Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7027

    Kurven har jo pekt kraftig nedover en god stund. De andre lagene har funnet litt ut av oss, og vi har hatt skader på nøkkelspillere. Dessuten viser det seg jo at backupløsningene, særlig i forsvar, men også i angrep, ikke holder mål. Jeg tenker på Ranger, Rösler og islendingen. Kairinen har heller ikke gjort en dritt ut av seg siden han kom tilbake, og spillet vårt blir litt for enkelt. Jeg syns feilprosenten i pasningsspillet vårt tidvis har vært utrolig høy, men vi har sluppet unna oftere enn vi kanskje hadde fortjent. Jeg tror savnet av Adams har vært det klart mest prekære, men Geir Bakke bør nok tenke litt nytt og ta noen varianter nå, for spillet vi har nå holder ikke til at vi tar stort mer enn 10 poeng til. Garnås og Ogbu er de eneste to jeg stoler på i forsvaret vårt.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • woodford
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2004
      • 162

      Noen som har en oppdatering på skade situasjonen til Petterson og Edh ? Og hva skjer med forsvarsspilleren fra Ludogorets ?

      Kommentar

      • sigurdsen
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 1817

        Opprinnelig skrevet av woodford
        Noen som har en oppdatering på skade situasjonen til Petterson og Edh ? Og hva skjer med forsvarsspilleren fra Ludogorets ?
        I podcasten Dødball spekuleres det i om Edh er ferdigspilt for i år. Sves sier også at det antagelig kommer en oppdatering ila. uka på skadesituasjon(e). De forklarer også hva som skjedde rundt sloveneren fra Ludogorets, og regnet med at det kom en rask avklaring.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3318

          Opprinnelig skrevet av Aderyn
          Er det fortsatt folk som mener Ranger er god nok for oss etter gårsdagen? Advarte mot det her for en god stund siden, burde virkelig hentet inn en ny høyre vingback/midt i dette vinduet.
          Å henge ut Ranger etter derbyet er håpløst. Han var dømt til å mislykkes med de arbeidsbetingelsene han fikk. Saraoui er i sitt livs form, og fikk utfordre Ranger 1-mot-1 gang på gang. Ranger har ofte fått skylda for mål imot, men på søndag kan han ikke lastes for noen.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4284

            Herregud FIFA…

            Kommentar

            • BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1380

              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
              Herregud FIFA…
              Idiotisk!

              Uansett håpløst av klubben å ikke få noe på plass tidligere. Å hente spillere siste dagen er alltid risikosport.

              Kommentar

              • Aderyn
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Dec 2020
                • 133

                Opprinnelig skrevet av MortenA

                Å henge ut Ranger etter derbyet er håpløst. Han var dømt til å mislykkes med de arbeidsbetingelsene han fikk. Saraoui er i sitt livs form, og fikk utfordre Ranger 1-mot-1 gang på gang. Ranger har ofte fått skylda for mål imot, men på søndag kan han ikke lastes for noen.
                Dette handler ikke kun om derbyet, men en laaang rekke med dårlige kamper. Egentlig legger jeg veldig lite vekt på at Ranger var dårlig i akkurat den kampen, han var ikke noe dårligere enn Garnås, Rösler. Forskjellen er at Ranger har levert svakt i laaang tid. Har selv vært kritisk lenge så kommer denne kampen på toppen av det hele. Synes bare det er rart at flere ikke har innsett at han ikke holder mål for der Lillestrøm er som klubb. Edh, som også har vært variabel men har hatt høyere topper hadde jo Sahraoui i lomma på Åråsen.

                Kommentar

                • Pad
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2022
                  • 619

                  Vinduet stenger i Tyrkia i kveld, men har ikke sett noe spesielt rundt Gulbrandsen. Er han fortsatt på treningene?

                  Kommentar

                  • Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 445

                    Blir utrolig spennende å se hva Myhre og Schelander kommer opp med av taktikk mot godset, er livredd vi fortsetter med alt det som ikke funker, og går samtidig og drømmer om en ny kamp ala haugesund i 3runde i fjor der vi plutselig la om til 3 bak og fkh ikke fikk ballen over midtstreken fordi vi stod høyt og låste dem helt av. Har vi bare 2 stoppere som ergode nok til å hamle opp med rbk glimt og molde de kommende ukene ser jeg ingen god grunn til å fortsette med 3.
                    Har vi tid til å øve inn et nytt system nå framover? Tør vi ta sjansen på å bytte vekk en formasjon som har gitt så mye glede i 1,5sesonger nå? Tør vi å fortsette med samma system som de andre laga nå har finni de største svakhetene ved og utnytter gang på gang?
                    Nå skilles klinten fra hveten, de ambisiøse fra de nervøse, de visjonære fra de som bare ønsker å være.
                    Jeg er livredd for å ta en Viking og tror vi må finne på noe nytt for å unngå fritt fall på tabellen.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3141

