LSK anno 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • antikris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 520

    Opprinnelig skrevet av gilbert
    Wow. Dette må være toppen av effektiv sarkasme, eller hva ?

    Mitt poeng var naturligvis at, siden jeg hadde ferie og så de fleste treningene i uka før TIL-kampen, var det opplagt for meg og "alle" andre som så treningene eller leste mine referater at det var innlegg fra kanter og backer en trente systematisk på som det viktigste angrepsvåpenet. Og delvis lyktes med også i kamp. At de trente på det i den uka jeg så, og før siste og mest interessante kamp, betyr naturligvis ikke at de ikke har trent på det før. Etterlysning av satsing på akkurat dette elementet i angrepsspillet virka dermed ganske malplassert (og uinformert), syntes jeg.

    Jeg er gjerne med på kritikk av hvilken som helst trener, også Henning Berg, som slett ikke er fredlyst. Men det er en viss forskjell på saklig kritikk med pro- og contra-argumenter, og hemningsløse (og uopplyste) krav om avgang og hoder på fat.

    For øvrig var det vel Alex Ferguson som uttalte at Henning Berg hadde en "vinnerskalle"....

    gilbert
    Som jeg også skrev; jeg har ikke krav om hoder på fat. Tvert i mot. Men du kan da ikke påstå at kantspill er noe LSK har drevet mye med i år? Riktignok kan vi se konturene av noe, men som jeg nå har skrevet i 2 innlegg: det begrenser seg stort sett til 2. omgangene.

    Dette er jo nettopp det du etterlyser; en dabatt med pro- og contra-argumenter...

    Kommentar

    • Roll75
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2007
      • 834

      Opprinnelig skrevet av andersmm
      Enig. De gutta vi henter inn om dagen er morgendagens Riise, Stoffe, Mifsud og Koren. Noen av disse har nok også et høyere potensiale enn de ovennevnte, og kan gi klubben gode inntekter i fremtiden. Det forutsetter dog at vi blir bedre på å fornye kontrakter enn vi var i 05-06
      ...og at disse spillerne faktisk får spille eliteserie også de neste årene.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        Da er Lyn etter Riseth. Stiller meg utrolig nok negativt til dette da jeg mener vi har alt for ræva dekning på midtstopperplass. Skal Riseth ut må noen inn.

        Hvis vi får på plass en erstatter stiller jeg meg meget positivt til dette. De må vel i tilfellet dekke deler av lønna hans.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • sten
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2005
          • 873

          er vel ikke så lurt å leie ut han.vi har ikke så mange midtstoppere.hadde vel vært bra pga økonomien,men vi hjelper liiin med å berge plassen.

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            Om et Riseth-utleie innebärer at vi henter en ny stopper av god kvalitet, er det helt klart en god deal. Vidar lever litt på sitt gode(?) navn og rykte, og har värt en stor risikofaktor denne sesongen. Like greit at glippene hans setter spikern i Lyn-kista.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              Opprinnelig skrevet av sten
              er vel ikke så lurt å leie ut han.vi har ikke så mange midtstoppere.hadde vel vært bra pga økonomien,men vi hjelper liiin med å berge plassen.
              Nuvel. Har Vidar Riseth värt en matchvinner for oss i år?
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • Roll75
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2007
                • 834

                Om han går til Lyn vedder jeg på at han scorer mot oss, og det kan jo fort få alvorlige kosekvenser.

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  Opprinnelig skrevet av Roll75
                  Om han går til Lyn vedder jeg på at han scorer mot oss, og det kan jo fort få alvorlige kosekvenser.
                  Stensaas-klausul.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • Roll75
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2007
                    • 834

                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                    Stensaas-klausul.
                    Ja det må kanskje bli noe sånn. Og da er det forsåvidt greit for meg.

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                      Stensaas-klausul.
                      Det er ulovlig med slike klausuler så må i tilfellet bli en gentlemansargeement.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • sten
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2005
                        • 873

                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                        Nuvel. Har Vidar Riseth värt en matchvinner for oss i år?
                        nei det har han ikke,men han vil vel forsterke lyn og kan fort gjøre det bra der slik som andre spillere gjør da dem forlater LSK.Er vel ikke noe sjakktrekk å hjelpe de lagene vi kjemper med for å unngå nedrykk.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          Går Riseth til Lyn, styrker vi Lyn (jo, faktisk) samtidig som vi kommer enda mer i beita i posisjonen der vi er mest utsatt. Da må vi i så fall hente inn ikke en, men to stoppere i løpet av august.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13272

                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Det er ulovlig med slike klausuler så må i tilfellet bli en gentlemansargeement.
                            Med Lyn!? Laget som råtnere moral enn rumenske tyvebander?? Håper ingen i LSK er så lettlurte.

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              Uansett hvordan vi vrenger å vrir på det, så kan man ikke selge, leie ut eller gi bort spillere til en klubb som kan snyte oss for eliteserieplassen... Samme hvem det er.
                              Skal Riseth til Lyn, MÅ klubben få mye mer tilbake enn hva dem gir..

                              Kommentar

                              • sten
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2005
                                • 873

                                Er det ikke slik att LSK eier Thomas Bergersen som spiller på Lørenskog?

                                Kommentar

                                • TomLundby
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 616

                                  Vidar Riseth har vært en katastrofe fro LSK fra det øyeblikket han signerte. LSKs dårligste kjøp gjennom tidene, delt med Vidar Davidsen for ca 20 år siden. Er det mulig å spare penger på å bli kvitt han, nøl ikke, signer!

