LSK anno 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    LSK anno 2009

    På bakgrunn av godt innspill fra Canário opprettes en LSK anno 2009-tråd.

    Temaet for tråden:
    Opprinnelig skrevet av Canário
    Ser forresten at det kunne trenges en "LSK anno 2009"-tråd med mer generelt om spillestil, behov, taktikk og målsetning etc, en som er ganske åpen og ikke bør gå utover andre tråder som ikke har passende emne. Det kan jo bli en del av for eksempel spillestil- og målsetningssnakk framover.
    Last edited by RSP; 11.01.2009, 19:47.
  • general
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1150

    #2
    Opprinnelig skrevet av HSft

    Gundersen er en del bedre enn han var sist han var i klubben. Jeg har også sett han en del på andrelaget og blitt oppgitt. Han har hatt en tendens til å drepe all fart i angrepene og føre ballen til han mister den. Treningene i år har han derimot gjort det rimelig bra på uten å skille seg ut.
    TAG må vi kvitte oss med. Kan ikke ha en spiller som gjør det rimelig bra og bedre nå enn før, men han skiller seg allikevel ikke ut! Et storklubb som LSK skal ikke ha en spiller med middels kvaliteter som 1 av 4-6 spisser
    Last edited by RSP; 11.01.2009, 19:47. Begrunnelse: Trådredigering.
    Seriegull 2016!!!

    Kommentar

    • sten
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2005
      • 873

      #3
      Opprinnelig skrevet av general
      TAG må vi kvitte oss med. Kan ikke ha en spiller som gjør det rimelig bra og bedre nå enn før, men han skiller seg allikevel ikke ut! Et storklubb som LSK skal ikke ha en spiller med middels kvaliteter som 1 av 4-6 spisser
      Hvorfor må vi kvitte oss med han?? Han har vel ikke hatt så mange treningene etter han kom hjem fra Danmark og bør vel få lov å bevise hva han er god for.Etter det jeg har lest fra treningsreferat her og den ene treninga jeg har sett så tror jeg TAG har like stor mulighet som mange andre til å spille seg inn.

      Kommentar

      • Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

        #4
        Opprinnelig skrevet av mats
        vil leie ut karim, biffen og en keeper... ser ut som viktor ofte overbeviser, så vil gi han en mulighet i år... har offensive ferdigheter vi trenger på midtbanen..
        Synes det beste hadde vært om disse spillerne ble solgt. Det samme med Gundersen som ikke har vist noe som minner om Tippeliga-nivå. Å styrke stallen innebærer å luke vekk de som ikke er gode nok. Utlån har sjelden noe for seg. Spillere som dette blir ikke plutselig topp Tippeliga-klasse av noen måneder i en annen klubb. Det blir bare å tviholde på flere av årsakene til at stallen er for stor og at veien til førstelagsfotball er for lang for dem som har en framtid. Når både klubb og spiller har sammenfallende interesser, bør det ikke være noe problem. Håper Arnarson får vist seg fram i år. Den ene treninga jeg har vært på var han god. Det går også litt på misforholdet mellom defensive og offensive kvaliteter sentralt. En midtbane med Kiko og Bjørkøy eller Søgård kan være et hinder i å spille variert og gjennom midtbaneleddet. Håper på flere mål fra midtbanen i år - helt enig med deg at Arnarson har offensive ferdigheter vi kan få bruk for. Langskuddet hans på La Manga var omtrent det eneste målet utenfor 16-meteren i fjor. Det er viktig med flere mål fra midtbanen for å avlaste spissene. Spillere i dag bør være jevnt over gode på de fleste områder, og der sitter jeg med inntrykk av at Arnarson ligger bedre an enn både Bjørkøy og Søgård. Takk for rapport og kommentarer fra treninga!
        Last edited by Canário; 10.01.2009, 16:44.

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          #5
          Opprinnelig skrevet av general
          TAG må vi kvitte oss med.
          Lyngby ville jo ha han med videre, noe han selv ikke var negativ til, så jeg kan ikke helt forstå hvorfor han ikke blir leid ut ytterligere 6 mnd der. Vi har jo altfor mange spillere i stallen, og det hadde ikke gjort noe å slippe lønnskostnadene til TAG mtp den økonomiske situasjonen.
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #6
            Opprinnelig skrevet av Lars
            Enig i at det har vært mye snakk om 4-4-1-1, men i dag fulgte jeg spesielt godt med på posisjoneringa til Sundgot, og han lå konsekvent i mellomrommet, akkurat som Viktor gjorde det. Begge to var riktignok ofte oppe på siden av makkeren, men det forandrer ikke det faktum at utgangsposisjonen deres var dypere enn spydspissens.

