Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • niko
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2008
    • 444

    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

    Vil påstå at det verste Ulrik kan gjøre er "Mye styrketrening". Han må få på seg noe mer muskler, men overdriver han vil det fort fjerne nettopp det som har vært hans forse.
    Litt annen spiillertype, men Knudtzon gjorde vel akkurat passe mye styrketrening etter første sesong på Åråsen? Nok til å ikke lenger bli skubbet unna i alle duellene, men ikke så mye at det gikk utover farta.

    Kommentar

    • niko
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2008
      • 444

      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

      Jeg håper og tror at vi fortsatt skal være forsiktig med pengene. Salget av Knudsen gir oss muligheten til å hente noe av Ogbu-kaliber som vi ellers ikke ville klart uten støttespillere. 1-2 klassespillere eller stortalenter ville vært velkomment, men ikke på bekostning av økonomien. Da tar det 2 år, så er vi i trøbbel igjen.
      Ja, ikke gitt at fordi man handler smart med lite penger at man også vil handle smart med mye penger. Glimt ser forsåvidt ut til å ha truffet brukbart også på de nyere signeringene sine selv om de har gått et knepp (eller tre) opp i pris, men det er plenty med eksempler på det motsatte.

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1340

        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

        Jeg håper og tror at vi fortsatt skal være forsiktig med pengene. Salget av Knudsen gir oss muligheten til å hente noe av Ogbu-kaliber som vi ellers ikke ville klart uten støttespillere. 1-2 klassespillere eller stortalenter ville vært velkomment, men ikke på bekostning av økonomien. Da tar det 2 år, så er vi i trøbbel igjen.
        Helt enig. Det er avgjørende at klubben ikke lar seg rive med i lysta til å forsvare fjorårets gode plassering og fortsetter å tenke langsiktig på overgangsmarkedet. Adams virker å være en helt riktig type signering, det samme med Rösler (hvis det blir noe av).

        Blir spennende å se hva som skjer på spissplass nå - men håper vi har is i magen og er sikre på motivasjon og evner hos den vi eventuelt henter. Finner vi ingen, kan vi gjerne starte sesongen med Adams og Braut-Brunes for min del.

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2123

          Opprinnelig skrevet av Sailor Man

          Helt enig. Det er avgjørende at klubben ikke lar seg rive med i lysta til å forsvare fjorårets gode plassering og fortsetter å tenke langsiktig på overgangsmarkedet. Adams virker å være en helt riktig type signering, det samme med Rösler (hvis det blir noe av).

          Blir spennende å se hva som skjer på spissplass nå - men håper vi har is i magen og er sikre på motivasjon og evner hos den vi eventuelt henter. Finner vi ingen, kan vi gjerne starte sesongen med Adams og Braut-Brunes for min del.
          Helt enig. Jeg ser faktisk ikke svart på å starte sesongen med de to. Braut trenger spilletid, men det kan han få også hos oss enten på høyrekant eller som utfordrer sentralt. Som sagt tror jeg neppe at Adams er hentet for å fylle opp benken selv om Mesfin sier at han ikke var hentet for å erstatte TLO. Det indikerer jo strengt tatt at man enten vurderer formasjonen eller ser Adams som en kantspiller som kan være mer målfarlig enn de vi har hatt i år. Lurer på hvordan vi ville sett ut med Adams og Braut i tospann foran med Åsen som fri mann bak

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2297

            Så kan vi puste letta ut. Hovland har underskrevet for Häcken.

            Vi skulle hatt en offensiv og målfarlig sentral midt. Mulig det fucker opp strukturen men Mathew og KKK er ikke akkurat målgarantister. Uten TLO må vi nok tørre å stå enda høyere, satse enda mer på gjenvinninger.

