Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3349

    #21
    Opprinnelig skrevet av maxpayne
    Sandberg startet elendig men hevet seg litt og ett fint straffespark. Jeg tror det er best å forsette i Jerv for jeg tror ikke det blir mye spilletid i LSK. Kveldens kamp er nok et bevis på at kvalikk er noen en skal holde seg langt unna!!!
    Fikk ikke sett kampen da jeg jobbet, men tror det var en anstendig gruppe bergensere som fikk bekreftet status på hjerte- og karsystemet.

    Edit: Er enig i at ETS trenger spilletid, og at det etter opprykket kan være aktuelt å fortsette i Jerv. Jeg ser helst at det skjer på utlån etter forlenget kontrakt med oss, og ikke signering med Jerv. Det irriterer fortsatt at vi slapp Ohi ned dit så lett.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Fugggel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2020
      • 489

      #22
      Jeg tror Sandberg blir Jervspiller og jeg tror det biter oss i ræva på sikt. For min del er Sandberg fortsatt et mye større talent enn Slørdahl. Er sannelig ikke så sikker på at Sandberg heller er særlig interessert i å bli. Kan se ut som at han har nytt godt av et miljøskifte.

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2872

        #23
        Opprinnelig skrevet av Fugggel
        Jeg tror Sandberg blir Jervspiller og jeg tror det biter oss i ræva på sikt. For min del er Sandberg fortsatt et mye større talent enn Slørdahl. Er sannelig ikke så sikker på at Sandberg heller er særlig interessert i å bli. Kan se ut som at han har nytt godt av et miljøskifte.
        Eller mer sannsynlig at han har blitt et par år eldre og mer erfaren. Men han har noen unoter å luke vekk om har skal etablere seg som en god ES-stopper. Jeg har sett glimt fra tidligere kamper i OBOS der han ofte har hatt megablemmer som har ført til store sjanser og mål imot. Slik var det også mot brann. Det er slikt man kan slippe unna med i OBOS, men som er kritisk i ES. Jeg har ikke sett Slørdahl gjøre tilsvarende blemmer, og det mot svært mye bedre motstand.

        Ett år for å lære seg Eliteserien i Jerv, så retur til Åråsen for å gå rett inn og erstatte Ogbu i 23. Det hadde vært ideelt, om han går med på det. Jerv ryker med stor sannsynlighet rett ned på første forsøk, så han blir neppe i den klubben i mer enn maks ett år uansett.

        Kommentar

        • Fugggel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2020
          • 489

          #24
          Opprinnelig skrevet av Kroktåa

          Eller mer sannsynlig at han har blitt et par år eldre og mer erfaren. Men han har noen unoter å luke vekk om har skal etablere seg som en god ES-stopper. Jeg har sett glimt fra tidligere kamper i OBOS der han ofte har hatt megablemmer som har ført til store sjanser og mål imot. Slik var det også mot brann. Det er slikt man kan slippe unna med i OBOS, men som er kritisk i ES. Jeg har ikke sett Slørdahl gjøre tilsvarende blemmer, og det mot svært mye bedre motstand.
          Det kan jeg være delvis enig i. Nå skrev jeg også at jeg har mer tro på Sandberg på sikt. Sandberg har både fysiske kvaliteter hvorav høyden er den største forskjellen mellom de og kvaliteter med ball som overgår Slørdahl. Dette er ting som er vanskelig å utvikle om man ikke har det. Sandberg gjør en del feil som du skriver, men det kan enklere lukes bort ved regelmessig spilletid og erfaring.
          Så må man se på hvorfor feilene kommer. Det kan ha vel så mye med at han har større risiko i spillet sitt kontra Slørdahl. Så er det slik at I de kampene Slørdahl spilte i starten av året var hans involveringer i flere baklengsmål direkte svake. Blant annet posisjonsfeil. Det er for meg mer bekymringsfullt en småfeil.

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1385

            #25
            Slørdahl og Sandberg er litt forskjellige stoppertyper. Synes Sandberg virker tregere enn Slørdahl (som heller ikke er noe hurtigtog). Sandberg er litt bedre med ball og er litt høyere. De virker å være mentalt sterke begge to. Slørdahl er fryktløs og Sandberg er en fremtidig leder (han var vel den mest engasjerte og pratsomme i hele Jerv-laget under opphold i spillet). Jeg har ikke sett Sandberg i år, bortsett fra Brann-kampen, men det virker som om Slørdahl presterte bedre i OBOS i 2020 enn det Sandberg gjorde i år. Slørdahl ble, som 20-åring, regnet som bedre enn Garnås, både i oppkjøring og starten av sesongen.

            I mitt hode er det liten tvil om at Slørdahl har vist det høyeste nivået så langt, men begge kan ta store steg neste sesong. At Sandberg sin utvikling plutselig skyter fart dersom kroppen fortsetter å spille på lag er sannsynlig.

