LSK anno 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarifugl84
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2007
    • 2319

    En ting er veldig sikkert. LSK anno 2009 vil ha sinnsykt godt av en seier. Desverre tror jeg ikke den kommer før mot Østsiden 10/5. Så håper jeg at det å slå et 3.divisjonslag vil tilføre nye gnister i spillergruppa.

    Kommentar

    • KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

      fra nyhetstråden:

      Juniorspillerne Robin Karlsen, Robin Vågan, Fredrik Gulbrandsen og Victor Grodås var alle med på LSK-treningen i går på grunn av mange skader. Gjennomsnittsalderen på de 22 spillerne som trente for fullt var 23 år. Hadde Vidar Riseth gått av treningsfeltet, ville snittet vært i overkant av 22 år.
      Dette er sykt. Kan det bli FOR ungt. Men bare det funker så er det greit.

      Kommentar

      • chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

        Jeg må dessverre si at dette er sesongen jeg ikke trodde ville komme. At vi per nå er dårligere enn i fjor, hadde jeg aldri trodd. Det er mange ting som skurrer. Sesongen har begynt for lengst. Den begynner ikke 16. mai. Eller for to runder siden som også noen hevdet.

        Vi lurer oss sjøl. Vi lurer oss med å skylde på dommere, tilfeldigheter og marginer. Tull. Vi er det desidert dårligste laget i serien - og det ved egen hjelp.

        Jeg lurer på:

        1) Hvorfor spilles det ikke inn et noenlunde fast lag.

        2) Hvorfor spiller Occean med skade? Er det ikke det medisinske støtteapparatet som skal vite nok om skaden og ev. konsekvsenser, og si nei til spill. Det er vel ikke Occean sin oppgave å bestemme selv om han skal ta slike sjanser?

        3) Hvorfor er det slik at vi fortsatt er veldig utsatt for skader?

        4) Siden når ble det nesten greit for Sportsklubben å rykke ned?

        Så spørsmålet til sist blir vel da hvor lenge kan Henning Berg ha tillit? Jeg tipper én kamp til. Tap mot Odd og spekulasjonene blir så smått begynne.
        Bølerkanaris

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          Opprinnelig skrevet av chrissp
          Jeg må dessverre si at dette er sesongen jeg ikke trodde ville komme. At vi per nå er dårligere enn i fjor, hadde jeg aldri trodd.
          Selv ikke undertegnede hadde trodd slikt. Riktignok beskrev jeg faretegnene etter treningskampen mot Molde. Da vant vi kun grunnet rødt kort og bytter hos Molde. Naivistene her lallet seg inn i tanker om medalje, men Benny var som vanlig skeptisk. Men, jeg skal presisere: slik elendighet så ikke engang jeg.

          Opprinnelig skrevet av chrissp
          Vi lurer oss sjøl. Vi lurer oss med å skylde på dommere, tilfeldigheter og marginer. Tull. Vi er det desidert dårligste laget i serien - og det ved egen hjelp.
          Helt klart. Vind, regn, dommere, sko, THK. Alt har vært benyttet som bortforklaringer. Fakta er at vi stinker. Spesielt midtbanen. Som en anonym forumbruker presist uttalte på Katedralen: "At Søgård spiller er selve symbolet på LSK's problemer!"

          Opprinnelig skrevet av chrissp
          1) Hvorfor spilles det ikke inn et noenlunde fast lag.
          Fordi Berg aldri har hatt noen plan, og han er langt unna den skarpeste kniven i skuffen.
          Opprinnelig skrevet av chrissp
          2) Hvorfor spiller Occean med skade? Er det ikke det medisinske støtteapparatet som skal vite nok om skaden og ev. konsekvsenser, og si nei til spill. Det er vel ikke Occean sin oppgave å bestemme selv om han skal ta slike sjanser?

          3) Hvorfor er det slik at vi fortsatt er veldig utsatt for skader?
          Dette er skandale. Jeg har støttet Kaasene. Han får, i sterk motsetning til Berg og Bjarmann, solide skussmål fra mine ekstremt kunnskapsrike venner i Lyn. En forklaring er, som undertegnede har påpekt, at vårt støtteapparat er underbemannet og underfinansiert. En annen forkaring er at Lyn-gutta og Benny tar feil. Men Kaasene har tross alt stabla MJ på beina.

