Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3933

    Vi kommer aldri til å klare å gå forbi bartelaget igjen, når det er vedtatt i Norges Grynteforbund, kjent som NFF, at de skal få en rekke feilaktige dommeravgjørelser med seg. Det har vel aldri vært mer tydelig at RBK skal hjelpes til medaljer. Den ekstreme offsiden mot oss, som de fikk godkjent mål på og som ødela kampen for oss, var horribel. Men at ikke Henriksen får rødt kort når han klipper ned Braut Brunes nå i kveld, er en nesten like stor skandale.

    Hva er det Rekdal har på dommerne? Er de i samme gamblinglag, eller hva er dette for noe??
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2281

      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Vi kommer aldri til å klare å gå forbi bartelaget igjen, når det er vedtatt i Norges Grynteforbund, kjent som NFF, at de skal få en rekke feilaktige dommeravgjørelser med seg. Det har vel aldri vært mer tydelig at RBK skal hjelpes til medaljer. Den ekstreme offsiden mot oss, som de fikk godkjent mål på og som ødela kampen for oss, var horribel. Men at ikke Henriksen får rødt kort når han klipper ned Braut Brunes nå i kveld, er en nesten like stor skandale.

      Hva er det Rekdal har på dommerne? Er de i samme gamblinglag, eller hva er dette for noe??
      Var ikke 1-0 målet (mot Godset) også offside?

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4284

        Opprinnelig skrevet av kunden

        Var ikke 1-0 målet (mot Godset) også offside?
        Så tight ut ja. Marginene er på trøndernes side i høst

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3933

          Men det skal de ha, bartene, de er veldig gode offensivt! Denne mindre sympatiske Tengstedt er jo et funn for dem. Han alene sikrer dem medaljer, selv om de er rimelig frynsete defensivt. Det eneste gode jeg kan si om ham, er at han etter alle solemerker er borte fra norsk fotball i nær fremtid, i alle fall hvis han fortsetter som han har prestert til nå!

          Når det gjelder vår tidligere spiller, Braut Brunes, synes jeg han nærmest står på stedet hvil. Han har mye bra ved seg og han kommer flere ganger nesten til sjanser. Men foreløpig blir det med nesten. Blir interessant å se om har tar steget og blir en klassespiss. Skeptisk.
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4284

            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
            Men det skal de ha, bartene, de er veldig gode offensivt! Denne mindre sympatiske Tengstedt er jo et funn for dem. Han alene sikrer dem medaljer, selv om de er rimelig frynsete defensivt. Det eneste gode jeg kan si om ham, er at han etter alle solemerker er borte fra norsk fotball i nær fremtid, i alle fall hvis han fortsetter som han har prestert til nå!

            Når det gjelder vår tidligere spiller, Braut Brunes, synes jeg han nærmest står på stedet hvil. Han har mye bra ved seg og han kommer flere ganger nesten til sjanser. Men foreløpig blir det med nesten. Blir interessant å se om har tar steget og blir en klassespiss. Skeptisk.
            17 målpoeng på 10 kamper på Tengstedt vel? Syke tall. Synd de har fått ham på såpass lang kontrakt, ellers ville han forsvunnet allerede etter sesongen. Suksessen virker jo også å ha gått Ole Sæter fullstendig til hodet. Lønnskrav langt over det klubben er villige til å tilby. Ekte klubbspiller det der…

            Kommentar

            • Zindrinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2019
              • 445

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Vi kommer aldri til å klare å gå forbi bartelaget igjen, når det er vedtatt i Norges Grynteforbund, kjent som NFF, at de skal få en rekke feilaktige dommeravgjørelser med seg. Det har vel aldri vært mer tydelig at RBK skal hjelpes til medaljer. Den ekstreme offsiden mot oss, som de fikk godkjent mål på og som ødela kampen for oss, var horribel. Men at ikke Henriksen får rødt kort når han klipper ned Braut Brunes nå i kveld, er en nesten like stor skandale.

              Hva er det Rekdal har på dommerne? Er de i samme gamblinglag, eller hva er dette for noe??
              15 mot 11 på lerkendal har vært vedtatt lenge før rekdals tid.. Det går til tragikomiske høyder i år når rbk er så shaky sjøl.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4284

                Rosenborg og Glimt kjører i tur og orden over både oss og Enga. Vi har ingenting å skamme oss over dersom vi skulle ende på 4. plass. Bittert ja, men vi er nok ikke bedre enn fjerde best i Norge for tiden. Håpet om medalje lever riktignok i beste velgående enn så lenge!

