Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2001

    Opprinnelig skrevet av Fugggel
    Tror faktisk ikke det er fysisk mulig at alle i fuglafamilien blir enig
    Tipper at alle ville vært enige om at Mbappe eller Salah hadde vært en storfisk. Om alle hadde syntes det var en god ide er en annen sak

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3141

      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

      Tipper at alle ville vært enige om at Mbappe eller Salah hadde vært en storfisk. Om alle hadde syntes det var en god ide er en annen sak
      Ja, jeg ville argumentert mot Mbappe - vil ikke ha inn en som ruinerer harmonien i klubben!

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3318

        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
        Jeg tror det er mer sannsynlig at vi får inn en de færreste har hørt om (men som matcher kriteriene) enn at vi signerer noen som alle er enige om at er en storfisk
        Mesfin har en evne til å finne for oss ukjente spillere. Hvem kan med hånden på hjertet tenkt at Kaan, Arnor og Tom var spillere vi gjerne kunne tenkt oss i klubben før de ble signert?
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1380

          Opprinnelig skrevet av G-Man

          Ja, jeg ville argumentert mot Mbappe - vil ikke ha inn en som ruinerer harmonien i klubben!
          Og hvis han viser seg å være en kjernekar selger Mesfin han med det samme han ser et syvsifret beløp. Her er det ingen mulige gode utfall, bare å holde seg unna.

          Mon tro hvordan det går med Gary Martin om da'n? Kanskje med Ajeti som backup?

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1206

            Det virker på meg som om mange har reagert nærmest med ett skuldertrekk på at TLO har forsvunnet fra klubben og viser til lojaliteten ved nedrykket. Det var selvsagt hyggelig at TLO ble med videre men at det nå skal brukes til og nærmest legitimere en overgang til en liga som er milevis ned sportslig for TLO er rart. Joda mannen kommer til å tjene meget gode penger men han kommer til å bli en langt dårligere fotballspiller og mannen er kun 30 år! 4,5 millioner inn, sikkert mindre med litt til andre. Det ville vært langt bedre butikk å behold TLO ut kontraktstiden, han hadde høyst sannsynlig ikke scoret like mange men oppunder 20 mål er jeg ganske sikker på når Åsen skrev ny kontrakt. 4 plassen burde være ett godt grunnlag å bygge videre på der en strakk seg lang for å beholde han som bidro absolutt mest. Hvis klubben hadde signalisert at det var viktig å beholde TLO så tror jeg at private aktører kunne kommet på banen for å gi TLO ett betydelig lønnsløft. Kombinert med høyere lønn og en sportslig satsning der han ble fortalt hvor viktig han er i den sammenheng kunne holdt han i klubben. I steden gjør de TLO en bjørnetjeneste og sender han til til ett såpass lavt nivå at de høyst sannsynlig ikke får så mye sportslig ut av han hvis han kommer hjem med halen mellom beina.

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2001

              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Det virker på meg som om mange har reagert nærmest med ett skuldertrekk på at TLO har forsvunnet fra klubben og viser til lojaliteten ved nedrykket. Det var selvsagt hyggelig at TLO ble med videre men at det nå skal brukes til og nærmest legitimere en overgang til en liga som er milevis ned sportslig for TLO er rart. Joda mannen kommer til å tjene meget gode penger men han kommer til å bli en langt dårligere fotballspiller og mannen er kun 30 år! 4,5 millioner inn, sikkert mindre med litt til andre. Det ville vært langt bedre butikk å behold TLO ut kontraktstiden, han hadde høyst sannsynlig ikke scoret like mange men oppunder 20 mål er jeg ganske sikker på når Åsen skrev ny kontrakt. 4 plassen burde være ett godt grunnlag å bygge videre på der en strakk seg lang for å beholde han som bidro absolutt mest. Hvis klubben hadde signalisert at det var viktig å beholde TLO så tror jeg at private aktører kunne kommet på banen for å gi TLO ett betydelig lønnsløft. Kombinert med høyere lønn og en sportslig satsning der han ble fortalt hvor viktig han er i den sammenheng kunne holdt han i klubben. I steden gjør de TLO en bjørnetjeneste og sender han til til ett såpass lavt nivå at de høyst sannsynlig ikke får så mye sportslig ut av han hvis han kommer hjem med halen mellom beina.
              Her var det såpass mange pussigheter, så jeg nøyer meg med å konstatere at vi "sender ham" ingensteder. Han ønsket dette, og det handlet sikkert ikke BARE om penger. Uansett hva vi måtte mene om nivået på ligaen og om landet for øvrig, så er det rimelig å anta at det blir en opplevelse for livet.

