LSK anno 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mats
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 621

    mykle må bli...

    Kommentar

    • Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

      Disse skulle jeg helst hatt ut i forkant av ny sesong:
      Riseth, Bjørkøy, Midtun Lie og Occean (dersom budet er høyt nok).

      Vi er nødt til å skaffe oss en solid midstopper sammen med Frode Kippe, et par backer, en midtbanegigant sammen med en kreativ Nosa og muligens en venstreving. Men det finner vi vel aldri uansett...

      Keeperplass og spissplassene har vi godkjent dekning på.
      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

      Kommentar

      • JaHNdy
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Nov 2005
        • 18

        Vi burde nok heller latt Bjørkøy / Dosso gå før seriestart enn Brenne. Tror han er akkurat den typen midtbanespiller vi trenger nå. I tillegg er han alltid bedre på høsten. Er ikke enig i at Mykle må bli, han er ikke noen typisk kantspiller, da må han evt være backup på topp.

        Kommentar

        • Odinster
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2008
          • 160

          Opprinnelig skrevet av JaHNdy
          Av dagens stall håper jeg dette skjer foran en ny sesong:

          Keepere: Magnusson
          Otto
          Forsvarere: Kippe, Pedersen, Kippe, Johnsen
          Ringstad, Andresen, Gabrielsen - Riseth UT
          Midtbane: Essediri, Nosa, Ny, Ny
          Dosso, Søgård, Tokstad, Mouheli, Bolly - Bjørkøy, Myklebust og Husar UT
          Angripere: Sundgot, Eziyodawe
          Sigurdarson - Occean UT

          Vet ikke om dette er realistisk, hva man evt får inn til å kjøpe forsterkninger for hvis stallen blir slanket på denne måten?
          Jeg kan godt fortelle deg med en gang at dette ikke er realistisk. LSK kommer ikke til å bli nevneverdig rikere neste sesong, snarere tvert i mot. Så taktikken med å kaste ut et helt lag av talenter og rutinerte spillere er ingen vinneroppskrift.

          Kan si meg enig i Riseth (selvfølgelig), JML (åpenbart) og Occean (begynner å dra på årene, og ser ut til å ha langt igjen til toppform).

          Det å skaffe så mange nye spillere er både veldig dyrt og tidkrevene.
          Last edited by Odinster; 23.08.2009, 20:13. Begrunnelse: Hadde jo helt glemt JML...

          Kommentar

          • norskpoker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 399

            Opprinnelig skrevet av Odinster
            Kan si meg enig i Riseth (selvfølgelig), JML (åpenbart) og Occean (begynner å dra på årene, og ser ut til å ha langt igjen til toppform).
            Fyren er ikke engang fylt 28....

            Kommentar

            • Odinster
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2008
              • 160

              Opprinnelig skrevet av norskpoker
              Fyren er ikke engang fylt 28....
              Ja, det er jo for så vidt ikke så gammelt... Trodde han var nærmere 30. Han beveger seg i hvert fall slik

              Uansett så ser han ut til å ha langt igjen til toppform pluss at han sliter med skader, og skal han bruke like lang tid som MJ, begynner han å dra på årene.

              Kommentar

              • KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

                Opprinnelig skrevet av norskpoker
                Fyren er ikke engang fylt 28....
                Men han skrev begynner. Når du nesten er 30 år og spiller fotball begynner man å dra på årene. Hvis vi skal selge han, så er det lurt å gjøre det nå, som vi kan få litt penger for han.

                Hvis ikke han begynner å finne tilbake til finformen snart, så vil vi bare få mindre å mindre for han etter som tiden går. Han sliter jo med skader også og han er ikke akkurat et stort salgsobjekt for tiden.

                Kommentar

                • KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

                  Opprinnelig skrevet av KrisB
                  Brøt Bjørkøy-forhandlinger


                  Odd har takket nei til LSKs John Anders Bjørkøy. De mener spilleren hadde altfor høyt lønnskrav.

                  - Totalkostnaden på det forslaget vi har fått presentert er for høy, så vi har sendt det tilbake, forteller styreleder Odd Grenland, Tom Helge Rønning.
                  Lillestrøms John Anders Bjørkøy er øverst på ønskelista til Odd Grenland, og både Lillestrøm og Bjørkøy har vært positive til et kontraktsforslag.
                  Derfor var det overraskende for mange at styret i Odd i går kveld selv valgte å takke nei til å signere midtbanespilleren.
                  Alt håp skal likevel ikke være ute, og styreleder Rønning utelukker ikke at 30-åringen kan Odd Grenland til tross for sviktende kontraktsforhandlinger.
                  - Vi får se hva som skjer, men jeg mener jo at avstanden ikke er større enn at det er fullt mulig å få det til fremdeles.
                  Tenker langsiktig

                  Odd Grenland har mottat god støtte fra investorene i sitt forsøk på å hente Bjørkøy. Skien-klubben ønsker derimot ikke midtbanespilleren kun som leiesoldat ut sesongen, men tenker langsiktig i overgangen. Dermed blir spillerens lønnskrav avgjørende.
                  - Dette er en langsiktig kontrakt, og det ligger jo i utgangspunktet at vi skal få til en avtale til 2012. Vi er nødt til å tenke totaløkonomi for klubben over tid, og det er med utgangspunkt i det at vi har sendt forslaget tilbake, sier Rønning.

