Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #81
    Opprinnelig skrevet av sigurdsen

    Braut lånes jo ut, og Adams er det vel litt for tidlig å forvente 15 + mål fra. Bakenga var hvert fall en garantist for 15+ før han gikk til Japan, så en 1-2 års kontrakt for han er ikke nødvendigvis noe hinder for Brauten eller Adams?
    Garantist for 15+? Han har kun klart 15 mål én sesong gjennom hele karrieren. Aldri hatt mer enn 15 en eneste sesong.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      #82
      Spennende med Rösler på vei. Kan være en veldig bra signering?

      Kommentar

      • sigurdsen
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 1817

        #83
        Opprinnelig skrevet av HSft

        Garantist for 15+? Han har kun klart 15 mål én sesong gjennom hele karrieren. Aldri hatt mer enn 15 en eneste sesong.
        Det jeg skrev var en hentydning til den 1,5 sesongen han hadde i Odd, altså før han dro til Japan. Han hadde vel 15 første sesongen og 11 på 11 kamper før han dro. Jeg er ikke uforbeholden positiv til å hente han, men i mangel på andre alternativer så tenker jeg det kan være en god match.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #84
          Opprinnelig skrevet av sigurdsen
          Det jeg skrev var en hentydning til den 1,5 sesongen han hadde i Odd, altså før han dro til Japan. Han hadde vel 15 første sesongen og 11 på 11 kamper før han dro. Jeg er ikke uforbeholden positiv til å hente han, men i mangel på andre alternativer så tenker jeg det kan være en god match.
          Jeg står over. Ikke umulig at han kan få 15+, men man er ikke noen garantist når man aldri har gjort det før. Tror Braut kan putte en god del om han får muligheten.

          Ser gjerne at klubben henter et nytt førstevalg, om de ser en veldig god mulighet, men ikke Bakenga…

          Kommentar

          • brune stakkeland
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2012
            • 863

            #85
            Ref RB-artikkel i nyhetstråden:
            "Sportssjef Mesfin sier dette om klubbens jobb med å finne erstatter

            – Vi skal erstatte Thomas, og vi skal erstatte flere andre spillere som enten har eller kommer til å forlate oss i vinter, fastslår han."

            Jeg tipper vi kommer til å miste ett førstevalg til, enten Ogbu, Mathew eller Kairinen. Eller vil salgene vi gjør nå sikre oss såpass godt at vi kan si nei til alt annet enn avskyelig høye bud?

            Kommentar

            • BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1385

              #86
              Opprinnelig skrevet av HSft
              Spennende med Rösler på vei. Kan være en veldig bra signering?

              https://www.nettavisen.no/sport/nett...-95-3424223063
              Kan ikke tenke meg annet enn at han blir god, i hvert fall i Eliteserien-målestokk. Han har jo noen erfaringer City og ungdomslandslag som han forhåpentligvis drar nytte av, og hvis han i tillegg har litt av mentaliteten til faren er det vanskelig å være negativ til denne signeringen. Mulig han holder høyt nivå allerede - han har vel spilt en del i NAC?

              Både Slørdahl, Sandberg og Røsler er høyrebeinte, norske midstoppere som er like gamle (alle født i 2000). Med andre ord betyr en signering av Røsler at Sandberg er ferdig i LSK. Kjipt. Skal ikke se bort ifra at vi angrer på at vi lar han gå, men samtidig tror jeg at jeg hadde valgt Røsler og Slørdahl i dag selv, hvis jeg måtte velge to av dem.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #87
                Opprinnelig skrevet av BD

                Kan ikke tenke meg annet enn at han blir god, i hvert fall i Eliteserien-målestokk. Han har jo noen erfaringer City og ungdomslandslag som han forhåpentligvis drar nytte av, og hvis han i tillegg har litt av mentaliteten til faren er det vanskelig å være negativ til denne signeringen. Mulig han holder høyt nivå allerede - han har vel spilt en del i NAC?