            Uansett, det er egentlig et fett om man kaller det 4-4-1-1 eller 4-4-2 med en møtende/hengende spiss.
            Jeg synes RBK-kampen virket til å være en god pekepinn på hvordan Berg vil at spissene skal ligge. Etter at Arild settes inn i andre omgang, ligger han hele tiden i mellomrommet og stusser gjennom Occean ekstremt mange ganger. Riktignok løper metern i offside 7 av 10 ganger, men jeg tipper dette er resepten vi vil bygge videre på til neste år. Det viste seg tydelig i den matchen at både Arild og Occean kan spille sammen, dog er det vanskelig å si om det vil bli satset på en med mer fart på topp. I såfall har jeg størst tro på Sigurdarson, ettersom jeg ikke har troa på at hverken Fellus, Gundersen eller Myklebust vil bli gode nok til å kunne spille alene øverst. Generelt er jeg usikker på hvorvidt noen av dem vil bli gode nok, men Myklebust fortjener vel en sjanse til etter å ha levert et av tidenes øyeblikk på Åråsen.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              #7
              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Jeg synes RBK-kampen virket til å være en god pekepinn på hvordan Berg vil at spissene skal ligge. Etter at Arild settes inn i andre omgang, ligger han hele tiden i mellomrommet og stusser gjennom Occean ekstremt mange ganger. Riktignok løper metern i offside 7 av 10 ganger, men jeg tipper dette er resepten vi vil bygge videre på til neste år. Det viste seg tydelig i den matchen at både Arild og Occean kan spille sammen, dog er det vanskelig å si om det vil bli satset på en med mer fart på topp. I såfall har jeg størst tro på Sigurdarson, ettersom jeg ikke har troa på at hverken Fellus, Gundersen eller Myklebust vil bli gode nok til å kunne spille alene øverst. Generelt er jeg usikker på hvorvidt noen av dem vil bli gode nok, men Myklebust fortjener vel en sjanse til etter å ha levert et av tidenes øyeblikk på Åråsen.

              At myklebust har potensialet til å väre en toppspiller er hevet over enhver tvil. I perioder har han levert veldig bra, for eksempel vårsesongen 07. Myklebusts store fiende er hans selvtillit. Han er rask og teknisk og en av få spillere vi har som klarer å utfordre motstander (vel og merke når han har den nödvendige selvtilliten). Når han er i form er han en pine for ethvert norskt forsvar.

              Jeg håper bare Berg klarer å stabilisere Waade på det nivået vi vet han kan prestere på, for da er han faenmeg bra. Hvis ikke så kommer Magnus til å bli en ny Morten Moldskred, det er jeg sikker på. Med årene lärer han seg nok å stole på egne ferdigheter, og slutte å stresse seg selv. Om vi slepper han til en annen klubb, så blir vi sittende som noen idioter når han "blomstrer for godt".

              Forövrig begynner det å bli ganske klart at Gundersen ikke er TL-materiale. Fellus har jeg sett alt for lite av til å kunne gjöre noen bedömming, men han så fresk ut de gangene han fikk sjansen i fjor.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #8
                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                Jeg synes RBK-kampen virket til å være en god pekepinn på hvordan Berg vil at spissene skal ligge. Etter at Arild settes inn i andre omgang, ligger han hele tiden i mellomrommet og stusser gjennom Occean ekstremt mange ganger. Riktignok løper metern i offside 7 av 10 ganger, men jeg tipper dette er resepten vi vil bygge videre på til neste år. Det viste seg tydelig i den matchen at både Arild og Occean kan spille sammen, dog er det vanskelig å si om det vil bli satset på en med mer fart på topp. I såfall har jeg størst tro på Sigurdarson, ettersom jeg ikke har troa på at hverken Fellus, Gundersen eller Myklebust vil bli gode nok til å kunne spille alene øverst. Generelt er jeg usikker på hvorvidt noen av dem vil bli gode nok, men Myklebust fortjener vel en sjanse til etter å ha levert et av tidenes øyeblikk på Åråsen.
                Enig med deg, men vil legge til at en viktig grunn til å gi Myklebust flere sjanser, er at han kan spille på begge kantene i tillegg til plassene lengst framme. TAG og Fellus (og Ciise) derimot, kan kun brukes på spissplass, og der er ingen av dem gode nok.

