LSK anno 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Opprinnelig skrevet av Serbern
    En avklaring skal vist komme rundt 1.august i følge Belsvik...

    http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2821571.ece
    Da må vi gå til innkjøp av ny stopper med en gang. Kan ikke risikere å kun ha Kippe og en skadeutsatt Riseth som midtstoppere.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13272

      Jeg gjetter på at Pedersen kommer tilbake fra godset, og thats it. LSK sitter i beste fall igjen med 8-9 millioner etter Riise, 4 av disse er allerede i budsjettet. Økonomien er neppe blitt bedre utover i 2009, og jeg vil bli forbauset om det finnes midler til noe mer enn å lønne et par ekstra spillere som returnerer.

      Investeringsselskapet har også gått med underskudd, dette var vel på rundt 3,5 i fjor før tapet på Brenne-salget. Man kan jo håpe på at det finnes vilje til å reinvestere midlene i et gunstig marked, mest trolig er det vel at en eller flere av aktørene ønsker å få noe igjen i år.

      Kommentar

      • kimmern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 1174

        SP må tilbake nå. Nordtveit kommer vel mest sannsynlig kommer til å forlate oss også. det betyr etter min mening at også en ny midtstopper må inn, fossilen riseth er ikke engang "over the hill mer" han er langt nede på sletta...

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          Svarte faen så mye dårlige nyheter i dag, da!!! Om Nordtveit også forsvinner kan det ikke være snakk om å ikke bruke penger. Forsvaret vår er lekk fra før av, men uten Nordtveit er det god natt. Vi MÅ ha en ny stopper, og det rimelig umiddelbart. Jeg driter i hvem det er, så lenge han holder akseptabelt tippeliganivå. Vi kan ikke stole på Riseth, og Kippe kommer til å rykke på suspensjoner.

          Dette er et mareritt... Udaymassakren kunne ikke kommet på et verre tidspunkt enn rett før finanskrisen. Jeg har vært bombesikker på at det ikke blir nedrykk, men nå begynner jeg å bli nervøs. De siste fem årene bør uansett fremstå som en gigantisk lærepenge for alle i klubben. Hodeløst overforbruk og tanketomme signeringer i fleng... Tenk, vi kunne hatt Shane Stefanutto på ventreback!
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            Hvis både Nordtveit og Riise forsvinner, vil det være viktigere å hente en midtstopper enn ny kant. Birger Madsen er min første tanke, bosman til høsten og Sandefjord snur vel på krona de også. Håper Bjarmann sitt nettverk hoster opp en ny billig Nosa eller Edwin på kant.

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Tenk, vi kunne hatt Shane Stefanutto på ventreback!
              Pluss 7 mill i overgangskroner som vi brukte, lavere lønnskostnader (vil jeg tro) og penger for høyere tabellplassering i fjor (ingen Joooon på back).
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3404

                Tror ikke vi skal satse på at det blir hentet inn en ny kantspiller. Da er det viktigere å erstatte Nordtveit. Kippe får minst en suspensjon til i år, og Riseth har vist at han ikke har Tippeliganivået inne lenger.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Oddis
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 2744

                  Over til noe litt annet (Mod må gjerne flytte innlegg hvis jeg poster på feil sted)

                  Så litt tilbake på nyhetstråder fra 2007 sesongen. Så ut som spillergruppa hadde mange andre aktiviteter som avkobling i forhold til nå. Virket som alle koste seg mye mer som Fugla-spiller. Den sesongen endte jo som kjent med Cup-gull og 4. plass i serien.
                  Kan dette også ha en innvirkning på spillet? Humør og spilleglede er jo omtrent like viktig som ferdigheter og taktisk klokskap for å ta i litt.

                  Jeg har ikke hørt mye om ting som "skiskyting", paintball og andre aktiviteter som ikke har noe med fotball å gjøre denne sesongen. Eller er det bare jeg som ikke følger godt nok med?
                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                  Kommentar

                  • skotten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 1794

                    Var noe gocartkjøring som ble skrevet om i mai, forøvrig har jeg ikke sett noe.

