Den generelle Tippeliga-tråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9373

    Hva sier ekspertene her inne om at Ødegaard velger Real?

    Sjøl mener jeg det er et bra valg, og kan ikke skjønne hvor den innarbeida sannheten om at "Ajax ville vært best for'n" kommer fra. Real vil jo gjøre mye for at han lykkes slik at de kan gni det inn i trynet til andre klubber, samtidig som han har et eksepsjonelt tallent, hue på rett plass, en far som vil det beste for'n og tar vare på'n (krever ikke orgier for seg sjøl for at guttungen skal signere (uten sammenligning av demses tallent ellers)), så kan det jo gå bra.

    Zidane og Angelotti som passer på, treninger med CR7 og Bale, kan jo ta med Pepe som han må lære seg å sprette unna; det er jo no anna enn å havne under vingene til de Boer og spelle med Carl van der Kugelschreiber og Bart Veldkamp.

    Hvorfor skal trinnvis utvikling være det beste, og hvem sier at ikke Real kan matche han trinnvis om tilfelle?

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Bra valg, ser ut som Real virkelig prøver å legge til rette for han. Far får jobb og blir med over, egen lærer, skreddersydd opplegg for flere år fremover.. Han kan ikke bli bedre enn han blir med det opplegget der, men hvor god han faktisk blir er vanskelig å avgjøre på bakgrunn av det han har prestert over kort tid og uten press i en relativt dårlig liga!

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9373

        Uten press på han som ballfører og (fordi alle motstandere var redd for å skade norges nye gullklump og bli landsforæder) men dog.

        Når alle storklubba ligger langflate, så ligger det mer der enn det typ misunnelige supportere av div andre lag i tippeliga'n velger å tilegne han Og han blei jo også bare bedre og bedre i fjor, til han som 15åring ble fatigued.

        Blir uansett jævlig spennende å følge videre. Største tallentet siden Carew(?) bare med treningsvilje og en iver etter å utvikle seg og bli god.

        Ajer neste..?

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          En drittunge som ikke spilte fast i Tippeligaen jaja kommer tilbake på lån .

          Kommentar

          • El Caco
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2009
            • 2286

            Alle hadde sagt ja til Real Madrid. Man leser at Ødegaard vil få en 3,5 års kontrakt. Det sykeste er jo at han ikke er blitt 20 år en gang når den kontrakten går ut.
            Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9373

              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              En drittunge som ikke spilte fast i Tippeligaen jaja kommer tilbake på lån .

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                Opprinnelig skrevet av El Caco
                Alle hadde sagt ja til Real Madrid. Man leser at Ødegaard vil få en 3,5 års kontrakt. Det sykeste er jo at han ikke er blitt 20 år en gang når den kontrakten går ut.
                Pluss at han da sikkert har tjent 50-100 mill, så om det ikke blir superstjerne av han er han sikret for livet. Å si nei til dette tror jeg er det dummeste han kunne gjort ja :-)

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  Opprinnelig skrevet av knut
                  Hva sier ekspertene her inne om at Ødegaard velger Real?

                  Sjøl mener jeg det er et bra valg, og kan ikke skjønne hvor den innarbeida sannheten om at "Ajax ville vært best for'n" kommer fra. Real vil jo gjøre mye for at han lykkes slik at de kan gni det inn i trynet til andre klubber, samtidig som han har et eksepsjonelt tallent, hue på rett plass, en far som vil det beste for'n og tar vare på'n (krever ikke orgier for seg sjøl for at guttungen skal signere (uten sammenligning av demses tallent ellers)), så kan det jo gå bra.

                  Zidane og Angelotti som passer på, treninger med CR7 og Bale, kan jo ta med Pepe som han må lære seg å sprette unna; det er jo no anna enn å havne under vingene til de Boer og spelle med Carl van der Kugelschreiber og Bart Veldkamp.

                  Hvorfor skal trinnvis utvikling være det beste, og hvem sier at ikke Real kan matche han trinnvis om tilfelle?

                  Jeg har ikke noe negativt å si om Ajax, det de har prestert av talentutvikling er intet mindre enn eksepsjonelt. Når det er sagt så har Real Madrid også en meget god talentutvikling som er kraftig undervurdert. og som har gjort veldig mye riktig, man tok riktignok ett steg tilbake under Jose Mourinho sin tid der det ble en fullstendig isfront mellom Mourinho og Toril som var treneren til Castilla.
                  Man sier rett og slett ikke nei til Madrid. Når du allerede som 16 åring har Real Madrid på din cv da har du mer eller mindre sikret deg en bra karriere. Det ligger så mye prestisje i Ødegaard fra Real Madrid og Florentino Perez sin side at absolutt alt blir lagt til rette for at han skal lykkes. Han kommer til å bli en del av en treningskultur i verdenstoppen, du blir god av å trene med James, Ronaldo, Kroos og Benzema hver dag. Han kommer til en inkluderende spillergruppe der sansynligvis 2-3 spillere har fått spesialansvar for å følge han opp. Far er med for å sikre trygghet.

