Den generelle Tippeliga-tråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Ja. Man kan jo spørre seg hva slags grusomme hemmeligheter RBH har på styret i Brann. Må jo være en grunn til at han ikke har fått sparken. Jeg har ikke inngående kjennskap til Brann, men det er rimelig lett å se det svakeste leddet her.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13244

      Ser av bataljonsforumet at de vil bruke en felles hashtag mot ham. Følger de opp med unisone Likes på facebook er det ikke lenge før han er Historie. Forøvrig trist å se denne heksejakta, var jo mange av dere forumrunkerne her inne som ville kvitte dere med Haglund også. Tre år senere og 2,5 spillerstaller inn/ut klatret vi fem plasser på tabellen. Ingen tvil om at det viktigste er kontinuitet.

      Kommentar

      • BroganTrundler
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2014
        • 665

        At RBH ikke får sparken beviser vel at problemene til Brann går enda dypere enn han. Er nok gutteklubben grei som regjerer oppe i Bergen.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9373

          Men er faktisk helt sjukt med Brann nå, i og med at RBH<3 ikke ryker. Kan faen mæ hende at de ikke rykker opp!

          (tar et tallent-forbehold her)

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            RBH sitter trygt, han er tross alt en fantastisk viktig brikke i det arbeidet Brann skal i gang med nå. Med tanke på budsjettsituasjonen i Bergen så tror jeg rett og slett ikke det finnes midler til noen sluttpakke for Norling. Det var allerede duket for store kostnadskutt før nedrykket var et faktum, men nå er dem nødt til å ta fram ljåen. Så forresten at de hadde hyrt inn et eksternt konsulentselskap for å stake ut kursen fremover. Om det selskapet er i samme gata som de der gærningene i Hypercube så kan jo dette bli en episk clusterfuck uten dess like. Ellers er jo spillerflukten godt i gang, men så langt sitter de jo igjen med noen ekstremt velbetalte spillere som ikke er av interesse for andre klubber. Huseklepp har tydeligvis 3.5 mill i året. Pedersen er jo også velbetalt, og hvem er egentlig interessert i å betale noe i nærheten av hva Brann gjør på bakgrunn av det han har prestert i høst? I tillegg har vi vel enda en lønnskonge i Vadim Demidov som både har vært langtidsskada og bedritent dårlig denne sesongen. Vi kunne jo i og for seg tilbudt oss å ta over lønnsforpliktelsene til Skaanes eller Lorentzen om de er villige til å slippe dem. Alle monner drar.

            In other tippeliga-related news: Tydeligvis skal Harald Aabrekk ta over Aalesund neste år. Det høres jo ut som en match made in heaven. Tristere kombinasjon av lag og trener skal du lete lenge etter. Regner med at publikumstallene tar seg opp når Aalesund briljerer i bunnen av tabellen, med Aabrekks karakteristiske Tiki-taka fotball.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3956

              Opprinnelig skrevet av andersmm
              Tydeligvis skal Harald Aabrekk ta over Aalesund neste år. Det høres jo ut som en match made in heaven. Tristere kombinasjon av lag og trener skal du lete lenge etter. Regner med at publikumstallene tar seg opp når Aalesund briljerer i bunnen av tabellen, med Aabrekks karakteristiske Tiki-taka fotball.
              Gleder meg til å se han "dive" på sidelinja i bortekampen mot Ålesund mens han beskylder Runar for å ha spent beinkrok på ham! Tippeligaen savner jo profiler, så denne mannen er en sårt tiltrengt fargeklatt!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9373

                Om RBH<3

                Det er en mann i Bergen som går under kallenavnet "geniet". Det er ikke positivt ment.. Les den utrolige historien om daglig leder i Sk Brann, Bruun H.

                Kommentar

                • Wanker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 632

                  Opprinnelig skrevet av knut
                  Helt fantastisk oppsummering!

