Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9373

    Geir Bakke flytter fokus vekk fra elendig coaching og spill de siste kampa og over på supportere han er forbanna på.

    Sesongen er redda!

    ​​​​​

    Kommentar

    • Radulovic
      Medlem
      Møteplager
      • Mar 2016
      • 86

      Opprinnelig skrevet av knut
      Geir Bakke flytter fokus vekk fra elendig coaching og spill de siste kampa og over på supportere han er forbanna på.

      Sesongen er redda!

      ​​​​​
      Leste du artikkelen eller bare overskriften?

      Kommentar

      • Holterkanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2009
        • 561

        Opprinnelig skrevet av knut
        Geir Bakke flytter fokus vekk fra elendig coaching og spill de siste kampa og over på supportere han er forbanna på.

        Sesongen er redda!

        ​​​​​
        Forstår at han blir forbanna for det og han forklarer det svært godt
        ________________________
        TB

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3150

          Ja, vi kan peke på enkeltspillere som har vist dalende form.
          Ja, vi kan peke på ett tett kampprogram.
          Ja, vi kan peke på skader på sentrale spillere.

          Men nå er det faktisk på tide å peke på den viktigste årsaken til at vi sliter nå: Geir Bakke.
          Jeg har all verdens respekt for den jobben han har gjort i LSK, men nå minner han mer og mer om den Bakke som holdt på å sende Sarpsborg ned til OBOS, av flere årsaker:

          1) Han la en kampplan mot Tromsø som overhodet ikke fungerte. Så hvorfor i he....te går vi til kampen mot Jerv med samme planen?
          2) Han bruker stadig spillere i posisjoner der de ikke fungerer. Å prøve noe nytt er greit, men når det ikke fungerer så er det håpløst å gjøre det om og om igjen.
          3) Han har overdreven respekt for motstanderne. (Jerv er faktisk ikke på høyde med Antwerpen selv om Bakke åpenbart tror det).
          4) Laguttak. For Bakke er form tilsynelatende ubetydelig.
          5) Bruk av spisskvalteter (ref Holmbert og hvordan han bør brukes)
          6) Tobias Svendsen.
          7) Innoverkanter

          Ettermælet til Bakke i Sarpsborg er at han er strålende i medgang og handlingslammet i motgang. Er det ikke akkurat det vi ser skje nå hos også? Er det virkelig ingen rundt laget som kan skjære gjennom å si at det nå er på tide å tenke litt nytt, bryte noen gamle mønstre, kassere noen klippekort og få tilbake det LSK som så ut som et fotball-lag som kunne slå hvem som helst?

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3956

            Opprinnelig skrevet av knut
            Geir Bakke flytter fokus vekk fra elendig coaching og spill de siste kampa og over på supportere han er forbanna på.

            Sesongen er redda!

            ​​​​​
            Du har stor tiltro til pressa og hvordan de presenterer saker, forstår jeg?
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9373

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

              Du har stor tiltro til pressa og hvordan de presenterer saker, forstår jeg?
              Nope. Derfor jeg er overraska over Bakke som klarer å få dette til å bli overskrifta; en slags splittelse.

              Vi skulle selvfølgelig hatt 6 poeng mot to av de dårligste laga i Eliteserien, vi fikk 1. Bakke nevner Europa neste år som et eksempel i samme intervju.

              Da må han må opp i ringa!

              Høyre back ryktes det også er lettere å hente enn spiss.

              Hvem skal skåre for oss?

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1212

                Jeg hadde fortsatt tatt 37 poeng før sesongen med 12 kamper igjen å spille. Det er ingen krise i LSK selv om tapet mot Jerv var unødvendig og ganske hardt å fordøye. Tapet av TLO ville selvsagt før eller siden vise seg. Edh må snarest begynne å konkurere med Dragsnes på venstresiden. Ny høyreback må på plass som har erfaring og som kanskje kan gi Ranger ett nødvendig dytt i ræva. Selvsagt må vi også ha inn en ny spiss, men jeg er redd en TLO eller FG ikke er klare til å løfte dette laget allerede i høst.