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Opprinnelig skrevet av Oddis
                      Over til noe litt annet (Mod må gjerne flytte innlegg hvis jeg poster på feil sted)

                      Så litt tilbake på nyhetstråder fra 2007 sesongen. Så ut som spillergruppa hadde mange andre aktiviteter som avkobling i forhold til nå. Virket som alle koste seg mye mer som Fugla-spiller. Den sesongen endte jo som kjent med Cup-gull og 4. plass i serien.
                      Kan dette også ha en innvirkning på spillet? Humør og spilleglede er jo omtrent like viktig som ferdigheter og taktisk klokskap for å ta i litt.

                      Jeg har ikke hørt mye om ting som "skiskyting", paintball og andre aktiviteter som ikke har noe med fotball å gjøre denne sesongen. Eller er det bare jeg som ikke følger godt nok med?
                      At gutta koser seg sammen i diverse lystige lag og med flere forskjellige aktiviteter er helt sikkert, problemet er at det oftes innebærer junkfood og øl....

                      Kommentar

                      • skotten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 1794

                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        At gutta koser seg sammen i diverse lystige lag og med flere forskjellige aktiviteter er helt sikkert, problemet er at det oftes innebærer junkfood og øl....
                        Desto større grunn til å foreslå andre alternativer!

                        Kommentar

                        • Hel1017
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Oct 2008
                          • 196

                          Hva skjer nå?

                          Er det flere enn meg som begynner å stille spørsmålstegn med hva som skjer med den sportslige ledelsen i LSK?

                          Hva er det de driver med?

                          En ting er historiene fra helgas etegilde på Egon i barteland, og pubturer etter tapet, men det som frammstår som årets blemme for meg er korthistorien til Nosa...

                          Hvordan kan en fotballklubb som driver profesjonellt klare å gå på slike blemmer?

                          Det skurrer kraftig hos meg etter disse to episodene!

                          I tillegg kan jeg ikke si annet enn at jeg undres over en masse spillervalg, innbytter og strategiske valg som er gjort så langt i år.

                          Og hvis man nå ikke legger maks innsats i å få hentet noen nye kvalitetspillere, tiltross for trøblete økonomi, så er jeg redd min uforbeholdne tillitt til B&B, begynner å bli noe tynnslitt...
                          Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            Hvorfor mister vi ledelser?

                            RB på mandag har en notis om at LSK mange ganger har tatt ledelsen i år, men mistet poeng. Kampene er:
                            • STB (b) -2p
                            • VIK (h) -2p
                            • RBK (h) -3p
                            • Odd (h) -2p
                            • Lyn (b) -2p
                            • B/G (b) -2p
                            • RBK (b) -3p


                            Tilsvarende har vi kun kommet tilbake noen ganger når motstander har scoret først:
                            • TIL (b) +1p
                            • SIF (b) +3p
                            • AFK (h) +1p


                            Som dere ser har vi tapt mange poeng utover i kamper, uten dette hadde poengfansten vært en helt annen. Det "letteste" i fotball er å vinne når man først har tatt ledelsen. Man styrer kamper, og motstander sliter. Alikevel har vi sviktet massivt her i år. Hvorfor?

                            Jeg tror det skyldes en kombinasjon av flere faktorer:
                            • Vi har ikke noe eget spill fremover, som gjør at vi kan styre kampene, og eventuelt kontre motstander som må angripe i senk.
                            • Vi tør ikke stå høyt nok, men trekker oss bakover, slik vi gjorde under Rösler på sitt værste.
                            • Vi svikter med konsentrasjon bakover.
                            • Vi har et trenerteam som ikke evner å ta de smarte grepene fra benken (riktige bytter etc.).
                            • Vi har sannsynligvis dårlig kondis og allmen helsetilstand (ref. den gnistrende øl og Kebab-tråden.) Det virker som om de fleste lag orker mer enn oss.


                            Uten betydelige forbedringer tror jeg det blir meget tøft å unngå kvalik. Som kjent har vi mistet to spillere som var blant de desidert viktigste.

