LSK anno 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #61
    Opprinnelig skrevet av Øyvind
    Og til profesjonalitet. Ta en spiller som Espen Søgård. Mannen har spilt for a-laget i 10 år. Men, han har ikke lært seg å skyte! Med profesjonell instilling og vilje, skal du ikke komme å si at han kunne vært en bedre avslutter. Litt vilje til egentrening skulle man tro kunne gjort en forskjell, om profesjonaliteten hadde vært der..
    Å kritisere viljen og profesjonaliteten til Espen er i beste fall skivebom. Gutten oser av profesjonalitet og vilje. Latterlig påstand.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • Øyvind
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2006
      • 292

      #62
      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
      Å kritisere viljen og profesjonaliteten til Espen er i beste fall skivebom. Gutten oser av profesjonalitet og vilje. Latterlig påstand.
      Jeg bare observerer at han ikke har avslutteregenskaper og med 10 år på dette nivået overrasker det meg at han ikke har blitt, om ikke annet helt ok på dette området. Da må det enten være noe fysiologisk galt med foten hans, eller så mangler det på viljen til å øve seg.

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #63
        Opprinnelig skrevet av Øyvind
        Jeg bare observerer at han ikke har avslutteregenskaper og med 10 år på dette nivået overrasker det meg at han ikke har blitt, om ikke annet helt ok på dette området. Da må det enten være noe fysiologisk galt med foten hans, eller så mangler det på viljen til å øve seg.
        Hvisdu ikke evner å se at Espen har hatt en bra utvikling de senere åra er du blind. Han er ikke en avslutter. Men han har blitt bedre emd ballen i beina, mer klok taktisk og blitt flinkere til å vinne ball uten å lage frispark.
        Man kan ikke forvente at alle skal ha Solskjær sine avslutteregenskaper.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #64
          Viktige poenger som tas opp her. Undertegnede er som vanlig bekymret, men har forsøkt å holde igjen noe foreløpig med kritikken.

          At vi kun står med to poeng foreløpig er imidlertid ikke overraskende. Dette bare bekrefter inntrykket mitt (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=14388) fra treningskampen mot Molde.

          Det er foreløpig veldig mye å sette fingeren på, blant annet:
          • Som omtalt av Stiandahl og andre er sentral midtbane for svak, spesielt fremover. Kiko presterer alt for sjeldent, og Dosso har laaaangt igjen. Av alternativene er Søgård en sliter, som sikkert kan levere like godt/dårlig som Dosso. Utfordringen er at ingen av disse tre er habile målscorere, og er også svake på assist. Bjørkøy har litt mer offensiv slagkraft, men det spørs om han i det hele tatt holder nivået. Jeg hadde faktisk tro på Brenne, men han var som kjent stort sett offer for feilbruk på kant.
          • Meter'n og Sundgot er for like og forutsigbare. For at disse overhodet skal fungere er vi avhengig av gode innlegg fra backer og vinger. Per dags dato har vi vel kun en eller to av fire som kan slå innlegg, litt avhengig av hvem som spiller.
          • Vi spiller fortsatt uten venstreving, se egen tråd.
          • Mangel på lederskikkelse. Vi savner eneren som kan snu matcher selv, og dominere kamper. Vi er langt unna å ha noen Koren, Zane, Solbakken, Kristinsson, Heidar eller Mifsud.
          • For mange personlige feil bakover. Mangel på konsentrasjon?


          Beklageligvis finnes det ingen "quick fix" her, ellers skulle jeg gjerne kommet med gode forslag (som oftest at noen må gå).

          Utfordringen er at vi kommer til å ha en ganske lang overgangsfase nå, hvor gamle spillere fases ut, og de nye/yngre fases inn. Vi har vel aldri hatt en så massiv utskifting av stallen før. Tar jeg ikke feil er vel ingen spillere kjøpt inn under Uday som har spilt et eneste minuttt i år? De er vel gitt bort, lånt ut, solgt eller på skadelisten alle mann. Det er klart det vil ta tid å få spillet til å sitte med et slikt systemsjokk.

          I beste fall vil de yngre variere i spillet sitt. Kjempespennende typer alle sammen, men det er tross alt karer som ikke vil være på topp før om 3-5 år mange av de. Dermed hviler det mye på spillere som Kiko og Meter'n, spillere som er alt for ujevne, og ikke synes å evne å dra med de yngre.

