LSK anno 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Opprinnelig skrevet av gamle-perta

    Kanskje litt svartmaling dette, men jeg kan ikke huske at avstanden opp til toppen av norsk fotball noen gang har vært større for Lillestrøm Sportsklubb.
    Så selv om vi skulle overleve i år, så ligger det en massiv jobb foran oss.
    Slik jeg ser det, overlever vi i år, vil vi ta mange steg neste sesong, og enda fler i 2011. Vi besitter trolig Norges beste talenter, som har fått masse tippeliga erfaring allerede. I tillegg vil både Nosa og Edwin blomstre.
    Dette blir gøy! Sann mine ord.
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      Opprinnelig skrevet av iL
      Vi besitter trolig Norges beste talenter...
      Dette tviler jeg sterkt på, men jeg håper selvfølgelig du har rett...
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        Videre synes jeg nevnte lag er utrolig flinke til å løpe uten ball. Det startes bevegelser/løp i ett sett slik at de som har ballen alltid har flere pasningsalternativer.
        Mangel på dette er hovedårsaken til at det går sakte fremover i LSK. Både Nosa, Kiko og Bjørkøy er gode nok som ballfordelere dersom løpene hadde vært bedre. Gode løp krever god samhandling mellom spisser, vinger og midtbane på en måte som utnytter flest mulig rom samtidig (unngå at flere løper mot samme rom). Jobben gjort på treningsfeltet har ikke vært god nok på dette området, noe som er et faktum selv om de ansvarlig sikkert har et lass unnskyldninger.

        Det mest positive for LSK er fasilitetene. Disse sammen med Berg's uredde politikk i valg av spillere på A-Laget bør gjøre det mulig å hente inn gode talenter til klubben.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • erlando
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 858

          Opprinnelig skrevet av sten
          Er det ikke slik att LSK eier Thomas Bergersen som spiller på Lørenskog?
          Det er mulig avtalen var slik en gang, men den er i så fall oppsagt. Bergersen har ikke ambisjoner om å spille på toppnivå; han er kun interessert i å ha det gøy med fotballen og blir nok ikke å finne på noe nivå over 2. divisjon.
          Last edited by erlando; 10.08.2009, 20:57. Begrunnelse: 'en gang', ikke 'engang'
          Ja til pause i pausen!

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3188

            Opprinnelig skrevet av antikris
            Vet ikke om jeg er enig i at 4-4-2 er avlegs med tradisjonelle roller... ManU, Chelsea, Milan etc bruker alle denne formasjonen. (og Stabæk som du nevner) Det er en mer defensiv formasjon enn 4-3-3 selvfølgelig, men vi husker alle med gru hvordan den formasjonen slo an på åråsen ?
            Jeg er åpen for og komfortabel med 4-4-2 både med flat midtbanefirer og med diamant, og enig i at det er andre ting (spillermaterialet, presshøyde, gjennombruddshissighet mm) som er minst like viktige.

            Men det kan da ikke bare være meg som husker at Fugla i en altfor kort periode under Erlandsen (!) i 2004 spilte strålende fotball i 4-3-3, med Sundgot som midtspiss og skåringsmaskin og Pål Strand og Johan Petter Winsnes (!) som skårende og målgivende vinger ? I den perioden hadde vi vel 25-3 eller noe i den retningen i målforskjell på 6-7 kamper, så at Fugla (og Sundgot) ikke har spilt i, og ikke kan spille i 4-3-3 er en sannhet med store modifikasjoner. At det etter hvert gikk helt skeis i 4-3-3 de to siste åra, under TN, er en annen sak, da gikk det meste skeis både på og utafor banen...

            gilbert

            PS: Målforskjellen på de seks kampene (Stabæk H 3-0, Glimt B 4-0, Lyn H 1-1, Brann B 5-1, FFK B 4-1, Viking H 5-1) med fem seire og én uavgjort var 22-4. Sundgot putta 7 mål (hat trick mot både Brann og Viking) på de fem kampene han spilte, Påsan hadde seks assist, og JP to mål og tre assist. Rein nostalgi, dette, men det trengs jammen akkurat nå. DS
            Last edited by gilbert; 11.08.2009, 08:04. Begrunnelse: Faktasjekk

