Andrefugla (LSK 2)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 007

    Opprinnelig skrevet av Birk
    Vi har spilt de fleste 3 div kampene med 16-17 åringer og det har vært god trening for dem. men jeg og Lars mener at de som holder nivået får prøvd seg gjennom 2 div. og med god trening mellom kampene kan vi også utvikle spillerene mer..

    Håper det var utfyllende nok.
    Birk
    Takk for masse bra info!

    Men alikevel et par spørsmål:
    Mener du at vi bare skal la 3-laget rykke ned i 4.div., for da får vi utviklet de yngre spillerne bedre??
    Eller mener du at vi skal forsøke å redde 3-lagets plass i 3.div. når vi er helt sikre på at ikke 2-laget rykker ned??

    Jeg er selvfølgelig uansett helt enig i at det viktigste er at 2-laget beholder plassen i 2.div.
    (Aller viktigst vil det selvfølgelig være at A-laget fortsetter i Eliteserien
    Men det er jeg 110 % sikker på at vi klarer!!)

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      Så vidt jeg vet skal vi ikke ha noe 3. lag på seniornivå neste år. Juniorenes kamparenaer blir dermed 2. divisjon (for de aller beste) og interkretsserien, samt NM for juniorer, JET og andre turneringer.

      Kommentar

      • WAK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 960

        Skjønner at det fort kan bli for mange kamper og at det går utover treningene. Men skjønner ikke at det ikke er mer en nok spillere til å fylle opp 3 senior lag. Husker at når Røsler var trener gjorde LSK alt de kunne for å få 3. laget opp fra 4. divisjon. Mener og huske at både Røsler, Halle og Bjarmann spilte for å få laget opp.

        I år har det vært ekstremt mange skader og dermed lite a-lagspillere på rekruttlaget. I tillegg er det solgt en spiller, leid ut 3 spillere som alle mest sannsynlig hadde spilt på 2. laget. For meg virker det som at det er hovedårsaken til at det er blitt for "mange" kamper på junior og "rekruttspillerene".

        Hvis vi sier følgenede spillere utgjør første ellveren ved en så si skadefri tropp. Otto-Pedersen-Kippe-PSA-Stensås-Brenne-Mouheli-Bjørkøy-Riise-Occean-Mykle

        Da har vi følgende spillere som bør få matchtrening på 2.laget; Moldskred-Riseth-Fellus-Sundgot-Søgård-Essedirri-Bertheussen-Midtun-Lie.... ja det var faktisk 8 spillere og vi skal vel ikke bruke mer enn helst 7 spillere.

        I tillegg har vi Marius Johnsen, Kisenebner, (TAG, Husar og Viktor utleid). Da har vi jo nesten fylt 2. laget med a-lags spillere. Og vi har spillere som Guldbrandsen, Gabrielsen, Slettli, Cisse, Setar, Jørgensen, Bolly, Sparby, Hansen, Bogen, Hjelmtvedt osv som kjemper om de få "ledige" plassene på 2. laget.

        Sikkert veldig surrete skrevet men det jeg mener er at hvis vi normalt har en 3-4 spillere skadet fra a-stallen så fyller de resterende spillerene opp 2. laget + 4-5 rekrutt/juniorspillere. Resten av rekruttspillerene spiller på 3. laget.

        I år har vi jo knapt hatt 4-5 spillere fra a laget på rekruttlaget pga mange skader. Kisenebner, M. Johnsen, Riise, PSA, Søgård, Myklebust, Midtun Lie og Riseth har jo alle vært skadet store deler av sesongen.

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          Du nevner jo ikke interkretsserien i det hele tatt. Slik jeg har forstått det har man begynt å prioritere interkrets framfor 3. divisjon, en prioritering jeg er enig i. Og om man legger en slik prioritering til grunn, hva skal man da med et LSK 3? Et slikt lag blir jo kun fylt opp av 15-16-17-åringer, spillere som har bedre av å spille gutt interkrets eller 1. divisjon junior. (Så fremt de ikke er gode nok for junior interkrets-laget, men hvis de er det, ville de uansett ikke være særlig aktuelle for et LSK 3.)

          Kommentar

          • WAK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 960

            Du er mere inne i dette systemet enn meg og vet sikkert mye mer om hva de forskjellige spillerne har behov for når det gjelder match trening. Og jeg er uten tvil enig i at det er bedre for 16-17 åringer og spille interkrets enn 3. div.

            Men... hvis jeg ikke tar feil så står det oppført ca 50 spillere hvis du slår sammen a-lag, rekrutt og junior. Det er ca 22 spillere i a-stallen og uten usedvanlig mange skader bør "a-lagsreservene" fylle opp 6-7 plasser på 2. laget og da i tillegg de 4-5 beste juniorene. Resten av juniorene vil da spille på juniorlaget men hva med de resternde spillerene og de som kanskje er for gamle til å spille på junior. For det er vel noen av de også? De må jo da spille på 2. laget og tar kanskje da plassene til de beste juniorene? Eller er jeg helt på jordet?