                Kommentar

                • Canário
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1471

                  #9
                  Har venta på "dommedagsinnlegget"...

                  Det er en "uromelding" man ikke skal overse. På spissplass blir trolig Bergmann eneste signering. En som kan gjøre forutsigbarheten mindre, men det spørs i likhet med Dosso og Arnarson hvordan han vil ta nivået allerede det neste halve eller hele året.

                  Kreativitet handler mest om å ha ferdigheter til aldri å stille seg i en situasjon der valget man må ta er gitt på forhånd. De ferdighetene mangler midtbanen - mer enn i fjor.

                  Brenne var den som hadde minst misforhold til de andre. Det et problem at de tre mest aktuelle på sentral midtbane gir dårlig muligheter for variasjon og kvalitet i det offensive spillet. Bjørkøy og Søgård skjærer litt med rollen til Kiko. Det kan bli et problem at de står litt i konflikt til hverandre. Ikke ene og alene, men sammen. Kun Riise på midten kan bli for lite skapende kraft til å kunne henge med i toppen.

                  Bolly kan gjøre behovet for en mer offensiv spiller mindre med sitt talent, men han er nettopp det - talent. Men så lenge vi i størst mulig grad bruker spillere i naturlige posisjoner og lar spillere som Arnarson, Bolly og Dosso, forutsatt at potensialet er der, får tillit og etter hvert tilpasser seg legger vi et god grunnlag. Det er mulig de har så gode offensive ferdigheter at vi må ha la de utvikle seg defensivt over tid, ha tålmodighet og la de også mislykkes. Det er ikke verre at en "balansespiller" slår en feilpasning enn at en offensiv en ikke er med på hvert returløp.

                  Det viktigste blir uansett at vi ikke blir et like lett lag å forsvare seg mot og "knekke" med "bare" spill rundt OO. Håper vi klarer å spille oss fram med flere spillere rundt 16-meteren med en bedre evne til å spille ball.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Canário
                    Har venta på "dommedagsinnlegget"...

                    Det er en "uromelding" man ikke skal overse. På spissplass blir trolig Bergmann eneste signering. En som kan gjøre forutsigbarheten mindre, men det spørs i likhet med Dosso og Arnarson hvordan han vil ta nivået allerede det neste halve eller hele året.

                    Kreativitet handler mest om å ha ferdigheter til aldri å stille seg i en situasjon der valget man må ta er gitt på forhånd. De ferdighetene mangler midtbanen - mer enn i fjor.

                    Brenne var den som hadde minst misforhold til de andre. Det et problem at de tre mest aktuelle på sentral midtbane gir dårlig muligheter for variasjon og kvalitet i det offensive spillet. Bjørkøy og Søgård skjærer litt med rollen til Kiko. Det kan bli et problem at de står litt i konflikt til hverandre. Ikke ene og alene, men sammen. Kun Riise på midten kan bli for lite skapende kraft til å kunne henge med i toppen.

                    Bolly kan gjøre behovet for en mer offensiv spiller mindre med sitt talent, men han er nettopp det - talent. Men så lenge vi i størst mulig grad bruker spillere i naturlige posisjoner og lar spillere som Arnarson, Bolly og Dosso, forutsatt at potensialet er der, får tillit og etter hvert tilpasser seg legger vi et god grunnlag. Det er mulig de har så gode offensive ferdigheter at vi må ha la de utvikle seg defensivt over tid, ha tålmodighet og la de også mislykkes. Det er ikke verre at en "balansespiller" slår en feilpasning enn at en offensiv en ikke er med på hvert returløp.

                    Det viktigste blir uansett at vi ikke blir et like lett lag å forsvare seg mot og "knekke" med "bare" spill rundt OO. Håper vi klarer å spille oss fram med flere spillere rundt 16-meteren med en bedre evne til å spille ball.
                    Jeg klarer ikke å se tapet av Brenne som en faktor som skal gjöre oss mye dårligere. I brorparten av kampene hans var han usynlig eller slapp og uinspirert. At han våkna fra dvalen fra tid til annen og gjorde en finte eller passning som fikk publikum til å klappe hjelper ikke. Han var sjeldent dominerende og hans positive involveringer var for få til at han kan kalles en kreativ kraft av särlig betydning. Defensivt var han også altfor svak, og han forsto ikke/ga blaffen i ganske elementäre defensive prinsipper som å fölge löp. Han gjorde noen kamper der han viste hva som bor i ham, men han presterte altfor sjeldent og viste tidvis en rimelig slack holdning på banen.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