            Her må vi holde på begge, hvis vi klarer det!

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2872

              #26
              I 2025 har vi landets beste og mest talentfulle stoppertrio i Slørdahl, Sandberg og gutten med fotball-Norges kuleste navn: Maximillian Balatoni.

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1385

                #27
                Gilbert skriver i "Stallen i 2022":
                "...men det er allerede klart at klubben har snakka med minst to spillere, som bør være klare ganske snart."

                Her har jeg tydeligvis gått glipp av noe... Noen som kan opplyse meg?

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3174

                  #28
                  Fra to ulike, godt plasserte kilder har flere av oss som henger rundt treningsfeltet og LSK-Hallen hørt i flere uker at klubben, dvs Simon Mesfin, har "snakka" med to eller flere spillere som skal være nær å skrive under. Noen navn har jeg ikke hørt enda, men så vidt jeg har hørt er L R Gabrielsen, rykter til tross, IKKE en av de det er snakk om.

                  Vi får vente i spenning noen dager og kanskje uker til.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1385

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                    Fra to ulike, godt plasserte kilder har flere av oss som henger rundt treningsfeltet og LSK-Hallen hørt i flere uker at klubben, dvs Simon Mesfin, har "snakka" med to eller flere spillere som skal være nær å skrive under. Noen navn har jeg ikke hørt enda, men så vidt jeg har hørt er L R Gabrielsen, rykter til tross, IKKE en av de det er snakk om.

                    Vi får vente i spenning noen dager og kanskje uker til.

                    gilbert

                    Ok, kjør silly season.

                    Noen navn som har blitt diskutert som aktuelle på forumet, basert på alt fra artikler til å lese mellom linjene i twitter-poster: Hovland. Ujah, Lushaku, Serbecic, R. Taylor, Tokstad.

                    Rangert etter (min antatte) sannsynlighet for at de er interessert i å signere for oss nå:
                    Hovland
                    Tokstad
                    Serbecic
                    Lushaku
                    R. Taylor
                    Ujah

                    Rangert etter hvem jeg ønsker skal signere:
                    Lushaku
                    Ujah
                    R. Taylor
                    Serbecic
                    Tokstad
                    Hovland

                    Etter å ha funnet en gammel artikkel hvor Bakke skryter Tokstad langt opp i skyene fra tiden da begge var i S08, tipper jeg han er en av de to. Litt usikker på hva jeg synes om det, men...

                    I tillegg kan man jo spekulere i hvem som er på billigsalg hos lagene som har rykket ned, om det er flere aktuelle som er på utgående kontrakt i Norge eller i Skandinavia, om det er andre gamle helter som kunne tenke seg en retur, eller om vi kanskje på nytt skal plukke talenter fra PostNord...

                    Øverst på ønskelisten min er uansett ny kontrakt med Mathew. Frykter for at han ønsker seg bort og drar for et par millioner, enten nå eller til sommeren. Da sitter vi igjen med et svært svekket lag og har fått lite penger igjen for det.

                    Kommentar

                    • lsk_rob
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Mar 2016
                      • 139

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av BD


                      Ok, kjør silly season.

                      Noen navn som har blitt diskutert som aktuelle på forumet, basert på alt fra artikler til å lese mellom linjene i twitter-poster: Hovland. Ujah, Lushaku, Serbecic, R. Taylor, Tokstad.

                      Rangert etter (min antatte) sannsynlighet for at de er interessert i å signere for oss nå:
                      Hovland
                      Tokstad
                      Serbecic
                      Lushaku
                      R. Taylor
                      Ujah

                      Rangert etter hvem jeg ønsker skal signere:
                      Lushaku
                      Ujah
                      R. Taylor
                      Serbecic
                      Tokstad
                      Hovland

                      Etter å ha funnet en gammel artikkel hvor Bakke skryter Tokstad langt opp i skyene fra tiden da begge var i S08, tipper jeg han er en av de to. Litt usikker på hva jeg synes om det, men...

                      I tillegg kan man jo spekulere i hvem som er på billigsalg hos lagene som har rykket ned, om det er flere aktuelle som er på utgående kontrakt i Norge eller i Skandinavia, om det er andre gamle helter som kunne tenke seg en retur, eller om vi kanskje på nytt skal plukke talenter fra PostNord...

                      Øverst på ønskelisten min er uansett ny kontrakt med Mathew. Frykter for at han ønsker seg bort og drar for et par millioner, enten nå eller til sommeren. Da sitter vi igjen med et svært svekket lag og har fått lite penger igjen for det.
                      Hovland kan du trolig stryke allerede, han er ifølge Eurosport på vei til Høgmo og BK Häcken i Allsvenskan.

