LSK anno 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ola
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1651

    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Såvidt jeg kan huske, signerte Bjørkøy som en av få(kanskje eneste?) en prestasjonsbasert kontrakt, det vil si at han lønnes etter kamper fra start, sportslig suksess etc. Han har sikkert en anstendig grunnlønn også, men tjener nok ikke så himla fett ettersom klubben ikke har hatt særlig suksess rent sportslig etter at han ble signert.
    Gleder meg til 2008-ligningen kommer slik at denne myten kan gravlegges en gang for alle. Er det hold i påstandene bør 2008, med elendige prestasjoner fra Bjørkøy og sportslig fiasko fra LSK, vise en inntekt ned mot 500k. Legg inn en gangefaktor på 3-4 så tror jeg vi får svaret.

    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Fornuftig av LSK å ikke selge for skampris. Vi er ikke i en situasjon at vi er nødt til å selge og Odd ønsker virkelig Bjørkøy for å forsterke troppen for høstsesongen. Endelig er det vi som ikke trenger å legge oss langflate og jeg håper ikke vi selger Bjørkøy for stort mindre enn hva vi kjøpte han for, ogettersom det også ryktes at overgangssummen ville stige med Bjørkøys prestasjoner, er det ikke usannsynlig at vi kan få igjen hva vi betalte utenom disse bonusene. Tipper det er LSKs overgangskrav som setter sperre for overgangen foreløbig, ikke Bjørkøys lønnskrav som det hevdes i media.
    Det er fullstendig utopi å tro vi kan få igjen investert kapital for denne spilleren. Kan jeg minne om at samme klubb som kjøpte Bjørkøy for 5 mill + lønns- og personalkostnader, kun 10 måneder senere måtte selge 25% av stadion for å frigjøre 9 mill til kortsiktig drift? Jeg frykter det står mye dårligere til med økonomien i Sportsklubben enn hva de gjør inntrykk av fra kontorene på Åråsen.

    Kommentar

    • Ola
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1651

      Må samtidig melde at det er forjævlig at en klubb som Odd Grenland plutselig skal begynne å kjøpe våre spillere, plukke medaljer og trekke flere folk på kampene enn LSK. The table has turned...

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        Opprinnelig skrevet av Ola
        Må samtidig melde at det er forjævlig at en klubb som Odd Grenland plutselig skal begynne å kjøpe våre spillere, plukke medaljer og trekke flere folk på kampene enn LSK. The table has turned...

        Eller kanskje sagt på en annen måte; "LSK har sovet i timen"...
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7052

          Leser at Riseth kan være på vei til Godset. Hvis overgangen er permanent betyr det et vesentlig handlingsrom i lønnsbudsjettet til å hente inn nye fjes.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            Opprinnelig skrevet av trigz
            Leser at Riseth kan være på vei til Godset. Hvis overgangen er permanent betyr det et vesentlig handlingsrom i lønnsbudsjettet til å hente inn nye fjes.
            Tja, kan aldri tenke meg at de tar over alle lønnskostnader for Riseth uansett om overgangen er permanent eller ikke. Vi blir nok pent nødt til å betale store deler av lønningen hans ut året uansett hvor han spiller. Dessverre.

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              Opprinnelig skrevet av Ola
              Gleder meg til 2008-ligningen kommer slik at denne myten kan gravlegges en gang for alle. Er det hold i påstandene bør 2008, med elendige prestasjoner fra Bjørkøy og sportslig fiasko fra LSK, vise en inntekt ned mot 500k. Legg inn en gangefaktor på 3-4 så tror jeg vi får svaret.
              Det var Fjørtoft og Bjørkøy som uttalte at han hadde en slik lønnsordning. Dersom du kjenner bedre til disse kontraktene enn nevnte så vil jeg gjerne høre hvor du har dine kilder plassert. Jeg tror det er liten grunn til å tvile på at Bjørkøy har en slik kontrakt. Som jeg skrev, han har sikkert en anstendig grunnlønn, men er nok ikke blant de best betalte i LSK i motgangsperioder.


