Medlemssjekk kanarifeltet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • nob
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Mar 2007
    • 137

    Medlemssjekk kanarifeltet

    Noen ganger på åråsen er det plutselig medlemssjekk på kanarifeltet.

    Men da lurer jeg, på hvilket grunnlag blir dette tatt?

    Altså, når jeg kjøper sesongkort på kanarifeltet står det ingen steder i betingelsene at jeg må være medlem i kfl for å kunne bruke sesongkortet!! Heller ikke når jeg har kjøpt billetter på lsk-shoppen har dette blitt informert.

    Og da går det vel simpelthen ikke ann og stå ved inngangen og forlange det?

    Syns dette er svært umoralsk av lsk/kfl.

    Forstår tanken om at en vil ha flest mulig betalende medlemmer, men for og kreve det ved inngangen MÅ da dette informeres ved kjøp av billett/sesongkort? føler meg _rimelig_ trygg på at forbrukerrådet er enig med meg i den saken.

    Ikke tolk dette som et angrep på lsk/kfl (veit at mange blir helt fra seg når det blir skrevet noe kritisk om klubben) men som et moralsk spørsmål fra min side.


    oppdatert med utfyllende info (mod)


    Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
    Hva koster disse dagskortene?
    30kr


    Opprinnelig skrevet av Oddis
    Jeg har ikke sett det i denne tråden, så jeg lurer på en ting.. Hvor får man kjøpt disse dagspassene? Sportshuset? Billettluka på Åråsen? Inngangen til feltet?

    På forhånd takk for svar..
    Opprinnelig skrevet av ChriZza
    KFL-Stands som er på Martins og Åråsen.
    Opprinnelig skrevet av Skinke
    har du med deg en kvittering eller noe bevis for at du har betalt medlemskapet i kfl så er det vel neppe noe problem.

    Om det skulle være noen spørsmål rundt medlemskapet ditt så ta kontakt med Jan Jensen på jan@kfl.no
    Last edited by iL; 02.04.2009, 08:37.
    "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."
  • Ranakanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 487

    #2
    Problemet er att hvis du fikk sesongkortet til Kanari-pris, da har du automatisk snike til deg goder som kun medlemer skal ha. Nå har ikke jeg oversikten over pris på Kanarifeltet med og uten medlemskap. Men igjen, har du kjøpt sesongkort til prisen som kun er til medlemmer av Kanarifansen, så synes det er rett og rimelig att du også skal betale medlemskap i Kanarifansen.

    Kommentar

    • nob
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Mar 2007
      • 137

      #3
      Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
      Problemet er att hvis du fikk sesongkortet til Kanari-pris, da har du automatisk snike til deg goder som kun medlemer skal ha. Nå har ikke jeg oversikten over pris på Kanarifeltet med og uten medlemskap. Men igjen, har du kjøpt sesongkort til prisen som kun er til medlemmer av Kanarifansen, så synes det er rett og rimelig att du også skal betale medlemskap i Kanarifansen.
      det er ikke et alternativ og kjøpe sesongkort med eller uten kanari-pris. det står heller ikke noe om at prisen på kanarifeltet er 'medlemspris'. bare at det er prisen for ståbillett ganske enkelt. men hadde det vært slik ville det jo vært logisk slik du skriver det..
      "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

      Kommentar

      • Ranakanaris
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 487

        #4
        Opprinnelig skrevet av nob
        det er ikke et alternativ og kjøpe sesongkort med eller uten kanari-pris. det står heller ikke noe om at prisen på kanarifeltet er 'medlemspris'. bare at det er prisen for ståbillett ganske enkelt.
        Les denne: http://www.lsk.no/arch/_img/9095699.pdf
        Der ser du pris. Så har du betalt den 1350,- og ikke er medlem så har du også snyltet på Kanarifansen. Så du må nok pent betale medlemskap.

        Jeg står ikke på Kanarifeltet, men jeg betaler gladelig 200 for å støtte norges beste supportere.