          Opprinnelig skrevet av chrissp
          4) Siden når ble det nesten greit for Sportsklubben å rykke ned?
          Aldri for Benny sin del.

          Opprinnelig skrevet av chrissp
          Så spørsmålet til sist blir vel da hvor lenge kan Henning Berg ha tillit? Jeg tipper én kamp til. Tap mot Odd og spekulasjonene blir så smått begynne.
          Som nevnt til enkeltes forferdelse på Katedralen, så gir jeg Berg nå en match til. En match.

          Så kommer jeg ut, "guns blazing..."
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • Roll75
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2007
            • 834

            Nei dette kan jo ikke bare fortsette. Hvis ikke grep blir gjort rykker vi ned! Så enkelt kan man si det. Vi er desidert DÅRLIGST i ligaen. Hvor lenge skal man lene seg tilbake i godstolen å hevde at ting snart snur. Begynner å kjenne igjen dette fra i fjor. Da var både ledere og spillere overbevist om at ting ville snu til det bedre. Historien kjenner vi jo. Tror ikke man bare skal la ting skure å gå.

            Støtte gutta skal vi helt klart gjøre på kamp.Men 3 poeng etter 8 kamper mener jeg er uakseptabelt i en stolt klubb som LSK. Spørsmål må man derfor kunne stille til det sportslige, selv om man har en totalt fredet trener.

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              Hold an her!

              Det er greit at folk er skuffa og ikke ser så mange lyspunkter pdd, men å påstå at vi er dårligere nå enn i fjor er krisemaksimering. OK, vi må heve oss betraktelig for å holde oss i TL, men det spillet vi ser nå om dagen er fortsatt en annen klasse enn mökka Nordlie og tildels EJ fremviste.

              Jeg tror også at bunnnivået i TL er höyere enn det var i fjor. I år har jeg fortsatt til gode å se noen spille såpass rävva som HamKam, Aafk eller vi gjorde i fjor. Paradoksalt, med tanke på at ligaen er utvida i år. Men for all del, vi må heve oss om vi skal ha et håp om TL i 2010 også.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9413

                Slenger med en quote fra den morsomme sia (fram til denne serierunda) vpn.no:

                Opprinnelig skrevet av vpn
                Mens Sandefjord vant igjen. S a n d e f j o r d! Laget som har lite annet å by på enn svake enkeltspillere som jobber som et kollektiv mot et felles mål og med en felles plan.
                Tankekors?

                Kommentar

                • semper fi
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 823

                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                  Hold an her!

                  Det er greit at folk er skuffa og ikke ser så mange lyspunkter pdd, men å påstå at vi er dårligere nå enn i fjor er krisemaksimering. OK, vi må heve oss betraktelig for å holde oss i TL, men det spillet vi ser nå om dagen er fortsatt en annen klasse enn mökka Nordlie og tildels EJ fremviste.
                  Er faktisk mer i tvil om vi holder plassen i år enn i fjor. Stallen er tynnere, og det har sneket seg inn en overbevisning om at vi er for gode til å rykke ned. Det er dårlig utgangspunkt. Man snakker om gode kamper med dårlig uttelling. Hvor er forventingene? Vi har prestert desidert dårligst i tippeligaen til nå, visst f... kan vi rykke ned!!! Innse det før det er for seint.
                  -After Dark Ultras-

                  Kommentar

                  • Dole
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 1555

                    Nå har vi i alle fall havnet i en situasjon hvor et salg av Riise i løpet av sommeren kan bli vanskelig. Etter mitt syn er han den eneste spilleren vår som i form holder topp tippeligenivå. Alternativ som Myklebust og Essediri holder dessverre ikke eliteserienivå, og begge disse - i tillegg til noen andre spillere, bør være inne i sin siste kontraktsperiode med klubben.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7055

                      De neste kampene er:
                      Odd hjemme
                      Godset borte
                      Sandefjord hjemme
                      Lyn borte
                      FFK hjemme

                      Vi må etter mitt skjønn vinne de neste tre kampene. To uavgjort og et tap der, og vi er ferdigspilte for i år. Lyn må vi også ta poeng mot, og vi får inderlig håpe at noen av de skadde spillerne er tilbake mot FFK, så vi kan ta poeng av dem også.

                      Uansett møter vi tre av de objektivt svakeste lagene i de kommende tre kampene. Vi må vinne dem alle for å få kontakt med lagene over oss.