                  Skulle ting skjære seg og han faller igjennom så kan han ta ett steg ned og fortsatt være blandt de beste klubbene i verden. Historien er full av spillere som ikke var gode nok for Real Madrid, men som har slått igjennom og leverer på høyt internasjonalt nivå. Mata, Negredo, Soldado, Valero, Jurado, Parejo, Callejon, Diego Lopez, Samuel Etoo, Esteban Cambiasso etc.. I tillegg til at man de senere år har hatt haugevis av spillere som spiller på nivået under de største klubbene innom akademiet og noen av disse har fått smakt litt på alagsfotball.. Granero, Lora, Codina, Adan, Torres, Alex, Rodrigo, Portillo, Pavon etc.. Skulle han gå til Ajax og faller igjennom der, og må ta ett steg ned igjen, ja da ser du Martin i Malmødrakt..

                  Jeg er veldig begeistret for den modellen der han trener med A-laget og spiller kamper for Castilla, da kan han i samme slengen spille et antall kamper for A-laget hvis det skulle være aktuelt. Viktig at han omgåes med litt gutter på egen alder også for trivselens del så jeg tror det er denne modellen de går på. Blir han fullverdig medlem av A-stallen så blir det nok lite spilletid denne sesongen.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3352

                    Opprinnelig skrevet av El Caco
                    Alle hadde sagt ja til Real Madrid. Man leser at Ødegaard vil få en 3,5 års kontrakt. Det sykeste er jo at han ikke er blitt 20 år en gang når den kontrakten går ut.
                    Ikke hvis man har hjertet i Atletico.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Ikke hvis man har hjertet i Atletico.
                      Tror nok du overvurderer betydningen av klubbtilhørighet.. Tror nok de fleste Atleticofans hadde takket ja til å spille i Real Madrid.. FInnes nok av eksempler på spillere i en klubb som vokste opp med hjertet hos en av rivalene..
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • Fredenburg91
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2013
                        • 377

                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        Tror nok du overvurderer betydningen av klubbtilhørighet.. Tror nok de fleste Atleticofans hadde takket ja til å spille i Real Madrid.. FInnes nok av eksempler på spillere i en klubb som vokste opp med hjertet hos en av rivalene..
                        Ville du spilt for bydelsrottene dersom du fikk tilbud om det? Klubbtilhørighet er ikke det den var før i tida, det er ganske opplagt ja. Og det er mange eksempler på spillere som har meldt overgang til en rival som de i utgangspunktet er programforpliktet til å hate. Men jeg veit ikke om "de fleste Atléticofans" hadde takka ja til å spille for Real. En kan godt overvurdere klubbtilhørighet, men en burde aldri undervurdere hat. At motsetningene gjerne også har en politisk dimensjon i Spania gjør det ikke enklere å spille for en klubb som egentlig står for alt det en selv ikke står for.
                        ---------------------------------------------------------------------
                        Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                        Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                        ---------------------------------------------------------------------

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          Da var det tydeligvis klart. Pressekonferanse i morra.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • ulfpulf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2504

                            Opprinnelig skrevet av andersmm
                            Da var det tydeligvis klart. Pressekonferanse i morra.
                            Å, det var godt, da kan vi endelig få noen nyheter. Det har vært litt stille rundt fyren etter at han debuterte i Tippeligaen.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9373

                              Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                              Å, det var godt, da kan vi endelig få noen nyheter. Det har vært litt stille rundt fyren etter at han debuterte i Tippeligaen.
                              Problemet er jo at media er hjernedøde. Ødegaard er interessang som faen, men tabloidene klarer ikke anna enn å produsere grunne og svake artikler. Skulle gjerne hatt et dybdeintervju med far. Får håpe Josimar fikser biffen.

                              Gruer meg allerede til første presskonferanse hvor nrk og tv2 skal konkurrere i å få Ancelotti og Perez til å si hvor mye "they love Norway"....

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                Opprinnelig skrevet av Fredenburg91
                                Ville du spilt for bydelsrottene dersom du fikk tilbud om det? Klubbtilhørighet er ikke det den var før i tida, det er ganske opplagt ja. Og det er mange eksempler på spillere som har meldt overgang til en rival som de i utgangspunktet er programforpliktet til å hate. Men jeg veit ikke om "de fleste Atléticofans" hadde takka ja til å spille for Real. En kan godt overvurdere klubbtilhørighet, men en burde aldri undervurdere hat. At motsetningene gjerne også har en politisk dimensjon i Spania gjør det ikke enklere å spille for en klubb som egentlig står for alt det en selv ikke står for.
                                Jeg ser at min formulering er litt ullen da jeg hevder at de fleste ville gått over, men jeg står ved det jeg sier at en del mest sansynlig ville gjort dette. Raul kommer fra Atletico, Gerrard var Evertonsupporter under oppveksten, judas gikk til RBK. Noen vi sikkert takke nei, men en del vil nok takke ja også.. For fotballspillere så er dette spillet en jobb hvor mulighet til å slippe til, det å bli satset på, utvikling, ambisjoner og lønn er viktig..Dersom klubben i ditt hjerte ikke kan oppfylle noe av dette så er veien til en rival kort..
                                Last edited by xeR; 22.01.2015, 09:26.
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • Fredenburg91
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2013
                                  • 377

