Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2188

    Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*
    Finne kunne påført Ødegaard en alvorlig ansikt og/eller hodeskade, men var heldig og «nøyde» seg med en halvveis skalpering. Han sparker i hodehøyde med den risikoen det innebærer. Vas handling har knapt skadepotensial overhodet. Det er nesten ikke fart eller energi i sammenstøtet. Utrolig at skadepotensial har så liten betydning for straffeutmålingen.
    Ok. Jeg har ikke tenkt å skryte på meg noen medisinsk kompetanse. Jeg nøyer meg med å konstatere at vi har forskjellig syn på den saken. NFF er tydeligvis nærmere min vurdering.

    Basert på mitt syn på NFFs vurderingsevne konstaterer jeg at jeg må ha tatt feil. Dårlig for image å være enig med NFF

    Kommentar

    • Svart og gul
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 292

      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

      Ok. Jeg har ikke tenkt å skryte på meg noen medisinsk kompetanse. Jeg nøyer meg med å konstatere at vi har forskjellig syn på den saken. NFF er tydeligvis nærmere min vurdering.

      Basert på mitt syn på NFFs vurderingsevne konstaterer jeg at jeg må ha tatt feil. Dårlig for image å være enig med NFF
      Du får min støtte i synet på Va-situasjonen i hvert fall. Direkte flaut av RB å dra i gang med en "forsvarskampanje", der Vas mangel på atletiske finesser er avslørende nok.

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9388

        Nørder på Twitter bare "Georgson må sparkes siden han snakker opp spillera våre".

        Og de samme spillera bare høvler over Glimt...

        Suck it nerds!

        Kommentar

        • occean-fan!
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 667

          Dette var gøy. Begynner å lure på om man skal innfri opsjonen på Va. Greit å ha et håp i cupen når serien allerede er ødelagt. Spennende trekning. Spår Molde eller Viking borte. Er vel bedre enn å trekke Tufte på Åråsen

          Kommentar

          • Zindrinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2019
            • 486

            Opprinnelig skrevet av knut
            Nørder på Twitter bare "Georgson må sparkes siden han snakker opp spillera våre".

            Og de samme spillera bare høvler over Glimt...

            Suck it nerds!
            Å ville sparke trenern etter 5/7 kamper er vel mer turds enn nørds-tankegang?! Greit å værra idiot altså men det fins da grenser?

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3186

              Noen gamle (tidligere) "sannheter":

              - Uba tar aldri nivået og kan sendes hjem til Sverige (ofte hørt i fjor høst)

              - Erling Knudtzon? Mathis Bolly? Marius Lundemo? Gamle, avdanka, skadeplaga spillere? Er det liksom forsterkninger?

              - To SVENSKE trenere, som ikke skjønner norsk fotball og kommer til å spille altfor offensivt og naivt og bli sendt hjem før sesongen er over?

              - Kitolano er en stor skuffelse (jeg sjøl for ei uke sia)

              - En umulig tanke - Gjermund skåre to mål i samme kamp (jeg sjøl da han trente skudd tirsdag)

              - Gjermund MÅ spille på venstre, har ingenting å gjøre på høyresida

              - Hvorfor tar ikke Gjermund hjørnespark også fra venstre (Ibra ikke god nok)

              - Tønnessen på venstre igjen? Ikke god nok og fikk krampe etter seksti mot Kamma

              - Felix Va er det bare å sende i retur (før han skårte mål i tre kamper på rad, og faktisk hørt også etter to skåringer og uheldig utvisning)

              - Vi blir overkjørt og har verken krefter eller kvalitet å sette inn når Glimt bytter seg opp og skrur opp tempoet - vår trege midtbane holder ikke mål (utbredt frykt jeg også hadde)

              Kanskje trenerduoen AGRA faktisk kan motbevise noen av de "sannhetene" vi fortsatt trur på (Karlin, Elkær, Larsson?), og kanskje Mesfin faktisk har skaffa noen reelle forsterkninger de siste par vinduene (uten å være "harde pakker" som han var dum nok til å love)?

