Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bema0806
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2011
    • 521

    Det er så dødt, så ufattelig stille.. lenge siden man har lest, eller hørt noe som helst om LSK på en god stund

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 888

      Serieoppsettet for 2022 er ute: https://www.fotball.no/turneringer/e...teserien-2022/

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3324

        Møter to nyopprykkede lag først. Kamma borte blir seigt, men bør ha gode forutsetninger for tre poeng. Jerv hjemme skal være tre poeng. Godt vi ikke møter de borte allerede i runde 2, da de nyopprykkede lagene ofte har en boost i starten av sesongen. Deilig med hjemmekamp 16.mai, og fin tid å møte vif og rbk hjemme også. Alt i alt et bra oppsett.

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1386

          Muligheter for å komme raskt ned på jorda allerede i serieåpningen her, ja. Tror Kamma borte kan bli vanskelig som første kamp. For øvrig er det vel ganske uvanlig at man møter samme lag både i første og siste serierunde?

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2298

            Opprinnelig skrevet av BD
            Muligheter for å komme raskt ned på jorda allerede i serieåpningen her, ja. Tror Kamma borte kan bli vanskelig som første kamp. For øvrig er det vel ganske uvanlig at man møter samme lag både i første og siste serierunde?
            Er vel noe man har begynt å praktisere i flere turneringer. Første halvdel 1-n. Andre halvdel n-1

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4318

              Uff, veldig lite gunstig å møte to opprykkslag så tidlig. De kommer til å være fulle av energi og tro på seg selv etter opprykket. Mye bedre å møte dem litt utpå når de har fått seg en knekk. Ispedd Molde og Bodø/Glimt kan det se ganske så skralt ut etter femte serierunde. Men vi får ha trua på at det går bra fram til det motsatte er bevist. Teller ned dagene!

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4318

                Med Bergum på lån til Kisa står vi igjen med tre sentrale midtbanespillere (Mathew, Kairinen, Krogstad). I tillegg verserer det rykter om Krogen til S08. Blir veldig spennende å se hvem som skal inn her. Mesfin og co. har nok store planer. Som nevnt over her er det alt for stille for tiden ... Stille før stormen får man håpe.

                Kommentar

                • Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1467

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Med Bergum på lån til Kisa står vi igjen med tre sentrale midtbanespillere (Mathew, Kairinen, Krogstad). I tillegg verserer det rykter om Krogen til S08. Blir veldig spennende å se hvem som skal inn her. Mesfin og co. har nok store planer. Som nevnt over her er det alt for stille for tiden ... Stille før stormen får man håpe.
                  Der er vel Fredrik Haugen som i flg ryktene(!), muligens kan komme inn på midtbanen?
                  Men Mefsin trives vel best når han kan få gjort jobben i stillhet, frem til signaturer er gjort... ref feks Ogbu ifjor.
                  Skal godt gjøres å treffe til de grader som med Ogbu..men jeg er åpen for det som måtte komme..
                  Last edited by Tvilling; 14.01.2022, 19:47.

                  Kommentar

                  • BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1386

                    Opprinnelig skrevet av Tvilling

                    Der er vel Fredrik Haugen som i flg ryktene(!), muligens kan komme inn på midtbanen?
                    Men Mefsin trives vel best når han kan få gjort jobben i stillhet, frem til signaturer er gjort...
                    Ifølge svenske nettaviser var vi interesserte i Ismet Lushaku for ikke så lenge siden. Han kan kanskje fremdeles være aktuell. Ser ikke ut som han har signert for noen enda…

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3352

                      Liker at vi blir ferdig med Molde og Glimt borte tidlig.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • sigurdsen
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 1817

                        Kan se ut som at Sannes ikke har en fremtid i klubben basert på dette sitatet fra Mesfin, på spørsmål om hvilken spiss vi ser etter: "Det er vanskelig å si om det blir en kjent eller ukjent spiller, men vi vil finne en som kan levere mål på kort sikt, for vi er godt dekket på unge alternativer i Akor Adams og Henrik Skogvold." https://www.tv2.no/sport/14476768/

                        Kommentar

                        • Aderyn
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Dec 2020
                          • 133

                          Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                          Kan se ut som at Sannes ikke har en fremtid i klubben basert på dette sitatet fra Mesfin, på spørsmål om hvilken spiss vi ser etter: "Det er vanskelig å si om det blir en kjent eller ukjent spiller, men vi vil finne en som kan levere mål på kort sikt, for vi er godt dekket på unge alternativer i Akor Adams og Henrik Skogvold." https://www.tv2.no/sport/14476768/
                          Er nok sannsynlig. Sannes imponerte ikke stort hos Strømmen i fjor og de to som nevnes er unge og større talenter. I tillegg har vi Braut Brunes i bakhånd som også står lengere fremme i rekka.

