LSK anno 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CFD
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2319

    Tror ikke Riise forsvinner denne sesongen. Han må komme tilbake fra skaden først. LSK tjener penger på salg ,men jeg tror LSK tjener mer på bruksverdien til Riise med mindre han spiller slik som han gjør nå. Tror ikke mannen er på lønnstoppen heller med 1.3mill i skattelistene. Han har med andre ord ca halvparten av lønnen til Riseth og gir vesentlig mer nyttig.
    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13271

      Ser av nyhetstråden at Bjørkøy og en del andre jobber med den fysiske formen frem mot fredrikstad-kampen. Fornuftig, ettersom en del spillere viste tegn på røykekondis mot lyn. Rolf Olsensvei anbefales. Fin tur.

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5096

        Det er som kjent usikkerhet om hva som vil skje med Nordtveit etter 1.august, ref Nyhetstråden. Jeg ser ikke helt hvorfor Arsenal skal hente ham nå. Han utvikler seg godt her, lærer av rutinerte stoppere som Berg, Johnsen, Bergdølmo, Bjarmann, Kippe, Riseth, og får kamper på høyt nivå.

        Det er jo en mulighet at de henter ham tilbake, og låner ham ut til en Championship-klubb, men for Håvard sin del tror jeg ikke forskjellen blir så stor. Forøvrig er jeg usikker på om de faktisk kan gjøre det, da han har spilt kamper for både Arsenal reserves og oss i samme kalender-år. Litt usikker på de reglene der.

        Men, i alle fall, forsvinner Nordtveit må vi ha en ny stopper i sommervinduet. Ferdig snakkast. Riseth er på hell, og er skadeplaget.

        Vi har jo en stopper gående på gress over brua i Tromsø, og en stopper/høyreback i Drammen. Dog innbyr ingen av de til trygghet som stoppere.

        Kommentar

        • TomLundby
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 616

          Opprinnelig skrevet av reka
          Helt greit at riise drar så lenge vi får en slant for ham..
          Hvordan er det med fordelingen av eventuelle overgangskroner for Riise? Er det ikke noen investorer inne i bildet her som også skal ha sin del om det eventuelt blir noe salg?

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            Opprinnelig skrevet av McGuffy
            Det er som kjent usikkerhet om hva som vil skje med Nordtveit etter 1.august, ref Nyhetstråden. Jeg ser ikke helt hvorfor Arsenal skal hente ham nå. Han utvikler seg godt her, lærer av rutinerte stoppere som Berg, Johnsen, Bergdølmo, Bjarmann, Kippe, Riseth, og får kamper på høyt nivå.

            Det er jo en mulighet at de henter ham tilbake, og låner ham ut til en Championship-klubb, men for Håvard sin del tror jeg ikke forskjellen blir så stor. Forøvrig er jeg usikker på om de faktisk kan gjøre det, da han har spilt kamper for både Arsenal reserves og oss i samme kalender-år. Litt usikker på de reglene der.

            Men, i alle fall, forsvinner Nordtveit må vi ha en ny stopper i sommervinduet. Ferdig snakkast. Riseth er på hell, og er skadeplaget.

            Vi har jo en stopper gående på gress over brua i Tromsø, og en stopper/høyreback i Drammen. Dog innbyr ingen av de til trygghet som stoppere.
            Synes Birger Madsen er et bra alternativ. Koster vel heller ikke all verden da kontrakten hans løper ut etter sesongen.

            Håper vi ikke henter en ung afrikaner på stopperplass. Ellers har sikkert Henning allerede utenlandske spillere på blokka.
            Last edited by Kjell.T.Ring; 17.06.2009, 10:05. Begrunnelse: afrikaner med liten a
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Synes Birger Madsen er et bra alternativ. Koster vel heller ikke all verden da kontrakten hans løper ut etter sesongen.

              Håper vi ikke henter en ung Afrikaner på stopperplass. Ellers har sikkert Henning allerede utenlandske spillere på blokka.
              Det gikk vel noen hete rykter om en ung svensk stopper for en liten stund siden. Noen som vet mer?
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Roll75
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2007
                • 834

                Nå hadde jeg ikke satt penger på at både lyn og glimt havner bak oss på tabellen til slutt. Som i en mildt sagt grusom kamp som mot molde (selv om det er en utgave av molde som er bedre enn på mange år) skal vi ikke skape null og niks! Vi spiller en fotball som er så lite attraktiv at dersom tilskuertallet er dårlig, så er det ikke så fryktelig vanskelig å forstå det! Med prestasjoner på høyde med de fra igår, tror jeg det blir vanskelig å holde plassen. Nå er jeg livredd for at dette kan bli litt for spennende mot slutten. Men heldigvis er de fleste andre dårligere enn molde.

