Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håvard Ottesen
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Aug 2012
    • 132

    #41
    Kan det ligge an til forlengelse av kontrakta til Mathew? Klart, budet er vel så bra at man ikke kunne si nei, men har man noe i bakhånd her?

    Kommentar

    • bema0806
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2011
      • 521

      #42
      Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
      Kan det ligge an til forlengelse av kontrakta til Mathew? Klart, budet er vel så bra at man ikke kunne si nei, men har man noe i bakhånd her?
      Solbakken?

      Kommentar

      • Aderyn
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Dec 2020
        • 133

        #43
        Knudsen ut så tidlig hadde jeg ikke trodd, men tror det er ok og fornuftig å selge. 10+ mill for en spiller som ikke starter for oss om alle mann er friske. Det er penger vi kan bruke til å forsterke elleveren med et par nye spillere. Liker Knudsen men han er ikke blant våre absolutt største salgsobjekter så det må sies å være en akseptabel sum.

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1330

          #44
          Opprinnelig skrevet av Aderyn
          Knudsen ut så tidlig hadde jeg ikke trodd, men tror det er ok og fornuftig å selge. 10+ mill for en spiller som ikke starter for oss om alle mann er friske. Det er penger vi kan bruke til å forsterke elleveren med et par nye spillere. Liker Knudsen men han er ikke blant våre absolutt største salgsobjekter så det må sies å være en akseptabel sum.
          Han er den åpenbare arvtageren til Kairinen, og kan fort bli vel så god som ham, så jeg synes det er synd hvis han blir solgt. 10 mill er heller ikke så mye at vi ikke kan si nei til det.

          Men Markus Solbakken ville vært en veldig spennende erstatter.

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1385

            #45
            Hadde heller sett at Kairinen ble solgt enn Knudsen nå. Hva spilleren vil selv har mye å si. Klubben må vise spillerne at vi selger når spilleren vil og budet er akseptabelt.

            Hva er et akseptabelt bud? Jeg vil si vi bør ha minst 15 mill. når budet kommer fra denne ligaen/klubben.

            Kommentar

            • Snow
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Jul 2019
              • 179

              #46
              Den så jeg ikke komme angående Knudsen. Han har ikke imponert meg så mye.

              Kommentar

              • lars p
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Nov 2005
                • 190

                #47
                Over 10 mill for en så ung spiller med så lite spilletid i år er rått. Han kan få levd ut en drøm , og vi får penger som kan gi muligheter til å forlenge med Lehne og Matthew . I tillegg er veien til spilletid for Krogstad lettere og vi trenger noen med litt fartstid i klubben nå som Simen gir seg.

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1385

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av lars p
                  Over 10 mill for en så ung spiller med så lite spilletid i år er rått. Han kan få levd ut en drøm , og vi får penger som kan gi muligheter til å forlenge med Lehne og Matthew . I tillegg er veien til spilletid for Krogstad lettere og vi trenger noen med litt fartstid i klubben nå som Simen gir seg.
                  Spilt seg til fast plass tross alder og i sterk konkurranse. Utviklingspila peker så og si rett opp. Det er disse spillerne som er dyre - over 10 mill er et minimum (særlig når det er snakk om salg til Russland)

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2109

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Snow
                    Den så jeg ikke komme angående Knudsen. Han har ikke imponert meg så mye.
                    Ja så forskjellig kan en se det.

                    Jeg personlig , synes han har hatt en flott utvikling iløpet av denne sesongen. Siste tredjedel av sesongen synes jeg han har vært jevnt over god og totalt sett en av våre bedre spillere i denne perioden.

                    Og om han fortsetter denne utviklingen , skal en ikke se bort fra at han kan være på landslaget innen
                    2-3 års tid ?

                    Men det er også overraskende for meg at han allerede er på vei ut da.