              Det ser iallfall ut til å bli en meget interessant sesong - selv om jeg fortsatt gjerne ser et par nye spillere inn på midtbanen og/eller offensivt.

              gilbert

              Kommentar

              • EPA
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2013
                • 179

                Opprinnelig skrevet av gilbert
                Noen gamle (tidligere) "sannheter":

                - Uba tar aldri nivået og kan sendes hjem til Sverige (ofte hørt i fjor høst)

                - Erling Knudtzon? Mathis Bolly? Marius Lundemo? Gamle, avdanka, skadeplaga spillere? Er det liksom forsterkninger?

                - To SVENSKE trenere, som ikke skjønner norsk fotball og kommer til å spille altfor offensivt og naivt og bli sendt hjem før sesongen er over?

                - Kitolano er en stor skuffelse (jeg sjøl for ei uke sia)

                - En umulig tanke - Gjermund skåre to mål i samme kamp (jeg sjøl da han trente skudd tirsdag)

                - Gjermund MÅ spille på venstre, har ingenting å gjøre på høyresida

                - Hvorfor tar ikke Gjermund hjørnespark også fra venstre (Ibra ikke god nok)

                - Tønnessen på venstre igjen? Ikke god nok og fikk krampe etter seksti mot Kamma

                - Felix Va er det bare å sende i retur (før han skårte mål i tre kamper på rad, og faktisk hørt også etter to skåringer og uheldig utvisning)

                - Vi blir overkjørt og har verken krefter eller kvalitet å sette inn når Glimt bytter seg opp og skrur opp tempoet - vår trege midtbane holder ikke mål (utbredt frykt jeg også hadde)

                Kanskje trenerduoen AGRA faktisk kan motbevise noen av de "sannhetene" vi fortsatt trur på (Karlin, Elkær, Larsson?), og kanskje Mesfin faktisk har skaffa noen reelle forsterkninger de siste par vinduene (uten å være "harde pakker" som han var dum nok til å love)?

                Det ser iallfall ut til å bli en meget interessant sesong - selv om jeg fortsatt gjerne ser et par nye spillere inn på midtbanen og/eller offensivt.

                gilbert
                En svale gjør ingen sommer, men jævlig morsomt at de motbeviser oss... La det fortsette!

                P.S. Jeg står fortsatt på at Gjermund med veldig begrenset fart, en gudbenådet venstrefot og en stokk at et høyrebein bør spille på andre siden

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4400

                  Hva tenker vi egentlig om de to neste kampene? Uba har spilt rubbel og bit og sto over noen treninger før kampen mot Glimt. Virket ikke særlig sliten i går, men vi har ikke råd til skade på Uba nå. Vært et enormt lyspunkt i laget så langt i år. Gitt lagene som er igjen i cupen i år, håper jeg vi gir Larsson, eller eventuelt Knudtzon, en start mot S08 sånn at Uba er klar til å herje i Drammen om en uke.

                  Tviler også litt på kapasiteten til Tønnesen. Mannen er åpenbart en maskin, men det blir en enorm kampbelastning for ham å skulle spille sju kamper på tre uker. Blir nok nødt til å rullere her også på et tidspunkt. Elkær virker langt unna. Larsson kan kanskje flyttes over på venstre? Ellers gjør det meg ikke så mye om vi velger å flytte Roseth ut på venstrebacken igjen og sette inn Garnås eller Moen Foss i midten. Vi har fin bredde i bakre ledd.

                  Jeg tenker også at Knudtzon muligens kan komme inn for Ibra i helga så sistnevnte får seg en pust i bakken. Erling vil gjøre manns jobb på indreløperplass. Det er det ingen tvil om.

                  Ellers står jo fortsatt Sves på sitt og mener at Lundemo er rett rundt svingen. Vi får nå se, men det blir uansett godt å få noen spillere klare igjen. Med fulltallig tropp finnes det faktisk en del konkurranse om plassene.

                  Kanskje blir det noe sånt:

                  Mot S08:

                  Mads
                  Larsson - Roseth - Gabrielsen - Tønnesen
                  Åsen - Lundemo - Ibrahimaj
                  Skogvold - TLO - Kitolano

                  Mot Godset:

                  Mads
                  Uba - Garnås - Gabrielsen - Roseth
                  Åsen - Ibrahimaj - Kitolano
                  Skogvold - TLO - Và

                  Sannsynligvis rulleres det minst mulig. Uba og Tønnesen spiller alt om de orker. Det eneste som er sikkert, er at Và kommer til å spille mot Godset. Blir interessant å se hvordan midtbanen komponeres når Lundemo er tilbake. Fortsetter man med Åsen på høyre?