                  Våre egne genier når ikke RBH til anklene, men jeg lurer på om vi har fått momskompensasjon og alle grasrotmidler vi er berettiget til?
                  Hunter S. Thompson:

                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                  Kommentar

                  • BroganTrundler
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2014
                    • 665

                    Nå sitter han ikke trygt allikevel.
                    Styreleder Rolf Barmen med pressemelding etter å ha uttalt det motsatte fredag.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9373

                      Jeg selger min 8 tonner KATO Gravemaskin. Selges grunnet skuffelse av uante dimensjoner. Maskinen er godt holdt og er lakkert i gullfarge fra 2007 med brannlogo strategisk plassert. Det kan se ut som det er lenge til vi får bruk for gullfarger igjen (ihvertfall så lenge RBH fremdeles er daglig leder i Brann). I motsetning til Brann har denne maskinen levert varene siden 2007. Den er stabil god,...

                      Kommentar

                      • tilt
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2007
                        • 813

                        Nytt seriesystem

                        Hva tenker folk her inne om det nye seriesystemet som er foreslått a?
                        Altså 12 lag, og der man deler tabellen til slutt hvor 1-6 og 6-12 spiller sluttspill?

                        Må si jeg er skeptisk. For den objektive fotballfan som følger ligaen generelt vil det kanskje bli til det bedre, men for supporterne, vi som holder med et lag, er jeg usikker på om dette vil slå positivt ut.
                        Kanskje sier jeg dette fordi vi mest sannsynlig vil havne i den nederste pulja, og at dette vil generere enda større inntekt og blest til de allerede etablerte (subsidierte) toppklubbene er sannsynlig.

                        Kan se for meg at den nederste ligaen, der 6 av 12 lag skal kjempe om å bli nr 7 blir relativt døv, og selv om nedrykkskampen kan bli spennende er det jo relativt døvt hvis slutten av sesongen kun skal handle om det, særlig i en så jevn liga som TL, da man risikerer å ligge som nr 7 etter sesongen med 4 poeng opp til 3 plass og alikevel ikke få sjans til å spille om medaljene. Og hvem tør påstå at ikke kvalikkampene og den lille minicupen som Mjøndalen vant ikke var fantastisk artig å følge?

                        Nei ikke vet jeg men noe siser meg at dette ikke er veien å gå. Men kanskje finnes det bra argumenter her jeg ikke ser? Kjør debatt!
                        Last edited by tilt; 01.12.2014, 13:46.
                        livet er en gamp for de som ikke kan si k
                        https://twitter.com/#!/KjetiI

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          Opprinnelig skrevet av tilt
                          Hva tenker folk her inne om det nye seriesystemet som er foreslått a?
                          Altså 12 lag, og der man deler tabellen til slutt hvor 1-6 og 6-12 spiller sluttspill?
                          Personlig har jeg etterlyst endringer som dette i mange år.
                          Jeg liker ikke modellene med et sluttspill, men synes en deling av tabellen der de øverste og nederste spiller mot hverandre igjen. Sluttspill hører hjemme i Amerikansk idrett, men ikke i fotball.

                          En deling av tabellen derimot med flere 6-poengskamper tror jeg vil øke publikumstallene og interessen i begge ender av tabellen. Går man inn i en høstsesong som nummer 7 vil man på ingen måte kunne føle seg trygg hvis man skal møte alle lagene fra 8-12 igjen. På samme måte vil 12-plassen og deres publikum se mulighetene ved disse oppgjørene.

                          I toppen av tabellen vil det jo naturligvis være positivt med flere store kamper mellom de beste lagene. I Norge er det heller ikke sånn at det er noen selvfølge at de store publikumslagene vil være blant de 6 øverste, så jeg tror ikke nødvendigvis dette blir så A4 som du beskriver det der de største vil bli større. I år ville f.eks Molde, rbk, Odd, godset, LSK og vif spilt om de øverste plassene mens i fjor var Haugesund, Aalesund og Viking inne i denne pulja på bekostning av oss, vif og Odd.
                          Da ville nedrykkspulja bestått av Odd, LSK, vif, Brann, Sogndal og Start som utvilsomt ville skapt masse interesse og store publikumkamper der også.

