Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • lsk_rob
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Mar 2016
    • 139

    Opprinnelig skrevet av kunden
    B/G er ute etter vifs Udal. Da er vi sjanseløse der. Men han var vel aldri aktuell(?)
    Solbakken er vel også under kontrakt men han er vel mer aktuell nå enn for et år siden. Jeg innbiller meg at han er ganske lik Knudsen om noe mer defensiv orientert(?)
    For å si det pent, det er svært, svært vanskelig for oss å hente en spiller direkte fra vif uansett, og vice versa, så neppe realistisk. Nå ser jeg at vif har avslått alle forespørsler så langt fra Glimt, så det virker som om de må øke budene sine betraktelig for at det blir aktuelt.

    Solbakken hadde vært spennende, ja takk!

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1211

      Da er det snart 1.februar og jula nærmer seg igjen. Sesongen 2021 var langt over forventning. Spillemessig var vi på det jevne hele sesongen med noen skikkelige nedturer i starten av sesongen og med noen fine skalper selv om RBK anno 2021 ikke var noen god utgave. Vi slapp in 7 mål mindre i 2021 enn i nedrykksesong 2019 og scorte 17 mål mere. Når man vet at TLO sto for over 53% av disse målene så er det en stor jobb som skal gjøres for å gjenskape noe tilsvarende i 2022. Vi har en keeper som er meget god. Treeren bak holder fin eliteseristandard selv om jeg skulle ønske meg en annen formasjon så tror jeg vi kommer til å fortsette med 3. Vi trenger sidebacker som tar ett nytt steg. Edh var selvsagt en fin bonus i fjor men fortsatt ikke toppnivå selv om han ut i fra forventninger overgikk Ranger og Dragsnes. De sentrale på midten bør vel være omtrent som i fjor hvis vi får Kairinen tilbake i normal form relativt fort, men hvem skal score målene? Den 27.januar 2022 ser jeg at vi driver og tester 19 åringer fra utlandet. Det holder ikke og jeg forventer noe mer spennende i spissposisjon snarest. Pr. dags dato så er det de 3 i midten bak som fremstår mest målfarlige og det holder selvsagt ikke. Jeg ser en plass mellom 8-12 som mest realistisk når vi snart går inn i februar.
      Last edited by maxpayne; 27.01.2022, 13:50.

      Kommentar

      • lsk_rob
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2016
        • 139

        Uff så kjedelig nyheter ang Alexander Sannes! Masse god bedring til han, fælt at skader skal ødelegge så mye for han.

        Ja det begynner å bli tynt i angrepsrekka nå, men samtidig var signalene fra klubben at det europeiske overgansmarkedet trolig måtte stenge først før det skjedde noe konkret, så det er ikke altfor overraskende at det ikke har skjedd noe på den fronten enda. Mandag kveld stenger markedet og forhåpentligvis er mange av brikkene vi trenger på plass i løpet av de neste ukene.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4304

          Ja, er vel bare nykommer Adams som er igjen av spisser nå. Holder det egentlig å bare få inn én spiss her? Vil tro Mesfin & co har stålkontroll siden de sendte Brauten på utlån uten å nøle.

          Eller er planen å kjøre en Guardiola og spille 3-4-3 uten rene spisser?

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2288

            Opprinnelig skrevet av lsk_rob

            For å si det pent, det er svært, svært vanskelig for oss å hente en spiller direkte fra vif uansett, og vice versa, så neppe realistisk. Nå ser jeg at vif har avslått alle forespørsler så langt fra Glimt, så det virker som om de må øke budene sine betraktelig for at det blir aktuelt.

            Solbakken hadde vært spennende, ja takk!
            Ser ikke helt problemet med å kjøpe derfra, kun selge dit. Ihvertfall ikke når det gjelder en spiller som Udal som ikke har noen tilknytning til søppeldynga mellom Etterstad og Galgeberg.
            Men han er kanskje ikke spillerentypen vi leter etter? Han er vel en sånn dukk-opp-spiss, mens vi leter etter en som er et oppspillspunkt? Hvis vi skal klone TLO.

            Må si jeg begynner å bli litt bekymret for spissplassen. Det kan virke som det ikke har eksistert noen reell arvtager og derfor så kommer det nå inn et kobbel med prøvespillere.Eller så har de de funnet han i Adams og alle disse prøvespillerne som kommer blir ev en eller fler backup?

            Edit:
            Ser at RB hadde en artikkel om dette igår kveld.
            "Natt til tirsdag i neste uke stenger det internasjonale overgangsvinduet. Det åpner et marked med bedre spillere enn det som fram til nå har vært mulig å hente inn."
            Last edited by kunden; 28.01.2022, 07:51.

