Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3956

    Selv om TLO kommer tilbake, ja selv om vi eventuelt også skulle signere Fredrik Gulbrandsen (har liten tro på begge), klarer jeg ikke å se for meg at vi skal klare gullet. (Det har jeg for øvrig heller aldri trodd!) Til det mener jeg at det er for stor avstand på det vi presterer, sammenlignet med både Molde og Glimt, og tildels også et par andre lag. Det går både på kvaliteten, men også på hvor lange perioder man er i nærheten av sitt toppnivå. Det er fattigmanns trøst at det sies at vi har mer å gå på når vi aldri kommer dit at vi viser det! Vi ser også hvordan divisjonsforskjellen mht økonomi spiller inn, når Molde blar opp 15 millioner for Eriksen, og vi ser også hvordan RBK ser ut til å ha skutt blink med den nye dansken.

    Jeg ønsker TLO hjertelig tilbake og vi kan jo drømme om at han skal score like mye som i fjor. Men det vil være helt urealistisk å forvente eller kreve det. Og selv om han skulle sjokkere oss med å gjøre det, er jeg redd ikke det heller er nok til den edleste medaljen.

    Hvis vi kan være i stand til å kjempe om bronsen helt inn, tror jeg vi skal være superfornøyd med den fremgangen klubben har hatt de siste årene. Vi vil få en tøff kamp fra både RBK, Viking og et VIF som dessverre ser ut til å ha funnet litt mer ut av det.

    At vi har vært med, og i og for seg fortsatt til en viss grad er med og kjemper om edelt metall, er for min del så uventet at vi må glede oss stort over det. Fugla er tilbake som en kraft og en fryktet og respektert motstander på toppnivå i Norge. Så får vi ta steg for steg de neste årene, så tror jeg vi kan komme dit at vi med realisme kan snakke om gull og også om å komme oss inn i en av pengemaskinene i Europa!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Selv om TLO kommer tilbake, ja selv om vi eventuelt også skulle signere Fredrik Gulbrandsen (har liten tro på begge), klarer jeg ikke å se for meg at vi skal klare gullet. (Det har jeg for øvrig heller aldri trodd!) Til det mener jeg at det er for stor avstand på det vi presterer, sammenlignet med både Molde og Glimt, og tildels også et par andre lag. Det går både på kvaliteten, men også på hvor lange perioder man er i nærheten av sitt toppnivå. Det er fattigmanns trøst at det sies at vi har mer å gå på når vi aldri kommer dit at vi viser det! Vi ser også hvordan divisjonsforskjellen mht økonomi spiller inn, når Molde blar opp 15 millioner for Eriksen, og vi ser også hvordan RBK ser ut til å ha skutt blink med den nye dansken.

      Jeg ønsker TLO hjertelig tilbake og vi kan jo drømme om at han skal score like mye som i fjor. Men det vil være helt urealistisk å forvente eller kreve det. Og selv om han skulle sjokkere oss med å gjøre det, er jeg redd ikke det heller er nok til den edleste medaljen.

      Hvis vi kan være i stand til å kjempe om bronsen helt inn, tror jeg vi skal være superfornøyd med den fremgangen klubben har hatt de siste årene. Vi vil få en tøff kamp fra både RBK, Viking og et VIF som dessverre ser ut til å ha funnet litt mer ut av det.

      At vi har vært med, og i og for seg fortsatt til en viss grad er med og kjemper om edelt metall, er for min del så uventet at vi må glede oss stort over det. Fugla er tilbake som en kraft og en fryktet og respektert motstander på toppnivå i Norge. Så får vi ta steg for steg de neste årene, så tror jeg vi kan komme dit at vi med realisme kan snakke om gull og også om å komme oss inn i en av pengemaskinene i Europa!
      3. plass vil oppleves som gull det og. Men vinner vi i dag og hjemme mot Kristiansund så kan det være en luke ned til nr 3 om Bodø Glimt går på en ny skrell

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2875

        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        og et VIF som dessverre ser ut til å ha funnet litt mer ut av det.
        Funnet ut av det? Nåja. Den imponerende seiersrekka deres er altså mot bunnlagene KFK, S08, Jerv og AaFK pluss et viking i den verste fritt fall-perioden deres. Men, for all del, det vinne mot svakere motstand hver gang er slett ikke en tur i parken (kremt kremt).

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3956

          Ålesund har holdt lekestue med Rosenborg den første halvtimen på Lerkendal. 0-1 helt fortjent!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • occean-fan!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 660

            Mye bra dømming idag xD

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1212

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Ålesund har holdt lekestue med Rosenborg den første halvtimen på Lerkendal. 0-1 helt fortjent!
              Det er helt nødvendig med VAR i eliteserien når en ser på hva som skjedde på østkanten i Oslo før i dag og nå i Trondheim. Talentløse dommere som VAR ville rettet opp i.

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9373

                Opprinnelig skrevet av maxpayne

                Det er helt nødvendig med VAR i eliteserien når en ser på hva som skjedde på østkanten i Oslo før i dag og nå i Trondheim. Talentløse dommere som VAR ville rettet opp i.
                Var (sic.) det sist EM VAR funka jævli bra? Og så ser man i PL at det fungerer rævva som faen.
                ​​​​​
                Tipper vi får rævva som faen varianten med ymse klovner i VAR-bua.

                ​​​​​​Har liksom ikke tiltro til norsk fotball, dommerstand osv.

                Kommentar

                • Kjøttkaka
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2012
                  • 290

                  Opprinnelig skrevet av knut

                  Var (sic.) det sist EM VAR funka jævli bra? Og så ser man i PL at det fungerer rævva som faen.
                  ​​​​​
                  Tipper vi får rævva som faen varianten med ymse klovner i VAR-bua.

