

          Savner en offensiv plan og har gjort det lenge. Det er for lett å forsvare seg mot Åsen's innlegg, og resten får panikk rundt 16 meteren.

          Kommentar

          • OlaG
            Oversetterdrone
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 875

            Opprinnelig skrevet av kunden

            Absurd at vi må ta oss råd til å sette inn en fotballinvalid med kun et formål - å slå innlegg. LSK har faktisk introdusert en kicker i soccer
            Helland hadde flere vellykkede driblinger enn resten av laget også. Langt fra fotballinvalid, selv om han ikke har tempo lenger. Så ut som han hadde lyst til å vinne hadde han også, det er mer enn man kan si om de fleste andre på banen i dag.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3319

              Skal vente med evalueringen til etter siste seriekamp, men det er helt tydelig at det må tas grep igjennom vinteren, både personellmessig og taktikkmessig dersom vi skal være med å konkurrere om medaljene neste år. Om ikke annet bør det bli en artig vinter for oss forumbrukere.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1206

                I en evaluering må det også tas med at vi på sensommer\høst har vært mye skadeplaget. Ikke kimse av denne lista:

                - Akor
                - Eskild
                - Tom
                - Marius
                - Fredrik
                - Pål

                Kommentar

                • Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1508

                  Opprinnelig skrevet av fredpet76
                  I en evaluering må det også tas med at vi på sensommer\høst har vært mye skadeplaget. Ikke kimse av denne lista:

                  - Akor
                  - Eskild
                  - Tom
                  - Marius
                  - Fredrik
                  - Pål
                  Skader må man regne med i løpet av en sesong. Våre konkurrenter har opplevd det samme.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4286

                    Kan banne faen på at både RBK og Glimt gir bort poeng i de to siste nå. Bare sånn for å gjøre tapet enda surere. Seier i går og vi hadde vært likt med RBK og ett bak Glimt. Ekstreme kontraster.

                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1206

                      Opprinnelig skrevet av Dole

                      Skader må man regne med i løpet av en sesong. Våre konkurrenter har opplevd det samme.
                      Ikke uenig i det, men glemte Kaan og Gjermund også. En slik liste er det ikke mange som har hatt, men dette er en faktor på hvorfor høstsesongen er blitt mer ustabil.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3141

                        Geir Bakke kan være en så god trener han bare vil, uten bedre kampledelse, og ikke minst evne til å variere inngangen til ulike kamper, blir vi knapt bedre enn en middelhavsfarer neste sesong. Alle vet hva vi kommer med, og det er altfor lett å forsvare seg mot oss.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3939

                          Vi må konstatere at LSK per 2022 fortsatt har en lang vei å gå før vi kan karakterisere oss som et topplag.

                          Jeg må innrømme at jeg trodde vi hadde tatt et skritt videre nå. Men nei. Hva spillere og trenere mener man skal få ut av å bare spille bakover og til siden i et ekstremt lavt tempo, håper jeg det er noen som utfordrer dem på. Hva som er tanken bak, og hensikten med, at Ogbu en gang i første omgang i går starter en voldsom spurt på midtbanen når han får rom, for så å stoppe helt opp og spille bakover, må gudene vite. Det eneste han oppnår, er å bruke krefter helt unødvendig. Ogbu trenger for øvrig en reality check. Selv om han er god på mye, synes jeg det mer og mer virker som han tror han er mye bedre enn han er. I går var han god på noe, men helt grusom ved flere anledninger. En stor og viktig jobb for trenerne der.

                          Vinteren MÅ brukes til å trene inn et tempo på et helt annet nivå enn vi har sett av dette laget til nå. Da snakker jeg ikke bare om å flytte beina, men om å lære seg til å tenke lynraskt og oppfatte situasjoner umiddelbart og handle deretter. Og den må brukes til å utvikle et eget spill med langt flere alternativer enn det vi har sett i år. Og selv om jeg er langt mer positiv til Bakke og trenerne enn de mest surmagede her inne, er det åpenbart at også trenerne må på skolebenken i vinter. MÅ! De har mye å gå på når det gjelder motivering av laget og spillerne og de har mye å gå på med hensyn til kampledelse og evnen til å ta grep og endre kampbildet.

                          Vi må også helt åpenbart få inn flere klassespillere.

                          Mye kan skje i løpet av en lang silly season og en forhåpentligvis god treningsvinter. Vi har jo også et par unge spillere i stallen som potensielt kan endre bildet til neste sesong, forutsatt at de tar steget og slår ut i blomst!

                          Jeg er født optimist og prøver (nesten) alltid å prøve å se det positive, men hvis vi skal fortsette den utviklinga vi har sett i høst, spår jeg at en ny fjerdeplass bare vil være en våt og fjern drøm. Med det vi har vist etter sommeren, er sjansen dessverre større for at vi kommer til å måtte slåss i bunnen av tabellen. Gud forby!