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1206

                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                Her var det såpass mange pussigheter, så jeg nøyer meg med å konstatere at vi "sender ham" ingensteder. Han ønsket dette, og det handlet sikkert ikke BARE om penger. Uansett hva vi måtte mene om nivået på ligaen og om landet for øvrig, så er det rimelig å anta at det blir en opplevelse for livet.
                Han ønsker dette ja. Det er mange spillere i LSK som ønsker å være mange andre steder enn LSK men de er under kontrakt, som TLO var. Personlig så hadde det for meg vært lettere å se han gå til en annen norsk klubb fordi det hadde signalisert at TLO hadde planer om å fortsette sin personlige utvikling mot kun økonomisk vinning. Landslagsplassen er selvsagt også offret for kun økonomisk vinning. Dette handler BARE om penger og kjøreturene fra Moelv blir byttet ut med 365 dager på ett luksushotell og helt klart ett eventyr i så måte.

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1324

                  Opprinnelig skrevet av maxpayne

                  Han ønsker dette ja. Det er mange spillere i LSK som ønsker å være mange andre steder enn LSK men de er under kontrakt, som TLO var. Personlig så hadde det for meg vært lettere å se han gå til en annen norsk klubb fordi det hadde signalisert at TLO hadde planer om å fortsette sin personlige utvikling mot kun økonomisk vinning. Landslagsplassen er selvsagt også offret for kun økonomisk vinning. Dette handler BARE om penger og kjøreturene fra Moelv blir byttet ut med 365 dager på ett luksushotell og helt klart ett eventyr i så måte.
                  Det handler garantert om penger, ja. Men det er ikke så rart heller. TLO har en bra lønn i LSK, men ikke noe som sikrer ham økonomisk for tida etter fotballen. Og den tida nærmer seg. Sånn sett er det veldig forståelig at han slår til på en deal som var helt utenkelig for bare et år siden.

                  Men overgangssummen er altfor lav, det har du helt rett i. Hvorfor har Dubai-klubben fått forhandle lønn med TLO før klubbene var enige om overgangssum? Kan ikke se for meg at LSK ville sagt ja til 4,5 mill med mindre Thomas allerede var overtalt til å dra dit.

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2857

                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Det virker på meg som om mange bla bla bla bla bla bla bla bla.
                    Gjeeesp...

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1324

                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                      Gjeeesp...
                      Hold diskusjonen saklig,

                      Sailor Man, mod

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2001

                        Opprinnelig skrevet av maxpayne

                        Han ønsker dette ja. Det er mange spillere i LSK som ønsker å være mange andre steder enn LSK men de er under kontrakt, som TLO var. Personlig så hadde det for meg vært lettere å se han gå til en annen norsk klubb fordi det hadde signalisert at TLO hadde planer om å fortsette sin personlige utvikling mot kun økonomisk vinning. Landslagsplassen er selvsagt også offret for kun økonomisk vinning. Dette handler BARE om penger og kjøreturene fra Moelv blir byttet ut med 365 dager på ett luksushotell og helt klart ett eventyr i så måte.
                        Jeg tror det er fornuftig å erkjenne at det er ting som er mer givende å bruke januar måned til enn å jogge opp og ned Åkrene-sletta. Et år hvor man får oppleve noe helt annet, som samtidig sikrer framtiden rent økonomisk er noe de færreste av oss får oppleve. TLO forstår - i likhet med de fleste av oss - at han ikke har noen lang karriere å se fram til på landslag. Tror at det offeret er svært begrenset.

                        Jeg hadde også håpet å få mer for ham, men finner ingen grunn til å dømme valget hans. Finner heller ingen grunn til å dømme vurderingene til Mesfin & co i denne forbindelse. Etter å ha lest artikkelen om dette i RB synes jeg vurderingene til alle parter er ganske edruelige.