            Kommentar

            • Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1340

              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

              Helt enig. Jeg ser faktisk ikke svart på å starte sesongen med de to. Braut trenger spilletid, men det kan han få også hos oss enten på høyrekant eller som utfordrer sentralt. Som sagt tror jeg neppe at Adams er hentet for å fylle opp benken selv om Mesfin sier at han ikke var hentet for å erstatte TLO. Det indikerer jo strengt tatt at man enten vurderer formasjonen eller ser Adams som en kantspiller som kan være mer målfarlig enn de vi har hatt i år. Lurer på hvordan vi ville sett ut med Adams og Braut i tospann foran med Åsen som fri mann bak
              Jeg tror Adams var tiltenkt rollen som Kent Håvard Eriksen hadde i troppen, som rotasjonsspiller på topp og allsidig nok til å spille kant. Så er det klart at Adams har mye større potensial enn Eriksen, men har til gjengjeld lite erfaring.

              Vanskelig å komme på kandidater som kan gå inn og erstatte Lehne, som ikke er helt urealistiske for oss.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3352

                Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                Helt enig. Det er avgjørende at klubben ikke lar seg rive med i lysta til å forsvare fjorårets gode plassering og fortsetter å tenke langsiktig på overgangsmarkedet. Adams virker å være en helt riktig type signering, det samme med Rösler (hvis det blir noe av).

                Blir spennende å se hva som skjer på spissplass nå - men håper vi har is i magen og er sikre på motivasjon og evner hos den vi eventuelt henter. Finner vi ingen, kan vi gjerne starte sesongen med Adams og Braut-Brunes for min del.
                Jeg har heller ingen problem med å starte sesongen med en Adams - Braut duell om spissplassen. Sommervinduet pleier tradisjonelt sett ha flere spillere tilgjengelig, så det er da mulighet for å hente en bedre spiller for en rimeligere penge da enn nå i vinter.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2123

                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                  Jeg tror Adams var tiltenkt rollen som Kent Håvard Eriksen hadde i troppen, som rotasjonsspiller på topp og allsidig nok til å spille kant. Så er det klart at Adams har mye større potensial enn Eriksen, men har til gjengjeld lite erfaring.

                  Vanskelig å komme på kandidater som kan gå inn og erstatte Lehne, som ikke er helt urealistiske for oss.
                  Tror sånt sett at han mer var tiltenkt rollen som Braut var tiltenkt, men ikke helt lyktes med å ta. En 30-åring kan godt spille kamper bare i ny og ne. en 21 åring stagnerer. Hvis han er hentet med tanke på supersub ++, og med tanke på å låne ut Braut for å sikre hans utvikling, da gir det helt mening.

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2123

                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                    Jeg har heller ingen problem med å starte sesongen med en Adams - Braut duell om spissplassen. Sommervinduet pleier tradisjonelt sett ha flere spillere tilgjengelig, så det er da mulighet for å hente en bedre spiller for en rimeligere penge da enn nå i vinter.
                    Det er ikke et problem hvis det koster oss to plasser ned, men gir oss en bedre utvikling over tid. Det er et problem hvis ingen av dem viser seg å ta nivået og vi må panikkshoppe for å redde plassen. (bare for å argumentere litt mot meg selv)
                    Last edited by Lars Henrik Dahl; 30.12.2021, 10:06.

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2297

                      Ser det skrives om å lande en storfisk for å erstatte TLO. Dette er etter min mening gambling og dårlig taktikk. Svært sjelden en spiss kan levere scoringer på bestilling.
                      Hva som skjedde i forrige klubb er historie. Nye medpillere, nytt spillesmønster etc. Mange faktorer og ofte ganske tilfeldig. Det finnes selvsagt unntak hvis spilleren faktisk ER en klassespiller.
                      Men har vi penger til å svi av 3-5mill på det. Og vil vi det? Bør vi det? Få heller inn 3-4 nye. En spiller i hvert ledd. Gjerne av offensivt kaliber.

                      Kommentar

                      • Dumbo
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2004
                        • 467

                        Opprinnelig skrevet av kunden
                        Ser det skrives om å lande en storfisk for å erstatte TLO. Dette er etter min mening gambling og dårlig taktikk. Svært sjelden en spiss kan levere scoringer på bestilling.
                        Hva som skjedde i forrige klubb er historie. Nye medpillere, nytt spillesmønster etc. Mange faktorer og ofte ganske tilfeldig. Det finnes selvsagt unntak hvis spilleren faktisk ER en klassespiller.
                        Men har vi penger til å svi av 3-5mill på det. Og vil vi det? Bør vi det? Få heller inn 3-4 nye. En spiller i hvert ledd. Gjerne av offensivt kaliber.
                        Det er vel større gambling å satse på en angrepsspiller som aldri tidligere har scoret mål, fremfor en som har dokumentert at han er i stand til det?