                            Kampen mot Tromsø tror jeg i stor grad vil stake ut kursen videre i år, på godt eller vondt.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5096

                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Andre Hansen utleid? Hva hvis Otto blir skadet, noe som senest skjedde i fjor.

                              Vi står med ett bein i grava, har mistet Nordtveit og Riise, og hva gjør LSK?

                              Dette er gambling på Madoff-nivå!
                              Ryktes at Grodås-yndlingen Stefan Lógi Magnusson er på vei inn.

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                Ryktes at Grodås-yndlingen Stefan Lógi Magnusson er på vei inn.
                                Beklager. Jeg gjorde den "feilen" å sjekke nyhetstråden, og ikke ryktetråden. Har derfor slettet innlegget du kommenterer.

                                Når jeg første er her inne vil jeg påpeke at vi fremstår som klart svekket i forhold til vårsesongen.

                                Kjapp evaluering:
                                * Ny keeper vs. Andre: muligens noe bedre. Forutsetter at han danker ut Otto raskt.
                                * SP vs. Nordtveit: stort tap for oss. Vi trenger spillere med fart. Lite pluss er at SP kan score på dødball, og at Godset svekkes noe.
                                * Husar vs. Riise: Kjempetap. Riise var en av våre aller beste spillere. I tillegg er kantplassen der vi mangler mest. Per dags dato har vi kun Bolly og Esset som rene kanter, og Esset benyttes som back.

                                Undertegnede gruer seg ekstremt til høstseongen. Sjansene for nedrykk eller kvalik har økt etter disse overgangene.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • WAK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 964

                                  Enig at vi er klart svekket men hvis vi får orden på alle skadene vil jeg si at vi er klart forsterket.

                                  Riise har uansett ikke spilt mange kampene første del av sesongen.

                                  Skulle LKE og Marius Johnsen/Ringstad holde seg skadefri og i tillegg Nosa og Edwin så er vi klart forsterket før høstsesongen.

                                  Det viktigste er kanskje at Kippe holder seg skadefri. Midtstopperplass er helt klart den plassen vi har dårligst dekning.

                                  Kommentar

                                  • kemkers
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Sep 2007
                                    • 63

                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    Per dags dato har vi kun Bolly og Esset som rene kanter, og Esset benyttes som back.
                                    Stusser litt på at Bjørkøy brukes på vingen, og karim på back.. Burde de ikke bytta plass ?
                                    Eller mener de at Karim skal overlappe og slå innlegg på den måten ?

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      Da var det kvalik

                                      Noterer meg at enkelte får seg til å være positive i kamptråden etter dagens miserable serierunde. De lykkepillene skulle jeg likt å smake. Ikke overraskende velger Benny å være særdeles kritisk.

                                      Ta en kikk på tabellen igjen. Vi deiser til kvalik med et brak. Tabellen lyver ikke etter 20 runder. Vi har fortsatt famøse ett poeng i snitt. Glem heller ikke at vi spiller på hjemmebane med en mann mer i mesteparten av 2.-omgang. Å være fornøyd da fremstår for meg som en gåte.

                                      Ekstra skummelt er det som skjer andre steder enn på Åråsen. At både Godset og B/G vinner i dag betyr en ting: disse drar med seg selvtillitt utover høsten. Spesielt Godset vinner også stort (virker ikke som om SP er savnet...)