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2290

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av lsk_rob

                        Hovland kan du trolig stryke allerede, han er ifølge Eurosport på vei til Høgmo og BK Häcken i Allsvenskan.
                        Puh!
                        Ønsker meg heller ikke Tokstad. Kurven peker nedover.
                        Taylor er en friskus men en fuck-up/kløne. Roter det til for seg selv i avgjørende situasjoner.

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1330

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av kunden

                          Puh!
                          Ønsker meg heller ikke Tokstad. Kurven peker nedover.
                          Taylor er en friskus men en fuck-up/kløne. Roter det til for seg selv i avgjørende situasjoner.
                          Tokstad er et merkelig overgangsmål for oss. Ikke fast på et dårligere lag og heller ikke noen unggutt. Det må i så fall være en mancrush på gang fra Bakke som henger igjen fra tida i Særp. Men, hvem veit - kanskje han kan blomstre her, han også.

                          Ujah ville vært en drøm hvis vi mister Lehne. Klarer vi å beholde ham, ser jeg ikke plass i laget til Ujah, så lenge vi spiller med samme formasjon.

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1330

                            #33
                            I overgangsvinduet som kommer nå er det dritviktig at vi holder oss til den gode strategien vi har hatt de siste årene. Flere klubber (les: VIF) som vil ta det siste steget opp mot å bli tittelutfordrere slenger masse penger på bordet for gamle helter som man ikke veit om er gode nok.

                            Vi må fortsette å satse på spillere med utviklingspotensiale som kan bli for gode for eliteserien etter noe tid, skal vi hente etablert må det være spillere som er sultne og motiverte for å spille i LSK, som Åsen og Helland.

                            Edit: Sann mine ord, nå kommer det samme til å skje med Glimt. De mister de beste spillerne sine og har lommeboka full. Nå kommer de dyre signeringene til å komme for å klamre seg fast i toppen, og det blir begynnelsen på slutten på dét eventyret.

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3324

                              #34
                              Ser Botheim er på vei til Russland og Krasnodar for over 50 millioner, noe som er komplett galskap for en middelmådig spiss som Botheim.
                              Kan jo lure på hva vi kan få for Thomas, selv om han er 30 kontra Botheim som er 21. Å selge han til Asia for noen skarve millioner?

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3146

                                #35
                                At Hovland trolig kan strykes er en enorm lettelse. Interessen for Tokstad er for meg uforståelig. Jobber hardt, skaper lite, selve definisjonen på gråstein. Taylor er jeg knapt lunken på, Følger med på diverse fora, og Brann-fansen har han øverst på lista over spillere de gjerne vil bli kvitt (og det var før straffemarerittet mot Jerv).
                                Lushaku kjenner jeg for lite til, Serbeic er helt grei, og Ujah ville vært konge (men hvor mye det baserer seg på gamle minner, er en helt annen sak...)

                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 489

                                  #36
                                  Ujah har vært skadet i over et år nå. Jeg håper ikke vi går for han om Lehne blir solgt. Vi må ha en erstatter som i stor grad garanterer 25 + kamper.

                                  Kommentar

                                  • Dumbo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2004
                                    • 465

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                    Edit: Sann mine ord, nå kommer det samme til å skje med Glimt. De mister de beste spillerne sine og har lommeboka full. Nå kommer de dyre signeringene til å komme for å klamre seg fast i toppen, og det blir begynnelsen på slutten på dét eventyret.
                                    Glimt ble spådd nord og ned her på forumet også i fjor. De solgte "halve laget" før årets sesong og fortsetter med å selge for 100 millioner i år. Glimt er best på flere områder, blant annet spillermarkedet. I motsetning til deg tviler jeg på om pengene kommer til å gå til hodet på dem.

                                    Kommentar

                                    • Sailor Man
                                      Moderator
                                      • Jun 2007
                                      • 1330

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Dumbo

                                      Glimt ble spådd nord og ned her på forumet også i fjor. De solgte "halve laget" før årets sesong og fortsetter med å selge for 100 millioner i år. Glimt er best på flere områder, blant annet spillermarkedet. I motsetning til deg tviler jeg på om pengene kommer til å gå til hodet på dem.
                                      Joda, de har vært veldig gode på spillermarkedet, og på å utvikle unge spillere. Men de har allerede begynt, mener nå jeg: først Pellegrino som jeg tror har en ganske heftig lønn og nå 5 mill i året til Knudsen. Blir spennende å se hvordan de erstatter Bjørkan og Botheim.

                                      Kommentar

                                      • Håvard Ottesen
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Aug 2012
                                        • 132

                                        #39
                                        Magnus Knudsen på vei til Rostov for tosifra antall millioner!! Så ikke den komme!

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2872

                                          #40
                                          Hva tenker man om midtbana i 2022, nå som Magnus Knudsen kanskje er på vei til Rostov, og både Kaan og Mathew kanskje forsvinner i løpet av 22?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