                      #11
                      Var ikke meninga å gjøre dette til en "Brenne-debatt", men som et eksempel på at kreativiteten gjennom å spille på størst og flest mulig ferdigheter ikke akkurat har blitt bedre og deri påpeke at jeg synes den sentrale midtbanen har vært en del av problemet med forutsigbarheten. Synes mangelen på variasjon i angrepsspillet til tider har vært på grunn av den sentrale midtbanen, mer enn "bare" på grunn av for eksempel OO og Sundgot. Det har med tendensen til å spille for ensidig direkte å gjøre, etter min mening på grunn av offensive mangler og på den ene av de to sentralt ballbehandling. I forhold til å kunne variere mer og spille på mindre forutsigbarhet, har vi ikke tatt noe framsteg i midtbanesammensetninga sånn den trolig blir utover. Det var gjennom Brenne jeg prøvde å illustrere det gjennom at jeg synes den sentrale midtbanen står litt i "konflikt" til hverandre. Den utgjør ikke en stor forskjell og en sammenheng. Det var for å følge opp gamle-pertas innlegg om hvor få målsjanser og avslutninger som ble produsert, der jeg mener (den sentrale) midtbanen hadde sin del av ansvaret i fjor. Trening og kamp er helt forskjellig, men når det først ble diskutert så... Har tro på at laget blir bedre dersom midtbanen utfyller hverandre (bedre) og kan gi en tydeligere rollefordeling, som hjernen og hjertet i ethvert lag. Men først og fremst tror jeg laget, og ikke minst talentene, vil ha veldig godt av Berg og apparatet rundt. Idet håper jeg vi kan spille oss fram med flere spillere rundt 16-meteren med en bedre evne til å spille ball.
                      Last edited by Canário; 10.01.2009, 23:58.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Canário
                        Var ikke meninga å gjøre dette til en "Brenne-debatt", men som et eksempel på at kreativiteten gjennom å spille på størst og flest mulig ferdigheter ikke akkurat har blitt bedre og deri påpeke at jeg synes den sentrale midtbanen har vært en del av problemet med forutsigbarheten.
                        Elendig valgt eksempel. Den som hadde minst å by på. i alle faser av spillet, var nettopp Brenne. I mine øyne er laget styrket bare av at Brenne forsvinner. Overdreven kjæling med ballen, svak defensiv innsats og stjernenykker bidrar ikke akkurat til store prestasjoner.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          #13
                          Jeg tror vi vil se mer plan i det offensive spillet i fremtiden. Foreløpig så har treningene for det meste gått litt på posisjonering, mye på føring av ball og korte passninger og så vidt litt angrep 3 mot 2.

                          Det første Henning Berg gjorde når han tok over Lillestrøm var å trene på oppspillsvarianter langs bakken og angrepsmønster før Rosenborg-kampen. Altså er det ikke slik at han driter i det, jeg tror bare han synes det er greit å prioritere litt andre ting den første tiden for å få et grunnlag.

                          JEg vil dermed tro at vi vil se mer plan i angrepsspillet innen seriestart. Om Dosso er en spiller som kan sette fart med ball fra midten og skape ubalanse så er jeg enig i at det er en fordel ved siden av kiko.

                          Tokstad sin sterkeste egenskap er gode bevegelser. Han er flink til å finne rom og komme riktig inn i feltet. I tillegg har han et godt driv, men blir fort litt ubeslutsom når han går med ballen. Tror Tokstad sine ferdigheter komplimenterer kiko bedre enn Bjørkøy og Søgård. Men om han ikke holder nivået dems så hjelper det kanskje ikke så mye.

                          Kommentar

                          • Canário
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1471

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Elendig valgt eksempel. Den som hadde minst å by på i alle faser av spillet
                            Greit nok det (og vanskelig å være uenig etter de to åra hans), men jeg synes det viser mangelen på varianter av spilletyper og hvor "endimensjonal" den sentrale midtbanen er. Muligheten til å variere mellom ulike typer og spille på mer enn "en type" ferdighet. Siden ikke hver spiller er komplett, betyr det mer at summen er det. Tar kritikk for eksemplet med Brenne, men da mente jeg mest i den forstand at vi manglet den type ferdigheter som er "opplest" for han, men som han (derimot) ikke har vist. Altså en som kan fylle rollen bedre til Kiko med tanke på offensive ferdigheter og rollefordeling mellom de to. En tenkt helhet stiller enkeltspillere i et mer positivt lys enn hvis sammensetningen er mindre bra.

