Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 445

    Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

    Om ikke denne overgangen går igjennom så begynner jeg å lure på hva de driver med i Sveits
    Begynner? I Sveits driver de som de alltid har gjort, korrupsjon, vennetjenester, driter på sporten vår og har så manglende bakkekontakt at de skryter av det etterpå..

    Kommentar

    • Lynginator
      Medlem
      Hoffnarr
      • Aug 2020
      • 52

      Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

      Ligger sak ute på rb nå, stemmer at Ludogorets sendte inn til NFF 36 før fristen, ikke godkjent av FIFA fordi NFF ikke godkjente i tide. Med spilleren Viking venta på å få godkjent så sendte den marokkanske klubben først inn papirene en halvtime etter fristen, DEN ble godkjent av FIFA Fordi papirene kom for sent til NFF til at de ville kunne godkjenne.

      Om ikke denne overgangen går igjennom så begynner jeg å lure på hva de driver med i Sveits
      De har nok gjort dette med vilje. I denne overgangen til Viking du snakker om, godkjenner de dette, fordi de tar til høyde for klubber som ønsker å sabotere overgangen (Ludogorets i dette tilfelle).

      Men når Ludogorets sender inn papirene i "god tid" før fristen, så er det NFF det står på, som gjør sannsynligheten mindre for godkjenning av overgangen.

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2857

        Opprinnelig skrevet av Lynginator

        Men når Ludogorets sender inn papirene i "god tid" før fristen, så er det NFF det står på, som gjør sannsynligheten mindre for godkjenning av overgangen.
        "I god tid" = 35 sekunder! Et halvt minutt er den tiden NFF får på å gjøre det de skal, før de sender over dokumentene til den selgende klubbens forbund. Det er i praksis like mye en sabotasje som om de skulle sendt over dokumentene en halv time for seint, som i tilfellet Viking. Om ikke byråkratene i Sveits forstår dette, bør de finne seg noe annet å gjøre.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3933

          Det ser ut som vi kan klare en femteplass, hvis det ikke skjer noe helt spesielt. Vi må nok erkjenne at det er der nivået vårt er, topp 6. Men det var moro så lenge vi hadde stang inn og vi kunne drømme om medaljer. Vi har en lang vei før vi skal kunne være en seriøs utfordrer til medaljene, men det er bare å jobbe på!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • occean-fan!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 646

            Sesongen er nok ganske så over ja. 5 plass er nok det dårligste vi kan oppnå. Kan i teorien oppnå 2 plass men det ser urealistisk ut. Allikevel en ny god sesong selvom andre halvdel er langt svakere resultatmessig enn første del. Håper vi gjør gode valg og kan ta nye steg neste år.

            Kommentar

            • Pad
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2022
              • 619

              Slik man holder på nå så blir dette stygt de neste 5. Favoritt mot Godset, men ellers så er det 4 tap på oddsen og også banen pdd.

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1206

                Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                Ligger sak ute på rb nå, stemmer at Ludogorets sendte inn til NFF 36 før fristen, ikke godkjent av FIFA fordi NFF ikke godkjente i tide. Med spilleren Viking venta på å få godkjent så sendte den marokkanske klubben først inn papirene en halvtime etter fristen, DEN ble godkjent av FIFA Fordi papirene kom for sent til NFF til at de ville kunne godkjenne.

                Om ikke denne overgangen går igjennom så begynner jeg å lure på hva de driver med i Sveits
                Han var ikke i troppen til Ludogorets i dag, så kanskje det har ordnet seg. Trenger han på høyre vingback gitt..