                        Kommentar

                        • *eLSKerLSK*
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2005
                          • 407

                          Fredrik Gulbrandsen? Kontrakten hans utløper til sommeren…

                          Litt for skadeutsatt?

                          Kommentar

                          • WAK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 960

                            Hvor står om denne storfisken?

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2875

                              Opprinnelig skrevet av WAK
                              Hvor står om denne storfisken?
                              I hodene på oss optimister. Vi tolker det som siteres kryptisk i intervjuene med Bakke og Mesfin i mest optimistiske forstand. Det kan sjølsagt skje at det kommer en "storfisk" tuslende inn portene på Åråsen, men mest sannsynlig ikke.

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2123

                                Opprinnelig skrevet av kunden
                                Ser det skrives om å lande en storfisk for å erstatte TLO. Dette er etter min mening gambling og dårlig taktikk. Svært sjelden en spiss kan levere scoringer på bestilling.
                                Hva som skjedde i forrige klubb er historie. Nye medpillere, nytt spillesmønster etc. Mange faktorer og ofte ganske tilfeldig. Det finnes selvsagt unntak hvis spilleren faktisk ER en klassespiller.
                                Men har vi penger til å svi av 3-5mill på det. Og vil vi det? Bør vi det? Få heller inn 3-4 nye. En spiller i hvert ledd. Gjerne av offensivt kaliber.
                                På noen plasser trenger vi nok noe mer bredde. På andre plasser trenger vi først og fremst å sikre minstenivået. Det er mange klubber som har brent seg på akkurat det du foreslår her. Det er fint å få en bredde i stallen, men du kan likevel bare ha 11 på banen. Førsteelveren MÅ holde mål, ellers rykker man ned. I tillegg trenger du at bredden er stor nok til at du kan takle skader og karantener. Fra førsteelver de siste kampene i fjor mangler vi to plasser: Knudsen og TLO. Sistnevnte MÅ erstattes, siden man åpenbart ikke tenker at Adams skal ha rollen. Knudsen har ikke vært uunnværlig på noen av plassene han har spilt, vi har alternativer på alle disse plassene. Det viktigste hullet han etterlater er rollen som førsteerstatter og arvtaker etter Kairinnen. Skulle Kairinnen bli solgt i løpet av året som kommer, sliter vi big time. Å finne en slik mann er kanskje enda vanskeligere, fordi vi her snakker om en som sannsynligvis ikke vil få så mye spilletid som hadde vært ønskelig.

                                Jeg har ingen tro på at vi får en storfisk. (Hva er mener vi egentlig med en storfisk? Jeg tenker da på en etablert toppscorer fra en av våre konkurrenter, evt tilsvarende fra våre naboland) Det har vi ikke penger til. Vi har ikke en gang lønnsrammer til å betale en Bosmann på det nivået. Likevel, det finnes mange spillere der ute som kan score 10-15 mål under de rette forholdene. Vi kan være heldig med en unggutt, men i den kategorien har vi allerede Braut (som vi har valgt å låne ut), Adams (som man sier at ikke er hentet for å erstatte TLO) og Sannes (som jeg har begrenset tro på at er klar). Jeg tror vi kommer til å signere en 25-32 år gammel spiller som har scoret brukbart med mål i en europeisk på nivå 1 eller 2. Våre naboland eller Nordeuropa peker seg ut med tanke på rask integrasjon i tropp og spillestil. Det kan være en spiller som er tilgjengelig av spesielle årsaker, som utgående kontrakt, manglende spilletid eller på vei tilbake fra skade. Her kommer også mulige hjemvendte spillere i betraktning, som feks Gulbrandsen. Jeg har ingen oversikt over dette markedet, men tar for gitt at Mesfin har.