          Sesongen blir lang og tøff. Jeg håper vi skal klare å kjempe rundt midten, men jeg frykter det værste. Muligens det løsner på høsten, hvis vi unngår for mye skader og kort.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • chrissp
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 2403

            #65
            Det er fortsatt tidlig i sesongen, men jeg tror dessverre ikke på noen topplassering for LSK i år. BennyLem treffer spikker`n på det velkjente stedet flere ganger i innlegget over.

            To poeng etter fire kamper er et litt under hva jeg hadde trodd. Nå følger to vanskelig bortekamper mot TIL og Brann, og jeg blir ikke overrasket hvis vi står på to poeng til en stykke ute i mai.

            Det blir sagt at vi har gjennomført to gode kamper mot Stabæk og Viking. Jeg tror vi fort ser oss litt blinde på sossene. De har ikke hatt noen god seriestart heller, og at vi derfor kommer fra Fornebu med ett poeng er derfor ingen enorm prestasjon. Odd skåra tross alt tre stykker når de var der. Mot Viking gjorde vi en ok kamp og burde vunnet. Vi hadde også gjort det hvis vi hadde hatt en spiss som kan bruke både beina og hue.

            Det som bekymrer meg mest er den dårlig starten fra etablerte spillere:

            - Otto: Ikke de matchvinnende egenskapene som han hadde på sitt beste. Per nå er plassen hans truet mener jeg. Han klarer ikke ordentlig utspark, treg med igangsettingen, virker ukonsentrert til tider med pasningene sine og har ikke autoritet nok. Bekymringsverdig, fordi vi bør ha en klar førstekeeper.

            - Kiko: Mange pasningsfeil og mister ballen fordi han bruker for lang tid. Kommer nok aldri tror jeg til å bli den topp midbanespilleren jeg trodde vi hadde funnet. Eier knapt nok et offensivt gen hvis jeg tillater meg selv å være litt flåsete. Tar heller en ekstra runde og ser bakover, fremfor å løfte blikket og vende fremover.

            - Occean: Nøff said.

            - Myklebust: Over the top already? Har ikke bidratt så mye. Enkle finter og løper seg ofte fast.
            Bølerkanaris

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              #66
              Enig i det meste her. Litt skeptisk til Bergs vurdering av motstanderne våre. Jeg synes faktisk det er motsatt. Med unntak av Aafk, er de lagene vi har møtt, svakere enn i fjor. Vi sliter med spiss (OO), samt kreativitet på midtbanen. I Ålesund ga vi vekk to mål samt det første i dag.

              Stabæk er langt svakere enn i fjor, Viking har ikke imponert noen, mens dagens motstander ikke imponerte. Aafk tror jeg vil klare seg greit i år. Svakt å ikke hindre de to første målene der.

              De fire spillerne du trekker frem er jeg også enig i. Kiko mener jeg bør få fortsette i mangel av noe annet. Resten bør stekt vurderes en pause. Bolly på venstre og Riise på høyre kan gjøre oss akkurat så uforutsigbare som vi skal være. Håper Sigurdarsson kan være et alternativ ved siden av Sundgot. Ellers er Edwin, med visse korreksjoner, ett friskt pust. Ser dog ut som han passer best som superreserve foreløpig.

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #67
                Har dessverre ikke fått lest gjennom alle innlegg i denne tråden, så dere for ha meg unnskyldt om jeg ikke bidrar med så veldig mye nytt. Men jeg må ha det ut...

                * Den sentrale midtbanen var vårt største problem i fjor, og vil være det i år også. Kiko er trolig det midtbaneankeret i Norges som slår flest støttepasninger i løpet av en sesong, og han er helt ufarlig foran motstandernes mål. At han har hatt klippekort på laget så lenge kan jeg ikke fatte og begripe. Etter min mening kan hans klippekort også være noe av grunnen til at flere, gode midtnaespilelre har misslykkes hos oss. F eks Brenne.
                Er det håpløst å prøve Riise som en av to sentrale? Da vil det også bli åpning for Bolly mer permanent.