              Opprinnelig skrevet av Ola
              Det er fullstendig utopi å tro vi kan få igjen investert kapital for denne spilleren. Kan jeg minne om at samme klubb som kjøpte Bjørkøy for 5 mill + lønns- og personalkostnader, kun 10 måneder senere måtte selge 25% av stadion for å frigjøre 9 mill til kortsiktig drift? Jeg frykter det står mye dårligere til med økonomien i Sportsklubben enn hva de gjør inntrykk av fra kontorene på Åråsen.
              Mange vil kanskje si at det er naivt, men jeg tror slettes ikke det er umulig. Bjørkøy har nok ikke spilt opp sin verdi, men dersom nærmere 50% av overgangssummen vi betalte for Bjørkøy er basert på bonuser etter spilte kamper etc. som det har versert rykter om i media, er det ikke utenkelig at vi kan få igjen de resterende 50%. Bjørkøy er ikke mye dårligere enn hva han var da vi kjøpte han, men lider som de fleste av våre spillere av å ha møtt hard motgang over en lengre periode. En gang i tia var Olivier Occean den mest lovende spissen i Tippeligaen, Simen Brenne den mest kreative og målfarlige spilleren i Tippeligaen, Otto Fredriksson den beste keeperen.

              Jeg registrerer din synsing rundt klubbens økonomi, men tror i utgangspunktet klubben gjorde unna det salget de hadde regnet med i Bjørn Helge. Med reduserte lønnskostnader neste år der Riseth og trolig fler forsvinner ut portene tror jeg klubben hadde kalkulert uten fler salg i år. Jeg håper og tror derfor LSK har råd til å forhandle når en satsende norsk klubb i toppen kommer og sikler på spillerne våre. Vi har lagt igjen nok kroner i kassa til Odd, nå er det på tide å hente noe tilbake. Jeg må innrømme at jeg blir skuffet om vi ikke får 2-3 millioner for Bjørkøy.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7052

                Opprinnelig skrevet av Henrik
                Tja, kan aldri tenke meg at de tar over alle lønnskostnader for Riseth uansett om overgangen er permanent eller ikke. Vi blir nok pent nødt til å betale store deler av lønningen hans ut året uansett hvor han spiller. Dessverre.
                I tilfelle håper jeg ikke LSK er selvskadende nok til å la ham gå, samtidig som vi skal subsidiere en av nedrykkskollegene våre.

                Riseth ønsker seg vekk - ja vel, her er muligheten din, men forvent ikke å få en sjekk i posten fra Åråsen en gang i måneden etterpå. Makan.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                  Tja, kan aldri tenke meg at de tar over alle lønnskostnader for Riseth uansett om overgangen er permanent eller ikke. Vi blir nok pent nødt til å betale store deler av lønningen hans ut året uansett hvor han spiller. Dessverre.
                  De seks millionene på 2 år som det er snakk om er jo uansett både sign on fee og lønn. Sign on fee betales, i motsetning til hva som virker logisk, ikke ved signering, men gjennom avdrag i løpet av kontraktsperioden. Hvis f.eks 2 mil er sign on fee og han har 2 mil i året, så vil vi trolig sitte igjen og betale han en tredjedel av lønna hans selv om godset tar over hele "lønna" hans, noe jeg tviler på at de gjør. Tror uansett vi maks sparer inn 500 000 på denne manøveren, og om vi er uheldige så styrker vi en rival.

                  Men jeg er uansett ikke negativ til å spare noen kroner på å sende bort Riseth.

                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2506

                    Opprinnelig skrevet av Ola
                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                    Såvidt jeg kan huske, signerte Bjørkøy som en av få(kanskje eneste?) en prestasjonsbasert kontrakt, det vil si at han lønnes etter kamper fra start, sportslig suksess etc. Han har sikkert en anstendig grunnlønn også, men tjener nok ikke så himla fett ettersom klubben ikke har hatt særlig suksess rent sportslig etter at han ble signert.
                    Gleder meg til 2008-ligningen kommer slik at denne myten kan gravlegges en gang for alle.
                    Myte?
                    Fugl1120 siterer omtrent ordrett det Bjørkøy sa da han skrev under:

                    Derfor har Bjørkøy også skrevet under på en prestasjonsbasert kontrakt.