            Kommentar

            • Birk
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Sep 2008
              • 6

              mye bra kunnskap her....
              vi har helt sikkert nok spillere... men Lsk skal være en toppklubb, dvs at de spillerene som skal komme igjennom nåløyet i talentsatsingen må være gode... vi legger lista høyt, skal det satses så skal det satses. klubben ønsker å få frem egen produserte spillere da kan vi ikke ha 30 juniorspillere. kun fordi vi skal ha 3 seniorlag i seriespill. Det er ingen lag i tippeligaen bortsett fra viking og rosenborg (de har det fordi junior serien i stavanger og trondheims område er dårlig) som har 2 div lag, 3 div lag og jr.interkrets. det er fordi de ønsker best mulig topping for å få fram den ene eller de 2 spillerene som kommer igjennom det veldig trange nåløyet det er å komme seg inn i en tippeliga stall.
              Interkrets serien er det meget høy kvalitet på, de fleste g-15 til G 18 landslags spillerene spiller der og i 2 div. da blir liksom 3 div arenaen for dem som ikke er gode nok for junior interkrets og 2 divisjon.. og da er spørsmålet: er det da noe poeng å ha et lag til i 3 divisjon?

              Det kan diskuteres.... i 3 div så får unge spillere mulighet til å møte noen rutinerte og fysisk sterkere spillere (gjerne litt overvektige) som også er en god læring...
              I interkrets så møter man jevnaldrene spillere med gode ferdigheter og som blir hurtigere og hurtigere for hvert år som går...

              men da er vel det bedre å møte godt trente 2 div spillere istedenfor dårlig trente 3 div spillere for de som er gode nok og som vi mener kan gå hele veien til tippeliga spill...
              og det er ikke sikkert vi (Frode og Lars) treffer hver gang men vi gjør ihvertfall det vi kan for at vi skal treffe best mulig

              Birk

              Kommentar

              • WAK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 960

                Takk for svaret!

                Må jo bare si at jeg blir mer og mer enig med dere etter hvert som dere forklarer. Er sikkert rimelig uinteresant for dere hva mange av oss her på forumet skriver og mener, men det er utrolig interesant for oss som eLSKer at dere skriver litt om planene i klubben framover. Og ikke minst om hva dere mener om spillere, treninger, kamper etc.

                Må også si at det virker som dere gjør en utrolig bra jobb med å få talenter til klubben og utvikle dem med tanke på hvordan det var 1-2 år tilbake i tid. Pleier å se en del av 2.lags kampene og det er mye mer "giv og glød" både på banen og på benken nå enn for 1-2 år siden.

                Noen som vet hvordan det gikk mot Strømmen i dag? Hvem som spilte?

                Kommentar

                • vermu
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2008
                  • 1729

                  Opprinnelig skrevet av Birk
                  Eneste minuset jeg fant var det typiske:
                  "Vi venter lengst mulig med å slippe til unggutter på benken" "Det er jo ikke sikkert 6-0 ledelse holder"


                  Hei Birk her... for å forklare hvorfor unggutta ble satt innpå sent er..pkt 1. vi har 3 div kamp imorgen, junior interkrets kamp torsdag og 3 div kamp fredag.

                  vi har i de 6 siste kampene før kampen mot Fana ikveld brukt 3 92 modeller fra start, 3 90 modeller 1 89 og 1 88 modell fra start av.. så de som sier at vi IKKE slipper til unggutter har ikke fulgt med i timen.

                  idag starter Setar, Chris, Henrik, Nikko og Trym. det er vel 5 ung gutter???



                  HILSEN BIRKEN...
                  Takk for god oppklaring og setter stor pris på tankegangen.

                  Bare så det er sagt så var det ikke ment som direkte kritikk av rekruttlaget at dere ikke bytter inn ungutter som sitter på benken.
                  Det var heller ment som et stikk til LSK som klubb(A-lag) som ikke har vært flinke nok på dette området det siste tiåret.

                  Kommentar

                  • vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

                    For å diskutere litt videre rundt rekruttlaget så er det jo ikke slik at "idag var vi flinke som valgte å starte med flere ungutter".

                    Dette er mattematikk. Hvis vi stiller med 7 A-lagspillere så må 4 rekruttspillere være med. Og siden klubbens politikk er at det kun skal være unge talenter på rekruttlaget(noe jeg er helt enig i) så må de spille enten vi vil eller ikke.

