Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Kan vi KFL-medlemmer også få vite hvilken plan styret vårt hadde skissert, men som ble avvist?
    Det er innkalt til medlemsmøte på Martin's torsdag kl 18.30
    Vidar Evje

    Kommentar

    • Fæssundrånern
      Medlem
      Hoffnarr
      • Aug 2007
      • 53

      Opprinnelig skrevet av MortenA
      Bet meg merke i denne uttalelsen i artikkelen i Nettavisen:

      "Supporterledelsen er dypt uenig i beslutningen, ber om dialog og sier at de har løsningen på problemene. I protest har de lagt ned all aktivitet."

      Kan vi KFL-medlemmer også få vite hvilken plan styret vårt hadde skissert, men som ble avvist?

      Helt enig! Regner med at styret i kfl har denne planen klar og har gjennomtenkte løsninger som de fremlegger på møtet på Torsdag. Både for hvordan de skal ta fatt på dette problemet og hvilke holdninger de ønsker blandt kfl sine medlemmer.

      Kommentar

      • Roll75
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 834

        Hvorfor kan ikke dere "snille" Ultras bare kutte ut det latterlige bølle-imaget og være vanlige kanarifans som støtter laget. Kvitt dere med flagg og dritt! Jeg skjønner ikke hva som er så gromt med det!

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          kan vi holde oss til 1 tråd? Føler vi diskuterer det samme i 2 tråder nå.

          mods?
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

            Opprinnelig skrevet av Kdlnor
            Herregud hvor dum går det ann å bli?
            Hvorfor i helvete kaller du meg dum?? Er det for å leke tøff at du bedriver slik hersketeknikk??

            Kommentar

            • Eriksve
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 885

              Bare et spørsmål (uten at jeg har lest hele tråden):

              Er de to styremedlemmene det er snakk om utestengt som privatpersoner pga sin oppførsel søndag eller er disse utestengt fordi de er medlemmer av en av grupperingene det er snakk om?

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                Opprinnelig skrevet av Eriksve
                Er de to styremedlemmene det er snakk om utestengt som privatpersoner pga sin oppførsel søndag eller er disse utestengt fordi de er medlemmer av en av grupperingene det er snakk om?
                Ingen av styremedlemmene i KFL er med i noen gruppering.

                Bortsett fra Jan Jensen som er medlem av Senior-Kanaris
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Eriksve
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 885

                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Ingen av styremedlemmene i KFL er med i noen gruppering.

                  Bortsett fra Jan Jensen som er medlem av Senior-Kanaris
                  Hehe.
                  Så da er disse to personene utestengt kun pga hendelsene søndag mens grupperingene er utestengt pga sin "flørting" ned ultras, uvahengig av hva som skjedde søndag...?

                  Noe som igjen betyr at alle de andre som ble tatt av politiet og bøtelagt (før, under og etter kamp) allerede er med i disse grupperingene...!?
                  Ellers burde vel de væt utestengt som privatpersoner også??

                  Kommentar

                  • Kdlnor
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Feb 2003
                    • 76

                    Opprinnelig skrevet av veiron
                    Hvorfor i helvete kaller du meg dum?? Er det for å leke tøff at du bedriver slik hersketeknikk??
                    Har ikke behov for å spille tøff overfor noen som helst jeg. Det er fordi du selv gir inntrykk av at Frank Grønlund ikke har peiling på hva han driver med da du skriver ting som:

                    [FONT=Arial]
                    Opprinnelig skrevet av veiron
                    Uansett er det et svar jeg ikke er overrasket over når det kommer fra den mannen. Passe arrogant å innta den holdningen ovenfor en gruppe som gjør så mye bra for tribunelivet på Åråsen!
                    [/FONT]I forbindelse med mail skrevet av Grønlund og

                    [FONT=Arial]
                    Opprinnelig skrevet av veiron
                    Hva gjør Grønlund til en ekspert på temaet "ultras"?
                    [/FONT]

                    Her er det altså en person som gir begrunnelser for LSK syn på diverse Fan undergrupper og hva klubben ønsker å gjøre med problemet.