                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 489

                                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                  På noen plasser trenger vi nok noe mer bredde. På andre plasser trenger vi først og fremst å sikre minstenivået. Det er mange klubber som har brent seg på akkurat det du foreslår her. Det er fint å få en bredde i stallen, men du kan likevel bare ha 11 på banen. Førsteelveren MÅ holde mål, ellers rykker man ned. I tillegg trenger du at bredden er stor nok til at du kan takle skader og karantener. Fra førsteelver de siste kampene i fjor mangler vi to plasser: Knudsen og TLO. Sistnevnte MÅ erstattes, siden man åpenbart ikke tenker at Adams skal ha rollen. Knudsen har ikke vært uunnværlig på noen av plassene han har spilt, vi har alternativer på alle disse plassene. Det viktigste hullet han etterlater er rollen som førsteerstatter og arvtaker etter Kairinnen. Skulle Kairinnen bli solgt i løpet av året som kommer, sliter vi big time. Å finne en slik mann er kanskje enda vanskeligere, fordi vi her snakker om en som sannsynligvis ikke vil få så mye spilletid som hadde vært ønskelig.

                                  Jeg har ingen tro på at vi får en storfisk. (Hva er mener vi egentlig med en storfisk? Jeg tenker da på en etablert toppscorer fra en av våre konkurrenter, evt tilsvarende fra våre naboland) Det har vi ikke penger til. Vi har ikke en gang lønnsrammer til å betale en Bosmann på det nivået. Likevel, det finnes mange spillere der ute som kan score 10-15 mål under de rette forholdene. Vi kan være heldig med en unggutt, men i den kategorien har vi allerede Braut (som vi har valgt å låne ut), Adams (som man sier at ikke er hentet for å erstatte TLO) og Sannes (som jeg har begrenset tro på at er klar). Jeg tror vi kommer til å signere en 25-32 år gammel spiller som har scoret brukbart med mål i en europeisk på nivå 1 eller 2. Våre naboland eller Nordeuropa peker seg ut med tanke på rask integrasjon i tropp og spillestil. Det kan være en spiller som er tilgjengelig av spesielle årsaker, som utgående kontrakt, manglende spilletid eller på vei tilbake fra skade. Her kommer også mulige hjemvendte spillere i betraktning, som feks Gulbrandsen. Jeg har ingen oversikt over dette markedet, men tar for gitt at Mesfin har.
                                  Storfisk for min del er en som faktisk har levert 10-15 kontinuerlig på høyt nivå, det ville vært en bra signering for oss.

                                  Og når det kommer til lønnsstrukturen i LSK så er jo dette så kalte lønnstaket nærmest en parodi. Dersom man har mulighet til å hente en meget bra spiller vil sannsynlivis store deler av lønnen betales av eksterne. Grunnlønna vil være innenfor lønnstaket, men man kan allikevel trikse med dette igjennom bonuser. Feks det jeg vet er vanlig i LSK som er penger pr poeng. Bosmann som du også nevner kan godtgjøres igjennom en sign on fee. Tror vi alle må ta innover oss at økonomien er såpass bra nå at vi kan hente fra en annen hylle enn tidligere.
                                  Last edited by Fugggel; 03.01.2022, 10:43.

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1340

                                    Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                    Storfisk for min del er en som faktisk har levert 10-15 kontinuerlig på høyt nivå, det ville vært en bra signering for oss.

                                    Og når det kommer til lønnsstrukturen i LSK så er jo dette så kalte lønnstaket nærmest en parodi. Dersom man har mulighet til å hente en meget bra spiller vil sannsynlivis store deler av lønnen betales av eksterne. Grunnlønna vil være innenfor lønnstaket, men man kan allikevel trikse med dette igjennom bonuser. Feks det jeg vet er vanlig i LSK som er penger pr poeng. Bosmann som du også nevner kan godtgjøres igjennom en sign on fee. Tror vi alle må innover oss at økonomien er såpass bra nå at vi kan hente fra en annen hylle enn tidligere.
                                    Lønnstaket var nok et nødvendig signal i en periode der klubben hadde brent seg mange ganger på dyre lønninger, men helt enig med deg i at det nok har blitt brutt mange ganger, med litt varierende begrunnelser. Husker f.eks. at Knudtzon skulle være en slags ambassadør for klubben samtidig som han var spiller - helt sikkert en måte å omgå lønnstaket på.