                    Kommentar

                    • ynnor
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 857

                      #50
                      Botheim et år med brukbart spill på Norges beste lag , 80 mill. Da blir det småpenger for Knudsen som knakk mange koder de siste kampene. Ryker Kairinen og i verste fall Matthew så er det bye bye

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3954

                        #51
                        Tror kanskje det er flere som ser at klubben kan være på vei mot noe enda større enn årets gledelige opptur. Ser ikke bort fra at både Matthew og TLO blir med videre. Kanskje Kairinen også? Det er utrygge tider med denne forbanna pandemien og Norge er tryggere enn mye annet. Det skal vel mye til at alle disse blir, og klubben ønsker/trenger vel også å selge? Blir en mer spennende vinter enn på lenge.
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Aderyn
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Dec 2020
                          • 133

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av ynnor
                          Botheim et år med brukbart spill på Norges beste lag , 80 mill. Da blir det småpenger for Knudsen som knakk mange koder de siste kampene. Ryker Kairinen og i verste fall Matthew så er det bye bye
                          Betyr ikke at vi skal legge lista på Botheim. Det er en sensasjonell overgang der alle er enige om at Glimt får latterlig godt betalt. Man kan jo sammenlikne med andre unge sentrale midtbanespillere i Norge. Odd sliter med å få over 10 mill for Joshua Kitolano, samme alder og fast på Odd i flere år nå. Godset aksepterte vel rundt 15 mill for Johan Hove før årets sesong fra Italia i en overgang som ikke gikk i gjennom. Men det for en U21 landslagsmann med 10 scoringer fra sentral midtbane året før. Om vi snakker rundt 15 mill for Knudsen synes jeg det er ganske godt betalt for der han ligger i løypa nå, han er tross alt ikke fast hos oss om alle er friske. Ja, vi kunne kanskje fått en høyere sum om 2-3 år men dette gir oss handlingsrom til å forsterke 1-2 andre posisjoner ganske bra. Vi er i en posisjon nå der vi kan være med i toppen neste år også om vi gjør de riktige signeringene. Klarer vi å hente en god ung stopper og en bedre ving enn vi har kunne hente før dette så ville det sett bra ut.

                          Kommentar

                          • Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 489

                            #53
                            Å sammenligne med Botheim blir som å sammenligne epler og pærer. Botheim har prestert i Europa, Knudsen har 20 ES kamper totalt.
                            Knudsen har hatt en fantastisk utvikling siste halve året å det er ingenting som tilsier at det skal stoppe, men det vet vi altså ikke. Det blir for hypotetisk å snakke om at vi bør vente fordi at han kanskje er verdt dobbelt så mye neste år, det blir en variabel man ikke kan ta med i en slik beslutning, fordi det har man ingen garantier for.
                            I en hver situasjon hvor et bud foreligger må du vurdere nå situasjonen opp mot antatt verdi på spilleren, i dette tilfellet mener jeg at man ikke kan si nei.

                            deler dog bekymringen rundt midtbanen om han blir solgt, men samtidig gir det oss midler til å forsterke. Krogstad er trolig også på vei ut, så det vil komme inn spillere på den midtbanen. Forhåpentligvis er er kvaliteten på de så bra at vi ikke kommer til å savne Knudsen.

                            Kommentar

                            • lsk_rob
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Mar 2016
                              • 139

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Aderyn

                              Betyr ikke at vi skal legge lista på Botheim. Det er en sensasjonell overgang der alle er enige om at Glimt får latterlig godt betalt. Man kan jo sammenlikne med andre unge sentrale midtbanespillere i Norge. Odd sliter med å få over 10 mill for Joshua Kitolano, samme alder og fast på Odd i flere år nå. Godset aksepterte vel rundt 15 mill for Johan Hove før årets sesong fra Italia i en overgang som ikke gikk i gjennom. Men det for en U21 landslagsmann med 10 scoringer fra sentral midtbane året før. Om vi snakker rundt 15 mill for Knudsen synes jeg det er ganske godt betalt for der han ligger i løypa nå, han er tross alt ikke fast hos oss om alle er friske. Ja, vi kunne kanskje fått en høyere sum om 2-3 år men dette gir oss handlingsrom til å forsterke 1-2 andre posisjoner ganske bra. Vi er i en posisjon nå der vi kan være med i toppen neste år også om vi gjør de riktige signeringene. Klarer vi å hente en god ung stopper og en bedre ving enn vi har kunne hente før dette så ville det sett bra ut.
                              Synes du oppsummerer ganske bra her. Knudsen har absolutt hatt en god siste 1/3-del av sesongen hos oss og hatt god utvikling og en veldig anvendelig spiller. Med tanke på hvor lite erfaring han har så er summen meget bra for oss. I tillegg er jeg helt sikker på at vi har sikret oss en god avtale i forhold til videresalg, så den avtalen kan bli enda bedre på sikt om han tar nivået i Russland. Så blir det spennende å se hvem som eventuelt kommer inn som erstatter, men dette styrker kanskje sjansen for en ny kontrakt for Matthew.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av BD


                                Ok, kjør silly season.