                Kommentar

                • hthaug
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2004
                  • 419

                  Hva er det som skjer?

                  Det er ikke ofte jeg skriver her inne, men må si jeg er bekymret over utviklingen om dagen. Jeg jobbet når kampen gikk så fikk ikke sett den eller vært med, men utifra alle rapporter jeg har fått med meg så ble vi fullstendig utspillt.

                  Dagens mannskap fra RB:
                  LSK (4-4-2): Otto Fredrikson – Håvard Nordtveit, Vidar Riseth, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen (Karim Essediri i 28 min) – Magnus Myklebust, Khaled Mouelhi, John Anders Bjørkøy, Bjørn Helge Riise – Arild Sundgot (Nosa Igiebor i 32 min.), Edwin Eziyodawe (Olivier Occean i 27 min.).

                  Det er vel bare Karim, Otto og Myklebust av disse som ikke har vært skadet nylig om jeg ikke husker feil. Nå så jeg ikke kampen, så er spent på K-boka, men tror alvorlig talt at flere på laget er mer bekymret for å slå opp en gammel skade enn å gjøre en innsats for laget. Er spillerne som melder seg til tjeneste egentlig 100% klare for å gjøre en innsats?

                  Jeg utelukker totalt treneren fordi jeg påstår at Under Uwe hadde vi spillermaterialet i Heinz/Reitmeier/Shane/Koren/Wehrman/Mifsud, men etter dette har vi kjøpt og solgt oss til en dårligere stall. Nordli hadde som alle veit Norges dårligste innkjøpspolitikk som vi fortsatt sliter med, men når vi for eksempel klarer å låne ut Steinar Pedersen når vi ikke har andre forsvarsspillere, så er det noe riv ruskendes galt på Åråsen. Vi var griseheldig med å få lånt Norges største forsvarstalent, men dette kan vel ikke skje hver gang?
                  Lillestrøm har alltid vært en klubb med en backfirer som alltid har vært i Norgestoppen, men pr i dag så ser jeg ikke noen som skal kunne f.eks ta over etter Riseth hvis han gir seg etter sesongen. Hvem skal ta arven etter Kippe når han begynner å dra på årene?

                  En annen ting som bekymrer meg er at flere av spillerne som har vært her i mange år ikke ser ut til å bli noe særlig bedre enn de var når de kom. Moehli vil jeg trekke frem som det største eksempelet. Myklebust blir aldri bedre, og nei. Han er ikke et talent lenger, det er heller ikke Pål Steffen. Occean demper fortsatt ballen like bra som en murvegg, og det ser ut til at spensten til Arild blir hemmet av ryggplagene hans.

                  Nå forsvinner kanskje Riise i løpet av sommeren, og jeg håper at vi får en god slump for han som dekker mer enn lånet fra Lillestrømbanken. Håper virkelig B-B-B har siktet inn noen forsterkninger i sommer, hvis ikke så er det bare å begynne å fristille kontraktene i November.

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    Helt enig. Er skremt over hvor raskt stallen vår har blitt svekket etter at vi sa opp Uwe Rösler, og hvor tilsynelatende lite og dårlig det jobbes med å finne nye, sterke erstattere. Virker som at Uwe Rösler hadde et mye, mye bedre nettverk og kontakter som han utnyttet, enn det dagens folk har.

                    Når vi hadde Uwe Rösler hadde vi:

                    en fryktinngydende stall som stadig ble forsterket
                    2 gode spillere- og dermed konkurranse på alle plasser
                    var med på topp i alle konkurranser
                    brukbart forsvar
                    engasjement på benken

                    Nå har vi fuck-all

                    en vassen, temposvak stall
                    komplett udugelighet foran begge mål
                    ingen spillere som går rett på mål
                    et forsvar som står og ser på andre spille seg gjennom
                    blir pissa på i alle konkurranser
                    står i fare for å rykke ned med 1.laget såvel som 2.laget
                    nye spillere som ikke hever laget nevneverdig
                    etablerte spillere som altfor sjelden viser veien for de yngre
                    null forsterkninger. null kommunikasjon. null samspill
                    et massivt trenerteam som virker tilfreds med det hele og skylder på SKADESITUASJONEN?


