Den generelle Tippeliga-tråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OlaG
    Oversetterdrone
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 888

    Ja, virker ikke veldig sannsynlig at han dukker opp på landslagssamling med full sleeve-tatoveringer og diamanter i ørene til våren.

    Ellers så jeg litt tilfeldig et intervju med Jostein Flo på TV2 Nyhetskanalen i går, hvor han kommenterte salget. Han sa at Strømsgodset hadde tenkt til å investere pengene i anlegg, og ellers fortsette driften som før med å utvikle talenter for salg.
    Virker som om Godset har beina ganske greit planta i bakken også hvis de dropper å svi av ~30 mill på litt kjapp suksess til fordel for langsiktig bygging av klubben. Det er vel ganske unikt i norsk fotball det også, såvidt jeg vet.

    Kommentar

    • BroganTrundler
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2014
      • 665

      Strømsgodset er et prakteksempel på hvordan en klubb skal drives. Det de har fått til de siste 6-7 årene er noe alle verdens klubber kan lære av.

      Kommentar

      • Seb.R
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 4159

        Opprinnelig skrevet av BroganTrundler
        Strømsgodset er et prakteksempel på hvordan en klubb skal drives. Det de har fått til de siste 6-7 årene er noe alle verdens klubber kan lære av.
        Hvis man tar vekk Ødegaard, som definitivt er "one of a kind", og sammenligner så Strømsgodset med vårt talentarbeid, så er vi helt på høyde. Strømgodset har kanskje fått frem bedre norske spillere, men vi har mange flere totalt.

        Fredrik Gulbrandsen - Landslagsspiller
        Ruben Gabrielsen - Landslagsspiller
        Mathis Bolly - Bundesliga
        Marius Høibråten - Egoistisk drittunge
        Kristoffer Ajer - Kjempetalent
        Anthony Ujah - Bundesliga
        Nosa - Nigeriansk landslagsspiller. Tidl. i La Liga
        Sigurdarson - Wolves, tidl. i Championship
        Stian Ringstad - Landslagsspiller. Ønsket i flere utenlandske ligaer.
        Moryke Fofana - Garantert en fremtidig eksport. Antakeligvis allerede i 2015.
        Marius Lundemo - Fremtidig midtbanegeneral på landslaget. Her skal selvsagt Bærum ha mye av æren.

        Verdt å nevne at Ohi var tydenes yngste målscorer i Tippeligaen før Lorentzen og Ødegaard gikk forbi. En utopi med tanke på LSKs (manglende) talentsatsing ikke så altfor mange år tilbake. Se bare på troppen vår i 2007.

        I tillegg har vi spillere som Fred Friday, Kind Mikalsen, Amundsen, Osvold, Pellegrino, Innocent og Brændsrød som ligger og vaker.

        Vi har all grunn til å klappe oss selv på brystet. Det er svært få norske klubber som kan måle seg med vårt eksport- og talentarbeid.
        Last edited by Seb.R; 24.01.2015, 16:26.
        www.sebastianramsland.com
        www.twitter.com/sebramsland

        Kommentar

        • BroganTrundler
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2014
          • 665

          Vi er helt klart i blant de beste i landet på talentutvikling, men nå mente jeg alt rundt klubben også. Forskjellen på Godset og oss er at de kan vise til både økonomisk og sportslig suksess de siste årene. Hele klubben drives på en meget sunn måte.

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9373

            Opprinnelig skrevet av Seb.R
            Vi har all grunn til å klappe oss selv på brystet. Det er svært få norske klubber som kan måle seg med vårt eksport- og talentarbeid.
            Men allikavæl kom Hafslund på døra. Faen til tullball som har blitt bedrivi på Åråsen.