                          Virker også som det bare er å glemme Gulbrandsen eller Gabrielsen hjem i denne omgang basert på det intervjuet. Lurer veldig på hvem den nye spissen blir, har følelsen på en utenlandsk, ikke mye å ta av i Norge om dagen. Heggebø eneste alternativet innenfor landets grenser som jeg synes frister.

                          Kommentar

                          • Dumbo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2004
                            • 467

                            Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                            Kan se ut som at Sannes ikke har en fremtid i klubben basert på dette sitatet fra Mesfin, på spørsmål om hvilken spiss vi ser etter: "Det er vanskelig å si om det blir en kjent eller ukjent spiller, men vi vil finne en som kan levere mål på kort sikt, for vi er godt dekket på unge alternativer i Akor Adams og Henrik Skogvold." https://www.tv2.no/sport/14476768/
                            Torgeir Børven som nevnes av TV2 er et interessant navn som nok står på blokka til flere norske klubber.
                            Last edited by Dumbo; 17.01.2022, 18:58.

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2875

                              Oliver Edvardsen – var han bare en parantes i ryktestrømmen? Syntes han så spennende ut.

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3324

                                Det blir fulle tribuner i serieåpninga mot Kamma da de ikke skal rive ene tribunen foreløpig, noe som gjør at det ligger til rette for en etterlengtet innovasjon Hamar i 1.runde. Med mindre regjeringen og covid setter en stopper for det.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4318

                                  Ja, rekkene tynnes og nå står vi her med Kairinen operert, Knudsen i Russland og Bergum i Kisa. Eneste sentrale midtbanespillerne vi har tilgjengelig er Krogstad og Mathew. Kan for så vidt holde mot Kamma og Jerv det, men det er jo litt krise at Kaan sannsynligvis er ute av cupkampene helt fram til en evt. finale. Håper samtidig virkelig at Garnås kommer seg til cupkampene i mars.

                                  Kjenner jeg gleder meg veldig til det internasjonale vinduet stenger slik at Mesfin for alvor kan begynne å lokke spillere til Åråsen. Kan ikke se for meg noe annet enn at det vil bli relativt store omrokkeringer i spillerstallen med såpass mange ut + Kaan skada. Til seriestarten og de veldig viktige cupkampene har vi mista mye rutine fram til nå.

                                  Rangert etter antall spilleminutter i 2021:

                                  TLO (2484 minutter)
                                  DG (1567 minutter)
                                  Kairinen (1499 minutter)
                                  Knudsen (1013 minutter)
                                  Braut-Brunes (208 minutter)
                                  SKM (7 minutter)
                                  Baccay (7 minutter)
                                  Bergum (6 minutter)
                                  Sandberg (0 minutter)

                                  Totalt sultefora på spennende rykter for tiden. Fredrik Haugen er ikke nok til å gjøre meg så alt for begeistra kjenner jeg. Et par veldig gode sesonger i 2016 og 2017, men mye ymse ellers. Havner litt i samme kategori som Krogstad og Tokstad for min del, men ligger nok i realiteten i sjiktet like over. Oliver Edvardsen er spennende, men blir neppe billig. Unge kantspillere/indreløpere har vi også mange av i klubben (Svendsen, Seferi, Adams, Mathisen). I tillegg får vi jo håpe at vi klarer å stable Helland på beina i år. Da er vi plutselig veldig godt skodd på kantplass. Mesfin sier vi skal ha inn erstatter for DG, men da tror jeg det blir noen mer rutinerte enn unge Edvardsen. Ismet Lushaku ville vært veldig spennende på sentral midtbane, men han signerte for Varberg BOIS på mandag. Bjørn Maars Johnsen kan sikkert gjøre en god jobb, men jeg vet ikke om det er en fornuftig signering. Han er nok fort ganske så mett etter å lagt seg opp penger i Sør-Korea og MLS. Fallhøyden er stor, og jeg håper vi har andre i kikkerten. TLO-klasse over målsnittet han hadde for Rosenborg i 2019 da (mål hvert 91. minutt), riktignok med en ganske snau prøvestørrelse på totalt 457 minutter over 11 kamper...
                                  Last edited by Kanarivogel89; 19.01.2022, 22:21.