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              Opprinnelig skrevet av gilbert
              Men det kan da ikke bare være meg som husker at Fugla i en altfor kort periode under Erlandsen (!) i 2004 spilte strålende fotball i 4-3-3, med Sundgot som midtspiss og skåringsmaskin og Pål Strand og Johan Petter Winsnes (!) som skårende og målgivende vinger ?
              Absolutt ikke bare du som husker dette nei. For et knapt år siden skrev jeg dette:

              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Da er vi avhengige av å spille 4-3-3.

              Det funka ikke under Uday, men det kan fungere under andre. 4-3-3 funka som kjent glimrende under Erlandsen, med Påsan og Winsnes(!) som vinger. Da bøtta vi inn goller, og spilte så god angrepsfotball som vi aldri har gjort før. Jeg tviler imidlertid på om Berg tester det.

              En annen fordel med 4-3-3 er at vi da kan få plass til både Brenne og Bjørkøy (evt. Søgård) som indreløpere, sammen med Kiko sentralt.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • antikris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 520

                Tror 4-4-2 og variasjoner av denne er like hellig for Berg som 4-3-3 var for TN. Tviler på at vi ser noe av dette under denne trenerperioden. Men med vår spillerstall, syns jeg en diamantformasjon virker lurest. Backene skal jo opp og frem uansett, og så lenge vi ikke har vinger som kan ta av en mann, kan vi like gjerne gi beng i å prøve.

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  At 4-3-3 utviklet seg til en fiasko under Nordlie er forsåvidt sant. Det er dog betimelig å spörre seg hvor mye av fiaskoen som kan tilskrives andre årsaker enn selve formasjonen. I dette tilfellet en hel del, tror jeg.

                  Jeg har liten tro på at en klubbs tradisjon for formasjoner skal väre så veldig inngrodde. Stallen opplever kontinuerlig gjennomtrekk av spillere, og det er få som blir her i veldig lange perioder. Også trenerteam veksles med jevne mellomrom. För i tiden kan dette ha värt en viktigere faktor, da langt flere spillere tilbrakte lang tid i klubben. De fleste spillerne vi har her nå har erfaring fra ulike trenertradisjoner og formasjoner, og bör med god veiledning kunne tilpasse seg nye uten de helt store problemene.

                  Uday var alltid opptatt av å understreke at formasjoner kun var tall, og det viktigste var hvor mange man angrep og forsvarte seg med, noe han har rett i. En utgangsformasjon kan fort bli noe annet i praksis etter som kampen utvikler seg, bevisst eller ikke. Det er også vanskelig å trekke noen definitiv grense mellom f.eks. 4-3-3 og 4-5-1, eller 4-4-2 med hengende spiss og 4-5-1. Formasjoner og spillestil bör väre såpass dynamiske og fleksible at de kan tilpasse seg ulike kampforlöp, noe jeg tror Uday slet med å innse under sin tid i LSK. Signalene fra spillertroppen var vel at han var i overkant opptatt av system og ga i overkant klare rolleinstruksjoner. Dette medförte etterhvert at motstandere kunne lese oss som en åpen bok.

                  Dynamikk og frihet er viktig for offensivt skapende, samtidig som det legger et ekstra ansvar på spillerne. Ditto viktig er det å kunne samkjöre laget og bygge relasjoner, slik at spillere blir trygge på hverandre og kjenner til ulike bevegelsesmönster og pasningsalternativer. Under Uday var dette underprioritert, og gjorde etterhvert at motstanderne visste hvilke varianter som fantes i repertoaret når vi skulle spille oss ut av eget forsvar, og til målsjanser. Når jeg leser i treningsrapportene om dagen, virker det som det er en del fokus på ulike måter å spille seg ut av forsvar, noe som er gledelig. Et bra repertoar av utspillsvarianter, kombinert med god bevegelse vil väre en viktig byggesten i banespillet vårt. Mot Tromsö syntes jeg vi fikk til dette bra, og vi dominerte banespillet i mesteparten av kampen.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • antikris
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 520

                    Enig med det du skriver. Og selv om vi eide mye av kampen mot Tromsø, og vi riktignok ser forbedringer, syns jeg helt klart at midtbanen vår sliter mest. Det er hvertfall lagdelen jeg er minst fornøyd med. Jeg tror også da på sammenhengen mellom innslupne mål, og midtbane med "hull" i.