                  Håper bare vi kommer oss gjennom det tette kampprogrammet med alle mann i behold og en kvartfinalebillett i hånda. Da får vi nesten et halvt år på oss til å spille inn AGRA-ball før neste cuprunde. Så sier jeg ikke nei takk om vi trekker vinneren av Turn - SULF. Men først må uansett Godset beseires på en bane vi "aldri" vinner.

                  Ellers må jeg si at jeg ikke frykter Brann neste søndag like mye som før. Det stemmer ikke helt for bergenserne så langt i år. Heltne Nilsen en skygge av seg selv. Erfaringsmessig tar det ikke lang tid før det begynner å murre i Bergen dersom resultatene uteblir, og presset er enormt i år.

                  Kommentar

                  • ChrisK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2013
                    • 307

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89


                    Ellers må jeg si at jeg ikke frykter Brann neste søndag like mye som før. Det stemmer ikke helt for bergenserne så langt i år. Heltne Nilsen en skygge av seg selv. Erfaringsmessig tar det ikke lang tid før det begynner å murre i Bergen dersom resultatene uteblir, og presset er enormt i år.
                    I tillegg mangler Brann Bård Finne. Selv om han ikke har levert like godt som i fjor er han enormt viktig for angrepsspillet i det laget.

                    Kommentar

                    • EPA
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2013
                      • 179

                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                      Hva tenker vi egentlig om de to neste kampene? Uba har spilt rubbel og bit og sto over noen treninger før kampen mot Glimt. Virket ikke særlig sliten i går, men vi har ikke råd til skade på Uba nå. Vært et enormt lyspunkt i laget så langt i år. Gitt lagene som er igjen i cupen i år, håper jeg vi gir Larsson, eller eventuelt Knudtzon, en start mot S08 sånn at Uba er klar til å herje i Drammen om en uke.

                      Tviler også litt på kapasiteten til Tønnesen. Mannen er åpenbart en maskin, men det blir en enorm kampbelastning for ham å skulle spille sju kamper på tre uker. Blir nok nødt til å rullere her også på et tidspunkt. Elkær virker langt unna. Larsson kan kanskje flyttes over på venstre? Ellers gjør det meg ikke så mye om vi velger å flytte Roseth ut på venstrebacken igjen og sette inn Garnås eller Moen Foss i midten. Vi har fin bredde i bakre ledd.

                      Jeg tenker også at Knudtzon muligens kan komme inn for Ibra i helga så sistnevnte får seg en pust i bakken. Erling vil gjøre manns jobb på indreløperplass. Det er det ingen tvil om.

                      Ellers står jo fortsatt Sves på sitt og mener at Lundemo er rett rundt svingen. Vi får nå se, men det blir uansett godt å få noen spillere klare igjen. Med fulltallig tropp finnes det faktisk en del konkurranse om plassene.

                      Kanskje blir det noe sånt:

                      Mot S08:

                      Mads
                      Larsson - Roseth - Gabrielsen - Tønnesen
                      Åsen - Lundemo - Ibrahimaj
                      Skogvold - TLO - Kitolano

                      Mot Godset:

                      Mads
                      Uba - Garnås - Gabrielsen - Roseth
                      Åsen - Ibrahimaj - Kitolano
                      Skogvold - TLO - Và

                      Sannsynligvis rulleres det minst mulig. Uba og Tønnesen spiller alt om de orker. Det eneste som er sikkert, er at Và kommer til å spille mot Godset. Blir interessant å se hvordan midtbanen komponeres når Lundemo er tilbake. Fortsetter man med Åsen på høyre?

                      Håper bare vi kommer oss gjennom det tette kampprogrammet med alle mann i behold og en kvartfinalebillett i hånda. Da får vi nesten et halvt år på oss til å spille inn AGRA-ball før neste cuprunde. Så sier jeg ikke nei takk om vi trekker vinneren av Turn - SULF. Men først må uansett Godset beseires på en bane vi "aldri" vinner.