        Kommentar

        • nob
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Mar 2007
          • 137

          #5
          Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
          Les denne: http://www.lsk.no/arch/_img/9095699.pdf
          Der ser du pris. Så har du betalt den 1350,- og ikke er medlem så har du også snyltet på Kanarifansen. Så du må nok pent betale medlemskap.
          på den siden ser jeg det står 'kfl-medlem' 1350 kr ja. Den siden har jeg ikke sett. Jeg gikk direkte på billettluka sine sider og der står det bare kfl-stand eller kfl-ståfelt eller hva det var. Står inenting om at en må betale medlemskap for og stå på feltet. da burde en isåfall skrevet inn medlemsnummer eller lignende for å få kjøpt sesongkort!
          og dette blir heller ikke informert om på lsk-shoppen når en kjøper enkeltbillett.

          Prøver på ingen måte og 'snike meg unna' og betale medlemskort, men setter moralske spørsmålstegn ved opplegget.
          "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

          Kommentar

          • Ranakanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 487

            #6
            Opprinnelig skrevet av nob
            på den siden ser jeg det står 'kfl-medlem' 1350 kr ja. Den siden har jeg ikke sett. Jeg gikk direkte på billettluka sine sider og der står det bare kfl-stand eller kfl-ståfelt eller hva det var. Står inenting om at en må betale medlemskap for og stå på feltet. da burde en isåfall skrevet inn medlemsnummer eller lignende for å få kjøpt sesongkort!
            og dette blir heller ikke informert om på lsk-shoppen når en kjøper enkeltbillett.

            Prøver på ingen måte og 'snike meg unna' og betale medlemskort, men setter moralske spørsmålstegn ved opplegget.
            Sorry, men jeg har fortsatt ikke forståelse for dine argumenter. Hvis man kjøper sesongkort/billetter til priser forbeholdt medlemmer av kanarifansen så har du selv gjort det skyldig til snylting. Og hvis du da blir stoppet i kontroll og ikke har medlemskap å vise til, ja så for du takke deg selv.

            Du er selv ansvarlig for å sjekke att du kjøper riktig sesongkort/billett.

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              Opprinnelig skrevet av nob
              Prøver på ingen måte og 'snike meg unna' og betale medlemskort, men setter moralske spørsmålstegn ved opplegget.
              Jeg er helt enig i at opplegget må endres. Det må innføres kontroll av medlemskap ved kjøp av billetter og sesongkort på feltet. Hvis ikke uthuler man medlemskapsfordelene

              Kommentar

              • nob
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Mar 2007
                • 137

                #8
                Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                Sorry, men jeg har fortsatt ikke forståelse for dine argumenter. Hvis man kjøper sesongkort/billetter til priser forbeholdt medlemmer av kanarifansen så har du selv gjort det skyldig til snylting. Og hvis du da blir stoppet i kontroll og ikke har medlemskap å vise til, ja så for du takke deg selv.

                Du er selv ansvarlig for å sjekke att du kjøper riktig sesongkort/billett.
                det finnes bare en pris på kanarifeltet! kan ikke velge kfl-medlem eller ikke medlem!! når en går inn og kjøper sesongkort kanarifeltet er det kun en pris og velge i, ergo så finnes ingen medlemsrabatt på sesongkort.
                "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                Kommentar

                • nob
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Mar 2007
                  • 137

                  #9
                  Men hallo!!!

                  på LSK.NO sine egne sider så er det oppgitt to priser for enkeltbillett! med og uten medlemsskap! har dette vært pratiskert tidligere? vil det si at man kommer inn på kfl feltet om en kjøper enkeltbillett uten medlemskap? er dette virkelig to alternativer på lsk-shoppen? Veit det har stått 20kr i forskjell tidligere år, men har aaaldri blitt spurt om og vise medlemskort i butikken?

                  nei, syns opplegget er merkelig.
                  "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                  Kommentar

                  • Nr.10
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 597

                    #10
                    Fuck kontroll!
                    Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

                    RÅGG 19116

                    Kommentar

                    • nob
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Mar 2007
                      • 137

                      #11
                      Og en annen ting:

                      Det oppfordres stadig om og ta med seg alle venner og kjente og møte opp på kamp. skal alle disse liksom ha medlemskap? eller skal de plasserer et annet sted enn der en skal stå selv?
                      "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                      Kommentar

                      • Ranakanaris
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 487

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av nob
                        Og en annen ting:

                        Det oppfordres stadig om og ta med seg alle venner og kjente og møte opp på kamp. skal alle disse liksom ha medlemskap? eller skal de plasserer et annet sted enn der en skal stå selv?
                        Kjøpe billett som koster 20 spenn mer da vel. Bare sørg for å si att man ikke er medlem. Og sjekk att man for rett billett. Man har selv ett ansvar for å sjekke det.