                            Så kan man være uenig i hvilken grad det er hemmende å ha tre aktuelle sentrale midtbanespillere med dårlig komplementære ferdigheter, i hvilken grad man mener de har det og i hvilken grad det går utover variasjonen (og om vi er dårligere stilt enn i fjor). Har forståelse for at noen ikke vektlegger alt på samme måte som meg. Like fullt mener jeg den sentrale midtbanen må ta sin del av ansvaret for forutsigbarheten i fjor. Jeg mener det blir litt enkelt å "bare" skylde på for eksempel OO og Sundgot dersom de har spilt sammen, eller mangel på vinger når midtbane-tendensen har vært å spille ensidig direkte og bidra lite offensivt. De "skjærer" litt med rollene til hverandre - og det har ikke noe med for eksempel kantspillet å gjøre.

                            Det er bra at Tokstad ser ut til å ha bedre makkerferdigheter til Kiko. Det samme har Arnarson og forhåpentligvis Dosso, men det spørs hvordan de vil ta nivået allerede det neste halve eller hele året.

                            Høres bra ut at delferdigheter som pasning, mottak og føring osv. vektlegges. Når det gjelder føring synes jeg vi sliter med noen som kan styre kontringene. Ingenting er heller så effektivt som gjennombrudd med ball beina og hvilken ubalanse det skaper, det er langt mer som skal stemme (fra minst to spillere) ved gode gjennombruddspasninger, spes mot etablert forsvar. Blir spennende å se hvilke ferdigheter Dosso kan bidra med.
                            Last edited by Canário; 11.01.2009, 18:07.

                            Kommentar

                            • Odinster
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2008
                              • 160

                              #15
                              Jeg er heller ikke av den oppfatning av at salget av Brenne har svekket laget betydelig. Man kan sikkert argumentere for at han ble brukt på feil plass og ikke fikk vist hva han egentlig er god for. Henning et al. gjorde en evaluering som bl.a resulterte i at de så Brenne som en spiller mest egnet for et 4-3-3 system, og motsatte seg derfor ikke salget. Dette kombinert med den økonomiske situasjonen LSK er i styrker min følelse om at salget var riktig.

                              At kamp og treninger er to forskjellige ting er en sannhet med modifikasjoner. Trenerens plan er vel at denne differansen skal være minst mulig, og at spillerne skal gjøre slik de har fått beskjed om på trening. Men at ikke alt alltid går som planlagt er nok riktig.

                              Uday terpet i det uendelige på sitt system og overlot alt for lite til kreativiteten, mens EJ på sin side kanskje opererte helt på den andre siden av skalaen og spillerne fikk ikke nok å forholde seg til.
                              Jeg er av den oppfatning av at en miks av disse er det optimale, hvor spillerne har et mønster å spille etter med rom for egen kreativitet. Dette er noe jeg tror Henning gjør veldig bra, og vi vil nok se enn ganske annen midtbane i år slik som HSft beskriver.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3356

                                #16
                                Myklebust viste for to år siden før han ble skadet at han har nivået inne, og han viste takter mot slutten av fjoråret som tyder på at han er på vei tilbake. Fellus har vi fått se lite av, men jeg synes det er for tidlig å avskrive han. Skal vi avskrive Bolly og Sigurdarson neste vinter fordi gutta ikke tar steget opp til tippeligaen uten problemer?
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  #17
                                  Blir helt feil sammenligning, MortenA. Myklebust kom til LSK som 20 åring etter å ha spilt 3(?) år i Hødd før han kom hit. Han er på vei inn i sin fjerde sesong i LSK og har prestert én god vår. At han var på gang i slutten av 2008 er jeg egentlig fullstendig uenig, med unntak av scoringen hans på Åråsen i nest siste serierunde har han prestert fint lite i hele 2008. Den scoringen var dog verdt alle lidelsene han har påført oss tidligere. Om Bolly og Sigurdarson ikke slår til i år, vil de fortsatt være 19 og 18 år neste vinter, noe som fortsatt er yngre enn hva Myklebust var da han kom. I tillegg vil de kun ha spilt et år her, i motsetning til Myklebusts fire. Det er lite som tyder på at Myklebust kan prestere stabilt godt i Tippeligaen, hvert fall som spiss. Jeg er villig til å gi han en ny sjanse på kantspiller, ettersom han har vist langt mer lovende takter der enn som spiss. Jeg er dog ikke i tvil om at dersom ikke Myklebust presterer stabilt over tid i år, er hans sjanser brukt opp. Forhåpentligvis kan han være et godt alternativ på vingen.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3356