                    Hva gjør du? Jo du rakker ned på Grønlund som inkompetent og uten snøring på hva han snakker om og viser totalt mangel på vilje til å forstå klubbens reaksjon på episodene som har skjedd fordi noen gjør så mye bra for tribunelivet. Det hjelper jo ikke en dritt om det er de samme grupperingene som står bak bråket.

                    Kommentar

                    • UltasOslo
                      Juniormedlem
                      • Apr 2008
                      • 0

                      Sympati!

                      Vil bare si at dere som er utestengt har min største sympati, og den deler jeg med mange andre brødre fra Oslos østkant.

                      Jeg blir flau på vegne av dere når det gjelder inkompetansen fra deres styre, og ikke minst alle reaksjonene på forumet her. Faen er det med dere?


                      Greit at vi hater hverandre, men i denne saken blir jeg bare oppgitt over krigen styret har erklært over dere supportere som virkelig står på.


                      KJEMP PÅ VIDERE!!


                      Vålerenga
                      Oslo Øst

                      Kommentar

                      • Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

                        Opprinnelig skrevet av iL
                        Norge ler av oss, igjen, håper virkelig dere er stolte nå. Hva i aller huleste er det dere tenker på?
                        Samtidig kjører LSK styret ett vanvittig overkill. Utesteng de som slengte røykbomba på pøbben i Sandvika, utesteng de som var agressive og "sloss" med politiet. Utesteng den personen som blusset, men ikke ta alle over en kam!
                        Utestengningen av de 2 styremedlemenne er såvidt jeg skjønner, også totalt feil.

                        Synes samtidig at det er feil av KFL og legge ned alle aktiviteter. Skal vi legge oss ned å dø?

                        Møter opp på torsdag for å diskutere dette.
                        All sympati til dere som er feilaktig utestengt!
                        Som Rønnern skrev tidligere, så legges ikke alle aktiviteter ned av KFL i protest. Stort sett alt som er av aktivitetsgrupper, type TIFO, sang, tur osv består av frivillige mennesker som ofrer egen fritid for å gi oss andre et bedre turtilbud, kule tifoer osv. Det er såpass mange i de forskjellige gruppene som tilhører UFC/MB/andre utestengte, at de rett og slett er for få til å ha de gående. Kun forsangerfeltet på Felt A er igjen, TIFO-gruppa er megaredusert, det samme gjelder resten. Man har rett og slett ikke noe annet valg.

                        Uavhengig av nevnte faktorer, synes jeg uansett det er en korrekt avgjørelse å legge ned disse aktivitetene, for meg er det fullstendig uforståelig at det ikke skal komme en reaksjon fra vår side etter at LSK har valgt å utestenge over 50 uskyldige til årets viktigste match. Jeg kommer på matchen, men jeg kommer ikke til å synge. Min protest er for de uskyldige som har blitt utestengt eller arrestert på feil grunnlag, så får hver enkelt ta standpunkt til hva de ønsker å gjøre.
                        Lauken er vår venn!

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Uavhengig av nevnte faktorer, synes jeg uansett det er en korrekt avgjørelse å legge ned disse aktivitetene, for meg er det fullstendig uforståelig at det ikke skal komme en reaksjon fra vår side etter at LSK har valgt å utestenge over 50 uskyldige til årets viktigste match.
                          Etter hva jeg nå kan forstå har ikke straffen fra LSK noe som helst å gjøre med hendelsene sist søndag. De sier rett ut at utestengelsen gjelder disse gruppene pga. sydeuropeiske assosiasjoner.
                          Alle som er medlemmer av disse fraksjonene er dermed utestengt på grunnlag av medlemskapet i seg selv og hva de eventuelt foretok seg i bærum er dermed knakende likegyldig.
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • MoBee
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 958

                            Jeg syns dette er så jævlig synd, og jeg er skuffet over mange nå.