                                  Jada, xeR, jeg bare pirker for pirkingas skyld
                                  At fotballspillere velger det tilbudet de anser som det beste totalt sett, er en realitet man ikke kommer utenom i den moderne fotballen. Men at de fleste *fans* hadde bytta klubb til en rival har jeg vanskeligere for å tro. Noen ja, men ikke de fleste. Bedre å jobbe for lavere lønn men med integritet, enn å finne frem fotballskoa igjen og spille for Søpla. Det ville for meg personlig, som Lillestrøm-supporter, vært umulig. Jeg mener.. jeg har fremdeles et anstrengt forhold til Lørenskog fra tida som spiller i barndommen, for ikke å snakke om lag nærmere Oslo :P Men jeg er egentlig enig i det du skriver.
                                  ---------------------------------------------------------------------
                                  Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                                  Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                                  ---------------------------------------------------------------------

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    Opprinnelig skrevet av Fredenburg91
                                    Jada, xeR, jeg bare pirker for pirkingas skyld
                                    At fotballspillere velger det tilbudet de anser som det beste totalt sett, er en realitet man ikke kommer utenom i den moderne fotballen. Men at de fleste *fans* hadde bytta klubb til en rival har jeg vanskeligere for å tro. Noen ja, men ikke de fleste. Bedre å jobbe for lavere lønn men med integritet, enn å finne frem fotballskoa igjen og spille for Søpla. Det ville for meg personlig, som Lillestrøm-supporter, vært umulig. Jeg mener.. jeg har fremdeles et anstrengt forhold til Lørenskog fra tida som spiller i barndommen, for ikke å snakke om lag nærmere Oslo :P Men jeg er egentlig enig i det du skriver.
                                    Jeg er heller ikke uenig med deg, det er ganske mange punkter på min to do liste før man kommer til spille for vif..
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • Funchaloe
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2011
                                      • 511

                                      Opprinnelig skrevet av knut
                                      Problemet er jo at media er hjernedøde. Ødegaard er interessang som faen, men tabloidene klarer ikke anna enn å produsere grunne og svake artikler. Skulle gjerne hatt et dybdeintervju med far. Får håpe Josimar fikser biffen.

                                      Gruer meg allerede til første presskonferanse hvor nrk og tv2 skal konkurrere i å få Ancelotti og Perez til å si hvor mye "they love Norway"....
                                      Ja, og jeg venter på overskriftene der Real Madrid omtales som sitat: "Norske" Real Madrid.
                                      Custodes
                                      Contra o futebol moderno!

                                      Kommentar

                                      • El Caco
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2009
                                        • 2286

                                        Det er så sykt å se han sitte der. Så ufattelig moro og knallbra for norsk fotball!
                                        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                        Kommentar

                                        • LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3324

                                          Først og fremst er dette helt fantastisk for Norge som fotballnasjon. Selv om fotball er en populær idrett i Norge som i alle andre land, så vil dette ha mye å si for videre rekruttering.

                                          Diverse sportsjournalister var vel også greit gira når Carew gikk til Valenica, en klubb som nylig vant serien + CL-finale. Dette er uansett en divisjon over og helt klart den største overgangen gjennom tidene. En ser jo hvor mye RM legger i dette - de vil virkelig skape en egen verdensstjerne. En pressekonferanse fult med internasjonale journalister, for en gutt som akkurat har fylt 16 og som nå slipper å vise legg for å kjøpe Red Bull på Coop Bjørkelangen er ganske så spesielt. En gutt som før sesongen håpet på A-lagspill som etter sesongen ender opp i Real Madrid, for et eventyr.

                                          Hvem hadde ikke takket ja til det i en alder av 16? Trene med CR, Bale, Benz, Isco, Modric, Kroos, Ramos, Casillas osv.. Det er jo helt spinnvilt. RM har garantert laget en meget god plan for hvordan de skal jobbe opp Martin til å bli en kommende verdensstjerne. Det som uten tvil slår positivt ut for Martin er at han er mentalt tilstede til enhver tid. Han er ingen gutt som tar av. Like beskjeden uansett. Jeg hadde pissa/lagt en kabel hvis jeg i en alder av 16 skulle sittet på presserommet til verdens største klubb foran drøssevis av journalister. Den gutten fortjener faen meg respekt!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