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2857

                  Alt tyder på at vi må gjøre jobben sjøl i kveld. Det er like greit, det hadde vært litt surt med moille-jubel over seriegull allerede før avspark. Nå kan vi glede oss over både å snyte de miljøkriminelle for gullet denne helga, samtidig som de sikkert vil satse helse, hus og bestemødre på å ta det nødvendige poenget hjemme mot erkefiendene fra barteby neste helg. Da mangler det bare at bartene tukter nordlendingene på Lerkendal, så har vi sølvet i vår hule hånd.

                  Og der var det 0-3.

                  Så – samles vi på valen!

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4284

                    Målforskjellen til Enga greit ramponert i alle fall. Er vel 11-1 innbyrdes mot Glimt i år nå? Fjerdeplassen skal vi ha kontroll på.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3319

                      Bartene har tre poeng og bedre målforskjell på oss, så det tapte poenget i kveld kan koste en medalje. De har på papiret et tøffere program de siste fire:
                      Molde borte, Glimt hjemme, Jerv borte og S08 hjemme. Med normal uttelling vil de ende opp med seks poeng.

                      Vi har Haugesund borte, Odd hjemme, Ålesund borte, og Ham-kam hjemme. Alle fire kampene bør vinnes dersom vi skal ha tro på medalje.

                      Det avgjørende utover at vi må gjøre jobben er at Molde og Glimt fortsatt tar serien på alvor. Fordelen er at Molde har et hat-forhold til bartene, og vil nok neppe tape på eget gress når medaljer og pokaler skal deles ut. Glimt ligger bare ett poeng foran, så de ser forhåpentligvis muligheten for å sikre sølvet. Magefølelsen er derfor god for at Rbk ryker på to tap i de neste kampene, og dersom vi vinner våre kamper er vi plutselig tre poeng foran. Eneste skår i gleden er at Rekdals utvalgte har hatt usannsynlig hjelp av dommerne de siste kampene. De har fått klare offside-mål, straffer hvor forseelsen skjedde utenfor sekstenmeteren, og unngått klare røde kort som i går. Det forundrer meg ikke om de får nye gavepakker fra NFF i de kommende kampene.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3141

                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Eneste skår i gleden er at Rekdals utvalgte har hatt usannsynlig hjelp av dommerne de siste kampene. De har fått klare offside-mål, straffer hvor forseelsen skjedde utenfor sekstenmeteren, og unngått klare røde kort som i går. Det forundrer meg ikke om de får nye gavepakker fra NFF i de kommende kampene.
                        Underlig greie det der. Den gang trønderne var Norges beste lag og Lerkendal alltid var fullsatt, var det en regel at rbk alltid fikk dommerhjelp. Men hvorfor Norges dommerstand fortsatt går ned på alle fire og sprer skinkene etter at rbk er ettertrykkelig detronisert, er for meg en gåte.

                        Kommentar

                        • Zindrinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2019
                          • 445

                          Opprinnelig skrevet av G-Man

                          Underlig greie det der. Den gang trønderne var Norges beste lag og Lerkendal alltid var fullsatt, var det en regel at rbk alltid fikk dommerhjelp. Men hvorfor Norges dommerstand fortsatt går ned på alle fire og sprer skinkene etter at rbk er ettertrykkelig detronisert, er for meg en gåte.
                          avisoverskriftene dagen etterpå er hvertfall én grunn. Ingen sier noe på det om Odd, Tromsø etc blir snytt for et straffespark på lerkendal. Men hvis RBK får én eneste dommeravgjørelse imot seg kommer det krigstyper som "dommern avgjorde gullstriden". Når dommern går på privat jobb 5-6 dager i uka for så å bruke det som evt er igjen av fritid på å gjøre seg klar til kamp er det klart at han heller lar være å vise ut RBKs kaptein etter 5 min. Bare sånn i tilfelle det er feil.

                          Neste år blir det enda verre, da skal det sitte folk på et kontor og se på skjerm og være livredd for å ikke gi de vanlige storlaga alt de føler de skulle hatt. Man skal være bra NøFF i hue for å innføre VAR før helprofesjonelle dommere, bare å grue seg, evt heller bruke tida kun på breddefotball hvis/når norsk toppball blir ubrukelig.

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2281

                            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                            Målforskjellen til Enga greit ramponert i alle fall. Er vel 11-1 innbyrdes mot Glimt i år nå? Fjerdeplassen skal vi ha kontroll på.
                            Er faktisk ikke sikker på det. Feks må vi vinne begge hjemme og begge bortekampene må vi hatilsammen minst 2 poeng å sikre 4.plassen. Det er helt opp til oss selv ihvertfall. Og kampprogrammet er omtrent likt.
                            Sett at vi vinner alle fire ,,, Det er lov å drømme. Men jeg er redd bartene tar minst 2p mot moille og Glimt.