                                Noen navn som har blitt diskutert som aktuelle på forumet, basert på alt fra artikler til å lese mellom linjene i twitter-poster: Hovland. Ujah, Lushaku, Serbecic, R. Taylor, Tokstad.

                                Rangert etter (min antatte) sannsynlighet for at de er interessert i å signere for oss nå:
                                Hovland
                                Tokstad
                                Serbecic
                                Lushaku
                                R. Taylor
                                Ujah

                                Rangert etter hvem jeg ønsker skal signere:
                                Lushaku
                                Ujah
                                R. Taylor
                                Serbecic
                                Tokstad
                                Hovland

                                Etter å ha funnet en gammel artikkel hvor Bakke skryter Tokstad langt opp i skyene fra tiden da begge var i S08, tipper jeg han er en av de to. Litt usikker på hva jeg synes om det, men...

                                I tillegg kan man jo spekulere i hvem som er på billigsalg hos lagene som har rykket ned, om det er flere aktuelle som er på utgående kontrakt i Norge eller i Skandinavia, om det er andre gamle helter som kunne tenke seg en retur, eller om vi kanskje på nytt skal plukke talenter fra PostNord...

                                Øverst på ønskelisten min er uansett ny kontrakt med Mathew. Frykter for at han ønsker seg bort og drar for et par millioner, enten nå eller til sommeren. Da sitter vi igjen med et svært svekket lag og har fått lite penger igjen for det.
                                Er Serbecic litt lavt på lista di? På papiret ser det it som et perfekt kjøp. Har ikke sett han spille så mye selv, men en ung stopper som har talent nok til å hentes av Rosenborg høres bra ut. At han ikke lykkes i kaoset der oppe skal man ikke holde så voldsomt mot han tror jeg.

                                Kommentar

                                • Håvard Ottesen
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Aug 2012
                                  • 132

                                  #56
                                  Ung stopper henta av RBK men ikke satsa på? Ogbu var en sånn.

                                  Den siste sesongen er bevis på at det RBK ønsker å kvitte seg med er kanskje de beste signeringene man kan gjøre.

                                  Åsen, adegbenro, Botheim, Solbakken osv

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3146

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                    Tror kanskje det er flere som ser at klubben kan være på vei mot noe enda større enn årets gledelige opptur.
                                    Nemlig. Åråsen kan være et av de aller beste stedene å være de neste årene, selv for "store" navn.

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3324

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av BD


                                      Ok, kjør silly season.

                                      Noen navn som har blitt diskutert som aktuelle på forumet, basert på alt fra artikler til å lese mellom linjene i twitter-poster: Hovland. Ujah, Lushaku, Serbecic, R. Taylor, Tokstad.

                                      Rangert etter (min antatte) sannsynlighet for at de er interessert i å signere for oss nå:
                                      Hovland
                                      Tokstad
                                      Serbecic
                                      Lushaku
                                      R. Taylor
                                      Ujah

                                      Rangert etter hvem jeg ønsker skal signere:
                                      Lushaku
                                      Ujah
                                      R. Taylor
                                      Serbecic
                                      Tokstad
                                      Hovland

                                      .
                                      Serbecic på vei til AAFK melder flere nå, så da kan han strykes.

                                      Kommentar

                                      • sigurdsen
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 1817

                                        #59
                                        Lehne på vei til Dubai. https://www.vg.no/sport/fotball/i/qW...VqLB1oza7qrwbc

                                        Kommentar

                                        • LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3324

                                          #60
                                          Selger vi oss til nedrykk? Neida, dette lå i kortene, og vel unt. Regner med det dukker opp noe spennende snart.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