                Både Slørdahl, Sandberg og Røsler er høyrebeinte, norske midstoppere som er like gamle (alle født i 2000). Med andre ord betyr en signering av Røsler at Sandberg er ferdig i LSK. Kjipt. Skal ikke se bort ifra at vi angrer på at vi lar han gå, men samtidig tror jeg at jeg hadde valgt Røsler og Slørdahl i dag selv, hvis jeg måtte velge to av dem.
                Kan jo gjerne være utlån på en eller flere av dem. Slørdahl kan f.eks ha godt av et år med mer spilletid. Så beholder man Sandberg og Rösler som kjenner hverandre godt. Ellers er det ikke overflod av venstrebeinte stoppere, så når vi spiller med 3 stoppere så er det ikke unaturlig at vi har 5 høyrebeinte stoppere i stallen.

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1385

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                  Ref RB-artikkel i nyhetstråden:
                  "Sportssjef Mesfin sier dette om klubbens jobb med å finne erstatter

                  – Vi skal erstatte Thomas, og vi skal erstatte flere andre spillere som enten har eller kommer til å forlate oss i vinter, fastslår han."

                  Jeg tipper vi kommer til å miste ett førstevalg til, enten Ogbu, Mathew eller Kairinen. Eller vil salgene vi gjør nå sikre oss såpass godt at vi kan si nei til alt annet enn avskyelig høye bud?
                  Med Mathew har man jo blitt overrasket før, men han har bare kontrakt bare ut 2022. I tillegg skylder LSK i mine øyne han mer enn hva vi skylder Lehne. Klubben hadde lett sagt ja til ettårskontrakt tidligere i år, men han valgte å signere for to år. I tillegg har han vært jevnt god og viktig for laget i lengre tid enn Lehne. Så han kan dessverre fort bli solgt for en lav sum. Håpet må være at han trives så godt at han signerer ny kontrakt, men det sier seg selv at det kommer til å dukke opp klubber som kan tilby mye mer i lønn enn oss, så det er vel utopi.

                  Ogbu og Kairinen har lengre kontrakter og går ikke billig i vinter. Ogbu sitt talent er helt unikt og kontrakten går i 2025... Lukter spillersalg i 2023 til over 30 mill. dersom han fortsetter utviklingen.
                  Last edited by BD; 22.12.2021, 23:27.

                  Kommentar

                  • BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1385

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av HSft

                    Kan jo gjerne være utlån på en eller flere av dem. Slørdahl kan f.eks ha godt av et år med mer spilletid. Så beholder man Sandberg og Rösler som kjenner hverandre godt. Ellers er det ikke overflod av venstrebeinte stoppere, så når vi spiller med 3 stoppere så er det ikke unaturlig at vi har 5 høyrebeinte stoppere i stallen.
                    Det er ikke meg imot, og kanskje ikke klubben heller, men tipper det er mer attraktive alternativer tilgengelig for Sandberg når situasjonen er slik i LSK.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3349

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                      Ref RB-artikkel i nyhetstråden:
                      "Sportssjef Mesfin sier dette om klubbens jobb med å finne erstatter

                      – Vi skal erstatte Thomas, og vi skal erstatte flere andre spillere som enten har eller kommer til å forlate oss i vinter, fastslår han."

                      Jeg tipper vi kommer til å miste ett førstevalg til, enten Ogbu, Mathew eller Kairinen. Eller vil salgene vi gjør nå sikre oss såpass godt at vi kan si nei til alt annet enn avskyelig høye bud?
                      Med tanke på at DG, SKM og Baccay er ferdige, så er det et hull bak Dragsnes. Mesfins uttalelse kan også vise til et Røsler for Sandberg-scenarie.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2078

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                        Med tanke på at DG, SKM og Baccay er ferdige, så er det et hull bak Dragsnes. Mesfins uttalelse kan også vise til et Røsler for Sandberg-scenarie.
                        Her ligger det nok både de vi vet om, de Mesfin vet om som vi ikke vet om ennå, og det som eventuelt måtte dukke opp i de nærmeste månedene. Frykter også at vi mister et til av våre førstevalg. Matthew begynner jeg nesten å tro på at blir, mister vi Kaan nå er vi vingeklippet på midten. Håper vi får beholde både ham og Ogbu i et år til

                        Kommentar

                        • lsk_rob
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Mar 2016
                          • 139