                          Tar du ballen, Geir?
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3141

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            Vi må konstatere at LSK per 2022 fortsatt har en lang vei å gå før vi kan karakterisere oss som et topplag.

                            Jeg må innrømme at jeg trodde vi hadde tatt et skritt videre nå. Men nei. Hva spillere og trenere mener man skal få ut av å bare spille bakover og til siden i et ekstremt lavt tempo, håper jeg det er noen som utfordrer dem på. Hva som er tanken bak, og hensikten med, at Ogbu en gang i første omgang i går starter en voldsom spurt på midtbanen når han får rom, for så å stoppe helt opp og spille bakover, må gudene vite. Det eneste han oppnår, er å bruke krefter helt unødvendig. Ogbu trenger for øvrig en reality check. Selv om han er god på mye, synes jeg det mer og mer virker som han tror han er mye bedre enn han er. I går var han god på noe, men helt grusom ved flere anledninger. En stor og viktig jobb for trenerne der.

                            Vinteren MÅ brukes til å trene inn et tempo på et helt annet nivå enn vi har sett av dette laget til nå. Da snakker jeg ikke bare om å flytte beina, men om å lære seg til å tenke lynraskt og oppfatte situasjoner umiddelbart og handle deretter. Og den må brukes til å utvikle et eget spill med langt flere alternativer enn det vi har sett i år. Og selv om jeg er langt mer positiv til Bakke og trenerne enn de mest surmagede her inne, er det åpenbart at også trenerne må på skolebenken i vinter. MÅ! De har mye å gå på når det gjelder motivering av laget og spillerne og de har mye å gå på med hensyn til kampledelse og evnen til å ta grep og endre kampbildet.

                            Vi må også helt åpenbart få inn flere klassespillere.

                            Mye kan skje i løpet av en lang silly season og en forhåpentligvis god treningsvinter. Vi har jo også et par unge spillere i stallen som potensielt kan endre bildet til neste sesong, forutsatt at de tar steget og slår ut i blomst!

                            Jeg er født optimist og prøver (nesten) alltid å prøve å se det positive, men hvis vi skal fortsette den utviklinga vi har sett i høst, spår jeg at en ny fjerdeplass bare vil være en våt og fjern drøm. Med det vi har vist etter sommeren, er sjansen dessverre større for at vi kommer til å måtte slåss i bunnen av tabellen. Gud forby!

                            Tar du ballen, Geir?
                            Helt strålende analyse. (Men en trenger virkelig ikke å være surmaga for å rette kraftig kritikk mot Bakkes ansvar oppe i det hele, du gjør det jo også selv).

                            Det eneste jeg kan legge til er at vi må fokusere på de spillerne som faktisk er villige til å både fungere i kollektivet, og til å legge ned den innsatsen som er nødvendig. Å se en spiller som Simsir (med de kvalitetene jeg vet han har) dasse rundt der ute, lat, slapp og tilsynelatende totalt uinteressert - er særdeles provoserende!

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3939

                              Opprinnelig skrevet av G-Man

                              Men en trenger virkelig ikke å være surmaga for å rette kraftig kritikk mot Bakkes ansvar oppe i det hele, du gjør det jo også selv).
                              Enig i det, og det var ikke ment i ordets verste betydning! Jeg burde nok ha brukt "kritiske". Men vi må kunne diskutere dette, uten at man tar fra trenerne nærmest enhver kvalitet, slik jeg synes enkelte (ikke deg) har en tendens til noen ganger.

                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 487

                                Lillestrøm sitt største problem under Bakke og Myhre har vært spill mot etablert forsvar. Vi har sett den samme tendens i Obos og begge årene i Eliteserien. Det brukes så mye touch kombinert med et ufattelig lavt tempo. At det er lett å forsvare seg mot er ikke spesielt overaskende. Når vi i tillegg ikke evner å tre noen opp i mellomrom så skjer det som vi var vitne til i går. NULL skudd på mål.
                                Vi ligner mer og mer på Sarpsborg laget Geir Bakke forlot. Relativt godt defensivt, men tidvis håpløst offensivt. Så er det naturligvis viktig å ikke svartmale. Men tendensen i høst er i beste fall midt på tabellen. Tror trenerteamet trenger nye impulser som kan bidra til å knekke koden offensivt. Håper at de ser på muligheten for å utvide teamet. Eirik Kjønø er ledig på markedet og etter en tøff periode i Stabæk så kan det være at han kan være intressert i en assistent rolle. Mye bra offensiv fotball under hans tid i Grorud.

                                Kommentar

                                • Dumbo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2004
                                  • 463

                                  Hasan Kurucay neppe til LSK.

