Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dole
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 1529

    Oliver Edvardsen som nevnes i ryktetråden virker som en spennende erstatter for DG.

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3324

      Skulle gjerne visst hvor kilden er? Kan ikke finne noe på nett.

      Kommentar

      • armykanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2009
        • 736

        I så fall en klassesignering! Som sikkert vil koste noen miller.

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1386

          Opprinnelig skrevet av armykanari
          I så fall en klassesignering! Som sikkert vil koste noen miller.
          Kontrakt ut 2022, så mulig Stabæk vil selge nå, men vi er neppe den eneste klubben som er interessert. Skulle egentlig tro at han var aktuell for alle klubber i Norge. Får vi han for under én Lehne er jeg positiv.

          Kommentar

          • Aderyn
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Dec 2020
            • 133

            Opprinnelig skrevet av LS89
            Skulle gjerne visst hvor kilden er? Kan ikke finne noe på nett.
            Ble nevnt på "Fotball.tv" i går av Stian de Wahl. Men sa kun at Edvardsen var en som har vært vurdert før, virket ikke som han hadde konkret info på at det skjedde noe der nå. Generelt sett føler jeg at han og de andre journalistene fra de store mediehusene har dårligere koll på LSK enn en del andre lag, De Wahl har langt bedre kilder innad i Vålerenga tror jeg. Egentlig greit nok hvis klubben kan jobbe i ro og mak med overganger så kan fort hende Edvardsen er på vei inn selv uten at noen vet noe sikkert.

            Liker Edvardsen så håper det er en mann vi jobber med å få inn. Ganske bra tall to år på rad nå for et Stabæk lag som ikke akkurat har vært veldig bra. Ville fungert som en slags Gustavsson erstatter, hvert fall at han kan dekke samme posisjon. Ikke like god defensivt men synes faktisk han er ganske habil hjemover også, jobber veldig hardt, samtidig som han har et helt annet offensivt register. Kan fungere på begge kanter, vant til å spille på gress osv.

            Kommentar

            • Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1340

              Det er også løse rykter om Fredrik Haugen til LSK. Den overgangen gir ikke helt mening for meg, kan ikke se at han vil passe særlig godt inn i vår 3-4-3. Han kan kanskje fungere både som sentral midtbane og som kant, og på den måten fungere som en erstatter for både Knudsen og DG, men jeg oppfatter ham mer som en indreløper/10-er, som vi ikke spiller med.

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1386

                Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                Det er også løse rykter om Fredrik Haugen til LSK. Den overgangen gir ikke helt mening for meg, kan ikke se at han vil passe særlig godt inn i vår 3-4-3. Han kan kanskje fungere både som sentral midtbane og som kant, og på den måten fungere som en erstatter for både Knudsen og DG, men jeg oppfatter ham mer som en indreløper/10-er, som vi ikke spiller med.
                Er ikke like negativ som deg til Haugen i den rollen, men han har nok sin svakhet i gjenvinningsfasen/duellspillet for å passe veldig godt. Tror teknikk, overblikk og god motor gjør at rollen passer han greit. Haugen er ingen drømmesignering for min del, men han kunne sikkert vært en fornuftig signering dersom Kairinen plutselig drar.

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1340

                  Opprinnelig skrevet av BD

                  Er ikke like negativ som deg til Haugen i den rollen, men han har nok sin svakhet i gjenvinningsfasen/duellspillet for å passe veldig godt. Tror teknikk, overblikk og god motor gjør at rollen passer han greit. Haugen er ingen drømmesignering for min del, men han kunne sikkert vært en fornuftig signering dersom Kairinen plutselig drar.
                  Jeg liker Haugen, jeg, men som sentral midtbane hos oss tror jeg det blir vanskelig for ham å få spille noe særlig, nettopp siden Kairinen er bankers på laget. Sjansen er nok større på høyreving, men der blir han etter min mening litt for lik Åsen i spillestil. Med Åsen på venstre er det bedre med en spiller som i større grad angriper boksen inne fra høyre og som har fart til å true bakrom.

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 489

                    Haugen har stort sett spilt som en av to sentrale i Stabæk’s 3-4-3 variant i høst. Han har også i løpet av sin tid i Brann spilt som en av to, kjøper ikke argumentene at ikke passer inn. Han har i tillegg vært blant Stabæks beste i høst.
                    For min del ville det vært en meget bra signering. Vi får en spiller med stor erfaring, en spiller som kan erstatte Kairinen når han blir solgt.

                    Vil anta at Krogstad vil finne seg noe nytt og man kan si mye om krogstad, men han har en del erfaring det er fint å få erstattet. Det gjør Haugen.

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2297

                      Nedgradering hvis vi står igjen med Haugen for KKK. Men oppgraqdering hvis han blir benkefyll for Fredrik. Om ikke sistnevnte tar seg kraftig sammen. Begge har en karrieremessig nedadgående kurve

                      Kommentar

                      • Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1467

                        I flg Rb, så er det ikke ventet inn noen midtbanespiller med det første.. annet en enn prøvespille
                        sitat: "Ingen andre sentrale midtbanespillere er for øyeblikket nær en overgang til Åråsen-klubben, men det er ikke utenkelig slik RB-sporten forstår at det kan skje i dette overgangsvinduet."

                        Kommentar

                        • Aderyn
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Dec 2020
                          • 133

                          Litt tynt på sentral midt hvis ingen kommer inn. Betyr mer spilletid/ansvar på Krogstad som jeg ikke vet om har vært god nok til å forsvare. Trodde egentlig han skulle dra et annet sted så han kan spille fast men om ingen kommer inn i den posisjonen går jeg ut i fra at han blir. Backup per dags dato har vi kun Krogstad, Mathisen(som ofte spiller lengre fremme) og evt Skogvold/Bergum uten at jeg vet om de kan bli sett på som reelle ressurser enda. Får håpe han Nigerianeren er god.