                Kommentar

                • plantemiddel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2012
                  • 801

                  Opprinnelig skrevet av Gigi
                  5. Vi faser ikke inn en eneste unggutt i år (inkluderer ikke nyinnkjøpte, allerede ganske habile spillere). Skogvold (som vi ikke hadde bruk for i dag) får allernådigst en halvtime i Belgia fordi ingen har troa på noe resultat der uansett. Har vi ingen gutter som er verdt noen titalls minutter i eliteserien, utenom folk som Edh som hadde mange minutter i banken allerede ved sesongstart? Kanskje greit med et mellomår på denne fronten (?), men la det ikke bli en trend. Vi har hatt høy svansføring på talentarbeid.
                  )
                  I følge Mesfin er det styrevedtak på at 2000 spilleminutter hver ligasesong skal gå til spillere mellom 17 og 21 år. Har ikke giddet å finregne på det, men regner noen i klubben gjør det.

                  Kommentar

                  • Gigi
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Sep 2009
                    • 110

                    Opprinnelig skrevet av plantemiddel

                    I følge Mesfin er det styrevedtak på at 2000 spilleminutter hver ligasesong skal gå til spillere mellom 17 og 21 år. Har ikke giddet å finregne på det, men regner noen i klubben gjør det.
                    Ja, de minuttene tar Edh alene (så lenge helsa holder), så det er ikke noe problem.

                    Kommentar

                    • Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2115

                      Opprinnelig skrevet av Gigi

                      Ja, de minuttene tar Edh alene (så lenge helsa holder), så det er ikke noe problem.
                      Om de regner med T.O.M 21 år ?
                      Så kan vi da Ta med kampene/minuttene til Knudsen og MHC .
                      Knudsen ble 21 år i Juni , og MHC blir 22 først i Oktober. Samme hva spilte Knudsen flere kamper som 20 åring denne sesongen også.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4316

                        Feil fokus, men som supporter tillater jeg meg å gi blanke: Dersom dommeravgjørelser liksom skal jevne seg ut over en sesong, så tar jeg gjerne de 7-8 straffene vi ikke har fått i år nå i oppgjørene mot RBK, VIF, Molde, Søpla. Dommerstanden i Norge er en skam. Så Innsiden mot Jerv på YouTube nå nettopp, og den straffa til Jerv er fortsatt helt borti natta skandaløs. Mafi sier jo også selv i intervju etter kamp at han faller lett. Mannen er bak både Edh og Garnås og velger å hive seg i bakken og brøle høyt. Dommer sluker skuespillet rått – men han venter først 4-5 sekunder før han blåser. Får han beskjed fra linjedommer? Absolutt ingen av Jerv-spillerne reagerer på det som skjer med Mafi, men idioten av en dommer skal likevel markere seg. Pisse elendig avgjørelse. At det ikke finnes en ordentlig reprise av situasjonen er også helt krise.

                        Kommentar

                        • Wanker
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 632

                          Ref Svesengens artikkel om spissene det er verdt å vente på: https://www.rb.no/spissene-som-gjor-...o/5-43-1856668

                          Er det virkelig noen som ønsker seg Fred Friday tilbake? Scoringskontoen hans er vel ikke akkurat sprengt, og han passer vel ikke inn i et lag med (forhåpentligvis) hardtarbeidende lagspillere med beina på jorda?
                          Hunter S. Thompson:

                          There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                          Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3150

                            Opprinnelig skrevet av Wanker
                            Ref Svesengens artikkel om spissene det er verdt å vente på: https://www.rb.no/spissene-som-gjor-...o/5-43-1856668

                            Er det virkelig noen som ønsker seg Fred Friday tilbake? Scoringskontoen hans er vel ikke akkurat sprengt, og han passer vel ikke inn i et lag med (forhåpentligvis) hardtarbeidende lagspillere med beina på jorda?
                            Ja, hvis noen tror "Slappe-Fred" er løsningen på noe som helst, da gir jeg opp.

                            Kommentar

                            • Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 475

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                              Dommer sluker skuespillet rått – men han venter først 4-5 sekunder før han blåser. Får han beskjed fra linjedommer? Absolutt ingen av Jerv-spillerne reagerer på det som skjer med Mafi, men idioten av en dommer skal likevel markere seg. Pisse elendig avgjørelse. At det ikke finnes en ordentlig reprise av situasjonen er også helt krise.
                              Dommer løper vekk fra situasjonen før han med ryggen til 4-5 sekunder etterpå bestemmer seg for å blåse. Han sier ingenting om beskjed fra ass.dommer. Hvis han ikke er kjøpt er det et åpenbart forsøk på å stille VAR i bedre lys etter neste sesong. "Vi tok feil på 50% av avgjørelser i 2022, nå med VAR er vi oppe i 90% riktig." Kan umulig bare være en konspi-teori lenger.. SÅ dårlige ble ikke norske dommere fra ifjor til i år. En ting er å ikke blåse på åpenbare straffer, men alle disse åpenbart ikke straffer som blåses på er intet mindre enn en skandale. Hvor er sofatabellen?!?