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                          Her ligger det nok både de vi vet om, de Mesfin vet om som vi ikke vet om ennå, og det som eventuelt måtte dukke opp i de nærmeste månedene. Frykter også at vi mister et til av våre førstevalg. Matthew begynner jeg nesten å tro på at blir, mister vi Kaan nå er vi vingeklippet på midten. Håper vi får beholde både ham og Ogbu i et år til
                          Jeg tror Kaan blir såfremt det ikke kommer et STORT bud, han har kontrakt i 3 år til. Men jeg er redd han neppe blir her noe særlig mer enn 1 år til, samme som Ogbu. Heldigvis er det flere spennende spillere på vei opp i eget system, og det virker som vi jobber veldig smart på overgangsmarkedet, så jeg tror det løser seg uansett.
                          Colin Rösler er en kjempespennende signering, mange u-landskamper og spilt på ålreit nivå over tid, så jeg ble veldig glad når jeg så artikkelen om han i RB igår!

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3349

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                            Her ligger det nok både de vi vet om, de Mesfin vet om som vi ikke vet om ennå, og det som eventuelt måtte dukke opp i de nærmeste månedene. Frykter også at vi mister et til av våre førstevalg. Matthew begynner jeg nesten å tro på at blir, mister vi Kaan nå er vi vingeklippet på midten. Håper vi får beholde både ham og Ogbu i et år til
                            Mesfin har vist en utmerket egenskap med å finne ukjente spillere som passer inn. Kaan og Petterson er vel de beste eksemplene.

                            Matthew er et mysterie for meg. Fra å gi fra seg lønn for å bli lånt ut til Tyrkia til å takke nei til Bartene. Jeg skulle gjerne vært en tur inne i hodet hans. Dersom han er her neste jul, kan han fort bli her ut resten av karrieren med mindre han får et så lukrativt tilbud at det er umulig å si nei, og fortsetter han i samme stil neste år så er det slett ikke umulig. Å spå fremtiden til Matthew begynner rett og slett å bli umulig.

                            Med mindre det kommer bud i Botheim-klassen, så tror jeg både Ogbu og Kaan blir. Kaan viste med signeringen i fjor at han ønsker å være her, og Ogbu med sin femårskontrakt gir også signaler om at han ikke har hastverk med å komme seg videre. Jeg tror dog at begge må erstattes senest sommeren 2024, men så hadde jeg ikke sett for meg at Knudsen skulle selges allerede i år. Jeg så for meg et scenarie hvor Kaan selges til sommeren, Magnus tar over rollen hans og selges i 2024, så jeg skal ikke påberope meg de store orakelegenskapene.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1211

                              #94
                              Colin Rösler bør være billig i drift, jeg kunne funnet like gode spillere i nærområdet. Mefsin får mye skryt nå men jeg vil påpeke at han også hadde ansvaret for de to dårligste signeringen for LSK gjennom tidene hvis vi ser bort i fra Rasimus og Kirov. Daniel Pedersen og Tobias Sahlqvist. Spillere uten ryggrad og selvinnsikt, og sammenligningsgrunnlaget står seg godt med de to andre jeg nevnte og var de største bidragsyterene til nedrykket.

                              Kommentar

                              • Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1330

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                Colin Rösler bør være billig i drift, jeg kunne funnet like gode spillere i nærområdet. Mefsin får mye skryt nå men jeg vil påpeke at han også hadde ansvaret for de to dårligste signeringen for LSK gjennom tidene hvis vi ser bort i fra Rasimus og Kirov. Daniel Pedersen og Tobias Sahlqvist. Spillere uten ryggrad og selvinnsikt, og sammenligningsgrunnlaget står seg godt med de to andre jeg nevnte og var de største bidragsyterene til nedrykket.
                                Mesfin har mange bommerter på spillermarkedet, ingen tvil om det. Men Pedersen fikk jeg i alle fall inntrykk av at var vel så mye Lennartsson sin signering. Og de er langt fra de verste signeringene, mener nå jeg. Jon Midttun Lie og Marius Johnsen er to det er enkelt å huske på. Martin Husar likeså.