                                      Vi får uansett gjort lite med det som skjer i Drammen og Bodø, men på Åråsen gremmes jeg over følgende:
                                      * Det totale fraværet av innsats og vinnermentalitet. I gamle dager hadde vi "trøkket" fremover med enorm innsats de siste 10-15 minuttene, og alle hadde løpt til de hadde stupt. Se for eksempel på tafattheten til Bolly. Når han tusler av banen er han knapt svett, og absolutt ikke sliten. Kontrastene til en spiller som Roar Strand er enorm, van løp seg virkelig tom i dag.
                                      * Mangel på grep for å skape trøkk fra benken. Med en mann mer bør vi stå høyere og bredere. Hva med 3-4-3? TIL anslutter med en enslig gubb på topp.
                                      * Den pussige startoppstillingen. Jeg er lut lei spillere på feil plass nå. Hva er poenget med SP på venstreback når vi har Ringstad? Ringstad har ikke spilt seg ut, og har fremtiden foran seg. At han vrakes bak SP og Riseth er en gåte.
                                      * Utoverskrudde dødballer. Se egen tråd, vi kaster bort halvparten av dødballene med løse polere.
                                      * Mangel på offensiv struktur. Vi har absolutt ikke noe eget spill fremover. Mye består i "gi ballen til Eddy og håp at noe skjer". Slik har det vært siden treningskampene i vinter. Dette tror jeg henger sterkt sammen med mangel på kantspillere. Med Meter'n og Legenden på banen, så må vi ha mer innlegg!

                                      Summa-summarum så ser dette ekstremt mørkt ut. Uten drastisk rekalibrering blir dette kvalik eller direkte nedrykk. Godset og B/G kommer garantert til å sanke poeng fremover.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • Leif A
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 3962

                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        * Mangel på offensiv struktur. Vi har absolutt ikke noe eget spill fremover. Mye består i "gi ballen til Eddy og håp at noe skjer". Slik har det vært siden treningskampene i vinter. Dette tror jeg henger sterkt sammen med mangel på kantspillere. Med Meter'n og Legenden på banen, så må vi ha mer innlegg!
                                        Dette er etter min mening det merkeligste. Det ble fremhevet i fjor høst at vi hadde hentet mannen bak det offensive spillet til Stabæk. Men det er ikke antydning til noe av det samme å se på åråsen. Se for eksempel på Nannskog (grøss!) som tilrettelegger: han ser ikke opp for å se etter medspiller inne i boksen. All fokus er på ballen og å få et rent treff, for han VET at det vil være spiller på løp der hvor ballen kommer.
                                        Sammenlign dette med LSK hvor man tydeligvis ikke aner hva man skal gjøre når man får ballen. Det er ganske trist!
                                        Knurr...

                                        Kommentar

                                        • andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

                                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          * Det totale fraværet av innsats og vinnermentalitet. I gamle dager hadde vi "trøkket" fremover med enorm innsats de siste 10-15 minuttene, og alle hadde løpt til de hadde stupt. Se for eksempel på tafattheten til Bolly. Når han tusler av banen er han knapt svett, og absolutt ikke sliten. Kontrastene til en spiller som Roar Strand er enorm, van løp seg virkelig tom i dag.
                                          Tja, i store deler av andre omgang löper vi i senk Tromsö, og de siste ti minuttene skjer det meste utenfor og inni deres 16meter. Samtidig så dominerer vi totalt i banespillet forut for målene og utvisningene, altså för de reduseres til 10 mann. Tromsö hever seg i den defensive jobbingen etter utvisningen, slik mange lag ofte gjör etter röde kort. Dog klarer de ikke å skape noe, og må for det meste satse på kontringer. Andre omgang er for det meste enveiskjöring, og i en bedre verden hadde vi satt en eller to av de saftige sjansene vi har i dag. Förste omgang har vi også store sjanser og er også her bedre i banespillet. Tromsö har ALL mulig grunn til å väre fornöyd med 1 poeng i dag, og hadde det ikke värt for at vi tar igjen en tomålsledelse hadde jeg värt en bitter, bitter mann i kveld. Gjennom kampen jobber vi langt bedre enn samene, vinner flest dueller og har langt bedre bevegelse i eget passningsspill.

                                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          * Mangel på grep for å skape trøkk fra benken. Med en mann mer bør vi stå høyere og bredere. Hva med 3-4-3? TIL anslutter med en enslig gubb på topp.
                                          For guds skyld. Vi trökker bra på, og blir belönnet med to mål, et av dem gjör innbytter Arild Sundgot. Det må da kunne kalles et grep. Videre så står vi veldig höyt med backene hele 2. omgang, og Karim er oppe og herjer hele tiden. Det er reint ut tullete å skulle begynne å legge om til trebackslinje og gode greier når vi har stålkontroll på oppgjöret og skaper sjanser kampen igjennom. I dag sliter vi med å sette store sjanser, ikke å skape dem. Mot slutten blir også TIL mer opptatt av å beholde ett poeng, og det vanskeliggjör vår jobb.