                                  Det er utenkelig at han styrker noen eliteserieklubb.
                                  Lyn er ferdig med og uten han på banen.
                                  LSK har midtstoppere både på b-laget og jr. laget som er minst fullverdige erstattere.

                                  Kort sagt, sparer man penger på å bli kvitt Riseth er det ren netto.

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    Opprinnelig skrevet av sten
                                    nei det har han ikke,men han vil vel forsterke lyn og kan fort gjøre det bra der slik som andre spillere gjør da dem forlater LSK.Er vel ikke noe sjakktrekk å hjelpe de lagene vi kjemper med for å unngå nedrykk.
                                    Lyn er sjanselöse i år. De har solgt Indy, Dahlin, Guastavino, Bjarnasson og Shane, pluss et par til som ikke er så viktige for laget. De förstnevnte derimot, er gode spillere alle som en, og uten disse kommer Lyn til å slite voldsomt. Med Riseth inn som erstatter for Indy er de alikevel betraktelig svekket på den posisjonen, og jeg ser ikke helt hvordan de skal klare å ta mer poeng i höst enn de gjorde i vår.

                                    En del mål kom av gode enkeltprestasjoner fra Guastavino, og han var tidvis den som bar ansvaret for å skape ting offensivt. Uten ham kommer Lyn til å bli fattigere og mer forutsigbare fremover. Klassespilleren Bjarnasson er også ute noe som svekker dem ytterligere fremover. Ligger an til HamKam fotball offensivt, mens de bakover på banen også er vesentlig tynnet ut.

                                    Tapet av trygge Dahlin og Stamatopolous blir nok også ganske merkbart. Igjen står en islandsk unggutt som virker litt grönn, og en amerikansk keeper hvis utspill ofte kommer i knehöyde.

                                    Lyn kommer ikke til å väre vår konkurrent i höst, vi må fokusere på andre lag. Forutsatt at vi henter inn en god midtstopper, kan jeg ikke se hvordan utlån av Riseth er så feil. Om Lyn ikke får Riseth risikerer vi at de får en annen ringrev som, i motsetning til Vidar, ikke gjöre en masse juniorfeil og annet hårreisende tullball.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      Det er ulovlig med slike klausuler så må i tilfellet bli en gentlemansargeement.
                                      Stensås hadde vel ingen slik klausul nedfelt i sin utlånsavtale da det, som du så riktig påpeker, er ulovlig. Dog ble han pluselig syk den dagen vi skulle spille mot Lyn. Antakeligvis en gentlemans agreement.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

                                        Lang vei til toppen

                                        Etter en helg med gnistrende kvartfinaler så er jeg blitt enda mer bekymret for LSKs framtid. For aldri tror jeg avstanden opp til de tre-fire beste lagene har vært større...

                                        Etter min mening spiller Molde, RBK, Stabæk og delvis Odd en type angrepsfotball vi aldri har vært i nærheten av.
                                        For en ufaglært som meg så er det svært tydelig at disse lagene først og fremst spiller med et mye høyere balltempo. Veldig mye handler om en-touch i lengderetningen.
                                        Dette er en stor kontrast til f eks vår midtbane som helst skal kjæle litt med ballen, slå en støttepasning, få den igjen og så vurdere å spille framover...

                                        Videre synes jeg nevnte lag er utrolig flinke til å løpe uten ball. Det startes bevegelser/løp i ett sett slik at de som har ballen alltid har flere pasningsalternativer.
                                        Hvor mange ganger kom f eks Moldes Rindarøy på løp mot RBK? 20?

                                        Felles for de beste lagene er at de også har veldig gode ballspillere i forsvarsrekka. Teknisk gode, stort tempo og en offensiv vilje. Samme trend som vi har sett i internasjonal fotball.

                                        Litt flåsete sagt så synes jeg nevnte lag spiller en moderne fotball, mens LSK fortsatt tviholder på en klassisk 4-4-2 med veldig tradisjonelle roller.

                                        På nivået under de fire nevnte lagene så synes jeg også TIL og VIF har mye offensiv kraft i sin spillestil. Det går fort og det går direkte på mål. Dessuten har alle disse lagene veldig bra duellstyrke inne i målfelt.

                                        Kanskje litt svartmaling dette, men jeg kan ikke huske at avstanden opp til toppen av norsk fotball noen gang har vært større for Lillestrøm Sportsklubb.
                                        Så selv om vi skulle overleve i år, så ligger det en massiv jobb foran oss.
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

                                        Kommentar

                                        • antikris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 520

                                          Vet ikke om jeg er enig i at 4-4-2 er avlegs med tradisjonelle roller... ManU, Chelsea, Milan etc bruker alle denne formasjonen. (og Stabæk som du nevner) Det er en mer defensiv formasjon enn 4-3-3 selvfølgelig, men vi husker alle med gru hvordan den formasjonen slo an på åråsen?

                                          Jeg syns ikke vi har feil formasjon, men kanskje feil spillere. Men det reflekterer også hvor vi ligger økonomisk. Er nok tilbake på 4. plassen i Tippeligaen 2011. men det avhenger av at vi holder oss i år selvsagt. Mitt tips er å satse på spillere med ekstremkvaliteter og komplimentære ferdigheter som kan dekke over eventuelle mangler. Eks: en kantspiller med ekstremfart men som er dårlig defensivt, kan spille på samme side som en veldig defensiv back.

                                          Kommentar

                                          Working...