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1211

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                  Mesfin har mange bommerter på spillermarkedet, ingen tvil om det. Men Pedersen fikk jeg i alle fall inntrykk av at var vel så mye Lennartsson sin signering. Og de er langt fra de verste signeringene, mener nå jeg. Jon Midttun Lie og Marius Johnsen er to det er enkelt å huske på. Martin Husar likeså.
                                  Jeg er forsåvidt enig i det, men det er en komplett gåte for meg hvorfor Daniel Pedersen og Tobias Sahlquist kunne skli inn i klubben og ta så mye plass som de gjorde fra dag en. Jeg husker måten Mons Ivar Mjelde omtalte Daniel Pedersen på når han gikk til Brann. Lettere hoderystning etterfulgt av hva har de sett i han. De fikk i allefall en spiller som gjorde Brannsesongen og skandalene der til tidenes fellesskandale i en norsk fotballklubb, der han attpåtil var kaptein. Sesongen ble også der kronet med ett nedrykk.

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3174

                                    #97
                                    Sammenlikna med noen av de som alt er nevnt ovenfor, for ikke å snakke om Romanus Orjinta, Markus Kiesenebner, Jesper Westerberg, var verken Pedersen eller Sahlquist bomkjøp. Nå tror jeg dere glemmer at de faktisk gjorde en god og viktig jobb for LSK i flere kamper, rett nok i en kort periode, før DAP viste seg å ha alvorlige skadeproblemer, og før Sahlquists litt skjøre mentalitet slo ut i full blomst.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1385

                                      #98
                                      Mesfin gjorde i mine øyne en svært dårlig jobb med spillere inn og ut i starten. I tillegg var det mange dårlige vurderinger bak kontraktsforlengelser med gråstein som allerede var i klubben. Etter 2,5 år hadde vi fått lite igjen både sportslig og i form av spillersalg - og rykket ned.

                                      Om det er Bakke eller Mesfin som skal ha mest av æren for at vi har lyktes bedre med overgangene siden Bakke kom, vet jeg ikke. Uansett - nå ser det ut til å funke bra, og jeg ville ikke byttet bort noen av dem i dag.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2078

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                                        Sammenlikna med noen av de som alt er nevnt ovenfor, for ikke å snakke om Romanus Orjinta, Markus Kiesenebner, Jesper Westerberg, var verken Pedersen eller Sahlquist bomkjøp. Nå tror jeg dere glemmer at de faktisk gjorde en god og viktig jobb for LSK i flere kamper, rett nok i en kort periode, før DAP viste seg å ha alvorlige skadeproblemer, og før Sahlquists litt skjøre mentalitet slo ut i full blomst.

                                        gilbert
                                        Takk! Ble lett sjokkert da jeg så meldingen fra Max. Begge disse framsto rent faktisk som svært gode signeringer da de kom, selv om de mangler en del på holdninger som har vært svært viktig i det vi nå bygger.

                                        INGEN henter bare gull. De dyktige henter bare en større andel av det, og der handler det både om ferdigheter og holdninger. Hvis man trives med å være misfornøyd er det aldri vanskelig å finne en grunn.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 3954

                                          Opprinnelig skrevet av BD
                                          Mesfin gjorde i mine øyne en svært dårlig jobb med spillere inn og ut i starten. I tillegg var det mange dårlige vurderinger bak kontraktsforlengelser med gråstein som allerede var i klubben. Etter 2,5 år hadde vi fått lite igjen både sportslig og i form av spillersalg - og rykket ned.

                                          Om det er Bakke eller Mesfin som skal ha mest av æren for at vi har lyktes bedre med overgangene siden Bakke kom, vet jeg ikke. Uansett - nå ser det ut til å funke bra, og jeg ville ikke byttet bort noen av dem i dag.
                                          Har ikke sikre opplysninger om hvordan det virkelig var i starten av Mesfins periode i jobben. Men jeg har mer enn en mistanke om at han ikke fikk lov til å jobbe selvstendig i starten. Jo varmere han har blitt i trøya, jo mer selvstendig handlingsrom har han fått. Så jeg er ikke sikker på at man skal dømme ham for hardt når det gjelder den første tida.

                                          For øvrig er jo de mest vellykkede organisasjonene innen de fleste bransjer de som får til et godt teamwork! Hvis det var Mesfin som fikk til å hente Bakke, må man i høyeste grad berømme ham for det. Jobben med akademiet ser jo også i høyeste grad ut til å bære frukter.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