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      Opprinnelig skrevet av antikris
                      Enig med det du skriver. Og selv om vi eide mye av kampen mot Tromsø, og vi riktignok ser forbedringer, syns jeg helt klart at midtbanen vår sliter mest. Det er hvertfall lagdelen jeg er minst fornøyd med. Jeg tror også da på sammenhengen mellom innslupne mål, og midtbane med "hull" i.
                      Det er jeg enig i. "Sentralduoen" har värt litt for passiv og manglet litt evnen til å skape ting offensivt. Jeg synes dog dette var markant bedre mot Tromsö, da Nosa ga sentralduoen litt mer balanse. Kiko löste defensive oppgaver fint, noe som ga Nosa mer spillerom fremover. Kiko er i så måte en god spiller. Når han får ligge litt dypt med en mer offensiv makker, så kan han gjöre grovjobb og tette igjen bakover. I tillegg kan han legge langpasninger og styre spillet godt fra denne posisjonen, da det finnes litt mer rom enn höyere i banen. Denne arbeidsfordelingen bidro til at Tromsö ikke fikk til mye spill gjennom midten og mot etablert lag, og at vi dominerte banespillet i den kampen. Utenom sine to mål hadde ikke Tromsö så mye annet, og målene kom etter: 1)Dödballkål i feltet, og 2) markeringsrot på innlegg fra kant. Med andre ord synes jeg ikke de to på midten skal lastes veldig mye for baklengsmåla.

                      Nosa-Kiko seiler fram som det absolutt mest velfungerende alternativet på midten, noe jeg også tror Berg ser. Det som bekymrer meg ved denne lagdelen, er at vi ikke har noen som kan ta Nosas rolle når han må ut med skade/karantene. Kiko kan nok erstattes av Björköy eller Sögård, og löse den rollen på en grei måte. Begge har mangler i forhold til Kiko (Sögårds evner med ball og Björkis arbeidskapasitet og fart), men kan bekle rollen om Kiko ikke er tilgjengelig. Riseth kan vel også ta rollen om nödvendig. Når det gjelder erstattere for Nosa ser det tynnere ut. Tokstad er vel på sikt en god kandidat, men behöver betydelig mer tid. Ellers er vel Björköy det beste valget. For tynt, med andre ord. Optimalt sett burde vi nok hatt en til offensiv anlagt sentral midtbanespiller, i stedet for Sögård eller Björköy. Et alternativ er at Björköy satses på som back, noe han i fjor viste at han mestrer.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Vi dominerte mot TIL, men ikke fordi vi spilte dem ut på noen måte. Det var bortelaget som ga oss initiativet. Ellers er jeg helt enig i at Kiko er den letteste å erstatte, heller ikke Kiko er en som kan dra oss oppover på tabellen med sitt spill. På midtbanen mangler vi de to kanskje aller viktigste egenskapene i moderne fotball, fart og pasningssikkerhet. Det er bare å se på Molde, RBK og Stabæk, de lagene som tydeligst fronter sin egen måte å spille fotball på og som dominerer i norsk fotball nå. Lagene som er de som har utspilt oss i år. Alle har spillerne som kan dra frem de geniale pasningene med jevne mellomrom. Bjørkøy og Søgård har ingen fremtid som førstelagsspillere i et LSK med ambisjoner. De kan heller ikke bøte på manglende fart og pasningskvalitet med teknikk, snarere tvert imot. Kiko har marginalt bedre individuelle ferdigheter og kan redde seg på å finne et godt samarbeid med Nosa i en rolle hvor han nesten helt kan dyrke en ballvinnerrolle, og uten å ha noe hovedansvar for de offenisve bidragene kan han kanskje også få roen til å løfte kvaliteten på avleveringene og ikke miste ballen så ofte. Husk på at det var Kiko som ble foretrukket da Wehrmann ble solgt.