                        Det kan hende det blir bra, det kan hende det blir en flopp. Det vil bare tiden vise. Jeg ville selvfølgelig mye heller ha beholdt TLO, selv om jeg tror at neste sesong ville vært mer på normalt nivå. Vi kunne trumfet gjennom at han skulle bli, og jeg regner med at det hadde blitt løst langt mer proft enn det som skjedde i Glimt for ca. 8 mnd siden. Likevel, det er få klubber som har lykkes med å tvilholde på spillere som ønsker å gå videre.

                        Jeg tror for øvrig at noe av styrken til LSK det siste året har vært nettopp at vi IKKE har mange spillere som ønsker å være et annet sted. Hvis vi ønsker å være en attraktiv klubb må vi finne gode løsninger når spillere får en mulighet - sportslig eller økonomisk.

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1206

                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                          Gjeeesp...
                          De fleste supportere og klubber med en spiss som scorer 55% av målene deres ville strukket seg langt for å beholde den som har bidratt mest. Jeg registrer bare at det nesten ikke finnes en kristisk røst til denne overgangen. LSK som klubb er betydelig svekket sportslig av denne overgangen. TLO sin fremtid sporstlig kastet han ut av vinduet med denne overgangen. Det finnes ingen vinnere bortsett fra lommeboka til TLO. innlegget ditt viser jo med all tydelighet at du også gir f..... i at vi mister en spiss som scorer 26 mål på ett ganske middels eliteserielag og nestemann på toppscorerlista scorer 3 !!! Det er for sent å angre i september......
                          Last edited by maxpayne; 06.01.2022, 00:26.

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2857

                            Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                            Hold diskusjonen saklig,

                            Sailor Man, mod
                            Det var et høyst saklig gjesp. Men hvis du vil ha et konvensjonelt innlegg som sier det samme, viser jeg til debattant Lars Henrik Dahl:

                            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                            Her var det såpass mange pussigheter, så jeg nøyer meg med å konstatere at vi "sender ham" ingensteder.
                            Vi som har vært med en stund, veit at "kirkegården er full av umistelige folk". Som flere her har nevnt, er det ingen automatikk i at TLO hadde putta 20+ for oss også i 2022. Som Lars Henrik også påpeker, er innlegget til Mr. maxpayne så fullt av pussigheter og ekstreme påstander (min påpekning) at det blir meningsløst å skulle "motargumentere". At han påstår at jeg og vi andre som synes slike anlegg er over grensen ekstremistiske skulle gi f, er heller intet argument egnet for debatt. Jeg har fulgt Sportsklubben i tykt og tynt siden 1972. Siden den gangen har jeg skifta koner, biler, hus, skjorter og sokker. Men ALDRI skifta klubb. Jeg har sett "umistelige" spillere kommet og gått, og Sportsklubben har bestått. så, nei, jeg gir ikke f. Jeg er bare blitt såpass gammal at jeg evner å se det store perspektivet.

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3320

                              Opprinnelig skrevet av maxpayne

                              De fleste supportere og klubber med en spiss som scorer 55% av målene deres ville strukket seg langt for å beholde den som har bidratt mest. Jeg registrer bare at det nesten ikke finnes en kristisk røst til denne overgangen. LSK som klubb er betydelig svekket sportslig av denne overgangen. TLO sin fremtid sporstlig kastet han ut av vinduet med denne overgangen. Det finnes ingen vinnere bortsett fra lommeboka til TLO. innlegget ditt viser jo med all tydelighet at du også gir f..... i at vi mister en spiss som scorer 26 mål på ett ganske middels eliteserielag og nestemann på toppscorerlista scorer 3 !!! Det er for sent å angre i september......
                              Her var det så mye diffust at det nesten ikke er verdt å kommentere, men jeg greier ikke å la det ligge. Du snakker om TLO sin sportslig fremtid som om han skulle vært 20, men han fyller vel 31 i år. Han tjener tosifret antall millioner på ett år. Og du snakker om hans fremtid sportslig? Anbefaler deg å lese det Mesfin og TLO sier om overgangen, det finner du på lsk.no og rb.