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2123

                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                    Totalt sultefora på spennende rykter for tiden. Fredrik Haugen er ikke nok til å gjøre meg så alt for begeistra kjenner jeg. Et par veldig gode sesonger i 2016 og 2017, men mye ymse ellers. Havner litt i samme kategori som Krogstad og Tokstad for min del, men ligger nok i realiteten i sjiktet like over.
                                    Har akkurat den samme følelsen som deg når det gjelder Haugen, men Åsen hadde i og for seg også slitt de siste sesongene før vi hentet ham, selv om vi nok hadde mer tro på den signeringen. Hvis Bakke og gjengen kan trylle enda en gang kan Haugen tenkes å være mannen. Han matcher i hvert fall kravene til erfaring.

                                    Et annet alternativ i mangelen på sentrale spillere er selvfølgelig å legge om til 4-3-3 igjen, men spørs om problemet blir mindre. Da trenger vi en på hver side av Matthew, og det kryr ikke av kandidater. Dessuten, når Bakke ikke gikk bort fra 3-4-3 når han bare hadde to stoppere tilgjengelig, når skal han da gjøre det?

                                    Tipper at nesten uansett hvor god prøvespilleren skulle vise seg å være så er han ikke klar for å styre en midtbane i eliteserien om 2,5 måneder. Selv om han er litt eldre enn flere av de andre vi har hentet tidligere vil han sannsynligvis trenge tid til omstilling. Det innebærer at med mindre vi får en kanonsignering i løpet av tidlig februar stiller vi i hvert fall med Krogstad og Matthew på midten mot Nardo. Burde holde der, men ikke nødvendigvis i uka etter, hvor vi ikke vet hva som kommer. Har vi fått spilt inn en spiss som finner tonen med Åsen og andre vingen (hvem nå det måtte bli) bidrar mer offensivt som DG gjorde, vil dette paret også kunne være godt nok i de to første kampene. Det offensive må nok komme annetsteds fra, jeg forventer ikke akkurat målshow basert på det sentrale midtbaneparet. Kairinnen bøtter jo ikke akkurat inn mål han heller, men det skjer mer rundt ham.

                                    Kommentar

                                    • Fugggel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2020
                                      • 489

                                      Haugen er ingen wow signering om han kommer. Men det han kan vise til er at han har produsert relativt jevn med målpoeng igjennom sin karriere. I Stabæk gjorde han 5 poeng på 13 kamper i en rolle som er lik hva han ville fått i LSK. Det vi alle er enig i er at vi trenger flere spillere som produserer målpoeng og det har Haugen gjort i mange år.

                                      Så er det også viktig å tenke på at Haugen vil sannsynligvis være reserve når alle midtbanespillerne er friske. Sammenligner vi han med Krogstad og Knudsen som var reserver i fjor, vil jeg mene at det er et eller to steg opp. Så totalen på midten blir etter min mening bedre med Haugen.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2123

                                        Hvis vi tenker Eric Taylor som en mulig erstatter for Knudsen, skal vi vel i prinsippet bare ha inn en ekstra mann sentralt hvis Krogstad sendes ut. Det er lite som tilsier at Krogstad vil få det løftet som trengs for å være noen reell konkurrent om plassen når alle er spilleklare. Så på treningen på RB. Synes Krogstad virket litt tung, men det er selvfølgelig tilgivelig i denne perioden. Mer skeptisk til at han selv på trening stopper opp, tar seg til hodet og ser ut til å gå inn i seg selv etter en brent sjanse. Ferdighetsmessig mener jeg Krogstad har forutsetninger for å være en habil eliteseriespiller på et ok lag, men ikke mer enn det. Mao en som burde kunne kjempet om en plass på laget. Sporet han er inne på over lengre tid tilsier at han trenger et miljøskifte for å komme i gang igjen. Jeg bytter derfor gjerne Krogstad med Haugen, jeg tviler på at vi kan hente veldig mye bedre enn det i det etablerte markedet. Jeg er mer skeptisk til å ta inn Haugen på bekostning av et talent. Om Eric Taylor er det talentet har jeg ingen formening om, men hadde vært morsomt å finne en ny Matthew, Bonke eller Nosa.

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2298

                                          B/G er ute etter vifs Udal. Da er vi sjanseløse der. Men han var vel aldri aktuell(?)
                                          Solbakken er vel også under kontrakt men han er vel mer aktuell nå enn for et år siden. Jeg innbiller meg at han er ganske lik Knudsen om noe mer defensiv orientert(?)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