                        Ellers er jeg fornøyd når jeg ser at Berg holder seg til sin filosofi, til tross for alle muligheter det er å tenke i gamle LSK-baner, når han sender De Wulf hjem og beholder Reid. Det gjør meg bare enda sterkere i troen på at PSA er nok en lokal mann som vil få trøbbel med å hevde seg i et nytt LSK. Med sin skadehistorie og mangel på ferdigheter blir han for lik Kippe, og sistnevnte sitter med nytegna kontrakt. Fart aleine redder ikke PSA. Kippes makker vil bli en type a la Reid, på sikt skal heller ikke Kippe være noen selvfølgelighet i et bedre LSK-lag.

                        BG tapte mot RBK i dag og vi detter i det minste ikke nedover på tabellen etter denne runden.

                        Kommentar

                        • Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921

                          Opprinnelig skrevet av RSP
                          Riseth beskylder LSK for løftebrudd

                          Vidar Riseth vil bort, og mener flere avtaler har gått i vasken fordi LSK har brutt en avtale om pris.

                          Åråsen (TV 2 Sporten): Vidar Riseth er eldst, mest merritert og best lønnet, men blir ikke prioritert av trener Henning Berg.
                          - Jeg har fått ganske klar beskjed fra Henning om at jeg ikke har noen fremtid her.

                          Derfor har 37-åringen vurdert andre klubber.

                          Riseth mener han hadde en avtale med Lillestrøm om pris på utleie, og at andre klubber sto klare, men at Lillestrøm økte prisen.
                          - Du blir jo litt frustrert da. For det første føler jeg at jeg har hatt en god dialog med klubben hele veien, og så bryter de det vi har blitt enige om. Jeg føler at jeg skuffer de andre klubbene, sier trønderen.

                          LSK avviser
                          Sportslig leder i Lillestrøm, Torgeir Bjarmann, avviser at prisen er blitt skrudd opp etter enighet med andre klubber.
                          - Nei, det har vi ikke gjort.

                          Lillestrøm mener at pris på utleie avhenger av klubb og erstatter.
                          - Det ser ikke ut til at dette er noe som løser seg, og da vil jeg selvsagt gjøre mitt beste for Lillestrøm, sier Riseth.

                          TV-innslag her:

                          http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...d-2868150.html
                          Er latterlig av Riseth og bli sur å bitter på LSK. Hadde jeg vært 37-år og hatt 3. mill i året hadde jeg holdt kjeft. Han må forstå at man ikke kan la han gå til LYN når vi kjemper med de om å holde oss i tippeligaen.

                          Kommentar

                          • Seb.R
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 4159

                            Opprinnelig skrevet av Emil B
                            Er latterlig av Riseth og bli sur å bitter på LSK. Hadde jeg vært 37-år og hatt 3. mill i året hadde jeg holdt kjeft. Han må forstå at man ikke kan la han gå til LYN når vi kjemper med de om å holde oss i tippeligaen.
                            Tommel opp til innlegget. Men man skulle heller ha kvitta seg med Vidar fort som faen - og heller brukt opp lønnsutgiftene hans på å gi Åråsenpublikummet gratis billetter.
                            www.sebastianramsland.com
                            www.twitter.com/sebramsland

                            Kommentar

                            • gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

                              Opprinnelig skrevet av Emil B
                              Er latterlig av Riseth og bli sur å bitter på LSK.
                              Jeg klarer ikke å bli særlig opprørt av dette.
                              Riseth har sikkert svart på helt konkrete spørsmål, og det eneste negative jeg kan lese at han sier er:

                              - Du blir jo litt frustrert da. For det første føler jeg at jeg har hatt en god dialog med klubben hele veien, og så bryter de det vi har blitt enige om. Jeg føler at jeg skuffer de andre klubbene, sier trønderen.