                Kommentar

                • Kingrock
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Aug 2022
                  • 35

                  Etter å ha fått derbyet "litt" på avstand er det på tide å se et par realiteter i øyene.
                  LSK ser ut til å få en svak høstsesong!
                  Den vonde trenden vi har sett i august ble bekreftet i går. Vi har ikke hevet oss nevneverdig siden de tamme kampene mot KBK og Jerv. Mange skriker om innsats. Jeg er ikke så sikker på at det er der problemet ligger. Mitt inntrykk i går var at ferdighetene og selvtilliten til å spille sitt eget spill har fått seg en kjempetrøkk. Det avleveres alt for mange feilpasninger, og alt for få spillere er spillbare fremover. Det blir håpløse forhold for Matthew (en av de få som fremdeles holder ok nivå) og pasningene til Åsen har blitt fullstendig ufarlige (bortsett fra et klokkerent treff på hodet til TLO i går). Ranger sliter med dette nivået. Det gjør for så vidt Rösler også, men han har langt færre kamper i LSK bak seg enn det Ranger har. I går var Ranger rett og slett helt krise.
                  Jeg synes flere spillere har tapt seg de siste ukene, deriblatn Hedenstad Christiansen også. Den såkalte lagånden og gutsen gutta viste i vårsesongen har tatt slutt.
                  Nå blir det store kunststykket til Bakke og Myhre å få dette tilbake.
                  MEN, er det slik at vi har fått ganske godt betalt, slik mange hevder i våres, og at dette er det nivået vi holder oss rundt? Kanskje vi ikke er bedre?

                  Med den motstanden vi har igjen i de neste 5 kampene, er jeg redd medaljer er utopi. Vi blir nok trolig forbigått av RBK innen 2 runder. Slik VIF ser ut nå, er det fullt mulig at de er forbi oss også innen de 3 neste rundene. Måtte jeg ta feil.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3141

                    [QUOTE=Kingrock;n959262Den såkalte lagånden og gutsen gutta viste i vårsesongen har tatt slutt.
                    Nå blir det store kunststykket til Bakke og Myhre å få dette tilbake.
                    [/QUOTE]

                    Og det er akkurat det som skremmer meg. Hadde en telefon fra en venn i Sarpsborg i går kveld, som ikke helt uten skadefryd kunne melde at dette var akkurat det han hadde fortalt meg når vi signerte Bakke: Fantastisk i begynnelsen (alle tror at laget skal vokse inn i himmelen) - hjelpesløs når motgangen kommer (altfor få verkttøy i kassa, aner ikke hva en "plan B" er)

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4284

                      Føler faktisk vi stuper mot Lennartson-nivå om dagen. Traust og kjedelig fotball vi spiller. Samme pisset de prøver på i kamp etter kamp. Når var sist vi spilte oss gjennom ledd i midten egentlig? VIF-spillerne fant hverandre i blinde, mens det så ut som at våre gutter aldri hadde spilt sammen før. Alt skal ut og rundt på kantene, noe alle motstanderne våre er klare over nå. Lett å forsvare seg mot. Ingen antydninger til eget spill, bare dødballer og kælking. Dette stikker langt dypere enn bredden i troppen.

                      Og ja, jeg innrømmer at hjertet mitt sank da rapportene tydet på Røsler på venstre stopper. Hadde trua på ham før sesongen, men han har skuffet enormt. Blir alt for veik i kamp etter kamp. Måtte Karnicnic-overgangen gå i orden. Til vinteren må vi ha inn noe bedre. Røsler og Slørdahl er knapt verdt å ha på benken.

                      Kommentar

                      • banan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2018
                        • 438

                        Jeg må dessverre si meg enig i mye av det som ble meldt av profiler fra bydelslaget før og etter kampen. Han hese treneren meldte at vi kun er dødball og venstresiden. Mens han lille gutten som deler fornavn med en norrøn gud mente at vi ligger altfor dypt og at vi er veldig enkle å spille av om går ut av det dype forsvarsverket.

                        Vi har nå spilt 21 kamper og enda ikke spilt en kamp vi er helt fornøyd med. Selv før den siste nedadgående kurven så ventet vi på at spillet skulle komme seg.
                        Skjønner at det kan være klokt med dyp defensiv struktur i enkelte kamper mot særdeles gode lag. Men har ikke forståelse for at vi skal ligge med en dyp femmer i forsvar og to sentrale midtbanespillere som ankere foran de tre midtstopperne som basis, selv mot lag på nedre halvdel.
                        Når 7 av utespillerne er stablet i og rundt 16 meteren, og de resterende 3 er i umiddelbar nærhet så blir det lang vei til motstanderens mål.