                                    Jeg tror også at vi har mulighet til å hente fra en annen hylle enn tidligere nå, men håper pengene går til å hente talenter fra en annen hylle enn tidligere. Altså at vi investerer pengene i spillere som kan gi avkastning på sikt. Etter mange år med lånespillere og korte kontrakter til etablerte, har vi sjansen til å tenke langsiktig på ordentlig. Jeg har ikke noe imot å hente en spiller uten videresalgspotensial hvis han er på høyt nivå sportslig og uten at vi sprenger banken på lønn og sign on-fee, men mesteparten av de 15-20 millionene vi fikk for Knudsen og Lehne bør gå til akademiet, fasiliteter og overganger for talenter!

                                    Kommentar

                                    • Fugggel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2020
                                      • 489

                                      Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                      Lønnstaket var nok et nødvendig signal i en periode der klubben hadde brent seg mange ganger på dyre lønninger, men helt enig med deg i at det nok har blitt brutt mange ganger, med litt varierende begrunnelser. Husker f.eks. at Knudtzon skulle være en slags ambassadør for klubben samtidig som han var spiller - helt sikkert en måte å omgå lønnstaket på.

                                      Jeg tror også at vi har mulighet til å hente fra en annen hylle enn tidligere nå, men håper pengene går til å hente talenter fra en annen hylle enn tidligere. Altså at vi investerer pengene i spillere som kan gi avkastning på sikt. Etter mange år med lånespillere og korte kontrakter til etablerte, har vi sjansen til å tenke langsiktig på ordentlig. Jeg har ikke noe imot å hente en spiller uten videresalgspotensial hvis han er på høyt nivå sportslig og uten at vi sprenger banken på lønn og sign on-fee, men mesteparten av de 15-20 millionene vi fikk for Knudsen og Lehne bør gå til akademiet, fasiliteter og overganger for talenter!
                                      Helt enig. Viktig at vi har to tanker i hodet samtidig, vi må bygge oppunder akademiet fordi det skal gi oss inntekter på sikt. Så må vi også ha et såpass bra A-lag at vi kan tjene penger i nåtid.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2123

                                        Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                        Jeg har ikke noe imot å hente en spiller uten videresalgspotensial hvis han er på høyt nivå sportslig og uten at vi sprenger banken på lønn og sign on-fee, men mesteparten av de 15-20 millionene vi fikk for Knudsen og Lehne bør gå til akademiet, fasiliteter og overganger for talenter!
                                        Det var også poenget mitt, mulig at det ikke kom godt nok fram. Det er ikke at vi ikke har penger, men at vi må bruke dem med fornuft. Legger vi 15 mill på bordet kan vi sikkert få Berisha, men om det er en fornuftig bruk av penger er en annen sak.

                                        Akademiet skal sikre en langsiktig bærekraftig utvikling både sportslig og økonomisk. På kort sikt må vi likevel henge med sportslig, ellers faller det fra hverandre. Adams og Sannes blir for tynt, og må suppleres med en etablert spiller. Alt Bakke og Mesfin har gjort til nå tilsier også at det er det som er et sannsynlig utfall. Hvorvidt det blir godt nok til at noen vil kalle det en storfisk vil tiden vise. Jeg tror det er mer sannsynlig at vi får inn en de færreste har hørt om (men som matcher kriteriene) enn at vi signerer noen som alle er enige om at er en storfisk

                                        Kommentar

                                        • Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 489

                                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                          Jeg tror det er mer sannsynlig at vi får inn en de færreste har hørt om (men som matcher kriteriene) enn at vi signerer noen som alle er enige om at er en storfisk
                                          Tror faktisk ikke det er fysisk mulig at alle i fuglafamilien blir enig

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