                          Jeg tror i alle fall fotballen ikke må være så redd for å endre seg, og delingen av tabellen synes jeg er den beste måten å kutte ned på antall lag, samtidig som at det beste laget vinner til slutt. Et sluttspill vil bli langt mer tilfeldig i mine øyne, selv om jeg vet man bruker sluttspill for å avgjøre f.eks Europacupplasser og nedrykk i Nederland.

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2527

                            "Velkommen til årets fjerde derby mellom LSK og vif".

                            Eehh... Nei. I min bok fenger det ikke. Oppgjørene og produktet blir utvasket.

                            Skal det noen endringer til, så kan jeg til nød gå med på å kutte ned til 14 lag og ikke noe sluttspill. Synes dagens 16-lags serie fungerer bra, selv om NFF ikke synes det er optimalt med tanke på talentproduksjon osv. Tenke seg til hvor god Martin Ødegaard ville vært om det var 12 lag i Tippeligaen og sluttspill?

                            Hva det gjelder rapporten, så er den et rent bestillingsverk. Det er slik man ønsket at valgene skulle være og da fikk man det. Etter en lang, intetsigende rapport basert på løse hypoteser til 100 000 Euro.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • OptimistFugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 462

                              Opprinnelig skrevet av tilt
                              Hva tenker folk her inne om det nye seriesystemet som er foreslått a?
                              Altså 12 lag, og der man deler tabellen til slutt hvor 1-6 og 6-12 spiller sluttspill?

                              Må si jeg er skeptisk. For den objektive fotballfan som følger ligaen generelt vil det kanskje bli til det bedre, men for supporterne, vi som holder med et lag, er jeg usikker på om dette vil slå positivt ut.
                              Kanskje sier jeg dette fordi vi mest sannsynlig vil havne i den nederste pulja, og at dette vil generere enda større inntekt og blest til de allerede etablerte (subsidierte) toppklubbene er sannsynlig.
                              Skeptisk jeg og. Skrev noe om det i denne tråden. http://kfl.no/debatt/showthread.php?t=20315
                              Jeg tror, som nicket vel forplikter, at vi havner i en eventuell øvre pulje de fleste sesongene. Klubben ligger i Norges sterkeste vekstområde. Ingen grunn til å ha lave forventninger i forhold til de "store" byene. Det er bare Oslo som er stor i Norge. Og de har ikke noe lag som er verdt å regne med.

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                Opprinnelig skrevet av tilt
                                Hva tenker folk her inne om det nye seriesystemet som er foreslått a?
                                Altså 12 lag, og der man deler tabellen til slutt hvor 1-6 og 6-12 spiller sluttspill?
                                Jeg er negativ til å kutte ned til 12 lag. Da vil vi sitte igjen med så få lag at det blir et rotterace av en annen verden for å unngå å havne i nederste halvdel. Konsekvensen av dét vil være at det talentarbeidet som har blitt gjort i de fleste klubber (alle untatt Molde og ræv) de seneste årene, vil bli skadelidende. Man kommer tilbake til den tid hvor klubber foretrekker "raske løsninger" i form av håpefulle tilvekster av "etablerte" spillere fra utlandet, først og fremst afrikanere. Skrytevideoer av teknisk begavede ungdommer med obskure navn vil bli prioritert, fremfor langsiktig arbeid med lokale talenter. Ene og alene fordi det vil bli så inn i gamperæva dyrt å rykke ned.