                        For å være et topplag så man ha et system som gjør at man helg ut og helg inn skaper mer sjanser enn motstanderen.
                        Vi har spesialisert oss på å forhindre motstanderen i å skape sjanser. Og har et forholdsvis primitivt konsept for å skape sjanser selv. Vi dytter opp Dragsnes og Tom, sånn at de, Åsen og en av de sentrale midtbanespillerne kan lage overtall for å skape en sjanse, eller corner. Og ved å ha både gode hodespillere og gode føtter så er vi livsfarlige på cornere. Med Dragsnes, Tom, Åsen og Knudsen i toppform, så ble det skapt mye sjanser. Sånn at vi dro seierne i land. Men en kombinasjon av at motstanderne har knekt koden og at det har vært skader på de nevnte spillerne så har vi mislykkes i å skape sjanser. Grunnet spesialiseringen på å forhindre sjanser imot, så har vi greid oss sånn noenlunde. Har blitt jevne kamper med lite sjanser.

                        RBK i sin storhetstid hadde alltid en offensiv stopper som kunne dra av et ledd, i tillegg til en til to særdeles offensive backer. Et enslig anker på midtbanen, og to indreløpere som ble med inn i boks. Glimt gjør noe tilsvarende i dag. Noe som fører til 7 til 8 spillpunkt høyt i banen, sånn at de kunne skape overtall uansett hvor motstanderen var i ubalanse.
                        De er motpolen til oss. Vi har som regel maks 5 til 6 spillere høyt i banen til å skape ubalanse, og minimum 4 av dem er på venstresiden. Og vi er helt avhengige av å vinne ballen i nærheten av egen 16- meter, siden det er der vi har spillerne våre, og bygge det opp derfra. Mens f.eks. RBK hadde mesteparten av sine spillere høyere i midtbaneleddet, og hadde størst sjanse for å gjenvinne ballen der. Den store fordelen ved det er kortere vei til motstanderens mål.

                        Så gamle RBK og moderne Glimt slapp/sllipper til flere sjanser imot, men skapte/skaper veldig mange flere.

                        Synes det blir utrolig traurig i lengden med en fotballform som er tuftet på defensivt spill og kynisme. Greit at om vi greier å skru til systemet sånn at vi i hver kamper slipper til 0 sjanser mot samtidig som vi skaper 2 selv, vil ligge høyt på tabellen. Men tviler sterkt på at det er levedyktig i lengden.

                        Laget må opp! Skjønner ikke denne forkjærligheten til 5 i forsvar og to ankere på midtbanen. Skal man holde på en 5-backslinje så må backene vesentlig høyere, sidestopperne må være med opp. Og så må det jo holde med et anker! Sånn at ballen gjenvinnes høyt i banen. Aller helst ser jeg at det gås tilbake til 4 i forsvar og 5 på midtbanen, nettopp for å kunne spille mer offensivt og vinne ballen høyt i banen.




                        ​​​​​
                        ​​​​​​

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1324

                          Opprinnelig skrevet av G-Man

                          Og det er akkurat det som skremmer meg. Hadde en telefon fra en venn i Sarpsborg i går kveld, som ikke helt uten skadefryd kunne melde at dette var akkurat det han hadde fortalt meg når vi signerte Bakke: Fantastisk i begynnelsen (alle tror at laget skal vokse inn i himmelen) - hjelpesløs når motgangen kommer (altfor få verkttøy i kassa, aner ikke hva en "plan B" er)
                          Det får vi nok se utover høsten, men Bakke klarte tross alt å snu den negative trenden i OBOS-sesongen. Ikke noe glitrende spill da heller, men vi hadde en sterk høstsesong sett under ett. Og han tok grep etter den dårlige sesongstarten i fjor, med overgang til trebackslinja.