                * Keeperplassen burde vært André Hansen sin. Otto har ikke spilt/trent skikkelig i hele vinter, noe hans spill hittil naturlig nok bærer veldig preg av. Han burde vært raskere ute og forhindret målet til Stabæk, han kunne tatt ett av målene til Aalesund og det hadde neppe blitt karaktrisert som en kjemperedning om han hadde stoppet 2-0-målet til VIF. I tillegg har han hatt noen utspark/igangsettelser som har vært livsfarlige.
                André Hansen har på sin side opptredd veldig trygt, særlig på streken, og framvist en fenomenal reaksjonsevne. Var veldig god senest mot IFK 28 mars. Virker helt uredd, i motsetning til Otto som ser litt engstelig ut i sitt spill.

                * OO og Arild kan ikke spille sammen lenger. De må "parres" med Edwin eller en annen med stor hurtighet og bra teknikk. Arild er en lagspiller, lur og flink til å spille opp andre. Han kan gjøre en medspiller god. En god partner for Edwin. OO kan av og til gjøre seg selv god, men han er særdeles dårlig til å se at andre på laget har større sjanse til å score enn han selv. Ut med ham!

                * Ledertypen: Jeg husker jeg nærmest ble truet med bank da jeg for tre-fire år siden antydet på forumet/lista at Kippe ikke er den ledertypen vi trenger. Og dessverre har jeg fortsatt rett.
                Han blir for anonym, han fremstår ikke med nok pondus, han tar ikke synlig grep når dette kreves. Så lenge vi har Riseth i troppen så mener jeg han har bedre egenskaper på disse områdene, og derfor bør spille. Om han er best som Kippes midtstoppermakker, eller som anker på midtbanen, får Henning avgjøre. Men i det purunge laget vi nå har, så trenger vi "Riseth-typen".
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • Hel1017
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Oct 2008
                  • 196

                  #68
                  Enig med flere, men hva er alternativene?

                  Jeg er enig i mange av de tingene som blir tatt opp i tråden her, men slik som dagen situasjon er så hjelper det så lite å klage.

                  Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Det er bare å nedjustere forventningene til årets sesong. Dette laget trenger tid, og klubben trenger tid på å få kontroll på den økonomiske situasjonen.

                  Den stallen vi har må duge, og jeg er sikker på at HB ser mange av de samme tingene som alle andre ser.
                  Så jeg vil ikke bli overrasket hvis både OO, Mykle og Kiko ikke er i oppstillingen i en av de to neste kampene.

                  Men jeg tror at HB vet like godt som oss andre at hvis det ikke er tegn til bedring borte mot Tromsø, så vil det framtvinges nødvendige grep til kampen mot bartene.
                  Og da er nok klippekortet borte...for flere.

                  Det som bekymrer meg mest for øyeblikket er skadesituasjonen.
                  Det er fortsatt tidlig i sesongen, men hvis dette fortsetter blir stallen fort syltynn.
                  Noen som har oppdatert status på skader?
                  Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                  Kommentar

                  • Kanariz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2005
                    • 2507

                    #69
                    I det laget vi har nå trenger vi to ting:

                    1. En spiller sentralt på midten som kan dra av en mann og sette fart fremover.

                    2. En rask spiss som kan løpe i bakrom og i tillegg har teknikk til å dra av en mann.

                    Dette er totalt fraværende i dagens LSK.. Å bruke Oliver og Arild sammen på topp er for meg helt håpløst.
                    Det nærmeste vi kommer en sånn type spiss er Edwin.

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #70
                      Ha, ha, jeg ler av de som nå er skuffa! De av oss med huet på rett plass visste at dette kunne bli en meget vanskelig sesong. I motsetning til de som velvillig tipper Fugla på medaljeplass, så er dette nesten som forventet. Varierende prestasjoner på banen, fra det glimrende til det horrible.

                      Litt dårligere poengfangst enn vi kunne håpet, men på samme tid i fjor blei vi pissa på i samtlige kamper. Spesielt hjemme mot søpla. Det blei vi ikke i går. Noen dråper urin ja, men ikke pissa på og utspilt...
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • runarM
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 565

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Ha, ha, jeg ler av de som nå er skuffa! De av oss med huet på rett plass visste at dette kunne bli en meget vanskelig sesong.
                        Jepp! Årets målsetning;
                        - Ikke nedrykksstrid.
                        - Gi ungdommen spilletid
                        - Ut med gammalt rakkel

                        2 av 3 er vel godt påbegynt, nå gjelder det å lure seg til nok poeng fortest mulig så vi kan ha laber hvilepuls i høst, men jeg er for øyeblikket oppe i 150.
                        runarM

                        Kommentar

                        • m_skedsmo
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Aug 2006
                          • 212

                          #72
                          Enig med mange her.