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              Opprinnelig skrevet av BroganTrundler
              Strømsgodset er et prakteksempel på hvordan en klubb skal drives. Det de har fått til de siste 6-7 årene er noe alle verdens klubber kan lære av.
              Jeg henger meg ikke helt på hypen. Jeg synes Godset først og fremst har vært gode på signeringer, eksempelvis Konradsen, Johansen, Larsen, Horn osv. Det er ikke så veldig mange av Strømsgodsets beste spillere som starta sin utvikling på toppnivå i Godset. Martin Ødegaard kan vel ikke Godset tilskrives mye av æren for, et unikt talent som, bortsett fra å få tillit i Tippeligaen, har tatt stega sjæl sammen med faren. Liten tvil om at Godset har noen spennende spillere, men det er det også mange andre Tippeliga-lag som har fostra frem, deriblant Odd, Viking, Stabæk og LSK for å nevne noen, som alle har eksportert gode produkter til utlandet. Spør du meg har Godset sportslig lykkes godt med en ung stamme som har passet inn i Deilas filosofi, de har vært flinke til å hente rette typer, men talentutviklinga synes jeg knapt nok er unik.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Wanker
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 632

                CMore og TV2 -> TVBrann

                Bra for norsk fotball, eller mest for seg selv?



                Både TV 2 og C More sitter akkurat nå og vurderer hvordan de skal legge opp TV-kampene i 1. divisjon. Etter alt å dømme vil Brann-fans kunne følge laget sitt på TV i samtlige 30 seriekamper.
                - Jeg regner det som sannsynlig at det vil gå 15 Brann-kamper på TV 2 og 15 Brann-kamper på C More i 2015, sier Kristian Oma, redaksjonssjef i C More sport.
                Vil ha Brann hver uke

                Fotballens medieavtale fungerer slik at C More og TV 2 kan velge hovedkamp fra 1. divisjon annenhver uke.
                - Branns attraktivitet er udiskutabel. Jeg vil ha Brann hver uke. Skulle vi bare tenke på seertall, og vi lever av hvor mange som ser på, så velger vi Brann hver uke, sier Bjørn Taalesen, rettighetssjef i TV 2
                - Er det i tråd med allmennkringkasterprinsippet?
                - Allmennkringkasterprinsippet betyr ikke at vi skal lage Norge rundt i fotball. Jeg vil ha mest mulig Brann, sier TV 2-toppen.

                Hunter S. Thompson:

                There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                Kommentar

                • OptimistFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 462

                  Opprinnelig skrevet av Wanker
                  CMore og TV2 -> TVBrann

                  Både TV 2 og C More sitter akkurat nå og vurderer hvordan de skal legge opp TV-kampene i 1. divisjon. Etter alt å dømme vil Brann-fans kunne følge laget sitt på TV i samtlige 30 seriekamper.
                  - Jeg regner det som sannsynlig at det vil gå 15 Brann-kamper på TV 2 og 15 Brann-kamper på C More i 2015, sier Kristian Oma, redaksjonssjef i C More sport.
                  Vil ha Brann hver uke
                  Kjipt å få 75 % mandagskamper for dem. Er utrolig om det blir det.
                  Neste år blir vel problemet mindre, da er forhåpentligvis søpla også nede i OBOS-ligaen hvor de hører hjemme.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7029

                    Og jeg som hadde gledet meg til å se Jerv-Nest/Sotra på TV2. Detvarduuuumt.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      Da brukte nettopp godset ca 5 mill på pvm snakk om å bruke penga feil.

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Da brukte nettopp godset ca 5 mill på pvm snakk om å bruke penga feil.
                        Wtf? 5 mill?

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4376

                          Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                          Wtf? 5 mill?
                          Nærmere 1,7 i årslønn i såfall. Hinsides mye, og ikke i nærheten av å være verdt det. Hvis godset har tenkt å spille på samme måte som de pleier, så tipper jeg PVM vil stå mer i veien enn å bidra. Fyren sliter jo faktisk med å stokke beina når han får ballen. Men han får stå og slå dødballer!
                          ..................

                          Kommentar

                          • mrognan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2008
                            • 845

                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Nærmere 1,7 i årslønn i såfall. Hinsides mye, og ikke i nærheten av å være verdt det. Hvis godset har tenkt å spille på samme måte som de pleier, så tipper jeg PVM vil stå mer i veien enn å bidra. Fyren sliter jo faktisk med å stokke beina når han får ballen. Men han får stå og slå dødballer!
                            Det blir vel PVM og en av godsets andre unggutter, Storflor, som blir dødballekspertene i 2015 da vel.
                            Morten

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                              Wtf? 5 mill?
                              + Sign on fee

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9373

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                + Sign on fee
                                Trur du han får det? At han er så ettertrakta at godset betaler det altså.