                          Kommentar

                          • Playboy1
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 2115

                            Opprinnelig skrevet av Aderyn
                            Litt tynt på sentral midt hvis ingen kommer inn..Får håpe han Nigerianeren er god.
                            En ting jeg lurer på her om vi skulle få inn en ny ikke EU/EØS spiller til?
                            Og om eks Ogbu , Matthew og Adams spiller samtidig , har vi ikke da fylt opp ‘kvoten ‘ med maks 3 av dem på banen samtidig ?

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5094

                              Opprinnelig skrevet av Playboy1

                              En ting jeg lurer på her om vi skulle få inn en ny ikke EU/EØS spiller til?
                              Og om eks Ogbu , Matthew og Adams spiller samtidig , har vi ikke da fylt opp ‘kvoten ‘ med maks 3 av dem på banen samtidig ?
                              Den regelen bie fjernet for snart femten år siden. Regelverket som gjelder nå skiller på klubbutviklet, forbundsutviklet og frie spillere. Maks 9 av den siste i en spillertropp. Nasjonalitet er ingen faktor, kun hvor spilleren er utviklet, altså klubbtilhørighet i tre sammenhengende år i alderen 15-21 år.

                              PS: Jeg tror til og med at Adams blir regnet som forbundsutviklet spiller, som ikke går på kvoten for frie spillere, da han har hatt sin utvikling i Sogndal. Men her kan jeg ta feil, har ikke finregnet på det.
                              Last edited by McGuffy; 10.01.2022, 13:04.

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1386

                                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                PS: Jeg tror til og med at Adams blir regnet som lokal utviklet spiller, som ikke går på kvoten for frie spillere, da han har hatt sin utvikling i Sogndal. Men her kan jeg ta feil, har ikke finregnet på det.
                                Ifølge transfermarkt gikk han til Sogndal i august 2018 og fylte 21 år 29.01.2021. De tre årene må vel være før fylte 21? I så fall regnes han ikke som utviklet i Norge.

                                Kommentar

                                • McGuffy
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 5094

                                  Opprinnelig skrevet av BD

                                  Ifølge transfermarkt gikk han til Sogndal i august 2018 og fylte 21 år 29.01.2021. De tre årene må vel være før fylte 21? I så fall regnes han ikke som utviklet i Norge.
                                  Mja, dette er i allefall regelverket:

                                  Forbundsutviklet spiller

                                  En forbundsutviklet spiller er en spiller, som uavhengig av nasjonalitet og alder, har vært registrert for norsk(e) klubb(er) i minimum 3 hele kampsesonger eller totalt 36 måneder i perioden fra 1.januar sesongen spilleren fylte 12 år til 31.desember sesongen spilleren fylte 21 år.
                                  Kampsesong defineres fra tidspunkt for første offisielle kamp i den relevante nasjonale serie og slutter ved tidspunkt for siste offisielle kamp i samme serie.
                                  I og med at han fylte 21 i januar i år, så tolker jeg det slik at han blir forbundsutviklet i august i år?

                                  Kommentar

                                  • niko
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2008
                                    • 444

                                    Opprinnelig skrevet av Aderyn
                                    Litt tynt på sentral midt hvis ingen kommer inn.
                                    Bonke er ferdig i Malmö. Men blir kanskje i dyreste laget, spesielt hvis Matthew og Kairinen går foran i køen?

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4316

                                      Opprinnelig skrevet av niko
                                      Bonke er ferdig i Malmö. Men blir kanskje i dyreste laget, spesielt hvis Matthew og Kairinen går foran i køen?
                                      Er lov å drømme, men man går ikke fra CL-spill med Malmö til LSK. Han har takket nei til tilbudet deres, så da vil jeg ikke tro vi har spesielt mye å fare med.

                                      Av nigerianerne som har vært i klubben har jeg mest «trua» på Ujah-retur. Hjerte for klubben, kontrakt som går ut til sommeren, og er allerede meldt ferdig i Union. Så er spørsmålet om en overgang vil være verdt det og om vi har råd til lønna. Hatt en veldig fæl skade det siste året + som nok gjør ham mindre interessant for andre klubber i Tyskland, men virker å være tilbake nå. Spilte en treningskamp i august, men vært stille siden. En skadefri Ujah på typ en toårskontrakt (blir 32 i år) vil selvsagt være en no-brainer.
                                      Last edited by Kanarivogel89; 10.01.2022, 16:05.

                                      Kommentar

                                      • BD
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2006
                                        • 1386

                                        Opprinnelig skrevet av McGuffy

                                        I og med at han fylte 21 i januar i år, så tolker jeg det slik at han blir forbundsutviklet i august i år?
                                        I år (denne måneden) fyller han 22, men da ser det jo ut til at han fra og med august i fjor regnes som nasjonalt utviklet spiller.

                                        Ser ut som han var på lån første året i Sogndal, men antar at det ikke har noe å si. Man er vel "registrert for norske klubber" når man er på lån.

                                        Kommentar

                                        • McGuffy
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 5094

                                          Opprinnelig skrevet av BD

                                          I år (denne måneden) fyller han 22, men da ser det jo ut til at han fra og med august i fjor regnes som nasjonalt utviklet spiller.

                                          Ser ut som han var på lån første året i Sogndal, men antar at det ikke har noe å si. Man er vel "registrert for norske klubber" når man er på lån.
                                          Ja, det har du rett i. Jeg har ikke lært meg at vi faktisk er i 2022. Og han fyller jo 22 i slutten av måneden.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