                    - Går det ikke bra med Lillestrøm, så vil jeg ikke tjene spesielt godt. Går det imidlertid bra med meg og klubben, så vil både jeg og klubben tjene gode penger. det synes jeg er fornuftig, sier Bjørkøy til Nettavisen.

                    Kommentar

                    • aguado
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 448

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      I tilfelle håper jeg ikke LSK er selvskadende nok til å la ham gå, samtidig som vi skal subsidiere en av nedrykkskollegene våre.

                      Riseth ønsker seg vekk - ja vel, her er muligheten din, men forvent ikke å få en sjekk i posten fra Åråsen en gang i måneden etterpå. Makan.
                      Enig. Mye bedre å ha Riseth på trening og benken enn å skulle styrke en direkte konkurrent i nedrykkskampen, sportslig OG økonomisk. Dersom Riseth virkelig ønsker å få fart på karrieren sin må han i alle fall kunne gå med på en reduksjon i lønn.

                      Kommentar

                      • Hel1017
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Oct 2008
                        • 196

                        Jeg kan ikke med beste vilje se at Riseth kan utgjøre noen forsterkning for noe som helst lag i tippeligaen nå...
                        Så hvis det kommer opp en avtale som LSK kommer gunstig ut av, så slipp ham umiddelbart.

                        Bjørkøy til Odd, nei der jeg jeg skeptisk gitt...
                        Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7052

                          Off-topic: Lættis at Riseth ble byttet inn 24 minutter før slutt i rekruttkampen i dag. Neppe noen tvil om at fremtiden ikke inneholder frostingen, gitt...

                          Men jeg støtter uansett ikke å la ham gå uten at vi skal tjene noe på det i form av redusert lønnsbyrde. Enig i at han ikke styrker LSK på noe vis lenger, men han har nok rutine i kroppen til at han kan bringe ekstra ryggrad til lag som Strømsgodset. De er desperat tynt besatt i forsvar. Det er dumt for dem, men bra for oss, og jeg ser ikke at vi skal hjelpe verken dem eller Lyn på noe vis.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...d-2873977.html

                            Bjørkøy klar for Odd Grenland


                            Dag-Eilev Fagermo fikk viljen sin
                            Etter det TV 2 Sporten kjenner til er John Anders Bjørkøy bare formaliteter unna en overgang til Odd Grenland. Overgangen har hengt i en tynn tråd etter at styret i Odd sa nei til et kjøp av lillestrømspilleren, men etter intense forhandlinger de siste to dagene, har klubben godkjent overgangen.
                            - Vi ble enige om dette til slutt, sier FIFA-agent Stig Lillejord
                            Etter det TV 2 Sporten kjenner til slipper Lillestrøm Bjørkøy gratis til Odd. Stridstemaet har vært 30-åringens lønn, men det skal nå være enighet mellom partene.
                            Den tidligere Fredrikstad-spilleren har ikke lykkes på Åråsen etter at han ble hentet av daværende LSK-trener Tom Nordlie i 2008. Nå blir han etter alle solemerker den tredje LSK-spilleren Odd henter. Fra før har Grenlands-klubben fått fart i karrierene til både Anders Rambekk og ikke minst Simen Brenne.
                            Ingen i Odd ønsker å bekrefte at Bjørkøy-overgangen er i boks, men etter det TV 2 Sporten kjenner til håper klubben å presentere ham om kort tid.
                            Opprinnelig skrevet av masta
                            Lillestrøm-veteranen Vidar Riseth (37) er enig med Strømsgodset om en leieavtale ut sesongen.


                            Etter hva Drammens Tidende erfarer er alle formaliteter rundt overgangen i orden. Det eneste som gjenstår er at Lillestrøm får hentet inn en ny forsvarsspiller før overgangsvinduet stenger.

                            Vidar Riseth har slitt med manglende tillit på Åråsen denne sesongen, og står kun bokført med ti seriekamper. Nylig ytret 37-åringen et ønske om å forlate Lillestrøm. Hardt pressede Strømsgodset mener Riseth er rett mann til å erstatte den skadede kapteinen Alexander Aas, som er ute av spill i fire til seks uker. Drammenserne trenger en ledertype i den bakre fireren, og den sportslige ledelsen er overbevist om at Riseth er rett mann til å fylle rollen ut sesongen.