                          Og set skal jo sies at det ikke har vært fantastiske resultater fra S08 med andre trenere heller.

                          Når det er sagt er jeg også bekymra for Bakke og lagets evne til å gjørra noe når plan A ikke funker. Det blir bare mer av det samma..


                          Kommentar

                          • banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2018
                            • 438

                            Jeg synes Bakke og Myhre har gjort en veldig god jobb, og har troen på at de vil stabilisere laget på øvre halvdel. Men er redd at frykten for å tape har blitt større en lysten til å vinne.
                            Spesielt etter suksessen med å skru til defensivt etter de første kampene i fjor.

                            Håper og tror at de er fotballkloke nok til å vinne kamper jevnlig med en mer offensiv tilnærming. For nå er sannsynligheten for å vinne sjansestatestikken 2-1 mye høyere enn 10-5. Så håper de kan ta stilen et par hakk videre, sånn at det blir mer underholdning framover.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3141

                              Opprinnelig skrevet av banan
                              Skjønner at det kan være klokt med dyp defensiv struktur i enkelte kamper mot særdeles gode lag. Men har ikke forståelse for at vi skal ligge med en dyp femmer i forsvar og to sentrale midtbanespillere som ankere foran de tre midtstopperne som basis, selv mot lag på nedre halvdel.
                              Det er akkurat her skoen trykker. Med en mer offensiv tilnærming hadde vi slått både Tromsø, Jerv og KBK. Men når Bakke kommer med nøyaktig den samme planen uansett motstander, og heller ikke makter å endre noe underveis, så kan langt svakere lag vinne over oss. De vet akkurat hva som kommer, legger opp spillet sitt i forhold til det, og får oss til å se ganske så hjelpeløse ut.

                              Jeg vet at mange liker Bakke, og jeg krever ikke noe hode på et fat her, men jeg krever og forventer at han nå klarer å vise at han ikke er noen "one trick pony" som trener. Akkurat nå er vi det mest takknemlige laget å møte i Eliteserien, og på full fart tilbake dit vi var under Runar og Jørgen (selv om dagens tropp er bedre).

                              Kommentar

                              • Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 487

                                Det som kjennetegnet Sarpsborg med Bakke som trener var et lag som presset høyt å løp over motstanderen. Derfor er det paradoksalt at vi trolig er Eliteseriens dårligste lag til å presse høyt. De bør virkelig sette seg ned å finne ut av hvordan man skal presse. For sånn det er nå er hjelpesløst. Vi faller dypt konstant fordi vi rett og slett ikke evner å presse samlet.

                                Kommentar

                                • banan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2018
                                  • 438

                                  Har sett litt på xG (forventede mål), og sammenlignet oss med naboene på tabellen. Tallene i tabellen er gjennomsnittlig xG per kamp som har blitt spilt i år.
                                  xG for xG mot
                                  Oss 1,18 1,05
                                  Røkke & co 1,81 0,97
                                  Glimt 2,04 1,01
                                  Bartelaget 1,45 1,07
                                  Bydelslaget 1,39 1,00
                                  Både Røkkelaget og Glimt skaper dobbelt så mye som de slipper til, av sjanser som det forventes mål av. Bydelslaget og bartelaget har ca 40 % mer for enn mot, mens vi ligger på drøye 10 %. Vi ser at vi er flinke til å holde motstanderne fra målet vårt, vi ligger på nivå med de beste i ligaen. Noe som er naturlig med tanke på hvordan laget er organisert.
                                  Men vi ligger langt bak de andre når det kommer til forventede mål. Og nå har jeg ikke sett på xG de siste kampene isolert, dette er xG sesongen sett under ett. Så både barte- og bydelslaget er på en voldsom oppadgående kurve. Så regner med at differansen vil øke.

                                  Så det som er skummelt er at vi hadde en venstreside som fungerte utmerket i starten av sesongen, men som de andre lagene har knekt koden på i tillegg til at den er svekket pga. skader. Det var den som skapte mesteparten av sjansene som det ble forventet mål ut av. Så jeg blir ikke overrasket om at vi vil skape vesentlig mindre i siste tredjedel av sesongen. Og det er også fare for at forsvaret også vil lekke mer med tanke på skadene på Edh og Tom.

