Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    • Nov 2003
    • 6248

    Og der har du hele problemet med internett, en hvilken som helst idiot kan lire av seg hva som helst når som helst. Sparke Bakke!? Sparke Hauge!!!
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2281

      Så lenge ut til å få hjelp av KBK men de løp seg tomme som så mange ganger før denne sesongen. bart snur 1-3 til 4-3 på 15min

      Kommentar

      • Dole
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 1505

        Opprinnelig skrevet av kunden
        Så lenge ut til å få hjelp av KBK men de løp seg tomme som så mange ganger før denne sesongen. bart snur 1-3 til 4-3 på 15min
        Av to onder er det kanskje bedre at Rosenborg tar medalje fremfor Vålerenga.

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2281

          Opprinnelig skrevet av Dole

          Av to onder er det kanskje bedre at Rosenborg tar medalje fremfor Vålerenga.
          Absolutt. Men det endte utrolig nok 4-4.
          Vi er med om medaljer. Spiller de andre U seg i mellom så kan vi kapre sølvet. Kanskje vi får en ny giv og kommer oss ut av down'en med Adams tilbake? Og gjerne litt mer marginer nå takk, og dommeravgjørelser!

          Kommentar

          • bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2855

            Opprinnelig skrevet av kunden

            Absolutt. Men det endte utrolig nok 4-4.
            Vi er med om medaljer. Spiller de andre U seg i mellom så kan vi kapre sølvet. Kanskje vi får en ny giv og kommer oss ut av down'en med Adams tilbake? Og gjerne litt mer marginer nå takk, og dommeravgjørelser!
            Jeg tror ikke vi tar mer enn maks 7 poeng resten av sesongen. Det tror jeg ikke holder dessverre
            I år så tar vi alt

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3933

              Mot Moldes og Glimts pengebinger har vi foreløpig lite å stille opp. Begge disse klubbene kan hente spillere i en annen prisklasse enn det vi kan per nå. Men det er irriterende at Rekdal har hatt sånn griseflaks med å hente denne usympatiske, men akk så briljante, Tengstedt! Det, pluss det at våre gutter ikke gadd å møte opp til kampen mot Jerv, er nok det som tar fra oss medaljer i år.
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Pad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2022
                • 619

                12p holder til medalje og kan også gå med 10p, men seier og Glimt tap neste uke vil være et langt steg mot nettopp det.

                Kommentar

                • Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1505

                  Vårt halmstrå i forhold til å klare medalje er trolig at Glimt avgir poeng mot Vålerenga og Rosenborg samtidig som vi knapt kan avgi noen flere poeng.


                  ​​​

                  Kommentar

                  • Dumbo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2004
                    • 463

                    Opprinnelig skrevet av Pad
                    12p holder til medalje og kan også gå med 10p, men seier og Glimt tap neste uke vil være et langt steg mot nettopp det.
                    12 poeng sikrer vel ikke nødvendigvis medaljer dersom Rosenborg vinner resten av kampene og Glimt kun taper mot dem?


                    Kommentar

                    • Pad
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2022
                      • 619

                      Opprinnelig skrevet av Dumbo

                      12 poeng sikrer vel ikke nødvendigvis medaljer dersom Rosenborg vinner resten av kampene og Glimt kun taper mot dem?

                      Nei holder ikke matematisk, men veldig lite som tyder på at de to heller ikke går på noen poengtap ut sesongen.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4284

                        Rosenborg er fortsatt svake på bortebane og Glimt har et tøft program igjen. Gårsdagens seier mot Viking var veldig betryggende. Full kontroll hele kampen. Deilig å se at vi fortsatt er et godt lag i ES-sammenheng. Et resultat mot Molde til helga, så har vi alt i egne hender i innspurten.

                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1380

                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                          Rosenborg er fortsatt svake på bortebane og Glimt har et tøft program igjen. Gårsdagens seier mot Viking var veldig betryggende. Full kontroll hele kampen. Deilig å se at vi fortsatt er et godt lag i ES-sammenheng. Et resultat mot Molde til helga, så har vi alt i egne hender i innspurten.
                          Problemet er at RBK har igjen tre kamper hjemme, i tillegg er den ene bortekampen mot Jerv.

                          Nå er ingenting sikkert i fotball, men hvis man ser på hvem av lagene i medaljekampen som har de "sikreste trepoengerne" igjen, går RBK seirende ut med:
                          Jerv på bortebane, samt Godset og S08 på hjemmebane.

                          Vi bør vinne mot Odd og Hamkam hjemme (selv om tapte poeng på hjemmebane mot Odd når det virkelig gjelder høres kjent ut...).

                          Glimt bør vinne mot KBK og Viking på hjemmebane.

                          Hvis vi også tar med vif bør de slå S08 hjemme.


                          Det er altfor tidlig for noe slikt selvfølgelig (særlig for en som er elendig til å tippe), men jeg tillater meg likevel å forsøke meg på en antagelse av utfallet av resterende kamper:

                          Lillestrøm - Molde U
                          Rosenborg - Strømsgodset H
                          Vålerenga - Bodø/Glimt U

                          Bodø/Glimt - Kristiansund H
                          Haugesund - Lillestrøm U
                          Molde - Rosenborg H
                          Odd - Vålerenga U

                          Lillestrøm - Odd H
                          Rosenborg - Bodø/Glimt U
                          Vålerenga - Sarpsborg 08 H

                          Aalesund - Lillestrøm B
                          Bodø/Glimt - Viking H
                          Haugesund - Vålerenga U
                          Jerv - Rosenborg B

                          Lillestrøm - HamKam H
                          Strømsgodset - Bodø/Glimt B
                          Rosenborg - Sarpsborg 08 H
                          Vålerenga - Molde U


                          Det gir følgende poeng:
                          B/G = 11
                          RBK = 10
                          LSK = 10
                          vif = 7


                          Tabellen blir da slik:
                          1. mfk
                          2. B/G, 59 p.
                          3. RBK, 57 p.
                          4. LSK, 57 p. (lite tyder på at vi ender opp med bedre målforskjell enn RBK)
                          5. vif, 49 p.