                            Men HVIS noen i bakgrunnen driver å sniker inn en casualkultur i KFL (noe jeg anser som veldig alvorlig og HELT uaktuelt) så må dette ut, adresseres og fjernes. Dvs at undergrupperingene må være med på det og drite i å gjøre linjene mellom seg selv og disse elementene uklare. Hvis det noen sier om Lillestrøms fineste eller andre som står med oss på stadion, vil jeg at UFC og MB spesielt TAR AVSTAND fra dette og samarbeider om å fjerne det!

                            Det at LSK nå forbyr Ultras på stadion tror jeg kommer på bakgrunn av at de ikke stoler på at undergrupperingene vil samarbeide for at ting ikke utarter seg derfra. Dette mye pga flørting med elementer fra casualkulturen (acab, tilsløring osv...). Dette har jeg prøvd å nevne flere ganger fordi jeg syns UFC og MB er så viktig for stemninga og kfl, og jeg har vært redd for at de er med på å gi innpass til "folk som vil noe mer". Og det godtar ikke andre.

                            Jeg liker ikke denne reaksjonen fra LSK men det er for mange nå som står steilt på sitt og slenger dritt i stedet for å komme med løsninger. De er jeg også skuffa over. Drit i dritten, fortsett debatten.

                            HUSK! DETTE HANDLER OM FREMTIDEN TIL KFL!!!!!!

                            Kommentar

                            • veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

                              Er det noen mulighet for at ultrasgutta kan fortsette å lage god stemning sammen med oss, men dempe symbolbruken sin?? Jeg håper det, for vi trenger alle ivrige sjeler!
                              De MÅ jo ikke flagge UFC mener jeg, de veit jo selv hvem de er, og kan fortsette med sin fanatiske støtte i KANARIFANSEN.

                              Kommentar

                              • OppsalKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2008
                                • 1881

                                Utestengte antall

                                Fikk høre at utestengte kanaris er ned i 28 stk.

                                I følge NRK.no er det 25. Uansett så er det 25 stk som får fremleis lov å komme inn på stadion.

                                Supert!
                                Last edited by OppsalKanari; 09.04.2008, 08:42. Begrunnelse: Antall stk.
                                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                Alltid Celtic og LSK

                                Kommentar

                                • Håkon Henriksen
                                  Administrator
                                  • Nov 2003
                                  • 6411

                                  Fra Nyhetstråden
                                  Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                  I overkant av 25 personer utestengt
                                  Tirsdag kveld hadde LSK-styret et nytt møte med Kanarifansen i forhold til bråket før og under kampen på Nadderud søndag.

                                  Av: Ole Kristian Bakkene

                                  Etter bråket før og under kampen mot Stabæk på Nadderud søndag kveld ble det mandag varslet utestengelser fra LSKs arrangementer. Tirsdag kveld møttes LSK-styret og Kanarifansen for å diskutere dette.
                                  - Vi har vedtatt å utestenge de som bråket, og vi utestenger også de som sto bak dette bråket og urolighetene, sier LSK-leder Per Mathisen til LSK.NO.
                                  - De to styremedlemmene i Kanarifansen som ble arrestert er også utestengt. Dette gjelder fra førstkommende kamp.

                                  25-30 personer utestengt
                                  Mathisen anslår at det dreier seg om 25-30 personer, og dette er en avgjørelse som man har kommet fram i samarbeid med Kanarifansen.
                                  - De vil ikke få anledning til å komme inn på Åråsen i forbindelse med våre kamper. Dette gjelder ut året, men for de to styremedlemmene har vi avtalt at de vil få omfanget av utestengelsen i neste uke.
                                  - Vi har hatt en diskusjon med Kanarifansen, og politiet på dette. Vi skal sammen kunne plukke ut de som vi veit står bak dette her, og dermed rammes ikke de som er uskyldige.