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2001

                                Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                Det var et høyst saklig gjesp.
                                Må si at jeg for min del oppfattet det akkurat på den måten det åpenbart var tiltenkt, og flira godt. Jeg er sikker på at INGEN i dette forumet gir F, og synes det er mye mer usaklig å komme med slike påstander. Det handler mer om at man av og til må gjøre det beste ut av en ikke-optimal situasjon.

                                "God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can, and wisdom to know the difference"

                                Ps.: Beklager hvis jeg blir "for konvensjonell". (valgte å ta det positivt, men er klar over at noen sikkert synes innleggene mine blir vel tørre og nesten for saklige) Har tro på at forumet blir best med en god blanding av innlegg med snert, korte kommentarer, små skråblikk, og lengre mer argumenterende innlegg. Jeg har nok en tendens til å havne mer på det siste - på godt og vondt.
                                Last edited by Lars Henrik Dahl; 06.01.2022, 09:05.

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1206

                                  Opprinnelig skrevet av LS89

                                  Her var det så mye diffust at det nesten ikke er verdt å kommentere, men jeg greier ikke å la det ligge. Du snakker om TLO sin sportslig fremtid som om han skulle vært 20, men han fyller vel 31 i år. Han tjener tosifret antall millioner på ett år. Og du snakker om hans fremtid sportslig? Anbefaler deg å lese det Mesfin og TLO sier om overgangen, det finner du på lsk.no og rb.
                                  Så du mener at 30 år er mye for en toppidrettsutøver i 2022. Da råder jeg deg til å følge bedre med. TLO kunne bidratt med drøssevis av LSK scoringer i en fire fem sesonger til. Overgangen til en bedriftsliga i midtøsten er jo ett tegn på at han vil pensjonere seg tidlig. Jeg vet ikke hva lønna til TLO vil bli. Det snakkes om ett tosifret millionbeløp men som lettjente penger flest så kommer det med en bakside. Jeg har selvfølgelig lest RB artikkelen og jeg kan forsikre alle her at jeg leser det meste av nyheter som kommer om LSK i mange fora. Det Mefsin sier der oppfatter jeg mest som en forsvarstale for å holde ryggen fri for kritikk som han var redd for skulle komme. I så måte lyktes han jo godt. Det finnes ikke sjans i havet for at LSK kan forsvare en 4 plass neste år uten TLO. Pressen og flere burde være mere opptatt av om klubben er villig til å ofre sportslig fremgang til fordel for overganger som er begrunnet i at i LSK ser vi hele mennesket, vi unner TLO dette, ikke alt i LSK er business osv. Jeg kan forsikre Mefsin at alt fort blir business når pila igjen begynner å peke nedover.

                                  ....Paradokset om TLO sin alder og sporstlige fremtid blir også komisk sett i lys av at Gjermund Åsen signeringen blir hyllet der eksterne måtte bidra økonomisk, mens TLO nesten er over middagshøyden og blir solgt billig. Til opplysning så er Åsen litt eldre enn TLO men med en lys sportslig fremtid på Åråsen.
                                  Last edited by maxpayne; 06.01.2022, 17:47.

                                  Kommentar

                                  • Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 487

                                    Opprinnelig skrevet av maxpayne

                                    Så du mener at 30 år er mye for en toppidrettsutøver i 2022. Da råder jeg deg til å følge bedre med. TLO kunne bidratt med drøssevis av LSK scoringer i en fire fem sesonger til. Overgangen til en bedriftsliga i midtøsten er jo ett tegn på at han vil pensjonere seg tidlig. Jeg vet ikke hva lønna til TLO vil bli. Det snakkes om ett tosifret millionbeløp men som lettjente penger flest så kommer det med en bakside. Jeg har selvfølgelig lest RB artikkelen og jeg kan forsikre alle her at jeg leser det meste av nyheter som kommer om LSK i mange fora. Det Mefsin sier der oppfatter jeg mest som en forsvarstale for å holde ryggen fri for kritikk som han var redd for skulle komme. I så måte lyktes han jo godt. Det finnes ikke sjans i havet for at LSK kan forsvare en 4 plass neste år uten TLO. Pressen og flere burde være mere opptatt av om klubben er villig til å ofre sportslig fremgang til fordel for overganger som er begrunnet i at i LSK ser vi hele mennesket, vi unner TLO dette, ikke alt i LSK er business osv. Jeg kan forsikre Mefsin at alt fort blir business når pila igjen begynner å peke nedover.