                          Occean, Kiko og Otto har ikke imponert i det hele tatt i år. Kanskje de bør pauses litt.

                          Hva med Riise på midten, han kan dra av og sette fart, og kanskje fordele ballen bedre enn hva kiko har gjort. Kiko, som mange sier her, slår jo bare pasninger feil vei. Med Riise sentralt kan man kjøre med Mykle på høyre og Bolly på venstre, begge har fart til å gjøre uforutsette ting.

                          Dette igjen forutsetter selvfølgelig at man har spisser som kan gjøre noe annet enn å heade ballen alle andre steder enn de bør, og som klarer å ta med seg ballen i fart, utfordre og skape sjanser. OO gjør idag ikke dette. Han er jævlig sterk, flink til å holde på ball et lite øyeblikk, men samtidig ser det ut som om alt han gjør går i sakte film. Han trenger masse tid på å ta ned ballen, få kontroll på den, for så å slå en støttepasning. Da har motstanderen allerede etablert seg i forsvar, og det kommer ikke noe sjanser ut ifra bra innlegg fra kanten. Dette så vi tydelig i går, da Bolly til stadighet kom rundt, men alle innlegg ble rotet bort. Ser for meg Arild (som virker som en smartere spiller enn OO) sammen med en rask spiss som tør og kan utfordre (usikker på hvem det kan være...)

                          Bakerst synes jeg vi har en fin forsvarsfirer slik den startet i går. Når Lars Kristian Eriksen er frisk er han kanskje naturlig som høyreback igjen, men faen, Gabrielsen imponerte i går! Riseth vil jeg helst ikke se på banen. Enig i at Kippe kanskje ikke er den tydeligste kapteinen, men en gammel Riseth vil jeg ikke ha med lenger.

                          Og Otto...tydelig at han har vært skadet lenge. Ser ikke ut til å være helt i form. Vil gjerne se Andre fra start mot Tromsø.

                          Har mer tro på et lag som dette

                          Andre

                          Gabrielsen/Eriksen Nordtveit Kippe Ringstad

                          Mykle Riise Espen Bolly

                          Arild en eller annen rask spiss..

                          Da har vi en sulten keeper, en forsvarsfirer med en solid veteran samt tre unge sultne uredde spillere. Vi har en midtbane med to raske kanter, en rask sentral spiller, samt en hissig kampklar veteran, og vi har en spissduo der jeg ønsker å se Arildo ta alt i lufta, og en rask spiss som tør å gjøre det OO aldri får til, ta med ballen i fart og faktisk få det til.

                          Kommentar

                          • TomLundby
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 616

                            #73
                            LSK stiller i prinsippet med samme laget i 2009 som i 2008. Endringene er på backene der en ordinær og en dårlig back er erstattet av 2 unge men lovende. Resten av laget er nøyaktig som før. Treneren har et annet navn og en flott vilje til å satse på unge spillere. Selv om vilje til mer spill langs bakken kan sees ender det vanligivs med en lang ball uansett. Taktikken er dermed tilnærmet som før. Midtbanespillerne som ikke var målfarlige i fjor er ikke blitt det i år heller. Spissene som var seine i fjor er seine i år også.

                            Det eneste som synes noe bedre i år er humøret i tropppen. Det gir trolig en noe bedre plassering enn i fjor, men det er grenser for hvor mye humøret betyr også. Så hvis ikke mer endres fra i fjor enn til nå er det helt naturlig at dette i beste fall blir nok en mellomsesong.

                            Kommentar

                            • Hel1017
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Oct 2008
                              • 196

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                              Enig med mange her.


                              Har mer tro på et lag som dette

                              Andre

                              Gabrielsen/Eriksen Nordtveit Kippe Ringstad

                              Mykle Riise Espen Bolly

                              Arild en eller annen rask spiss..

