Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fotball24/7
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2008
    • 263

    #61
    Jaja, her må det ut å handles for å si det sånn Helt sikker på at troppen vår på papiret er bedre neste år men mer spent på hvor samspilte vi kan bli. Er vel kun B/G som klarer å bytte ut de beste spillerene å bli bedre.
    Dette er en ball

    Kommentar

    • Aderyn
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Dec 2020
      • 133

      #62
      Arntzen i VG melder vi får 4.5 mill for Lehne. Det er gi bort pris isåfall. Sammenliknet med Botheim blir det jo latterlig selv om vi tar alder inn bildet her. Forståelse for at vi ikke er altfor vanskelige ovenfor Lehne men seriøst. 4.5 mill for basically delt toppscorer i Eliteserien, merkelig at vi ikke får rundt 10 mill hvert fall. Spesielt når Emiratene er inni bildet her også, de bør vel ikke akkurat ha store problemer med å hoste opp noen millioner ekstra. Med det sagt unner jeg Lehne å tjene noen millioner før karrieren er over, men vi hadde ikke trengt å gi han bort.

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1385

        #63
        Opprinnelig skrevet av sigurdsen
        En latterlig lav salgssum når vi selger til en klubb fra Dubai. Har aldri hørt at noen skandinavisk klubb har solgt så billig til emiratene.

        Kommentar

        • Håvard Ottesen
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Aug 2012
          • 128

          #64
          Han blir i maks ett år og kommer tilbake til Lillestrøm til medaljejakt i 2022

          Kommentar

          • ynnor
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 857

            #65
            Vi har blitt dårligst i klassen dessverre. Han er jo ikke 40 akkurat og har aldri vært så god. Skam , selv om man ønsker han alt godt og litt pæng på bok

            Kommentar

            • sigurdsen
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 1817

              #66
              Noen som vet hva Pellegrino gikk for da han ble solgt fra KBK? Bør vel være relativt sammenlignbart

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1385

                #67
                Vi fikk mer for Sinyan fra molde da vi var i Obos, enn det LSK klarer å forhandle frem for Eliteseriens beste angriper i 2021 - i forhandlinger med en klubb fra Dubai!

                Er dette seriøst?

                Kommentar

                • Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1452

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                  Noen som vet hva Pellegrino gikk for da han ble solgt fra KBK? Bør vel være relativt sammenlignbart
                  Visstnok for drøyt 2,5 millioner. https://www.tk.no/salg-av-pellegrino.../s/5-51-936816
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                  Kommentar

                  • ChrisK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2013
                    • 301

                    #69
                    Spent på hvem erstatteren blir.

                    Kommentar

                    • Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 489

                      #70
                      Trist på mange måter dette. Mister vår beste spiller og for en ganske lav sum. Når det er sagt tror jeg ikke markedsverdien er særlig mye høyere. Det var omtrent samme prisnivå de forrige budene var på.

                      Pellegrino ble som skrevet over solgt for 2,5 mill. Han hadde riktignok kun et halvt år igjen. Så tror dessverre at vi ikke kunne forvente noe særlig mer. Men føles jo ut som gi bort pris dessverre.

                      Kommentar

                      • Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2109

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av LS89
                        Selger vi oss til nedrykk? Neida, dette lå i kortene, og vel unt. Regner med det dukker opp noe spennende snart.
                        Ja , det lå i kortene. Og de fleste av oss unner vel Lehne dette. Men 4,5 millioner ? Da må vel dette ha vært en Maks pris Lehne hadde avtale om , etter skrevet under siste kontrakt vel ? Ellers skjønner jeg ingenting.

                        Kommentar

                        • Aderyn
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Dec 2020
                          • 133

                          #72
                          Lave prisen til TLO gjør at Knudsen salget nå blir helt nødvendig for å dekke mangler i troppen. Vi er nødt til å hente inn ny førstespiss, Adams nok ikke helt klar til den rollen ennå. Har sansen for Heggebø egentlig selv om den kanskje blir vrien, akkurat skrevet ny kontrakt med Brann og de må ikke selge ser det ut til. Ellers kryr det ikke av toppspisser i ESN akkurat nå, en god del som har dratt. Spørs om vi ikke må ta sjansen på noen i utlandet.

                          Kommentar

                          • ynnor
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 857

                            #73
                            Trodde man skulle få kose seg litt i jula etter denne fantastiske sesongen men der mistet man all futt igjen

                            Kommentar

                            • sigurdsen
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 1817

                              #74
                              Wild guess: Mushaga Bakenga. Passer profilen og spillestilen vår. God kamerat av Helland og Åsen. Usikker på hvordan han gjør det i Japan, men har han ikke slitt med spilletid? Gjort seg opp litt kroner etter et drøyt halvår der borte, samtidig som han fortsatt er spillesugen og har noen gode år igjen.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                Wild guess: Mushaga Bakenga. Passer profilen og spillestilen vår. God kamerat av Helland og Åsen. Usikker på hvordan han gjør det i Japan, men har han ikke slitt med spilletid? Gjort seg opp litt kroner etter et drøyt halvår der borte, samtidig som han fortsatt er spillesugen og har noen gode år igjen.
                                Må være bedre å satse på Adams og Braut?

                                Kommentar

                                • LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3323

                                  #76
                                  Sves erfarer at Colin Røsler blir neste inn for LSK.

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1385

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av LS89
                                    Sves erfarer at Colin Røsler blir neste inn for LSK.
                                    Isolert sett er jeg positiv til Røsler, men det betyr nok at Sandberg er ferdig. Kjipt.