                    I alle år har vi ledd av SK Brann og sett at det er styret som var hovedproblemet i et klassisk taperlag. Etter at styret gikk der, har klubben faktisk prestert brukbart. Nå har LSK blitt et taperlag. Innse det. Kanskje vi skal begynne å se på hvem som styrer og steller i LSK? De kan umulig gjøre en særlig god nok jobb, når de kvitter seg med folk som Rösler, Wehrmann, Stefanutto, folk som viste hjerte og engasjement for klubben og erstatter de med en hel masse likegyldige folk.
                    Last edited by Hamburg & Kanari; 09.07.2009, 03:00.
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • Frode Thai
                      KFL styremedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 380

                      Bekymringsmelding

                      Joda...man skal og bør støtte sitt lag, i tykt og tynt, men jeg mener det er på sin plass å være bekymret over det man ser og har sett av spill, innsats, samarbeide og organisering i LSK så langt i år.

                      Det er vondt å skrive det og ikke minst oppleve det..., men akkurat nå er LSK et lag som må jobbe MYE hardere og tøffere om vi i det hele tatt skal greie å berge plassen.

                      Tror det er på tide å sende inn noen bekymringsmeldinger i forhorhold til hva LSK presterer...





                      Frode
                      Frode Johansen
                      styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • stiandahl
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Apr 2004
                        • 61

                        Drastiske valg

                        1.Bytt kaptein. Nytter ikke å ha en kaptein som omtrent ikke åpner kjeften der ute.
                        2.Det er spillere,støtteapperat og ledelse som har skyld i dårlige prestasjoner. Dette medfører sviktende inntekter,spesielt nå i siste halvdel av sesongen. Derfor KUTT 30% i lønninger ut sesongen. Det er ikke noe synd i dere!!!!!!!!! Dere har pissa på drakta i lang tid nå.
                        3.Hent Kasey tilbake fra Fredikstad.
                        4.Kutt ut sommerferie og trene dobbelt økter hver dag.Jeg tar det for gitt at ingen i ledelse,støtteapperat og spillergruppe tar ferie nå.
                        5.VÅKN OPP.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          Opprinnelig skrevet av stiandahl
                          1.Bytt kaptein. Nytter ikke å ha en kaptein som omtrent ikke åpner kjeften der ute.
                          2.Det er spillere,støtteapperat og ledelse som har skyld i dårlige prestasjoner. Dette medfører sviktende inntekter,spesielt nå i siste halvdel av sesongen. Derfor KUTT 30% i lønninger ut sesongen. Det er ikke noe synd i dere!!!!!!!!! Dere har pissa på drakta i lang tid nå.
                          3.Hent Kasey tilbake fra Fredikstad.
                          4.Kutt ut sommerferie og trene dobbelt økter hver dag.Jeg tar det for gitt at ingen i ledelse,støtteapperat og spillergruppe tar ferie nå.
                          5.VÅKN OPP.

                          Enkeltbrukeren stiandahl er tilbake... Herlig...

                          Hvordan tror du at 30% lønnskutt bedrer prestasjonene? Hvordan mener du klubben skal gjøre dette uten å bryte spillernes, ledernes og støtteapparatets kontrakter? Hva tror du skjer med klubbens evne til å hente nye spillere om det blir gjort?

                          Forøvrig burde dette innlegget ikke vært en egen tråd, på samme måte som andre tråder som er startet i dag.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            Moderatormelding:
                            Ikke opprett nye tråder i tide og utide! Sjekk først om det allerede eksisterer en tråd som kan brukes. 3 nyopprettede tråder fjernet, og lagt inn her.

                            Kommentar

                            • Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

                              Opprinnelig skrevet av andersmm
                              Jeg klarer ikke å se tapet av Brenne som en faktor som skal gjöre oss mye dårligere. I brorparten av kampene hans var han usynlig eller slapp og uinspirert. At han våkna fra dvalen fra tid til annen og gjorde en finte eller passning som fikk publikum til å klappe hjelper ikke. Han var sjeldent dominerende og hans positive involveringer var for få til at han kan kalles en kreativ kraft av särlig betydning. Defensivt var han også altfor svak, og han forsto ikke/ga blaffen i ganske elementäre defensive prinsipper som å fölge löp. Han gjorde noen kamper der han viste hva som bor i ham, men han presterte altfor sjeldent og viste tidvis en rimelig slack holdning på banen.
                              Helt enig. Ingen hensikt å savne Brenne. Potensiale og antydninger til teknikk, greit, men en lat, ubarbert faen som nesten aldri gjorde sitt beste for klubben. Han burde sett på fansen, og lært av de. Istedenfor å dasse rundt i en illusjon om at han er Guds gave til fotballen. Til slutt ble han LSKs gave tilbake til Odd.
                              LSK Norges beste lag

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                Han (Nordtveit) utvikler seg godt her, lærer av rutinerte stoppere som Berg, Johnsen, Bergdølmo, Bjarmann, Kippe, Riseth, og får kamper på høyt nivå.
                                Læremestrene er mange, men gjør de jobben sin ?