                                Og å spille 12 kamper om å bli nr 7? Når man risikerer å i utgangspunktet ha trygg avstand til nedrykk skal man altså oppleve å få halvert poengsummen før man starter på nytt. Hva om man eksempelvis raste nedover på tabellen før deling ene og alene pga mange skader? Da sitter man med en tynn tropp og må forsøke som best man kan å unngå nedrykk fordi klubbene som i utgangspunktet var håpløst fortapt, traff på et par av sine nysignerte costaricanere eller kasakstanere?

                                Uansett: i og med at publikumsmagneten Brenn rykket ned kan vi glemme en endring inntil videre. NFF vil rett og slett ikke tørre å gjøre drastiske grep før de er oppe igjen.
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Færre lag vil nok gi færre unge norske talenter sjanser, det vil øke importen av dyre utenlandske spillere igjen og etter 5-10 år går man tilbake til start med ett enda verre utgangspunkt enn i dag. Første de kan gjøre er å kutte ut mandagskamper, starte og slutte sesongen utenom skisesongen og sette strenge regler for bruk av utenlandske spillere.

                                  Tviler på at f.eks. Ajer hadde fått spille noe særlig i år dersom Start var nr 12 av 12 i serien når han kom som en lovende 15-åring fra juniorlaget til Lillestrøm. Jeg tror flere lag gir flere unge sjansen, dette vil på sikt gjøre norsk fotball bedre. Så hold på 16 lag, evt til nødt gå ned til 14 lag med vanlig seriesystem som nå. Da kan man starte serien 2 uker senere og slutte 2 uker før.

                                  Strenge regler på hvor mye man kan få i "tilskudd" av rike onkler vil nok også jevne ut fordelene enkelte lag har. Ville f.eks. Brann gjort det noe dårligere om Norges beste juniorer hadde fått prøve seg mer? Tviler på det, moralen i gruppa er nok bedre om ikke en enkelt spiller får 1 mill i bonus om man unngår nedrykk. Prestasjonene til den spilleren ville nok også være bedre om han ikke hadde det presset på seg! Hadde Molde blitt seriemester uten tilskudd? Muligens, men ville serien blitt jevnere og mer spennende? Garantert!

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3352

                                    Opprinnelig skrevet av Folke
                                    Strenge regler på hvor mye man kan få i "tilskudd" av rike onkler vil nok også jevne ut fordelene enkelte lag har. Ville f.eks. Brann gjort det noe dårligere om Norges beste juniorer hadde fått prøve seg mer? Tviler på det, moralen i gruppa er nok bedre om ikke en enkelt spiller får 1 mill i bonus om man unngår nedrykk. Prestasjonene til den spilleren ville nok også være bedre om han ikke hadde det presset på seg! Hadde Molde blitt seriemester uten tilskudd? Muligens, men ville serien blitt jevnere og mer spennende? Garantert!
                                    Problemet med rike onkler vil neppe forsvinne med regler. De kan bare gjemme seg bak sponsor avtaler. Rema i Bart City eller Aker i Solbakken IL kan bare betale flust for brystet på drakta i stedet for at pengene kommer som rene gaver. Skulle man komme noe slikt til livs, så måtte det innføres grenser for hvor mye hver klubb bruker på lønninger, og det hadde fungert dårlig med tanke på resten av fotballverdenen.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9373

                                      Norges kuleste trener oppsummerer sesongen til de brune. Verdt å lese

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Tippeligaen kan igjen bli samlet på TV 2 denne sesongen. TV 2 skal være i sluttforhandlinger om å kjøpe den norske delen av C More.


                                        Det her er vel gode nyheter?
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • Funchaloe
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2011
                                          • 511

                                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                                          Jeg vil også ha Tippeligaen til TV2 (eller NRK), men jeg håper virkelig ikke at dette betyr at mandagskampen kommer tilbake. TV2 elsket jo den kampen. Og så spørs det om TV2 velger å sende TL på gratis-TV, eller om de velger å sende TL på TV2 Premium?
                                          Custodes
                                          Contra o futebol moderno!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