                  ​​​​​​Har liksom ikke tiltro til norsk fotball, dommerstand osv.
                  Det er bare å slappe av. NFF og alle VAR-fans har lovet at vi skal få sånn derre bra VAR, og ikke dårlig VAR som i alle andre land. Dette skal vi få til ved å ha et lavbudsjetts-VAR med færre kameraer. Da blir det visstnok lettere.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3956

                    Når man ser hvilken dommerhjelp Rosenborg får, med straffe for en ikke-forseelse utenfor 16-meteren, og vi samtidig får en straffe mot oss mot Jerv for en ikke-forseelse, kan man bli konspiratorisk og stille seg spørsmålet om det fortsatt er slik at Nøff skal hjelpe Rosenborg til en best mulig plassering. Griseflaks som ikke taper i dag RBK, men de får god hjelp av Svein Oddvar Moen. Kasper Tengstedt ser imidlertid ut som et lite varp av Rekdal.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1212

                      Opprinnelig skrevet av knut

                      Var (sic.) det sist EM VAR funka jævli bra? Og så ser man i PL at det fungerer rævva som faen.
                      ​​​​​
                      Tipper vi får rævva som faen varianten med ymse klovner i VAR-bua.

                      ​​​​​​Har liksom ikke tiltro til norsk fotball, dommerstand osv.
                      VAR kommer til å være skikkelig ræva noen ganger, men situasjoner som i dag vil det være umulig å bomme på med VAR

                      Kommentar

                      • Pad
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2022
                        • 659

                        Opprinnelig skrevet av maxpayne

                        VAR kommer til å være skikkelig ræva noen ganger, men situasjoner som i dag vil det være umulig å bomme på med VAR
                        8, 8!!! kameraer er det. Å tro at man skal kunne bli 100% på situasjoner som på Lerkendal i dag om man er innafor eller ikke er urealistisk. Når kommer treffpunktet, hva feller han, hvor skjer det osv. VAR i PL har 30 kamera og fungerer bare sånn passe om man ser bort fra alt VAR tar bort fra tilskuerne. VAR kommer til å bli en parodi, og potensielt av de største skandalene i norsk fotball noengang. Og det blir ikke bedre med Tv2 inn som rettighetshaver OG leverandør av VAR-løsningen som er en interessekonflikt man sjeldent har sett i norsk idrett.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3956

                          Morten Svesengen i Romerikes Blad skriver følgende i dagens kommentar:

                          - Om LSK i tillegg klarer å få Thomas Lehne Olsen og en hurtig kantspiller på plass den neste uka, så kan det bli veldig morsomt å være LSK-supporter i de snaue tre månedene som gjenstår av sesongen.

                          Her kommer vel den halvveis bekreftelsen fra Sves om at Lehne er nær signering. Kanskje like spennende er det at han også antyder at en hurtig kantspiller kan være på vei inn!
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1340

                            Shabab al-ahli melder på Twitter at kontrakten til Lehne er sagt opp etter gjensidig enighet. Da er det bare å krysse fingra for at VG har rett i at Thomas og LSK er enige.

                            Kommentar

                            • niko
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2008
                              • 444

                              Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                              Shabab al-ahli melder på Twitter at kontrakten til Lehne er sagt opp etter gjensidig enighet. Da er det bare å krysse fingra for at VG har rett i at Thomas og LSK er enige.
                              Noen som vet hvor mye han har spilt i det siste? Eller sagt på en annen måte: er han matchfit og kan gå rett inn, eller trenger han litt tid på å komme i form?

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4316

                                Opprinnelig skrevet av niko

                                Noen som vet hvor mye han har spilt i det siste? Eller sagt på en annen måte: er han matchfit og kan gå rett inn, eller trenger han litt tid på å komme i form?
                                Spilte sist tellende kamp 4. mai, så kampformen er nok ikke det helt ennå. Samtidig kjenner han resten av gutta og måten Geir ønsker å spille, så tilvenningsperioden bør være minimal. Om Holmbert sliter med rygg/hofte kommer han nok rett inn mot KBK skal du se. Bare å spille ham i form!

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2875

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Kasper Tengstedt ser imidlertid ut som et lite varp av Rekdal.
                                  Ikke så reint lite. Avslutningsteknikken hans er pur klasse.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4316

                                    Lehne meldes klar flere steder, deriblant TV 2 og Eurosport. Snakkes om kontrakt ut 2026.

                                    Thomas Lehne Olsen er klar for Lillestrøm. - Drømmesignering, sier TV 2s ekspert.


                                    https://www.eurosport.no/fotball/eli...vvROp0g9v_PneY

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3150

                                      VAR fungerer helt utmerket i Tyskland. Jeg har snudd, og støtter nå VAR. Vil ta bort noen av de mest åpenbare feilene selv den inkompetente norske dommerstanden klarer å begå.

                                      Kommentar

                                      • Pad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2022
                                        • 659

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        VAR fungerer helt utmerket i Tyskland. Jeg har snudd, og støtter nå VAR. Vil ta bort noen av de mest åpenbare feilene selv den inkompetente norske dommerstanden klarer å begå.
                                        Igjen, man kan ikke sammenligne et produkt med 30 kamera og et med 8. Hvordan skal man kunne få gode vinkler på alt fra albuer, slag til offside, om ballen er en cm over streken eller ikke eller om en spiller blir tatt utenfor 16m?

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4316

                                          Fuglafamilien leverte til slutt!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