                                Stort tankekors: klubben er full av levende stopper-legender - aktive og pensjonerte stoppere som nå er i ledelsen - og laget vi sender utpå i kamp er lekk som ei gammal lørje bakover. Hmmmmm. Et eller annet stemmer ikke...
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  Opprinnelig skrevet av WAK
                                  Salg av Myklebust, Søgård eller noen av de andre "forumyndlingene".....

                                  Ja det er synd vi ikke har spillere som Johan Petter Winsnes i stallen nå...... Det var jo virkelig en klassespiller som vi lett hadde fått 15-20 mill for nå. Han var jo også en "forumyndling".....i hvertfall noen som mente så!!
                                  Det har vært mye drittspillere og stallfyll alla Winsnes, Midthun Lie, Riseth, Essediri innom klubben de siste seongene. Det må det bli en slutt på.

                                  Savner de tidene da LSK hadde skikkelig gode spillerstaller på 70-80 og 90-tallet, og senest under Rösler.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13271

                                    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                    Det har vært mye drittspillere og stallfyll alla Winsnes, Midthun Lie, Riseth, Essediri innom klubben de siste seongene. Det må det bli en slutt på.

                                    Savner de tidene da LSK hadde skikkelig gode spillerstaller på 70-80 og 90-tallet, og senest under Rösler.
                                    Vi skulle jo kjøpe norsk og etablert en periode. Istedet for chili fikk vi graut.

                                    Kommentar

                                    • Hel1017
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Oct 2008
                                      • 196

                                      Jeg tviler sterk på at vi klarer å redde plassen med dagens spillerstall, vi er nødt til å bli kvitt en rekke spillere og hente flere nye.

                                      Ut:
                                      Essediri; bidar ikke på noen måte uansett posisjon
                                      Riseth; over the top da han ble henta av Fjørtoft
                                      Johnsen; trodde han var ferdig, men kult at han kom tilbake. Men vi trenger en venstre back som er stabil. Tviler på at MJ kommer til å bli det. Mangler fart.
                                      Bjørkøy; Mangler fart, mangler overblikk, er lite kreativ. Med mindre han slår dødballer har han lite å bidra med.
                                      Myklebust; Må spille spiss, ellers er det ikke bruk for Mykle. Sorry!
                                      Occean: skal få en sjanse til å komme tilbake etter skade, men med så mange andre potensielle spisser er det ikke bruk for Occean. Han er bare god på hodet, ellers lite kompetent.
                                      Spillere på utlån; har vi ikke bruk for de nå, har vi det ikke senere heller.

                                      Inn:
                                      1 ny stopper, Nordtveit blir nok henta tilbake til Arsenal. PSA spiller neppe A-lags fotball i 2009.
                                      1 ny venstre back. Ref MJ ut, Ringen virker å ha fått en trøkk.
                                      1 ny venstre kant. Nå må vi få på plass en skikkelig kant spiller her.
                                      1 ny høyre kant. Riise forsvinner nokså sikkert, vi trenger en erstatter utover ungdomslinja. Er tilhenger av at unggutta skal få prøve seg, men det er for stor risk nå.

                                      Så var det penga da, det har vi jo ikke.
                                      Investor hjelp? Synes å være den eneste muligheten for å få styrka stallen.

                                      Jo, også var det en ting til.

                                      Det er pinelig at en mann som er en av norges beste midtstoppere gjennom tidene, trener et lag som er så ræva defensivt.
                                      Henning, ta tak i forsvaret selv, få evt med deg Torgeir. La Belsvik fortsette med det offensive. Og kvitt deg med Bergdølmo!
                                      Han er bad karma og både 2.laget og forsvaret vårt suger!
                                      Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                                      Kommentar

                                      • Boudewijn
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Jul 2007
                                        • 207

                                        Opprinnelig skrevet av stiandahl
                                        4.Kutt ut sommerferie og trene dobbelt økter hver dag.Jeg tar det for gitt at ingen i ledelse,støtteapperat og spillergruppe tar ferie nå.
                                        Jada, det er kjempesmart å trene doble økter, gjerne tredoble også. Nei, gutta er midt i sesong, da er det fryktelig dumt å øke treningsmengden. Lett å bli tunge og overtrente om det blir for fysisk.

                                        Jeg tror og håper på en seier mot mestagutta, og at våre gutter kan ta seg en liten, men ikke dog ikke velfortjent, ferie og tenke over ting.
                                        Byråkratkanaris

                                        Kommentar

                                        • iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

                                          Hvem bør LSK selge i vinduet som er nå?

                                          Jeg mener Riise og Occean bør ut. Sistnevnte har Odd snuset på, og jeg sier værsegod. Vi har mer en nok spisser (7?)
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