                              Da har vi en sulten keeper, en forsvarsfirer med en solid veteran samt tre unge sultne uredde spillere. Vi har en midtbane med to raske kanter, en rask sentral spiller, samt en hissig kampklar veteran, og vi har en spissduo der jeg ønsker å se Arildo ta alt i lufta, og en rask spiss som tør å gjøre det OO aldri får til, ta med ballen i fart og faktisk få det til.
                              Helt enig med deg, med unntak av Mykle.
                              Med unntak at goalen mot RBK i fjor, når så vi sist Mykle spille en skikkelig fotballkamp.
                              Jeg hadde klokketro på Mykle (og jeg liker egentlig ikke å henge ut spillere på offentlige fora) men etter skulderskaden han hadde, syns jeg ikke han har vist noen av de kvalitetene som han egentlig innehar.
                              Skal tro om det ikke er selvtilliten som spiller gutten et puss?
                              Synspunkter?

                              Sundgot og Edwin har jeg tro på.
                              Eller hva med å prøve å drille Edwin og Sigurdarson som spisspar?
                              Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                              Kommentar

                              • kimmern
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2005
                                • 1173

                                #75
                                den sentrale midtbanen vår blir for "holding" for å bruke et engelsk uttrykk.
                                ved å bruke kiko, dosso, eller som i går søgård så har vi brukbar kontroll når motstanderen angriper. og søgård rydda bra unna i går, men når vi skal angripe så stopper det litt opp fordi vi ikke har den kreative typen på midten som kan slå den geniale pasningen. jeg skulle selvsagt ønske at typer som koren vokste på trær. jeg mener hvertfall at det er der det skorter mest pr dags dato, så har man problematikken med occean like bak.

                                Kommentar

                                • m_skedsmo
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2006
                                  • 212

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Hel1017
                                  Helt enig med deg, med unntak av Mykle.
                                  Med unntak at goalen mot RBK i fjor, når så vi sist Mykle spille en skikkelig fotballkamp.
                                  Jeg hadde klokketro på Mykle (og jeg liker egentlig ikke å henge ut spillere på offentlige fora) men etter skulderskaden han hadde, syns jeg ikke han har vist noen av de kvalitetene som han egentlig innehar.
                                  Skal tro om det ikke er selvtilliten som spiller gutten et puss?
                                  Synspunkter?

                                  Sundgot og Edwin har jeg tro på.
                                  Eller hva med å prøve å drille Edwin og Sigurdarson som spisspar?
                                  Joda, Mykle er nok den dårligste på mitt forslag til lag, men jeg vet ikke om vi har noen andre å putte inn der hvis Riise spiller sentralt. Orker ikke se kiko i en kamp til.

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #77
                                    Arild blir fredet av mange her inne pga hans målteft, men selv om han scorer 8-12 mål i året så holder han IKKE mål...
                                    Han er så treig at det er umulig for han å komme inn i spillet, selv ikke som oppspillspunkt fungerer han. Ved flere overganger så kommer han joggende etter og er opp i feltet lenge etter at angrepet er avsluttet.. Eneste plassen han duger til er som off.midtbane, med 2 spisser forran seg. Evt som innbytter alla Solskjær, som kan komme inn mot slutten av kampene med sin målteft og score noen viktige mål når laget presser på og motstanderne ikke er helt forbredt på det som kommer.
                                    Søgård skal få skryt for innsatsen, men mangler så mange grunnleggende ferdigheter at han blir mer til fare for seg selv og laget.. Blir altfor mange balltap og dårlige pasninger, ikke minst så kommer han til å få så mange gule kort at han stort sett er ute med karantene annenhver kamp utover høsten. Kiko sklir, sklir og sklir... står omtrent oppå midtforsvaret og slår pasninger bakover stort sett hver gang han får ballen... De gangene han kommer seg lenger opp i banen er han briljant og har både ballvinninger og gode pasninger... må med andre ord fremover.
                                    Otto var vårt sikreste kort, men etter mange skader er han usikker og trenger nok tid for å komme tilbake i slag... i mellom tiden har vi en meget god reserve som burde få sjansen, som han har vist seg verdig gjennom vinteren.
                                    På tide at Berg setter inn de spillerne som faktisk evner å løpe, holde på ball, utfordre og som kan utvikle seg videre.
                                    Så får de etablerte spillerne som ikke holder mål finne seg en plass på benken og evt komme inn på slutten av kampen når motstanderne er slitne og ikke orker å passe så nøye på de!!!
                                    Nydelig å se Gabrielsen, Nordtveit, Ringstad, Bolly, Edwin og de andre unggutta fosse frem med god ballbehandling, gode pasninger/innlegg, evnen til å utfordre og fart de etablerte bare kan se langt etter...