                      Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                      Blir utrolig spennende å se hva Myhre og Schelander kommer opp med av taktikk mot godset, er livredd vi fortsetter med alt det som ikke funker, og går samtidig og drømmer om en ny kamp ala haugesund i 3runde i fjor der vi plutselig la om til 3 bak og fkh ikke fikk ballen over midtstreken fordi vi stod høyt og låste dem helt av. Har vi bare 2 stoppere som ergode nok til å hamle opp med rbk glimt og molde de kommende ukene ser jeg ingen god grunn til å fortsette med 3.
                      Har vi tid til å øve inn et nytt system nå framover? Tør vi ta sjansen på å bytte vekk en formasjon som har gitt så mye glede i 1,5sesonger nå? Tør vi å fortsette med samma system som de andre laga nå har finni de største svakhetene ved og utnytter gang på gang?
                      Nå skilles klinten fra hveten, de ambisiøse fra de nervøse, de visjonære fra de som bare ønsker å være.
                      Jeg er livredd for å ta en Viking og tror vi må finne på noe nytt for å unngå fritt fall på tabellen.
                      Du har så rett som det er mulig å ha. I denne kampen skal Bakke opp til eksamen. Om vi fortsetter på autopilot, og forsøker nøyaktig det samme om igjen i håp om at denne gangen vil den firkantede klossen passe i det runde hullet, da er det stryk i min bok. Alle vet hvordan de skal møte oss nå, og endringer burde ha vært forsøkt for flere runder siden,

                      Kommentar

                      • cetor
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2011
                        • 253

                        Opprinnelig skrevet av Pad
                        Vinduet stenger i Tyrkia i kveld, men har ikke sett noe spesielt rundt Gulbrandsen. Er han fortsatt på treningene?
                        Han kan når som helst signere for en klubb, også etter at vinduet er stengt.

                        Kommentar

                        • Pad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2022
                          • 619

                          Opprinnelig skrevet av cetor

                          Han kan når som helst signere for en klubb, også etter at vinduet er stengt.
                          Stenger vel registreringsvinduene rundt om, men ute å flyr ser jeg så da er det vel noe i emning.

                          Kommentar

                          • sigurdsen
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 1817

                            Opprinnelig skrevet av cetor

                            Han kan når som helst signere for en klubb, også etter at vinduet er stengt.
                            Det er vel en del land der fristen for å registrere spillere snart går ut, vet du om dette er tilfelle i Tyrkia og?

                            Kommentar

                            • Pad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2022
                              • 619

                              Med Edh og Petterson ute resten av sesongen, eller hvertfall store deler, så blir det spennende å se hva man gjør baki der. Pdd ingen gode alternativer.

                              Kommentar

                              • fredpet76
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 1206

                                Opprinnelig skrevet av Pad
                                Med Edh og Petterson ute resten av sesongen, eller hvertfall store deler, så blir det spennende å se hva man gjør baki der. Pdd ingen gode alternativer.
                                Ibrahim Cisse er hentet, men kanskje ikke klar for spill enda? Sloveneren vi jobber med kan virkelig bli kjærkommen.

                                Kommentar

                                • Pad
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2022
                                  • 619

                                  Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                  Ibrahim Cisse er hentet, men kanskje ikke klar for spill enda? Sloveneren vi jobber med kan virkelig bli kjærkommen.
                                  Prater vel kun fransk, og heller ikke med 2.laget nå sist. Blir overrasket om man ser han i det hele tatt i år. Men er det noen som vet hvilken fot han foretrekker?