                      Ellers må jeg si at jeg ikke frykter Brann neste søndag like mye som før. Det stemmer ikke helt for bergenserne så langt i år. Heltne Nilsen en skygge av seg selv. Erfaringsmessig tar det ikke lang tid før det begynner å murre i Bergen dersom resultatene uteblir, og presset er enormt i år.
                      Tror du ikke de snur den midtbanen mot S08? Jeg er enig i at Åsen/Skogvold må ha samme side for å fungere i presset, men jeg vil fortsatt ha Åsen på "riktig" side.
                      Jeg håper Uba spiller alt i år men skjønner det er utopi. Håper likevel de starter han mot S08, slik at vi har 1 spiller på banen som kan gå av et ledd siden Va er ute.

                      Hadde vært morsomt å se hva de mønstrer dersom vi har alle tilgjengelig en runde. Slik det ser ut nå er jeg ganske sikker på at bakre 5 + TLO, Va, Lundemo er klink, men de resterende 3 plassene er jeg veldig nysgjerrig på. Ikke at vi noen gang får vite det all den tid vi har for mange skader/suspensjoner, men hadde jo vært interessant å vite hva trenerduoen anser som beste tropp.
                      Vil garantert variere noe basert på forventet kampbilde, men fortsatt spennende i mitt trange hode.

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2188

                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                        Hva tenker vi egentlig om de to neste kampene? Uba har spilt rubbel og bit og sto over noen treninger før kampen mot Glimt. Virket ikke særlig sliten i går, men vi har ikke råd til skade på Uba nå. Vært et enormt lyspunkt i laget så langt i år. Gitt lagene som er igjen i cupen i år, håper jeg vi gir Larsson, eller eventuelt Knudtzon, en start mot S08 sånn at Uba er klar til å herje i Drammen om en uke.

                        Tviler også litt på kapasiteten til Tønnesen. Mannen er åpenbart en maskin, men det blir en enorm kampbelastning for ham å skulle spille sju kamper på tre uker. Blir nok nødt til å rullere her også på et tidspunkt. Elkær virker langt unna. Larsson kan kanskje flyttes over på venstre? Ellers gjør det meg ikke så mye om vi velger å flytte Roseth ut på venstrebacken igjen og sette inn Garnås eller Moen Foss i midten. Vi har fin bredde i bakre ledd.

                        Jeg tenker også at Knudtzon muligens kan komme inn for Ibra i helga så sistnevnte får seg en pust i bakken. Erling vil gjøre manns jobb på indreløperplass. Det er det ingen tvil om.

                        Ellers står jo fortsatt Sves på sitt og mener at Lundemo er rett rundt svingen. Vi får nå se, men det blir uansett godt å få noen spillere klare igjen. Med fulltallig tropp finnes det faktisk en del konkurranse om plassene.

                        Kanskje blir det noe sånt:

                        Mot S08:

                        Mads
                        Larsson - Roseth - Gabrielsen - Tønnesen
                        Åsen - Lundemo - Ibrahimaj
                        Skogvold - TLO - Kitolano

                        Mot Godset:

                        Mads
                        Uba - Garnås - Gabrielsen - Roseth
                        Åsen - Ibrahimaj - Kitolano
                        Skogvold - TLO - Và

                        Sannsynligvis rulleres det minst mulig. Uba og Tønnesen spiller alt om de orker. Det eneste som er sikkert, er at Và kommer til å spille mot Godset. Blir interessant å se hvordan midtbanen komponeres når Lundemo er tilbake. Fortsetter man med Åsen på høyre?

                        Håper bare vi kommer oss gjennom det tette kampprogrammet med alle mann i behold og en kvartfinalebillett i hånda. Da får vi nesten et halvt år på oss til å spille inn AGRA-ball før neste cuprunde. Så sier jeg ikke nei takk om vi trekker vinneren av Turn - SULF. Men først må uansett Godset beseires på en bane vi "aldri" vinner.

                        Ellers må jeg si at jeg ikke frykter Brann neste søndag like mye som før. Det stemmer ikke helt for bergenserne så langt i år. Heltne Nilsen en skygge av seg selv. Erfaringsmessig tar det ikke lang tid før det begynner å murre i Bergen dersom resultatene uteblir, og presset er enormt i år.
                        Så du Brann høvle over bartene?