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      #78
                                      Jeg mener vi er i skrikende behov av en offensiv sentral midtbanespiller, og Riise er den som besitter nödvendige egenskaper p.d.d. Riise i tospann med en mer defensiv herremann på midten burde funke bedre enn to defensive terriere som vi kjörer med nå om dagen (Kiko-Dosso, Kiko-Sögård). Vi behöver en offensiv playmaker på midten. Kiko kan väre djevelsk god som ballfordeler om han får tid og ro med ballen, noe han fikk i langt större grad under Uday, da han hadde to indrelöpere som gjorde grovjobben og tillot ham å ligge dypere og styre spillet. Desverre så funker det ikke på samme sett i Bergs 442, og Kiko viser seg mest som ballvinner på midten, en jobb som han som oftest löser bra.

                                      Riise har kreative egenskaper, kvikke fötter, evnen til å spille seg ut av kinkige situasjoner og er hakket mer offensivt anlagt enn Kiko. Han har også en massiv löpskapasitet og gode defensive egenskaper, noe som tillater ham å operere i begge ender av banen. Han var knallbra som indrelöper under Uday, og gjort flere gode kamper som indrelöper på landslaget.

                                      Kort sagt burde vi bygge mer spill rundt Riise, först og fremst ved å flytte ham inn sentralt og gi ham ansvar for det offensive. Som ving blir han langt mindre involvert i spillet og vi utnytter ikke hans kapasitet som vi burde. Vi har alternativer på kantene, vi har INGEN som kan gjöre en fullgod jobb som offensiv sentral midtbane. Bolly viste i går at han på en törr bane er kapabel til å drite ut enhver norsk fotballspiller, i tillegg har vi en Essediri som har gjort en bra försesong. Med en frisk forsvarsfirer har vi også Stian Ringstad som kan gå inn på venstrekant.

                                      Videre så önsker jeg meg et spisspar som ikke er avhengig av å fores med innlegg fra kantene for å score. I blandt får man ikke strukturert angrepsspillet slik som man vil, og da behöver man en noe mer dynamisk duo som kan tilpasse seg spillet i större grad. Arild Sundgot har fotballforståelse nok til å tilpasse seg de fleste system, og begrenses kun av det fysiske parameteret fart.

                                      Occean på sin side er på tross av sin fysikk ikke noe särlig til oppspillspunkt. Han er forsåvidt god til å ta ned ball, men med en gang han skal distribuere så går det galt. Han er grusomt dårlig til å löfte blikket, og har ei heller noen ströken passningsfot. Som rettvendt er han bedre, men fotballforståelsen som redder Sundgot fra å väre en 3. divisjonsspiller, er totalt fravärende hos Occean. Nöler grusomt lenge, og skyter/finter når det finnes langt bedre passningsalternativer. Teknikken med ball i bein er også klönete, og skuddteknikken er heller ikke slepen. Det som gjenstår er bra spurt-tempo og en voldsom styrke. Fysikken er hans store styrke, noe han viste i cupfinalen 07 da han på ren hulkenmaner smalt inn to mål. Fysikken gjör ham også til en stor trussel på dödballer (nå også i eget felt :???: ).

                                      Occean kan väre en nyttig spiller, i rett kampbilde og med rett premisser, men ikke som fast i startelveren. I kamper der vi står höyt og stanger mot veggen, kan han väre anvendelig som en tung spiller som drar på seg dueller inne i feltet og skaper rom for andre spillere. I jevne kamper der vi önsker å holde på ballen og spille hurtig passningfotball er han derimot bare en belastning, og kan lett ersattes av en hurtig ballsikker spiller. Oppspillspunkt har vi allerede i Sundgot, og ingen er bedre oppspillspunkt enn Legenden.

                                      Edwin har ekstreme ferdigheter, og bör i löpet av neste år väre fast i försteelveren. Bare i går fyrte han i vei to farlige skudd, så og si ut av ingenting. Spiller som skaper ting på egen hånd behöver vi, og om vi har litt tålmodighet kommer vi til å ha flere i löpet av relativt kort tid.