                                    ....Paradokset om TLO sin alder og sporstlige fremtid blir også komisk sett i lys av at Gjermund Åsen signeringen blir hyllet mens TLO nesten er over middagshøyden. Til opplysning så er Åsen litt eldre enn TLO men med en lys sportslig fremtid på Åråsen.
                                    Synes forøvrig at du har noen gode poenger i innlegget ditt. Men skjønner ikke helt resonnementet om at TLO gjør så mye galt. Historien viser seg gang på gang at det er vanskelig for spillere som gjør kjempesesonger å gjenskape de. Å ikke smi mens jernet er varmt ville vært ganske dumt. Disse ligaene som betaler mye i lønn er veldig opptatt av statistikkk. Hadde TLO blitt så er det å anta at han hadde ligget rundt 15 mål. Sannsynligvis ville han da ikke fått tilbud med en så stor lønn som han får nå. Uansett så er både det jeg skriver over og det du skriver i ditt første innlegg bare spekulasjoner. Men det som var sikkert var tilbud fra Dubai som lå på bordet, hvor årslønnen tilsvarte ca 8-9 sesonger i Lsk, jeg vet iallfall hva jeg ville valgt om jeg hadde fått tilbudet.

                                    Kommentar

                                    • banan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2018
                                      • 438

                                      Tror ikke det ble de helt store kontroversene rundt overgangen til TLO fordi vi unner han det beste. Type hvis han ønsket det så fortjente han det pga av den flotte innsatsen han hadde lagt ned, inkl. kontraktfornyelsen han gjorde for å støtte klubben.
                                      Men er helt enig med deg maxpayne at det er et helt horribelt valg sportslig. Han er nemlig i sin livs form, på landslaget, og kunne fort ha 2,3 år til med spill på aller høyeste nivå. Så da å kaste bort landslagsplass og muligheten for å spille på et vesentlig høyere nivå enn det Eliteserien kan tilby mot en sekk med penger er i mine øyne galskap.
                                      Med fortsatt landslagspill og godt spill i Eliteserien (om ikke å snakke om ved å eventuelt presere i Europe) så ville han garantert fått muligheten i en større liga i løpet av det neste året.
                                      Men lykke til i ørkenen TLO! Å erstatte deg med en spiller på samme nivå er helt utopisk. Så at vi blir svekket på topp er sikkert. Så for vi håpe at pengene vi har fått inn gjør at resten av laget kan heves såpass at vi kan fortsette kampen på øvre halvdel av tabellen.

                                      Kommentar

                                      • Dumbo
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2004
                                        • 463

                                        Opprinnelig skrevet av banan
                                        Med fortsatt landslagspill og godt spill i Eliteserien (om ikke å snakke om ved å eventuelt presere i Europe) så ville han garantert fått muligheten i en større liga i løpet av det neste året.
                                        Neppe. Det har tydeligvis vært NULL interesse fra klubber i større ligaer. Selv Ohi som har scoret jevnt og trutt i flere år og er i en langt mer attraktiv alder, ender opp i en middels liga.

                                        Hva hadde skjedd om han neste år ble skadet? Tror du da han nå hadde fått mulighet til å sikre fremtiden slik han nå har?

                                        Videre - tror du det bare er viss-vass når Mesfin uttaler at det å nekte Thomas denne muligheten på et senere tidspunkt vil kunne slå tilbake på klubben?

                                        Heldigvis er det profesjonelle personer og ikke forumskribenter som drifter klubben

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3318

                                          Jeg regner med at Mesfin ikke ville sluppet TLO med mindre han hadde alternativer i kikkerten. Jeg tar det også for gitt at han har benyttet forhandlingstiden til å bekrefte tilgjengelighet og interesse hos selgende klubb og/eller spiller. Blir ikke overrasket dersom det annonseres en overgang i løpet av de neste to ukene.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