                    Så istedet for å slå oss på brystet og si at i de to siste kampene så startet vi med fire 17 åringer, så kan vi heller skryte av at vi har bygd opp en ung og god rekruttstall over et par år!

                    Kommentar

                    • Birk
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Sep 2008
                      • 6

                      så sant så sant...
                      vi har faktisk valgt bort a-lagsspillere for å bruke 90-92 modeller.. og det er stor forskjell på en 92 spiller og en 89 spiller (gutte spiller kontra siste års junior)
                      men som du skrev. vi har begynt å bygge opp noe spennende her nå...

                      Kommentar

                      • heidar
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2116

                        Nà som Birk er her inne, er det vel mulig à spòrre om hva han syns om oppslutningen/stòtten rundt andrelagets kamper?? Sesongens hòydepunkt var nok uten tvil den gangen BergenKanaris sine to representanter dro til Os, og heiet andrefugla fram til et sterkt bortepoeng!
                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                        Endelig er mørketida over.

                        Kommentar

                        • Birk
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Sep 2008
                          • 6

                          Hei. har vært helt ok, skulle ønske det var mer spesielt på hjemme kampene... feks mot åsane var det endel av dere og det var moro... spesielt siden vi spilte med jr.laget den kampen pga ferien til a-laget..
                          Borte blir jo det vanskelig, mot os var jo noen der og mot nest-sotra eide kanari tribunen.. hehehe
                          men som sagt.. hjemme hadde det vært moro for gutta om det kom flere...
                          er jo varmt og godt i hallen, kaffe,kake, bolle og brus selges jo fra kiosken til yngres avdeling... (hmmm ble dette en reklame greie for yngres? heheh)

                          Kommentar

                          • Jan Jensen
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Jun 2004
                            • 43

                            Støtte til 2. laget

                            Opprinnelig skrevet av heidar
                            Nà som Birk er her inne, er det vel mulig à spòrre om hva han syns om oppslutningen/stòtten rundt andrelagets kamper?? Sesongens hòydepunkt var nok uten tvil den gangen BergenKanaris sine to representanter dro til Os, og heiet andrefugla fram til et sterkt bortepoeng!
                            Det er alltid ønskelig med mer støtte til 2. laget. Vi er en trofast gjeng som "alltid" møter opp i LSK - hallen. Dette er faktisk Sportsklubbens fremtid. Her er det utrolig mange talenter som får prøve seg . Vi må mobilisere gamle " vaffelsekretariatet" som reiste rundt og så på nest beste fugla i 3. divisjon, makan til sosiale kasus skal du lete lenge etter. Jeg oppfordrer igjen alle til å møte opp til neste hjemmekamp. Det koster ingenting hvis du har sesongkort
                            Seniorfugl

                            Kommentar

                            • CFD
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2319

                              Jeg møter iallefall opp neste gang dere er her i Bergensområdet. Spørsmålet er bare om jeg skal priortere synging og flagging eller om jeg skal sitte med teleobjektivet og ta bilder av kampen. Hva sier dere?

                              heidar: Kom hjem fra Milano og hjelp meg litt på Tribunen! Nå som det ble startet ett nytt semester så er det blitt meget ensomt her.

                              11.10.08 Fyllingen - Lillestrøm 2 - 15:00 - Varden gress. Det som slår meg er at Varden faktisk ligger tett oppunder Åråsen med tanke på kapasitet (11.000). SKal bli artig med en tur etter at varden ble pusset opp.
                              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                              Kommentar

                              • Roll75
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2007
                                • 834

                                Med seier mot mandalskam. begynner vel også andrefugla å karre seg inn på trygg grunn. Det kan ikke sies om vif2 som ligger ann til nedrykk! Hadde vært et plaster på såret det dersom førstelaget dems holder deg.

                                Kommentar

                                • iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

                                  syng du CFD!
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                                  Kommentar

                                  • iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

                                    det er foresten Mandalskameratene - LSK 2 i dag kl 16:30.

                                    live fra rb.no eller?
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                                    Kommentar

                                    • Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

                                      Opprinnelig skrevet av iL
                                      det er foresten Mandalskameratene - LSK 2 i dag kl 16:30.

                                      live fra rb.no eller?
                                      Nei, live fra idrettsparken i Mandal. Skal ikke du dit iL?

                                      Kommentar

                                      • 10.09.50
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1410

                                        Opprinnelig skrevet av VK
                                        Nei, live fra idrettsparken i Mandal?
                                        Lite å glede seg over i Idrettsparken så langt. 2-0 til MK, direkte rødt til Dan Fellus og Pål Steffen forlot banen tilsynelatende skadet tidlig i første omgang.

                                        Kommentar

                                        • WAK
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 960

                                          Har du noe mer fakta eller er det noe steder man kan følge det live?
                                          Hvem spiller? Er skaden til PSA alvorlig?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