                  PS. Skulle Bjørkøys overgang til Odd bli en realitet blir han den tredje spilleren som forlater Lillestrøm til fordel for Skiensklubben i løpet av de to siste årene. Fra før har Anders Rambekk og Simen Brenne begge valgt å dra på seg den hvite og svarte drakten.

                  http://www.nrksport.no/fotball/1.6743368

                  Odd ville ikke kjøpe/låne Bjørkøy fordi han hadde for høye lønnskrav.

                  Hva slags Lønnskrav er det snakk om egentlig? Hvis det er den samma lønnen han skal ha, som han har nå. Så må vi jo selge han med det første og beste budet. Pdd har vi bedre spillere på hans plass. Og det er idiotisk og gi han så høy lønn for å sitte på benken.

                  Kommentar

                  • OppsalKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2008
                    • 1881

                    Jeg vet at kontrakt diskusjoner er veldig langvarige, men det er lite som kommer ut av klubben for tida.

                    Og her mener jeg BÅDE forlengelsene og Riseth, Bjørkøy, osv.
                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

                    Alltid Celtic og LSK

                    Kommentar

                    • El Caco
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2009
                      • 2286

                      Jeg tror han har rundt 1 mill i året hos Lillestrøm. Noe som så klart er for mye lønn for en TL klubb idag. Får håpe Bjørkøy prioriterer spilletid fremfor pengene. Noe som egentlig burde falle ham/enhver fotballspiller naturlig.
                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                      Kommentar

                      • heg
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Oct 2007
                        • 112

                        Nar Bjorkoy ble signert var det snakkk om at Fredrikstad skulle fa resten av overganssummen etter et visst antall kamper ? Hvis dette tallet ikke er nadd enda vil det jo vaere en kjempebesparelse a gi bort/selge Bjorkoy na.

                        Kommentar

                        • El Caco
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2009
                          • 2286

                          Jeg lukter en typisk VG-sak med Ohr/Bjørkøy i front.
                          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            Opprinnelig skrevet av El Caco
                            Jeg tror han har rundt 1 mill i året hos Lillestrøm. Noe som så klart er for mye lønn for en TL klubb idag. Får håpe Bjørkøy prioriterer spilletid fremfor pengene. Noe som egentlig burde falle ham/enhver fotballspiller naturlig.
                            LSK var på det tidspunktet desperate, handlet i blinde og bladde opp 5 mill for Bjørkøy - rett ut av klubbkassa og ned til Østfold. De personlige forhandlingene, på det tidspunktet hvor norske fotballedere led av klondikestemning og manglende dømmekraft, førte helt sikkert til at Bjørkøy gikk opp solid i lønn. 2007-ligningen til Bjørkøy viser skattepliktig inntekt på 1.290'. Før fratrekk så snakker vi om minimum 1,4 mill i FFK. Tipper han tjener rett i underkant av 2 mill, litt under hva Brenne hadde/har. Men snart kommer 2008-tallene og da får vi fasiten.

                            Ja til å selge/gi bort Bjørkøy, Occean, Husar, TAG, Riseth og Midtun!

                            Ja til å tilby Søgård, Myklebust og Esset nye 2-årskontrakter med max en mill i årlig gasje.
                            Last edited by Ola; 24.08.2009, 11:02.

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              Opprinnelig skrevet av Ola
                              Ja til å tilby Søgård, Myklebust og Esset nye 2-årskontrakter med ca en mill i årlig gasje.
                              Enig i mye av det andre du skriver, men dette her er alt for høyt i forhold til klubbens pressede økonomi. For Myklebust (og jeg antar Søgård), vil dette faktisk bety en betydelig lønnsøkning. Som kjent trenger klubben å redusere sine utgifter betydelig.

                              Myklebust og Søgård bør være sjeleglade hvis de slipper lønnskutt. Ingen av de har veldig sterke kort på hånda, og det er kjøpers marked om dagen. Esset på sin side bør gå betydelig ned hvis han skal få bli.