                                    Kommentar

                                    • sigurdsen
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 1817

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av HSft

                                      Må være bedre å satse på Adams og Braut?
                                      Braut lånes jo ut, og Adams er det vel litt for tidlig å forvente 15 + mål fra. Bakenga var hvert fall en garantist for 15+ før han gikk til Japan, så en 1-2 års kontrakt for han er ikke nødvendigvis noe hinder for Brauten eller Adams?

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3349

                                        #79
                                        Stallen fordelt på posisjon per i dag ser slik ut:

                                        Åsen/Svendsen/Mathisen/Knudsen/Edh/Seferi - TLO/Adams/Braut/Sannes - Helland/Svendsen/Mathisen/Edh/Ranger

                                        Dragsnes/Edh - Matthew/Krogstad/Bergum - Kaan/Knudsen - Ranger/Edh

                                        Petterson/Slørdahl - Ogbu/Slørdahl - Garnås/Slørdahl

                                        Hedenstad/Skjærstein/Sveinhaug


                                        - Mads er det soleklare valget på keeperplass. Intet å diskutere.

                                        - Blandt stopperne har Slørdahl fremstått som back-up på alle plasser. Han kan dog utfordre primært Garnås på høyre stopper. Jeg skal skrive mer om mine tanker der i tråden til Slørdahl. I tillegg er Sandberg på utgående kontrakt og kan bli en del av miksen bak.

                                        - De fleste trodde at komboen Ranger/Edh på høyrebacken ville bli vår akilleshæl, men så feil kan man ta. Selv tok jeg til ordet for å resignere Rafn for å sikre oss, men det hadde vært fullstendig unødvendig. Duoen presterte såpass godt at jeg ikke vil avskrive at begge starter sammen på vår høyre side.

                                        Sentralt er Matthew og Kaan de soleklare førstevalgene. Knudsen jobbet seg inn som alternativet når Kaan ble skadet, men kan nå glippe for en neve rubler. Krogstad er fortsatt arbeidsjernet som kan løpe de fleste i senk, men passer kanskje ikke like godt i vår nye spillestil. Bergum er det ubeskrevne bladet som utfra min ytterst begrensede kunnskap fremstår som den som er nærmest Matthew's rolle som ryddegutt.

                                        Dragsnes er det klare førstevalget på venstrekanten hvor Edh vikarierte på en god måte når behovet oppstod.

                                        - Åsen er den ubestridte venstrevingen. Jeg skal ikke utdype mine tanker fra forrige vår hvor jeg uttalte at han ville passe godt der oppe fremfor en indreløperrolle. Et stykke bak han er det et kobbel som kan erstatte han ved skade/utestengelse. Felles er at de alle er høyrebeinte (usikker på Seferi) og vil løse rollen annerledes, men Svendsen som sannsynligvis er andrevalget gjorde en meget god jobb med å trekke innover mot midten.

                                        Sentralt er TLO et like selvsikkert førstevalg dersom han blir. Braut ryktes til Start, men det var før i hvertfall jeg fikk vite om TLO, men han trenger spilletid. Han gjorde en god figur de få gangene han fikk sjansen, og var bare detaljer unna å score på til tider helt utrolige sjanser. Kampen mot Viking ble veldig symptomatisk, og det er lett å se tilbake på 2018 sesongen til TLO hvor han også sløste enormt med sjansene Arnor forsynte han med. Sannes hadde ikke noe heldig utlån til grånissene, og jeg er usikker på hvor han står per nå.

                                        Høyrevingen vår er det flere som kan løse, men det er ingen opplagte førstevalg. Helland starter nok dersom han klarer å holde seg skadefri, men det er også det store spørsmålet. Svendsen og Mathisen konkurrerer bak han. Svendsen fremstår nok per nå som den mest opplagte, men Ulrik hadde en god vårsesong før formen forsvant. Med tanke på at han kun har 1,5 sesonger i de to øverste sesongene er ikke formsvikten overraskende,. Forhåpentligvis vil nok en vinter som Eliteseriespiller gjøre underverker for han. Svendsen har vel vært årets supersub i Eliteserien. Hans evne til å holde på ball og drible utgjorde ofte forskjellen i tette kamper. Mitt håp er at Helland og Ulrik kan ta startrollen, og så kan Svendsen komme inn og herje den siste halvtimen.

                                        - Stallen sett under ett fremstår meget solid på de fleste plasser. Vi har unge talenter som Seferi, Bergum, Dylan og Tongnoy som jeg er veldig usikker på hvor ligger i terrenget. De som virker vanskeligst å erstatte er Petterson (Slørdahl klarte seg bruk for Ogbu mot Sandefjord, men mer usikker på om han er der ennå hvor han kan erstatte over tid) på grunn av venstrebeinet hans. Dragsnes gjorde en bra jobb i rundene frem til Petterson var klar, men skaper igjen et hull på venstrekanten. Edh gjorde en bra figur der også, men det er å foretrekke et venstrebeint alternativ. Jeg tror en skadefri SKM kunne vært en god back-up for både Petterson og Dragsnes, men slik blir det ikke. En lignende type hadde passet godt inn.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • BD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 1385

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av HSft

                                          Må være bedre å satse på Adams og Braut?
                                          Liker tanken, sannsynligheten for at minst en av dem innfrir er stor. Vi bør ha inn ytterligere et alternativ uansett, men dette må ikke være en etablert spiller.

                                          Hvis vi ikke får til en god deal med en etablert spiss bør vi heller satse ungt i denne posisjonen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