                                  Kommentar

                                  • Pad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2022
                                    • 622

                                    Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                    Lillestrøm sitt største problem under Bakke og Myhre har vært spill mot etablert forsvar. Vi har sett den samme tendens i Obos og begge årene i Eliteserien. Det brukes så mye touch kombinert med et ufattelig lavt tempo. At det er lett å forsvare seg mot er ikke spesielt overaskende. Når vi i tillegg ikke evner å tre noen opp i mellomrom så skjer det som vi var vitne til i går. NULL skudd på mål.
                                    Vi ligner mer og mer på Sarpsborg laget Geir Bakke forlot. Relativt godt defensivt, men tidvis håpløst offensivt. Så er det naturligvis viktig å ikke svartmale. Men tendensen i høst er i beste fall midt på tabellen. Tror trenerteamet trenger nye impulser som kan bidra til å knekke koden offensivt. Håper at de ser på muligheten for å utvide teamet. Eirik Kjønø er ledig på markedet og etter en tøff periode i Stabæk så kan det være at han kan være intressert i en assistent rolle. Mye bra offensiv fotball under hans tid i Grorud.
                                    Litt uenig, spesielt om man ser på store deler av fjorårets sesong. Spesielt på hjemmebane så styrte man kampene og fikk veldig mange inn på sitt eget spor. Spesielt mot slutten av sesongen og høydepunktet er selvfølgelig mot Molde, men også mot 08, Godset, Sandefjord er veldig imponerende kamper, vertfall om man sammenligner med årets lag.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7027

                                      Jeg tar meg selv i være historieløs med tanke på hvor klubben var i mai 2020, men måten laget fremsto mot Odd irriterer meg fortsatt. Det er helt ok å skylde på skader på viktige spillere som Edh (spesielt), Pettersson (absolutt) og Lundemo (hvis han hadde rukket å spille seg i form). Adams' skade er jeg ikke med på at er så avgjørende. Lehne Olsen skal være en bedre spiss enn ham. Vi ser kanskje konsekvensen av at elleveren vår er sterk, men at vi har ganske tynn suppe på benken. Men den fantasiløse ruslefotballen vi leverte mot Odd var bånn i bøtta. Spørsmålet er jo om vi har makset under Bakke nå. I likhet med en del andre syns jeg laget etter hvert minner påfallende om S08 før han fratrådte. Vi spiller forutsigbart og mer eller mindre kick and run, og vi har ingen som trekker inn i mellomrommet når vi angriper. Det er statisk og enkelt å forsvare seg mot, og mot Odd var benken helt handlingslammet. Byttene er på trynet. Helland er jo ferdig. Han dansken har jeg ennå ikke skjønt vitsen med. Adams har offensiv kraft og kunne skapt noe. Han tok på seg drakta etter 84.07, etter at vi hadde havnet under!

                                      Vi får fjerdeplass, og det er isolert sett kjempebra, for all del, vinner en av de tre foran oss cupen får vi dessuten Europa neste år igjen. Spørsmålet er: Kommer vi ut av denne bølgedalen i 2023, eller er dette et forvarsel på en møkkasesong? Jeg har ikke svaret.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2281

                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        J... Spørsmålet er jo om vi har makset under Bakke nå. ....
                                        Jeg tror vi har makset med den spillerstallen vi har pdd. I begynnelsen var vi the new kid on the block med en noe overaskende 343. Etterhvert har alle sett at spillet legges opp rundt innlegga til Åsen og kombinasjoner med den kanten. Vi har ingen med ekstremfart eller dribleferdigheter slik at vi kan bryte igjennom en mur, og spillerstilen er statisk mot etablert. Vi klarer ikke lage trekanter/veggspill eller annen type kombinasjonsspill med spillere i bevegelse.
                                        Håper for 2023 er at det kommer inn andre kvaliteter ala Svendsen. Mer ala Svendsen. Uromomenter. Og mer bevegelighet. Stort sett har vi bare vår spiss i boks mot 3-4 forsvarere. Må tørre å være litt mer offensive i tankegangen.
                                        Når det er sagt så måtte vi komme ned på jorda. Alt annet hadde vært et mirakel. En stund trodde både tilskuere, trenere og spillere at laget kunne gå på vannet. Maksimal uttelling og kom tilbake fra alle mulige underleger. Når tapet kom mot Viking hjemme raknet troen på egen uovervinnerligjet - men det var bare et tidsspørsmål.

                                        Kommentar

                                        • Pad
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2022
                                          • 622

                                          Kan det være en mulighet å prøve Ogbu på høyre stopper og med Colin i den sentrale, en rolle han har lykkes bra i. Tror virkelig ikke det hadde vert et problem for noen av de og nå når man har muligheten til å prøve litt forskjellig så hadde det vert interessant å faktisk ikke se de samme 11 som i det siste. Også veldig trua på at det å gi Rogne den samme muligheten som Edh fikk. Kjør han på vingback med Ogbu som støtte bak. Synes også Holmbert fortjener en del minutter i de to siste.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