                              I siste setning sier han derimot:

                              - Det ser ikke ut til at dette er noe som løser seg, og da vil jeg selvsagt gjøre mitt beste for Lillestrøm.

                              Sorry, dette klarer jeg ikke å bli irritert på uansett hvor mye jeg prøver.
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                Fyren tjener 6 mil på 2 år her, spiller rassdårlig og er direkte skyld i flere mål i mot. Og han er bekymra for å skuffe andre klubber?!? Her har vi i hvertfall en spiller med hjerte i klubben. Heldigvis skrev han bare en toårskontrakt. Hadet bra!

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  Jeg skjønner ikke hva klubben tenker på når de krever høyere pris av rivaler i bunnstriden. Det beste forsikring vi kan få for å holde f.eks. Lyn og Godset bak oss, er å låne dem en avdanka Riseth.

                                  Kommentar

                                  • OppsalKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2008
                                    • 1881

                                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    Fra dagens RB (foreløpig bare på papir), artikkelen "Assistkongen", om Karim Essediri:

                                    Sitat fra Torgeir Bjarmann:

                                    "Av de som ikke har kontrakt etter denne sesongen er det bare overfor Espen Søgård vi har signalisert at vi vil forlenge. Men jeg regner med at vi vil ha et klarere bilde av situasjonen og hvilke rammer vi har når dette overgangsvinduet er over."

                                    Bosmenn utenom Espen i år er Riseth, Essediri og Myklebust. Riseth sier til RB at han har fått klar beskjed fra Henning Berg om at han ikke har noen framtid i klubben. I dagens artikkel om Karim sier Bjarmann at Essediri ikke kan levere noen bedre søknad (om forlenga kontrakt) enn å fortsette storspillet. Hva Magnus angår, har vi ingen tegn eller informasjon i det hele tatt, verken den ene eller andre veien, annet enn hvor ofte (og hvor på banen) han er blitt brukt i år.

                                    gilbert
                                    Både Myklebust og Essediri er erstatellige. Om de forventer de samme "terms" eller lønn som for to\tre år siden så må de forlate LSK. Desverre, men sånn er økonomien vår.
                                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                    Alltid Celtic og LSK

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Jeg skjønner ikke hva klubben tenker på når de krever høyere pris av rivaler i bunnstriden. Det beste forsikring vi kan få for å holde f.eks. Lyn og Godset bak oss, er å låne dem en avdanka Riseth.
                                      Det velkjente Moldskred-trikset altså. Det har jo fungert bra med å låne ut han til Godset. Beste Bjarmann og Berg har gjort i år.

                                      Det var hans kløning i Drammen som hjalp oss snu den matchen og en begredelig rekke matcher.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • dollyholly
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2007
                                        • 965

                                        Riseth må bli året ut, hva skjer hvis Kippe eller ikke minst Pedersen blir skadet? Riseth er en bra midtstopper og det kan bli bruk for ham. La ham bare grine litt, han trenger det. La han få utløp for litt frustrasjon.

                                        Kommentar

                                        • Fridtjof
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2005
                                          • 2120

                                          Hvor mye tjener Essediri og Myklebust? Greit nok at Essediri kom samtidig med Brenne i en periode preget av smått usaklig tallbehandling for hva lønninger angår, men jeg kan ikke huske at han har blitt nevnt som en av spillerne som tjener best. Magnus ble signert på høsten i 04, om jeg ikke husker helt feil, og er nok neppe en spesielt dyr spiller.

                                          Det at noen spillere i klubben tjener latterlig mye, er ikke ensbetydende med at alle gjør det.

                                          Dette innlegget oser negativitet lang vei, og det faktum at du har fått tommel opp av BennyLem sier vel sitt om hvor gjennomsyra av piss det faktisk er.
                                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