                            Strømsgodset håper at Riseth blir spilleklar til søndagens prestisjeoppgjør mot Dag-Eilev Fagermo og Odd Grenland.

                            http://dt.no/article/20090825/GODSET...360/1063/NYHET
                            Hvis både Bjørkøy og Riseth forsvinner så må det komme inn noen nye spillere!! Hva skjer hvis vi får ennå flere skader??! Vi selger jo oss til Adecco snart!

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5914

                              Opprinnelig skrevet av Emil B
                              Hvis både Bjørkøy og Riseth forsvinner så må det komme inn noen nye spillere!! Hva skjer hvis vi får ennå flere skader??! Vi selger jo oss til Adecco snart!
                              Les innlegget til masta en gang til, Emil. Riseth forsvinner ikke uten at det kommer en erstatter.
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Opprinnelig skrevet av Emil B
                                Hvis både Bjørkøy og Riseth forsvinner så må det komme inn noen nye spillere!! Hva skjer hvis vi får ennå flere skader??! Vi selger jo oss til Adecco snart!
                                Som du ser i DT-artikkelen forutsetter Riseths overgang at vi får inn en ny stopper. Med tanke på alle lönnsmidler som frigjöres og eventuelle penger som klubben sparer på Björköys kampantall, så tror jeg det finnes rom for å hente en kantspiller. Derimot tror jeg ikke vi skal panikk-kjöpe. Om vi fortsetter som vi har gjort den siste tiden har vi mer enn nok kvalitet i laget til å holde oss.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • Emil B
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 5921

                                  Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                  Les innlegget til masta en gang til, Emil. Riseth forsvinner ikke uten at det kommer en erstatter.
                                  Hva skjedde med Jimmy De Wulf og Adrian Reid? Begge dratt igjen?

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    Opprinnelig skrevet av Emil B
                                    Hva skjedde med Jimmy De Wulf og Adrian Reid? Begge dratt igjen?
                                    De Wulf fikk avslag. Reid vet jeg ikke helt. Blandede rapporter.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • Fuglegutt
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2008
                                      • 863

                                      Syns dette bare er positivt jeg, det er to spillere som er meget dyre å ha på benken. Riseth er jo itillegg benka på revervefugla også , så han er ett stykke unna førstelags- fotball. Bjørkøy har jeg mer sans for personlig, syns han er en god spiller , men syns det er bedre med kiko og espen, så sånn sett er det helt greit. Det vi selger unna det er de spillerene det er godt å sette innpå mot slutten av kampene, men om vi får hentet en spiller eller to så ( som helt sikkert ikke tjener 1-3 mill i året ) er dette helt i orden for meg!!

                                      For en jobb Henning og Torgeir har hatt/ gjør!!
                                      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                                      Kommentar

                                      • mrognan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 845

                                        vi får bare håpe Bjørkøy er sjuk 13.september. Ville vært typisk om han skulle sendt Odd i ledelsen 1-0 i det 92.spilleminutt..
                                        Morten

                                        Kommentar

                                        • Bibaboy
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 712

                                          Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                                          Syns dette bare er positivt jeg, det er to spillere som er meget dyre å ha på benken. Riseth er jo itillegg benka på revervefugla også , så han er ett stykke unna førstelags- fotball. Bjørkøy har jeg mer sans for personlig, syns han er en god spiller , men syns det er bedre med kiko og espen, så sånn sett er det helt greit. Det vi selger unna det er de spillerene det er godt å sette innpå mot slutten av kampene, men om vi får hentet en spiller eller to så ( som helt sikkert ikke tjener 1-3 mill i året ) er dette helt i orden for meg!!

                                          For en jobb Henning og Torgeir har hatt/ gjør!!
                                          Har ventet på at disse spillerne skal bli solgt. Jeg er rimelig sikker på at Bjarmann/Berg har spillere i kikkerten som erstatter ihvertfall Riseth. Med disse to ut vil vi frigjøre mange millioner i lønnskostnader. Mitt håper en klassestopper og en lynhurtig ving. Mulig jeg har for store forhåpninger nå, men det er viktig å ha trua.
                                          Fugla Forever

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