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1386

                                Opprinnelig skrevet av Wanker
                                Ref Svesengens artikkel om spissene det er verdt å vente på: https://www.rb.no/spissene-som-gjor-...o/5-43-1856668

                                Er det virkelig noen som ønsker seg Fred Friday tilbake? Scoringskontoen hans er vel ikke akkurat sprengt, og han passer vel ikke inn i et lag med (forhåpentligvis) hardtarbeidende lagspillere med beina på jorda?
                                Nei, ingen burde ønske at vi henter reserven til han vi nettopp solgte til Godset.

                                For øvrig er det på tide å pensjonere Svesengen.

                                De som leser om LSK er i all hovedsak ikke barn, så det å forklare at Lillestrøm ikke kan tvinge klubber til å akseptere bud eller spillere til å signere er belærende, nedlatende og latterliggjøring av leserne.

                                Når man ser en artikkel om spiss håper man jo på noe ny informasjon eller i det minste noen gode betraktninger. Dette derimot, er bare piss. Det fremstår som om LSK har skrevet teksten med den hensikt å forsvare og forklare arbeidsmetodene for en 7-åring.

                                I tillegg mener han Holmbert er skyteskive etter Jerv. Min oppfatning er tvert imot at hele laget kritiseres for kvaliteten de siste kampene. Hva med å heller ta de seriøse kritikerne på alvor, i stedet for å flytte fokus til hva en mikrodel av fansen mener?

                                Hvor lenge er det siden Svesengen klarte å sette et kritisk blikk på noe som helst av det sportslige klubben har gjort? Selv om man er patriot må han evne å gjøre jobben sin dersom han skal være journalist. Det innebærer å ikke være nikkedukke og å inneha et minimum av journalistisk integritet.

                                Kommentar

                                • Grankanari
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Jun 2018
                                  • 125

                                  Opprinnelig skrevet av Wanker
                                  Ref Svesengens artikkel om spissene det er verdt å vente på: https://www.rb.no/spissene-som-gjor-...o/5-43-1856668

                                  Er det virkelig noen som ønsker seg Fred Friday tilbake? Scoringskontoen hans er vel ikke akkurat sprengt, og han passer vel ikke inn i et lag med (forhåpentligvis) hardtarbeidende lagspillere med beina på jorda?
                                  Jeg forstår ingenting av hvorfor det skal være "verdt å vente" på noen av disse.

                                  -Friday er nok en stor tanker. Er vel ikke det vi sårt trenger nå? Han er 27 år, og formen virker så som så.

                                  -Lehne er tjaa.. banner kanskje litt i kjerka her, men han er jo ikke det vi trenger i det heletatt. Stor, tung, treg-ish. Han hadde én god sesong i sportsklubben. Sesongen før satt han 9 mål. I OBOS! Sesongen før var han en av grunnene til at vi rykka ned.

                                  -Gulbrandsen er jo god han, men han er 29 år. Han har lyst å spille i utlandet, men velger kanskje Lillestrøm hvis han ikke får til noe bedre. Motivasjonen høres mildt sagt dårlig ut.

                                  Jeg forstår fint lite av denne "speidingen" som ikke når lengre enn avdankede LSK-spillere.


                                  Jeg vil heller ha inn en ung, rask teknikker som kan spille de andre store tank-spissene vi har gode.
                                  En Svendsen-type.. (som tydeligvis er for god til å brukes?!)