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  IOM at vi ikke har en OBOS-tråd legger jeg denne her. Marcus Pedersen i trøbbel igjen: http://www.tv2.no/2015/01/27/sport/6497674

                                  STRAFFET: Marcus Pedersen og Kristoffer Barmen er blitt straffet etter bytur. Foto: Marit Hommedal / NTB scanpix

                                  Pedersen og Barmen straffet av Brann etter barbesøk
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • BroganTrundler
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2014
                                    • 665

                                    Like overraskede som å se sola stå opp om morgenen.

                                    Kommentar

                                    • Serbern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 5496



                                      TV2 kjøper Cmore Sport og tar over hele tippeligaen

                                      Kommentar

                                      • mrognan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 845

                                        Spørsmålene fremover blir jo nå:
                                        Hvordan setter TV2 sammen pakker for de forskjellige sportsrettighetene?
                                        Blir det mulighet for å bare sikre seg tilgang til å se TL, eller må man få med alt?
                                        Og selvfølgelig hvordan priser man et allerede dyrt fotballprodukt på TV?

                                        Jeg tviler på at TV2 kommer til å legge flere enn 2 kamper til gratiskanaler (fredagskamp på Zebra og hovedkamp søndag på TV2, slik som i 2014). Hvor mange flere kommer til å abonnere på betal-tv kanalene til TV2 sammenlignet med CMORE's kanaler?
                                        Alt avhenger nok av hvordan sammensetningen av pakkene blir, så det blir spennende å se.
                                        Men produktet Tippeligaen på TV kommer til å bli bedre av at en og samme tv-kanal har rettighetene.
                                        Morten

                                        Kommentar

                                        • andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

                                          Opprinnelig skrevet av mrognan
                                          Spørsmålene fremover blir jo nå:
                                          Hvordan setter TV2 sammen pakker for de forskjellige sportsrettighetene?
                                          Blir det mulighet for å bare sikre seg tilgang til å se TL, eller må man få med alt?
                                          Og selvfølgelig hvordan priser man et allerede dyrt fotballprodukt på TV?

                                          Jeg tviler på at TV2 kommer til å legge flere enn 2 kamper til gratiskanaler (fredagskamp på Zebra og hovedkamp søndag på TV2, slik som i 2014). Hvor mange flere kommer til å abonnere på betal-tv kanalene til TV2 sammenlignet med CMORE's kanaler?
                                          Alt avhenger nok av hvordan sammensetningen av pakkene blir, så det blir spennende å se.
                                          Men produktet Tippeligaen på TV kommer til å bli bedre av at en og samme tv-kanal har rettighetene.
                                          Håper virkelig at TV2 begynner å pushe tippeligaen hardt igjen nå. Jeg er ekstremt positivt til dette. Ikke nødvendigvis på grunn av de redaksjonelle valgene TV2 tar eller produksjonen, men fordi det er en allmenn kanal med et stort journalistisk apparat bak. Jeg lever fint med Davy og Alsaker så lenge tippeligaen gjøres tilgjengelig for folk og dekningen rundt ligaen er bred. Jeg tror dette er den viktigste faktoren for å løfte Norsk fotball igjen. Store kamper eksponeres nå på riksdekkende TV, tippeligaen vil få bra med sendeflater og TV2s sportsnyheter vil ha ett betydelig større fokus på tippeligaen. Det kommer til å heve den generelle interessen rundt tippeligaen, og som konsekvens vil flere komme seg opp kamp, samtidig som sponsorinntektene øker.


                                          Nå er jeg bare redd for at NFF fucker opp dette ved neste korsvei. Innfører en av tegneserie-ligastrukturene som hypercube kom opp med og selger TV-rettighetene til Bliss uten at TV2 får være med på budrunden.
                                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