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2105

                              Opprinnelig skrevet av kunden

                              Er faktisk ikke sikker på det. Feks må vi vinne begge hjemme og begge bortekampene må vi hatilsammen minst 2 poeng å sikre 4.plassen. Det er helt opp til oss selv ihvertfall. Og kampprogrammet er omtrent likt.
                              Sett at vi vinner alle fire ,,, Det er lov å drømme. Men jeg er redd bartene tar minst 2p mot moille og Glimt.
                              Enig. Men kan vi håpe at denne ‘æresvakt’ saken kan gjøre Molde ekstra tente ? Håper så , selv om dette blir bare tåpelig. Hvorfor gå ut med dette på forhand , syntes RBK har driti seg ut på forhand å lage en sak om dette. Selv om jeg skjønner at de ville nøle om å gjøre dette , mot sin nest største rival.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4284

                                Opprinnelig skrevet av kunden

                                Er faktisk ikke sikker på det. Feks må vi vinne begge hjemme og begge bortekampene må vi hatilsammen minst 2 poeng å sikre 4.plassen. Det er helt opp til oss selv ihvertfall. Og kampprogrammet er omtrent likt. plass
                                Sett at vi vinner alle fire ,,, Det er lov å drømme. Men jeg er redd bartene tar minst 2p mot moille og Glimt.
                                Ja, jeg mener faktisk at vi skal ha kontroll på 4. plassen. Jævla kjipt at poenget røyk mot Molde, for da hadde det nesten vært garantert, men jeg tror uansett ikke VIF tar seks poeng på oss på fire kamper når vi ser hvilke kamper vi har igjen. Går så langt som å si at det ville være en skandale. Aalesund og Kamma skal være klink seier til oss, og da trenger vi ett poeng mot Odd eller FKH for å holde Søpla bak oss om de vinner sine siste fire. Vålerenga har uansett igjen Molde i tillegg til formlaget S08 på Intiility og Odd borte. Blir på ingen måte enkelt for dem. Nå må dem slite med Rossbach i mål og.

                                Skal ikke kimse av det økonomiske rundt å havne på medaljeplass heller. Et ekstremt byks i premiepengene mellom 4. og 2. plass. Fjorårets tall:

                                1. plass 26.060.000
                                2. plass 22.088.000
                                3. plass 18.116.000
                                4. plass 12.654.000

                                5. plass 11.661.000
                                6. plass 11.165.000
                                7. plass 10.668.000
                                8. plass 10.172.000
                                9. plass 10.172.000
                                10. plass 10.172.000
                                11. plass 9.676.000
                                12. plass 9.676.000
                                13. plass 9.676.000
                                14. plass 9.179.000
                                15. plass 8.682.000
                                16. plass 8.682.000​

                                Satser på at vi endelig får litt flyt igjen de siste få kampene. Håper Molde-spillerne som gikk av med småskader mot oss er klare til kampen mot Rosenborg. Tap for trønderne der, så kjenner de virkelig på presset før Glimt-kampen.
                                Last edited by Kanarivogel89; 18.10.2022, 20:21.

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3141

                                  Fatter ikke hvorfor de fleste ser ut til å ta det for gitt at rbk ender foran oss?

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4284

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                                    Fatter ikke hvorfor de fleste ser ut til å ta det for gitt at rbk ender foran oss?
                                    Jeg er enig. De er underdogs i begge de neste kampene. Ting kan se veldig annerledes ut innen oktober er over. Hadde vært ufattelig deilig å snike seg foran dem i år og!

                                    Kommentar

                                    • Zindrinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2019
                                      • 445

                                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Fatter ikke hvorfor de fleste ser ut til å ta det for gitt at rbk ender foran oss?
                                      Fordi det står skrevet i stjernene at en offsideplassert Henriksen scorer vinnermålet mot molde i stedetfor å sone karantene som han skulle gjort?

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3319

                                        Såfremt vi gjør jobben selv og vinner de fire siste, så holder det med at Bartene avgir poeng mot enten Molde eller Glimt. Glimt ligger per nå kun ett poeng foran, så de kommer neppe til å ta lett på turen til Lerkendal. Vi må bare vinne våre kamper, og dersom det ikke er nok så var det ikke meningen at vi skulle ta medalje i år.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2281

                                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          Såfremt vi gjør jobben selv og vinner de fire siste, så holder det med at Bartene avgir poeng mot enten Molde eller Glimt.
                                          Bytt ut enten med både

                                          Dessuten er jeg langt fra overbevist om at vi tar 4 strake.
                                          Haugesund (b), Vi har elendig stats der.
                                          Odd (h) Vår nemesis
                                          Aafk (b) Røven stats der også
                                          Kamma (h) Kjemper for å unngå nedrykk. Får håpe de er klare for ES23 når vi møter dem (og Melga lager et selvmål hvis det skulle knipe)
                                          Last edited by kunden; 19.10.2022, 08:52. Begrunnelse: Vi har ingen elendig stats der. -> Vi har elendig stats der.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