                              Resultatsvikt, tilskuersvikt og sponsorsvikt gjør at det er nye tider, spesielt økonomisk.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Myklebust og Søgård bør være sjeleglade hvis de slipper lønnskutt. Ingen av de har veldig sterke kort på hånda, og det er kjøpers marked om dagen. Esset på sin side bør gå betydelig ned hvis han skal få bli.
                                Tviler på at lönnsnedgang blir noe problem for Essediri. Han kan ikke forvente seg å få fyrstelönn i noen annen klubb. Om han takker nei til ny kontrakt må det väre fordi han er lei av all fuzz i klubben. Nå har det vel blitt merkbart bedre den siste tiden, og når Karim satses på av Berg så tror jeg han tar noen nye år i LSK. Spörs dog hvor lenge vi skal dra på forhandlingene; om Karim fortsetter godspillet på backen så kan det fort dukke opp andre beilere.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  Opprinnelig skrevet av El Caco
                                  Jeg tror han har rundt 1 mill i året hos Lillestrøm. Noe som så klart er for mye lønn for en TL klubb idag. Får håpe Bjørkøy prioriterer spilletid fremfor pengene. Noe som egentlig burde falle ham/enhver fotballspiller naturlig.
                                  Såvidt jeg kan huske, signerte Bjørkøy som en av få(kanskje eneste?) en prestasjonsbasert kontrakt, det vil si at han lønnes etter kamper fra start, sportslig suksess etc. Han har sikkert en anstendig grunnlønn også, men tjener nok ikke så himla fett ettersom klubben ikke har hatt særlig suksess rent sportslig etter at han ble signert.

                                  Fornuftig av LSK å ikke selge for skampris. Vi er ikke i en situasjon at vi er nødt til å selge og Odd ønsker virkelig Bjørkøy for å forsterke troppen for høstsesongen. Endelig er det vi som ikke trenger å legge oss langflate og jeg håper ikke vi selger Bjørkøy for stort mindre enn hva vi kjøpte han for, ogettersom det også ryktes at overgangssummen ville stige med Bjørkøys prestasjoner, er det ikke usannsynlig at vi kan få igjen hva vi betalte utenom disse bonusene. Tipper det er LSKs overgangskrav som setter sperre for overgangen foreløbig, ikke Bjørkøys lønnskrav som det hevdes i media.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • aguado
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 448

                                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                    Fornuftig av LSK å ikke selge for skampris. Vi er ikke i en situasjon at vi er nødt til å selge og Odd ønsker virkelig Bjørkøy for å forsterke troppen for høstsesongen. Endelig er det vi som ikke trenger å legge oss langflate og jeg håper ikke vi selger Bjørkøy for stort mindre enn hva vi kjøpte han for, ogettersom det også ryktes at overgangssummen ville stige med Bjørkøys prestasjoner, er det ikke usannsynlig at vi kan få igjen hva vi betalte utenom disse bonusene. Tipper det er LSKs overgangskrav som setter sperre for overgangen foreløbig, ikke Bjørkøys lønnskrav som det hevdes i media.
                                    I følge media skal Bjørkøys overgangssum være praktisk talt null.

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                      Vi er ikke i en situasjon at vi er nødt til å selge

                                      Og det føler du deg helt trygg på..?
                                      Med generelt sviktende inntekter, og nærmest "krisetall" hva angår publikum de to siste kampene, så tror jeg det er rimelig stram økonomi hos oss. Det letes nok med lupe etter måter å kutte kostnader på...
                                      Vil jeg tro.
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7052

                                        Får håpe vi henter inn en mann i midtforsvaret også, så vi kan kvitte oss med Riseth før overgangsvinduet stenger. Lønnsposten hans må jo være et blylodd rundt anklene for klubben.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                          I følge media skal Bjørkøys overgangssum være praktisk talt null.
                                          Dette tror jeg ingen ting på. Merker at dette bare er egen synsing, dog har vel ikke media all verdens av kilder å vise til heller

                                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                          Og det føler du deg helt trygg på..?
                                          Med generelt sviktende inntekter, og nærmest "krisetall" hva angår publikum de to siste kampene, så tror jeg det er rimelig stram økonomi hos oss. Det letes nok med lupe etter måter å kutte kostnader på...
                                          Vil jeg tro.
                                          Jeg har ikke innsyn i klubbens økonomi og tviler ikke på at man leter etter måter å kutte kostnader på. Likevel tror jeg ikke LSK er i en situasjon der de er nødt til å selge for å få hjulet til å gå rundt, jeg har ikke fått inntrykk av at et nytt salg var en nødvendighet i sommer. Selvsagt er alle kutt og inntekter kjærkomne midler for LSK, men i en situasjon der Odd er ute etter å forsterke og hvor de har vist stor interesse for vår spiller, håper jeg LSK tør å forhandle framfor å selge unna for å spare kostnader. Til tross for tempoproblemer er tross alt Bjørkøy en ganske bra spiller.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