                                  Kommentar

                                  • Zindrinho
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2019
                                    • 445

                                    Opprinnelig skrevet av Pad

                                    Prater vel kun fransk, og heller ikke med 2.laget nå sist. Blir overrasket om man ser han i det hele tatt i år. Men er det noen som vet hvilken fot han foretrekker?
                                    Han er elfenbent i følge gilberts treningstråd

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3318

                                      Opprinnelig skrevet av Aderyn

                                      Dette handler ikke kun om derbyet, men en laaang rekke med dårlige kamper. Egentlig legger jeg veldig lite vekt på at Ranger var dårlig i akkurat den kampen, han var ikke noe dårligere enn Garnås, Rösler. Forskjellen er at Ranger har levert svakt i laaang tid. Har selv vært kritisk lenge så kommer denne kampen på toppen av det hele. Synes bare det er rart at flere ikke har innsett at han ikke holder mål for der Lillestrøm er som klubb. Edh, som også har vært variabel men har hatt høyere topper hadde jo Sahraoui i lomma på Åråsen.
                                      De siste kampene har Ranger startet løp inn i bakrom på vingen utallige ganger, men ballfører har aldri forsøkt å kippe den til han. Når i tillegg Yldren trekker langt over mot venstre sammen med Knudsen/Kairinen og laget konsekvent skal angripe på venstre, så er det vanskelig å skinne. Ranger har tidvis slitt defensivt, men han har så vidt jeg husker ikke vært involvert i noen av baklengsmålene de siste kampene. Å henge ut han som ubrukelig blir bare feil. Med den tankegangen kan vi i bunn og grunn bare legge ned sjappa fordi det er egentlig kun Mathew og Dragsnes som har levert siden våren.

                                      Å sammenligne med vårkampen på Åråsen blir for dumt. På den tiden fungerte ikke søpla overhodet som lag, og det er stor forskjell for en liten teknikker å spille på kustgress kontra ekte vare. I tillegg er Saraoui i sitt livs form nå, noe som ikke var tilfelle sist gang. Som siste argument ser man at laget som enhet sliter voldsomt for tiden, og da er det som regel ikke ving backene som har hovedskylda. Skal vi kvitte oss med Knudsen og Kairinen i samme slengen da for ingen av de har spilt godt på lang tid heller.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • *eLSKerLSK*
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2005
                                        • 402

                                        Det kunne vært verre. Denne høsten skal ingen av oss høre «Optimist» og «Vi lever» i pausen mens vi fortsatt håper på å overleve eliteserien. Ingen skal se Kippe varme opp til applaus før han skal være med på å cruise inn nok en sesong på øverste nivå, for noen minutter senere å ligge utslått på gresset til trusler.

                                        Klubben er på en god kurs. Vi må tåle at den ikke er lineær hele veien.

                                        Kommentar

                                        • maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1206

                                          Opprinnelig skrevet av MortenA

                                          De siste kampene har Ranger startet løp inn i bakrom på vingen utallige ganger, men ballfører har aldri forsøkt å kippe den til han. Når i tillegg Yldren trekker langt over mot venstre sammen med Knudsen/Kairinen og laget konsekvent skal angripe på venstre, så er det vanskelig å skinne. Ranger har tidvis slitt defensivt, men han har så vidt jeg husker ikke vært involvert i noen av baklengsmålene de siste kampene. Å henge ut han som ubrukelig blir bare feil. Med den tankegangen kan vi i bunn og grunn bare legge ned sjappa fordi det er egentlig kun Mathew og Dragsnes som har levert siden våren.

                                          Å sammenligne med vårkampen på Åråsen blir for dumt. På den tiden fungerte ikke søpla overhodet som lag, og det er stor forskjell for en liten teknikker å spille på kustgress kontra ekte vare. I tillegg er Saraoui i sitt livs form nå, noe som ikke var tilfelle sist gang. Som siste argument ser man at laget som enhet sliter voldsomt for tiden, og da er det som regel ikke ving backene som har hovedskylda. Skal vi kvitte oss med Knudsen og Kairinen i samme slengen da for ingen av de har spilt godt på lang tid heller.
                                          Ranger er en spiller som nå har fått drøssevis med sjanser for LSK. Han er en spiller som holder elitserienivå men ikke på en klubb som kjemper om medalje. Det å hevde at han ikke var involvert i noen baklengs sist helg er ikke riktig selv om han heller ikke kan gis skyld alene. Kanskje det aller sløveste han bidro med sist helg var en offside han satt seg i 10 - 15 sekunder før 2 - 0 målet, og som var foranledningen til situasjonen som oppstod. Ranger er relativt raskt på store flater men ikke særlig rask og sterk en mot en og har har stort sett en finte som kan brukes men er meget lett å lese. Han er ikke er han god nok til å holde lenge nok på ball når det trengs og er dårlig på små spillflater når det blir trangt. Det han har bidratt med offensivt er meget labert etter alle sjansene han har fått, og defensivt er det akkuratt godt nok for en klubb som kjemper i toppen i Obos eller om nedrykk i eliteserien. Han hadde f.eks ikke utkonkurert Haakenstad i Sandefjord, det føler jeg meg temmelig sikker på.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