                                  Likevel er det flere elementer man ikke ønsker på Åråsen.
                                  - Vi har også bestemt at vi ikke aksepterer noen form for uniformering i de gruppene som dette gjelder, Ultras Felt C og Mental Boys. Vi aksepterer heller ikke bannere, flagg og annet mot NFF og politiet.
                                  - De som kommer uniformert som Ultras eller Mental Boys vil bli bortvist, og alt materiell vil bli beslagelagt. Personene i gruppen som kaller seg SKF er utestengt.

                                  Ødeleggelser og hærverk
                                  Et av argumentene Mathisen trekker fram er ødeleggelser både på egen stadion, og ikke minst også på privat eiendom i Skedsmo kommune.
                                  - Vi har fått beskjed både fra Strømmen Storsenter og Lillestrøm Torv om at det er klistret opp flere hundrevis av ultras-merker på deres eiendom. De har brukt mye ressurser, og tid på å fjerne det, og slik kan vi ikke ha det. Dette er barnestreker, sier Mathisen.
                                  - Vi har også hatt ødeleggelser av flere stoler på våre hjemmekamper. Det kan ikke tolereres på vår egen hjemmebane.

                                  Kanarifansen er enig i dette, forteller Mathisen.
                                  - Kanarifansen er helt enig, og ønsker å få tatt de som står bak bråket. De ønsker å få orden i sine rekker.
                                  - Med dette vil også Kanarifansen ha en litt annen struktur på bortekampene. Oppførselen vil bli fulgt opp av vår egen vaktstyrke. Skjer det ting vil dette bli slått hardt ned på i forhold til våre arrangementer hjemme på Åråsen.

                                  Enighet med Kanarifansen
                                  Mathisen er glad for at man har kommet til en enighet med Kanarifansen.
                                  - Vi føler at vi har hatt en god dialog med Kanarifansen, og at de personene som de mener står bak dette skal få straffen og at de som er uskyldige skal slippe straff.

                                  Han ønsker likevel å presisere at det er trygt å gå på Åråsen.
                                  - Vi har alltid hatt god sikkerhet på Åråsen, og det skal det også være i framtiden. Vi skal ha en hjemmebane hvor det er hyggelig å være, og at også våre bortesupportere skal få en opplevelse som de husker.
                                  Håkon Henriksen
                                  -
                                  Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                  -
                                  ALT FOR FUGLA

                                  Kommentar

                                  • McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5096

                                    Kan vi ikke holde oss til én tråd? Nå hadde denne vært død i noen timer, og jeg håpet at den kunne stenges?

                                    Kommentar

                                    • André
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2006
                                      • 419

                                      uniformert som ultras ?? hva faen er det for noe? så vis jeg kommer i mine vanlige klær har jeg ikke noe på åråsen å gjøre ?. jeg er ikke med i noen gruppering men går ikke med skjerf og drakt fordet. så da har jeg ikke noe på åråsen å gjøre.

                                      Kleskode på kamp, hah latterlig.
                                      Your life
                                      A game
                                      turn it up, turn it up!

                                      Kommentar

                                      • Petter Ø
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3008

                                        Opprinnelig skrevet av André
                                        uniformert som ultras ?? hva faen er det for noe? så vis jeg kommer i mine vanlige klær har jeg ikke noe på åråsen å gjøre ?. jeg er ikke med i noen gruppering men går ikke med skjerf og drakt fordet. så da har jeg ikke noe på åråsen å gjøre.

                                        Kleskode på kamp, hah latterlig.
                                        Jeg regner med/HÅPER at de mener kun gensere/skjerf osv som det står ultras/ufc/mb1917 og lignende på. Noe annet ville iallefall vært helt høl i hue. Nå har iallefall LSK tatt ett lite steg imot å møte fansen
                                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                                          Nå har iallefall LSK tatt ett lite steg imot å møte fansen
                                          Og da er det på tide at (enkelte i) fansen tar ett steg for å møte LSK.
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