                                  Så ut i fra forventede mål ut i fra størrelsen på målsjansene så er vi heldige som ligger som nummer tre på tabellen. Alle de nevnte lagene, samt Viking, har en vesentlig bedre differanse på forventede mål for og imot enn oss.

                                  Så om ikke noe plan B blir utført, det vil si at om vi fortsetter i det samme sporet, så kan ikke jeg forstå at vi i beste fall vil ende som nr. 5 på tabellen når sesongen avsluttes. Noe som er en hederlig plassering. Men som vil være veldig skadelig for neste års satsing, med tanke på det man går glipp av inntekter for sluttplassering pga. ny tv- avtale og Europa-bonuser.
                                  Last edited by banan; 05.09.2022, 13:16.

                                  Kommentar

                                  • Lynginator
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Aug 2020
                                    • 52

                                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                    "I god tid" = 35 sekunder! Et halvt minutt er den tiden NFF får på å gjøre det de skal, før de sender over dokumentene til den selgende klubbens forbund. Det er i praksis like mye en sabotasje som om de skulle sendt over dokumentene en halv time for seint, som i tilfellet Viking. Om ikke byråkratene i Sveits forstår dette, bør de finne seg noe annet å gjøre.
                                    Ja, var det jeg mente med "i god tid". Det kan være argument fra FIFA, mens Ludogorets visste akkurat hva de gjorde, og dette kan anses som sabotasje ja. Håper som du sier at FIFA ser dette og godkjenner etter anken.

                                    Kommentar

                                    • fredpet76
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2004
                                      • 1206

                                      Ok, da har vi havnet i en liten down vi også. Vært der en stund riktignok, og kjipt er det. Så hvordan skal vi komme oss ut av den den da? Fortsette som før eller forsøke oss med noen taktiske endringer? En ting er sikkert, og det er at vi må ha en venstre stopper bak. Dragsnes må derfor ned nå som Petterson er ute. Ny venstre vingback blir Ylldre med sitt venstreben, og på høyre kjører vi inn Simsir. For det var vel derfor vi hentet han? Nemlig å bruke han mener jeg. Han kan også trekke inn i banen slik Ylldren gjør, og har kanskje enda bedre ferdigheter offensivt. Sentralt fortsetter vi med Mathew og Knudsen, for Kaan kan ikke spille slik han presterer? Hva så med Lundemo? Skal vi bruke han? Usikker hvor, for som høyre vingback passer han ikke. Alternativt tar Knudsen vingbacken på høyre og Lundemo tar plassen til Knudsen.

                                      Hedenstad
                                      Garnås - Ogbu - Dragsnes
                                      Knudsen - Mathew - Lundemo - Ylldren
                                      Simsir - Lehne - Aasen

                                      Kommentar

                                      • Aderyn
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Dec 2020
                                        • 133

                                        Er det fortsatt folk som mener Ranger er god nok for oss etter gårsdagen? Advarte mot det her for en god stund siden, burde virkelig hentet inn en ny høyre vingback/midt i dette vinduet.

                                        Kommentar

                                        • maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1206

                                          Det var mange i går som gjorde mye rart ved baklengsmålene så ar Ranger skal ta all støyten er feil. Vi trenger Ranger ut sesongen med de skadene vi har så vi får håpe at han kan komme seg fort på hesten igjen. Edh gjorde en fin figur mot Sahraoui i vårkampen men på kunstgress er jeg ikke sikker på at han hadde gjort det så mye bedre. Vi ble rævkjørt langt mere i tilsvarende kamp i fjorårets sesong selv om resultatet var bedre og Sahraoui var banens beste da også. Når det er sagt så trenger vi sårt en høyre vingback med mere erfaring og mere pondus.
                                          Last edited by maxpayne; 05.09.2022, 21:23.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