                        Kommentar

                        • nob
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Mar 2007
                          • 137

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                          Kjøpe billett som koster 20 spenn mer da vel. Bare sørg for å si att man ikke er medlem. Og sjekk att man for rett billett. Man har selv ett ansvar for å sjekke det.
                          det er helt tydelig at du ikke har oversikt over hvordan ting fungerer i praksis, så jeg velger fra nå av og ikke svare på dine innlegg.
                          "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #14
                            Er helt enig med nob her. Det må informeres og sjekkes bedre både ved salg av sesongkort og enkeltbilletter! (Dette skrev jeg helt sikkert i fjor og året før det også.)

                            Når man kommer til Åråsen og har kjøpt billett til 170 kroner på en eller annen kiosk, uten å ha fått informasjon om at dette var medlemspris, er det altfor seint å ha medlemssjekk!

                            Kommentar

                            • Ranakanaris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 487

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av nob
                              det er helt tydelig at du ikke har oversikt over hvordan ting fungerer i praksis, så jeg velger fra nå av og ikke svare på dine innlegg.
                              Synes bare billettsalget er treigt nok fra før, å stå bak 10 stk som trenger en forklaring på prisforskjell på medlem og ikke medlem, er medlem, er ikke medlem, har medlemskort, men har vist glemt det, må bare leite etter medlemskortet.... osv. hadde jeg gitt opp før jeg hadde stilt meg i den.

                              Men pytt, ikke mitt problem, har sesongkort.

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #16
                                Det er jo ikke verre enn at alle billettselgere læres opp til å stille følgende spørsmål når folk ber om billett til Kanarifeltet: "Er du medlem av LSK og/eller KFL?"

                                Om personen svarer "ja", betaler han 170, om han svarer "nei" betaler han 190. Problemet i dag er at man ikke får dette på spørsmålet på Shopen/Narvesen/Effect/7Eleven etc, og dermed kan ende opp med feil billett uten å være skyld i dette selv.

                                Kommentar

                                • Ranakanaris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 487

                                  #17
                                  Ikke for å si att alle lyver, men jeg tror en del vil svare ja selv om dem ikke er medlem. Da er man like langt. Da kan man stå å klage når det er kontroll att det var han som solgte meg denne billetten som ikke informerte meg.

                                  Kommentar

                                  • nob
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Mar 2007
                                    • 137

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                                    Ikke for å si att alle lyver, men jeg tror en del vil svare ja selv om dem ikke er medlem. Da er man like langt. Da kan man stå å klage når det er kontroll att det var han som solgte meg denne billetten som ikke informerte meg.
                                    nei da er man ikke like langt. da kan de bli stoppet i kontrollen!!! vokn opp!
                                    for da er det en prosedyre at de blir spurt og da er det moralsk riktig.
                                    "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #19
                                      Godt poeng. Om man virkelig vil klarer man å krangle/snike seg inn de fleste steder...

                                      Forøvrig er ikke dette noe stort problem, jeg synes bare informasjonen vedr. medlemspris/standardpris ofte er litt for dårlig.

                                      Kommentar

                                      • Håkon Henriksen
                                        Administrator
                                        • Nov 2003
                                        • 6411

                                        #20
                                        Jeg syns det er flott med medlemssjekk. på prisplakatene står det 2 priser på enkeltbilletter, med/uten KFL medlemskap.

                                        Og tar du men deg en venn på feltet sørg for enten å melde han inn, eller betal de 20 kronene ekstra.

                                        De som står som vakter er alltid høfflige, men møter som oftest "skal bare" forklaringer.... "skulle bare" osv..
                                        Håkon Henriksen
                                        -
                                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                        -
                                        ALT FOR FUGLA

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