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2046

              Opprinnelig skrevet av kunden

              Ser ikke helt problemet med å kjøpe derfra, kun selge dit. Ihvertfall ikke når det gjelder en spiller som Udal som ikke har noen tilknytning til søppeldynga mellom Etterstad og Galgeberg.
              Men han er kanskje ikke spillerentypen vi leter etter? Han er vel en sånn dukk-opp-spiss, mens vi leter etter en som er et oppspillspunkt? Hvis vi skal klone TLO.

              Må si jeg begynner å bli litt bekymret for spissplassen. Det kan virke som det ikke har eksistert noen reell arvtager og derfor så kommer det nå inn et kobbel med prøvespillere.Eller så har de de funnet han i Adams og alle disse prøvespillerne som kommer blir ev en eller fler backup?

              Edit:
              Ser at RB hadde en artikkel om dette igår kveld.
              "Natt til tirsdag i neste uke stenger det internasjonale overgangsvinduet. Det åpner et marked med bedre spillere enn det som fram til nå har vært mulig å hente inn."
              Håper og tror at begge prøvespillerne er tenkt primært å fylle stallen med tanke på framtiden, snarere enn å skulle rett inn på laget. Det er vel noen lag i Norge som har lykkes i å hente afrikanere rett inn i 11eren, men vanligvis trenger de tid til å tilpasse seg kultur og spillestil. Spissen ville vel sannsynligvis ikke vært her i det hele tatt hvis han ikke allikevel var i Norge på prøvespill. Artikkelen om ham antyder i hvert fall at han ikke var blant de som overbeviste mest da vi besøkte akademiet, selv om det kom noen gode rapporter i etterkant.

              Kommentar

              • lsk_rob
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Mar 2016
                • 139

                Opprinnelig skrevet av kunden

                Ser ikke helt problemet med å kjøpe derfra, kun selge dit. Ihvertfall ikke når det gjelder en spiller som Udal som ikke har noen tilknytning til søppeldynga mellom Etterstad og Galgeberg.
                Men han er kanskje ikke spillerentypen vi leter etter? Han er vel en sånn dukk-opp-spiss, mens vi leter etter en som er et oppspillspunkt? Hvis vi skal klone TLO.

                Må si jeg begynner å bli litt bekymret for spissplassen. Det kan virke som det ikke har eksistert noen reell arvtager og derfor så kommer det nå inn et kobbel med prøvespillere.Eller så har de de funnet han i Adams og alle disse prøvespillerne som kommer blir ev en eller fler backup?

                Edit:
                Ser at RB hadde en artikkel om dette igår kveld.
                "Natt til tirsdag i neste uke stenger det internasjonale overgangsvinduet. Det åpner et marked med bedre spillere enn det som fram til nå har vært mulig å hente inn."
                VIF hadde vel neppe solgt til oss uansett, og vice versa, så det er nok der ballen ligger. Når var forrige gang en førstelagsspiller gikk direkte mellom VIF og LSK???

                Punktet ditt angående overgansmarkedet nevnte Mesfin for flere uker siden, oppsummerte det i innlegget mitt lenger opp i tråden. Det kommer nok bevegelser nå som det internasjonale markedet stenger natt til tirsdag. Men det er en stor jobb Mesfin og co har foran seg, la det ikke være noe som helst tvil om det...

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2046

                  Opprinnelig skrevet av lsk_rob

                  VIF hadde vel neppe solgt til oss uansett, og vice versa, så det er nok der ballen ligger. Når var forrige gang en førstelagsspiller gikk direkte mellom VIF og LSK???
                  Skudd i blinde, uten å ha sjekket det opp: Vidar Davidsen?

                  Kommentar

                  • Radulovic
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Mar 2016
                    • 86

                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                    Skudd i blinde, uten å ha sjekket det opp: Vidar Davidsen?
                    Fredrik Stoor?

                    Kommentar

                    • lsk_rob
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Mar 2016
                      • 139

                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                      Skudd i blinde, uten å ha sjekket det opp: Vidar Davidsen?
                      Tja, det er veeeeldig lenge siden. Jeg sa aldri at det "aldri" har skjedd, men det er ytterst, YTTERST sjeldent.

                      Fredrik Stoor var vel forrige ja, men det var ikke akkurat en minneverdig spiller.

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2872

                        Opprinnelig skrevet av woodford
                        Sannes terminerer kontrakten, begynner å bli tynt i angrepsrekka nå.....!
                        Jeg gjør oppmerksom på at Åndsverksloven også gjelder for innlegg på hjemmesidene til fotballklubber. Du kan gi et kort resyme, eller klippe ut en liten teaser, og så linke til den originale saken. Du har sikkert de beste intensjoner, men dette er faktisk et regelrett tyveri. Dette kan forumet fort få en lei smekk for.