                                      Forövrig kan vi bare gi faen i å bekymre oss for unggutta og å matche dem forsiktig. Disse gutta er ikke redd for noe, og presterer langt bedre enn sine geriatriske motparter. Jeg synes heller vi skal väre forsiktig med å matche de rutinerte; om vi gir de for mye spilletid så mister de fokus.

                                      Otto bör forövrig ta seg en tur på benken, men ikke på fast basis. Otto er en klassekeeper og et stort salgsprospekt, på tross av en rusten sesonginnledning. Hansen kommer til å ta jobben som förstekeeper på strak arm, men om vi skal få penger for Otto så må han få vise seg frem denne sesongen. Jeg er glad i Otto og vet at han egentlig er lysår bedre enn hva han viste i går, men når vi sliter ökonomisk og har en knall erstatter i bakhånd, så er det uforsvarlig å holde på ham. Om vi ikke Grodås har en ny reservekeeper fra akademiet, så får vi heller leie inn en av Starts reserverkeepere frem til vi har en permanent lösning.

                                      Forhåpentligvis mönstrer vi disse 11 ved sesongstart 2010:

                                      -----------Hansen-----------
                                      Gabrielsen-PSA-Kippe-Ringstad
                                      --------Mouehli/Dosso--------
                                      -Mykle-----Riise/ny-----Bolly-
                                      ---------Gilbert--------------
                                      --------------Edwin----------

                                      Oddsen for at Riise er her neste sesong er nok ganske höy, og derfor behöver vi å få inn en ny spiller eller to i stallen. En som kan gå inn og prestere ganske fort, og en unggutt som kan backup til posisjonen. Denne Iggy kan väre en av disse, hvilken vet jeg ikke. Ligger an til en veldig nigeriansk sentrallinje offensivt. Dosso-Iggy-Eddy (for syns skyld burde vi male Sundgot svart og kalle ham for Ari).
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • chrissp
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 2403

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Folke
                                        Arild blir fredet av mange her inne pga hans målteft, men selv om han scorer 8-12 mål i året så holder han IKKE mål...
                                        Han er så treig at det er umulig for han å komme inn i spillet, selv ikke som oppspillspunkt fungerer han. Ved flere overganger så kommer han joggende etter og er opp i feltet lenge etter at angrepet er avsluttet.. Eneste plassen han duger til er som off.midtbane, med 2 spisser forran seg.
                                        Merkelig at du sier at en spiller som skårer jevnt 10+ mål nærmest hver eneste sesong IKKE holder mål. Selvfølgelig ønsker også jeg en spiss av typen Nannskog eller Helstad, kanskje en Moldskred slik han er om dagen, men hvem gjør ikke det.

                                        Slik det er nå velges Occean fremfor Sundgot og det mener jeg er feil. Sundgot har flere strenger å spille på, og det er Occean som bør komme inn for Sundgot og ikke omvendt. Arild bør få selskap av Edwin eller Bergmann, men jeg tror heller ikke her at vi per i dag har en soleklar kandidat til 15+ ennå. Dermed blir fortsatt Occean og Sundgot våre sikreste kort, men med Sundgot som det beste alternativet.

                                        Det er bare et par kamper siden Bolly sitt innhopp var ganske begrenset. Edwin viser mye bra, men han skjøt tross alt en del utenfor i går han også.

                                        Det er selvfølgelig ikke slik at bare vi benker alle etablerte spiller så begynner vi å vinne igjen.
                                        Bølerkanaris

                                        Kommentar

                                        • andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

                                          #80
                                          Og bare så det er sagt: Riseth har i media og blandt visse her inne fått ros for gårsdagens kamp. Forsvarsfireren ble visstnok litt roligere når han kom inn. Media fokuserer på at Gabrielsen ble lurt av Abdelloaue ved 2-0 og at dette belyste problematikken ved LSKs unge mannskap. Bitch, please. En ting er at skuddet i seg ikke skulle gått inn, langt verre er det at Frosta-mannen ikke klarer å gå inn i sikring og mose ballen ut, når mostafa passerer Lunan. Paradoksalt nok var Nordtveit og Gabrielsen ved flere anledninger nödt til å rydde opp etter Riseths junioroppförsel.
                                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