                                    #18
                                    Det er ingen tvil om at Myklebust er nødt til å prestere denne sesongen om han skal ha noen fremtid i LSK. Han herjet i 2007 frem til skulderskaden enten han spilte på høyre eller venstre vingen og uavhengig av om BHR lå bak han eller på motsatt ving. Etter det jeg har hørt knuste TN mesteparten av selvtilliten hans i løpet av fjor vinter, og sesongen var bortimot over før han kom seg ut av dumpa.

                                    Å konvertere spisser til kanter er jeg i utgangspunktet skeptisk til. Det har med tankesettet å gjøre. En spiss har fokus på å gå på mål og avslutte. Myklebust har gjort dette med suksess, men det gjør han ikketil en kantspiller. En kantspiller bør hele tiden lete etter muligheter til å komme seg til dødlinja og legge inn, og det er en mental endring de færreste spisser klarer.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                                      Å konvertere spisser til kanter er jeg i utgangspunktet skeptisk til. Det har med tankesettet å gjøre. En spiss har fokus på å gå på mål og avslutte. Myklebust har gjort dette med suksess, men det gjør han ikketil en kantspiller. En kantspiller bør hele tiden lete etter muligheter til å komme seg til dødlinja og legge inn, og det er en mental endring de færreste spisser klarer.
                                      Drøy påstand å si at Myklebust har hatt suksess med å gå på mål. Han har 73 kamper for LSK med 11 mål, dette gjelder selvfølgelig også innhoppene hans. Det er ikke veldig imponerende. Eneste sesongen han har scoret en del mål, er 2007-sesongen som du refererer til. Da med 7 mål hvor han var involvert i 25 av 26 kamper. Samme sesong hadde han 5 assisterende, noe som kanskje kan tyde på at han ikke er så aller værst som tilrettelegger?

                                      Myklebust har faktisk flere ganger hatt fine innlegg fra dødlinja, og omstillingen du snakker om tror jeg ikke er så himla svær. Spesielt ikke for en spiller som har spilt på siden foran i et 4-3-3 system. Jeg tror Myklebust enkelt kunne taklet rollen som kantspiller, hvor jeg også tror potensialet er større. Nettopp fordi han har bra fart, en del gode innlegg, men mangler tøffheten som skal til for å bryte igjennom som spiss. Jeg mener at med så få mål som spiss gjennom 4 sesonger, og med så stor suksess som han hadde på siden i 4-3-3 systemet, at kantspiller burde være en rolle som passer han meget bra.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        #20
                                        Har etterhvert sett Myklebust som 442 ving på en del treninger og så vidt i kamp. Synes generelt det ser ut om om Berg foretrekker enten Ringstad på back og Myklebust som ving eller Bolly som ving og en mer rutinert back(midtun). Tror Myklebust og Ringstad har spilt sammen på alle treningene(nesten?).

                                        Myklebust går omtrent aldri ned langs linja med ballen, han foretrekker å trekke inn i rommet bak spissene og komme med fart inn i bakrommet. Jeg synes ikke det er så dumt, i hvertfall ikke når vi mangler midtbanespillere med dribleferdigheter og fart til å skape ubalanse. Når han ofte trekker inn i midten så etterlater han ofte rom som Ringstad utnytter med sin fart, teknikk og gode innleggsfot. Ringstad har fått litt kjeft på treningene for å ikke rope høyt nok. Han får ofte mye rom.

                                        Myklebust går til tider for innlegg også slik som han gjorde i 433, men da synes jeg ofte dette foregår litt lenger inn på banen, type kanten av 16-meteren og ikke ute ved cornerflagget.

                                        Ofte fint å se Myklebust komme med sin fart, balanse og teknikk inn i rommet forran forsvaret, men han hadde nok vært mer effektiv i dette rommet med en bedre skuddfot.

                                        Synes uansett det ser rimelig bra ut med Myklebust på kanten, selv om jeg alltid har ment at han er best som spiss i 442. Der har jeg forresten aldri sett han under Berg, hverken på trening eller kamp. Tror ikke vi ser Myklebust som spiss med det første.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