                        Kommentar

                        • woodford
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Aug 2004
                          • 162

                          Oppps, innlegg slettet. Tenkte ikke i de baner siden det var fra LSK.no.
                          Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2046

                            Opprinnelig skrevet av lsk_rob

                            Tja, det er veeeeldig lenge siden. Jeg sa aldri at det "aldri" har skjedd, men det er ytterst, YTTERST sjeldent.

                            Fredrik Stoor var vel forrige ja, men det var ikke akkurat en minneverdig spiller.
                            Stoor har jeg fortrengt, riktignok på free transfer iflg Tranfermarkt. En annen som har vært siden, om enn motsatt vei er for øvrig Diallo.

                            Kommentar

                            • OptimistFugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 462

                              Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                              Jeg gjør oppmerksom på at Åndsverksloven også gjelder for innlegg på hjemmesidene til fotballklubber. Du kan gi et kort resyme, eller klippe ut en liten teaser, og så linke til den originale saken. Du har sikkert de beste intensjoner, men dette er faktisk et regelrett tyveri. Dette kan forumet fort få en lei smekk for.
                              Den dagen LSK går til sak mot forumet ser jeg ikke helt at kan komme

                              Kommentar

                              • ChrisK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2013
                                • 301

                                BT melder at Brann har avslått et millionbud fra LSK på Mathis Rasmussen.

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2046

                                  Opprinnelig skrevet av ChrisK
                                  BT melder at Brann har avslått et millionbud fra LSK på Mathis Rasmussen.
                                  Hm, interessant. En mann som har gått litt under radaren for min del, her har jeg tydeligvis ikke fulgt godt med. Sjekket ham på Fotmob, m.m. 24 år, Blant Branns beste på nesten alle relevante parametre. Gått gradene på u-landslagene, tidligere Start (27 kamper) og Nordsjælland (95 kamper). Spilte 23 for Brann i fjor. Kom ut med en snittrating på fotmob for eliteserien i fjor på 7,44. Til sammenligning er det samme score som Åsen fikk, Matthew hadde 7,53, mens Kairinnen fikk 7,34, Uten andre referanser enn dette virker det som en interessant spiller, men kanskje vanskelig å kjøpe fri.

                                  Mathias Rasmussen, Team: Union St.Gilloise, Age: 26, Country: Norway, Height: 170 cm, Preferred foot: Left, Shirt: 4, Market value: €1.1M


                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4304

                                    Rasmussen var veldig god i begge kampene mot oss i hvert fall. Mener definitivt han ville vært en forsterkning. Smidig og rask med gode dribleferdigheter og godt overblikk. Finfin erstatter for Knudsen. Mener også han har spilt en del på høyrekanten hos Brann, så muligens blir han sett på som erstatter for DG.

                                    Men nå har jo Brann solgt Petter Strand og Robert Taylor for til sammen 9-10 millioner, så de er ikke i en posisjon hvor der er nødt til å selge. Vi får se om Rasmussen setter seg på bakbeina her, ellers tror jeg dette blir vanskelig.

                                    og uansett er det bare veldig digg med et skikkelig rykte igjen!
                                    Last edited by Kanarivogel89; 28.01.2022, 23:42.

                                    Kommentar

                                    • fredpet76
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2004
                                      • 1211

                                      Opprinnelig skrevet av ChrisK
                                      BT melder at Brann har avslått et millionbud fra LSK på Mathis Rasmussen.
                                      2.5 mill skal vi visstnok ha lagt på bordet..

                                      Kommentar

                                      • Fugggel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2020
                                        • 489

                                        Ville definitivt vært en bra signering. Kan spille både kant og sentralmidtbane. Synes 2,5mill var et ganske bra bud. Når Brann virker såpass lite lysten på å selge så spørs det vel hvor sannsynlig det er at dette landes. Om man på legge på 1-1,5 til så begynner det å bli vel dyrt.

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4304

                                          Jeg ser at Søplas togolesiske prøvespiller Emmanuel Kpatay ble sendt på dør av gjøken Fagermo etter bare 4-5 treninger på stivt kunstgress. "Ikke god nok" melder sjefsnoldusen om midtbanespilleren, og legger til:

                                          Vi har sett etter en som også kan spille venstreback. Men Emmanuel mangler tempo, rett og slett. Og jeg kan ikke ha folk inn uten tempo nå, forklarer Fagermo om beslutningen.

                                          Gøy å hente sentral midtbanespiller fra Afrika på prøvespill for å sette ham på VB. Bare å få ham til Vigernesjordet ASAP. Lukter nytt Ujah/Nosa-eventyr her

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