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4400

                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                          Så du Brann høvle over bartene?
                          Ja, dessverre. Samtidig mener jeg årets RBK-lag er enormt oppskrytt og at Brann vil passe oss langt bedre enn S08. Men troen på poeng neste helg har fått seg et skikkelig skudd for baugen.

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2188

                            OK. Over til konstruktivt modus. Vi svinger fra kamp til kamp. Mot S08 var det rævva i andre potens. Tross det var vi nær poeng. Satser på revansjemodus mot Godset til uka. Serien ser allerede ut til å være bare å glemme i år, mens cupen faktisk begynner å framstå som en reell mulighet.

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2188

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                              Ja, dessverre. Samtidig mener jeg årets RBK-lag er enormt oppskrytt og at Brann vil passe oss langt bedre enn S08. Men troen på poeng neste helg har fått seg et skikkelig skudd for baugen.
                              Ut i fra hva vi har sett så langt virker vel sannsynligheten for 2 gode kamper på rad til å være enda mindre enn under RotteBakke. Jeg tar avansement mot Godset og hederlig tap etter en drittkamp mot Brann.

                              Kommentar

                              • Zindrinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2019
                                • 486

                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                Ja, dessverre. Samtidig mener jeg årets RBK-lag er enormt oppskrytt og at Brann vil passe oss langt bedre enn S08. Men troen på poeng neste helg har fått seg et skikkelig skudd for baugen.
                                Brann som pressa så hardt og høyt, tror du det passer oss bedre? Jeg tror vi vil slite med å få ett eneste skudd på mål, eller i det hele tatt slite med å komme oss over midtbanen.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4400

                                  Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                  Brann som pressa så hardt og høyt, tror du det passer oss bedre? Jeg tror vi vil slite med å få ett eneste skudd på mål, eller i det hele tatt slite med å komme oss over midtbanen.
                                  Tja… Brann presser høyt og det åpner rom. De gangene vi faktisk har klart å spille av høyt press har det beviselig blitt farlig ganske ofte. Men vi må ha en god porsjon tur, og gutta må ha dagen med ballen i beina.

                                  Kommentar

                                  • Pad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2022
                                    • 676

                                    12. plass og man har spilt mot 15,14,13 og 11. plass pdd itilegg til KBK og Glimt. Dette kan bli stygt, blir veldig viktig de tre neste for hvordan denne sesongen vil se ut.
                                    Og skremmende mye handler om kvalitet og da kvalitet som mangler i veldig mange situasjoner.

                                    Kommentar

                                    • occean-fan!
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 667

                                      Lite som tyder på annet enn nedrykkskamp.

                                      Kommentar

                                      • Zindrinho
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2019
                                        • 486

                                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                        Tja… Brann presser høyt og det åpner rom. De gangene vi faktisk har klart å spille av høyt press har det beviselig blitt farlig ganske ofte. Men vi må ha en god porsjon tur, og gutta må ha dagen med ballen i beina.
                                        Da er du nok modigere anlagt enn meg! Jeg ser helst at motstandern holder seg unna oss og ikke plager oss for mye når vi skal prøve å spille ball, og jo mer motstandern prøver å ødelegge for oss jo verre gjør vi det. Drømmemotstandern legger seg langt bakpå og kælker ballen rett tilbake til oss når de vinnern, alt annet får vi store problemer i mot. Og det høres jo ut som et ganske håpløst utgangspunkt for alt som har med foppal å gjøre.

                                        Kommentar

                                        • brune stakkeland
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2012
                                          • 874

                                          Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                          Da er du nok modigere anlagt enn meg! Jeg ser helst at motstandern holder seg unna oss og ikke plager oss for mye når vi skal prøve å spille ball, og jo mer motstandern prøver å ødelegge for oss jo verre gjør vi det. Drømmemotstandern legger seg langt bakpå og kælker ballen rett tilbake til oss når de vinnern, alt annet får vi store problemer i mot. Og det høres jo ut som et ganske håpløst utgangspunkt for alt som har med foppal å gjøre.
                                          Drømmemotstanderen er jo noen som presser høyt, men ikke gjør det samlet og i tillegg gjør det med lav kvalitet sånn at frispillinga kan funke.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