                                  Kommentar

                                  • fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1214

                                    Opprinnelig skrevet av Grankanari

                                    Jeg vil heller ha inn en ung, rask teknikker som kan spille de andre store tank-spissene vi har gode.
                                    En Svendsen-type.. (som tydeligvis er for god til å brukes?!)
                                    Mikkelsen i Tromsø er en slik spiller. Skal man stole på det man leser så har klubben akseptert budet vårt mens det er spilleren selv som ikke ønsker overgang nå i sommer. Her kjemper vi med bl.a Glimt, så om det står på lønn etterhvert så har vi ikke mye å stille opp med. Personlig har jeg fortsatt et håp i og med at Tromsø har varslet at et salg er helt nødvendig for de skal få endene til å møtes i år.
                                    Last edited by fredpet76; 17.08.2022, 05:41.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4316

                                      Opprinnelig skrevet av Grankanari

                                      Jeg forstår ingenting av hvorfor det skal være "verdt å vente" på noen av disse.

                                      -Friday er nok en stor tanker. Er vel ikke det vi sårt trenger nå? Han er 27 år, og formen virker så som så.

                                      -Lehne er tjaa.. banner kanskje litt i kjerka her, men han er jo ikke det vi trenger i det heletatt. Stor, tung, treg-ish. Han hadde én god sesong i sportsklubben. Sesongen før satt han 9 mål. I OBOS! Sesongen før var han en av grunnene til at vi rykka ned.

                                      -Gulbrandsen er jo god han, men han er 29 år. Han har lyst å spille i utlandet, men velger kanskje Lillestrøm hvis han ikke får til noe bedre. Motivasjonen høres mildt sagt dårlig ut.

                                      Jeg forstår fint lite av denne "speidingen" som ikke når lengre enn avdankede LSK-spillere.


                                      Jeg vil heller ha inn en ung, rask teknikker som kan spille de andre store tank-spissene vi har gode.
                                      En Svendsen-type.. (som tydeligvis er for god til å brukes?!)




                                      Selv om jeg er enig i at speidingen ville framstått litt rar dersom man bare gikk for tidligere helter, så tror jeg ikke dette gjenspeiler virkeligheten. Selvsagt har RB fått med seg at TLO virker å være på vei ut, at Fredrik trener med oss og at kontrakten med Fred går ut etter sesongen. Dette betyr ikke at Mesfin ikke jobber med andre navn som Svesengen ikke nødvendigvis har kjennskap til. Vil tro det er veldig travle dager på kontoret for Simon, og lista over navn tror jeg strekker seg mye lengre enn TLO, Fredrik og Fred. Egentlig bare bra at ting ikke lekker ut til Sves for tidlig. Interne prosesser må respekteres.

                                      Men blir det Fred Friday så hiver jeg meg med på hylekoret. Fyren har holdninger som ikke er forenlige med toppfotball.

                                      Kommentar

                                      • Svart og gul
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2004
                                        • 268

                                        Opprinnelig skrevet av BD

                                        Nei, ingen burde ønske at vi henter reserven til han vi nettopp solgte til Godset.

                                        For øvrig er det på tide å pensjonere Svesengen.

                                        De som leser om LSK er i all hovedsak ikke barn, så det å forklare at Lillestrøm ikke kan tvinge klubber til å akseptere bud eller spillere til å signere er belærende, nedlatende og latterliggjøring av leserne.

                                        Når man ser en artikkel om spiss håper man jo på noe ny informasjon eller i det minste noen gode betraktninger. Dette derimot, er bare piss. Det fremstår som om LSK har skrevet teksten med den hensikt å forsvare og forklare arbeidsmetodene for en 7-åring.

                                        I tillegg mener han Holmbert er skyteskive etter Jerv. Min oppfatning er tvert imot at hele laget kritiseres for kvaliteten de siste kampene. Hva med å heller ta de seriøse kritikerne på alvor, i stedet for å flytte fokus til hva en mikrodel av fansen mener?

                                        Hvor lenge er det siden Svesengen klarte å sette et kritisk blikk på noe som helst av det sportslige klubben har gjort? Selv om man er patriot må han evne å gjøre jobben sin dersom han skal være journalist. Det innebærer å ikke være nikkedukke og å inneha et minimum av journalistisk integritet.
                                        Enig i at dette var tynn suppe, og det er tydelig at RB bare gir leserne det LSK sier det er greit å gå ut med. Mye av innholdet i saken har vært kjent lenge og her forteller heller ikke Svesengen alt. Det fører til at han blir slått av andre medier på overganger rett som det er.

                                        Kommentar

                                        • *eLSKerLSK*
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2005
                                          • 407

                                          Lehne!!!!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