                          Jeg er sikker på at RBK kommer til å prestere godt, særlig med tanke på kampprogrammet. Glimt har det høyeste toppnivået i Norge, virker å være over formduppen og kommer også til å levere. Vi har muligheten, men da må Viking-kampen vise seg å ikke bare være et blaff.

                          Jeg tror faktisk vi må ha minimum tre poeng på de to neste kampene, i tillegg til å vinne de siste tre kampene, for å ta medalje.

                          Det blir tøft, og er kanskje usannsynlig, men det er ikke umulig.

                          Kommentar

                          • bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2855

                            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                            Et resultat mot Molde til helga, så har vi alt i egne hender i innspurten.
                            At vi skal ha alt i våre egne hender et vel omtrent det verste som kan skje. Da driter vi oss alltid ut
                            I år så tar vi alt

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4284

                              Vi levnes ikke mye håp av gjengen inne på Fridiskusjon. Samtidig er det vel knapt en eneste debattant der inne som har latt seg imponere av oss i år. Bare frisparkmål og knokkelfotball som er grunnen til at vi ligger der vi gjør skal vi tro den gjengen. Vi får håpe motstanderne undervurderer oss i like stor grad. Selv har jeg fått igjen trua etter søndagen. Lehne i gryende form, Kairinen med sesongbeste og Knudsen strålende på vingbacken. Adams skøyt på seg selvtillit for LSK 2 i går og. Blir et viktig våpen i innspurten. Bare å få stabla Tom og Eskil på beina nå, så blir dette bra.

                              Gleder meg til å slå Molde på søndag. Flomlys, hovedkamp, sklitaklinger på duggvått gress. Bring it on! Den møkkagjengen skal faen ikke ta gullet på Åråsen!

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2281


                                Hva f er det NFF tenker med. Først herper de Cupen. Og nå playoff til ES og OBOS. Heldigvis angår ikke det oss, men allikevel. Nøytral bane ... man blir matt

                                – Jeg synes dette er en dårlig løsning som ikke tjener fotballen, sier daglig leder i Skeid, Daniel Holmeide Strand, om nyvinningen «skjebneuka».

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2105

                                  Opprinnelig skrevet av kunden
                                  Hva f er det NFF tenker med. Først herper de Cupen. Og nå playoff til ES og OBOS. Heldigvis angår ikke det oss, men allikevel. Nøytral bane ... man blir matt

                                  – Jeg synes dette er en dårlig løsning som ikke tjener fotballen, sier daglig leder i Skeid, Daniel Holmeide Strand, om nyvinningen «skjebneuka».
                                  Helt enig angående cupen ! Men noen ny vri på kvalik-kampene mener jeg er velkommen , men om dette er det beste alternativet er jeg litt usikker på ?

                                  Kommentar

                                  • Pad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2022
                                    • 619

                                    Opprinnelig skrevet av Playboy1

                                    Helt enig angående cupen ! Men noen ny vri på kvalik-kampene mener jeg er velkommen , men om dette er det beste alternativet er jeg litt usikker på ?
                                    Er ikke et av hovedargumentene for idioter og NFF (VAR-tilhengere) at det er så mye penger at det må være rettferdighet, men så kommer de med dette? Forklar hvordan du skal kunne gjøre dette rettferdig om to lag med forskjellige underlag møtes. Og hvor skal kampen spilles om lag fra Oslo og Kristiansund møtes, tviler på at de legger det til Hamar som vel er så midt mellom man kommer.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4284

                                      Spennende med Skaarud i troppen mot Molde. Vi får se om Bakke og Myhre gir ham et innhopp. I så fall vil han overta Martin Ødegaards rekord som tidenes yngste ES-debutant med relativt god margin. Synes Daniel har sett veldig skarp ut de gangene jeg har sett ham spiller for LSK 2. Ville vært et flott signal til yngre rekker å gi ham et innhopp.

                                      Også gøy med kjempen Balatoni i troppen!

                                      Kommentar

                                      • Tvilling
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 1462

                                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                        Spennende med Skaarud i troppen mot Molde. Vi får se om Bakke og Myhre gir ham et innhopp. I så fall vil han overta Martin Ødegaards rekord som tidenes yngste ES-debutant med relativt god margin. Synes Daniel har sett veldig skarp ut de gangene jeg har sett ham spiller for LSK 2. Ville vært et flott signal til yngre rekker å gi ham et innhopp.

                                        Også gøy med kjempen Balatoni i troppen!
                                        Herlig med 2 lovende ungutter i troppen søndag.
                                        Men samtidig blir jeg litt urolig for hvem som går ut.. Nye skader?

                                        Kommentar

                                        • Håvard Ottesen
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Aug 2012
                                          • 126

                                          Opprinnelig skrevet av Tvilling

                                          Herlig med 2 lovende ungutter i troppen søndag.
                                          Men samtidig blir jeg litt urolig for hvem som går ut.. Nye skader?
                                          Var en liten tur på treninga her om dagen. Da trente holmbert alternativt, sammen med Holst og Pettersson.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