                                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          * Den pussige startoppstillingen. Jeg er lut lei spillere på feil plass nå. Hva er poenget med SP på venstreback når vi har Ringstad? Ringstad har ikke spilt seg ut, og har fremtiden foran seg. At han vrakes bak SP og Riseth er en gåte.
                                          Ringstad har fått seg en psykisk knekk av å ha blitt kastet til ulvene i den bölgedalen vi hadde i vår. Såvidt jeg har forstått har han også blitt noe overtrent i perioden. Derfor tar man det forsiktig med gutten. Ellers er det vel på kantene folk anser at vi feilplasserer spillere. De kantene vi har er unge og uerfarne, og er ingen sikre kort, noe Bolly demonstrerer i dag. I dagens situasjon så kan det tenkes at det er lurt å ta matchingen av unggutter litt forsiktigere enn vi var tvungne til i vår.

                                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          * Utoverskrudde dødballer. Se egen tråd, vi kaster bort halvparten av dødballene med løse polere.
                                          I dag putter vi jo mål på et utoverskrudd innlegg i en situasjon som ikke er veldig ulik en dödball situasjon. Det blir litt feil å kategorisk avvise alt annet enn innoverskrudde dödballer. Utoverskrudde dödballer kan väre kjempebra det og, bare eksekutören er god nok. Ringstad har vist en OK dödballfot, men ingenting ekstraordinärt. Både Karim og Björköy legger mye bedre dödballer og det er det viktigste. Det scores mål på begge varianter rundt i verden, og det beviser at det viktigste er inleggsteknikken, ikke om man er venstre eller höyrefota. På samme måte kan man väre en drivende god kantspiller selv om man spiller på feil kant i forhold til go'foten. Det viste vel Riise för han pakka sakene sine. I dag har vi forsåvidt ikke så mye valg når det gjelder cornere fra höyre, da vi ikke har noen venstrefota spillere som kan ta den. Å sette innpå Ringstad kun for å ha noen som kan legge innoverskrudde cornere derifra er helt feil. Hovedsakelig fordi vi har bedre dödballseksekutörer enn ham på banen, men også fordi Ringstad matches forsiktigere nå. Det man derimot kanskje kan gjöre, er å öve mer på utoverskrudde dödballsituasjoner på trening.


                                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          * Mangel på offensiv struktur. Vi har absolutt ikke noe eget spill fremover. Mye består i "gi ballen til Eddy og håp at noe skjer". Slik har det vært siden treningskampene i vinter. Dette tror jeg henger sterkt sammen med mangel på kantspillere. Med Meter'n og Legenden på banen, så må vi ha mer innlegg!
                                          Jesus kristus, i dag spiller vi oss fint ut og igjennom Tromsös defensive ledd gang på gang. Banespillet vårt var en klasse over reinpulernes, og både passningskvalitet og bevegelse ble bedre og bedre utover kampen. Også lenge för utvisningen var dette bra. I dag bidrar også backene, og gjör at vi får en del innlegg i boks. At du ikke ser noen offensiv struktur i dag, bunner nok mer i din motstand mot mannen som har ansvaret for dette, enn dagens kamp. Både på TV2 og i andre medier er det unison enighet om at LSK eide banespillet i denne kampen og således skapte langt flere sjanser enn gjestene.


                                          Synes dine uvilje mot Berg blir litt ekstrem. At du har startet heksejakt på fyren og finner en måte å vende det meste mot ham og hans gjerning er ganske sött. Särlig fordi jakta er trigget av bitre Lyn-kompisers påstander om mannens IQ.
                                          Last edited by andersmm; 02.08.2009, 23:51.
                                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                          Kommentar

                                          Working...