                      (Men egentlig har jeg resignert meg til Adecco i 2010.)
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • KanariGulFugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 454

                        Vi er per d.d. desidert norges dårligste lag! Det er ingen tvil.. For min del, for aller første gang, så håper jeg vi rykker ned. få rensket opp i stallen, utvikle nye gode spillere, gå back to basic, få tilbake selvtillit og få oss en skikkelig lærepenge.. To bedritne år på rad holder ikke mål. Noe må skje rimelig snart om jeg fortsatt skal ha trua på at vi blir ett topplag igjen.... og det uten å havne i adecco ett år!
                        35 år og rekorden står, men hvor lenge???

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          Nedrykk er definitivt ikke noe å trakte etter.
                          • Tilskuersvikt
                          • Spillerflukt
                          • Enorme økonomiske tap som vil fremtvinge ytterligere eiendomssalg og svekkelse av organisasjonen

                          Rykker vi ned, blir LSK satt ti år tilbake i økonomisk handlekraft og satsningsevne, i hvert fall sånn som den økonomiske situasjonen er i dag. Går vi ned nå, er jeg ikke sikker på at vi kommer oss opp igjen.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Roll75
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2007
                            • 834

                            Skal vi overleve i tippeligaen er vi nå avhengig av et par andre lag som stopper poengfangsten helt. Vi får jo ikke til noe, så hjelp av andre dårlige må vi ha.

                            Dette blir en ny skrekkelig sesong som jeg ikke vet om jeg tåler!

                            Kommentar

                            • KanariGulFugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 454

                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Nedrykk er definitivt ikke noe å trakte etter.
                              • Tilskuersvikt
                              • Spillerflukt
                              • Enorme økonomiske tap som vil fremtvinge ytterligere eiendomssalg og svekkelse av organisasjonen
                              Rykker vi ned, blir LSK satt ti år tilbake i økonomisk handlekraft og satsningsevne, i hvert fall sånn som den økonomiske situasjonen er i dag. Går vi ned nå, er jeg ikke sikker på at vi kommer oss opp igjen.
                              Virker ikke som ledelsen er klar over dette! Men HVA må gjøres? Jeg blir gal... spesielt av å lese at det ikke er noe galt med spillegruppa :S

                              Kommentar

                              • erlando
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 858

                                Østsiden til helga - har vi sjans til å hale i land en heldig omkamp? Kanskje hvis vi spiller enkelt og ikke gjør avansert ting som tilbakespill til keeper?
                                Ja til pause i pausen!

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Nedrykk er definitivt ikke noe å trakte etter.
                                  Selvsagt ikke. Jeg ser enkelte nevner det som en god ting i enkelte tråder. Latterlig, som Trigz påpeker.

                                  Det blir like noldus som å si at det var en "fordel" at Brann og Start vant sine kamper før de møtte oss. Da skulle de være så høyt oppe osv. Det er alltid en fordel å vinne kamper. Det gir tro, ro og selvtillit.

                                  Med en slik argumentasjon skulle det være kjempefordel for LSK nå. Vi har ikke vunnet en dritt. Gjør det oss gode?
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • KanariGulFugl
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 454

                                    Opprinnelig skrevet av erlando
                                    Østsiden til helga - har vi sjans til å hale i land en heldig omkamp? Kanskje hvis vi spiller enkelt og ikke gjør avansert ting som tilbakespill til keeper?
                                    Man kan alltids håpe, men trua og positiviteten er borte for øyeblikket for min egen del!
                                    Tror ikke det funker med enkelt pasningsspill blant spillerene heller.. lange baller og håpe å treffe ett eller annet hode oppe i motstanders, jeg gjentar: motstanders mål, tror jeg er vårt eneste håp..

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Kan vi leve med ett nedrykk?

                                      Sportslig: Ja, flere av spillerne kan ha godt av ett år i Adecco.

                                      Økonomisk: Ubetinget nei! Dette vil være katastrofalt for klubben. Nå må noe gjøres. Sponsorer inn med midler så vi kan kjøpe oss ut av krisen. Det er mye billigere å legge 15 mill på bordet til spillerkjøp en å være ett år i adeccoligaen.

                                      Dette er krise. Vi har en meget negativ tendens å har blitt den første kasteballen på mange år i TL.

                                      Håper ledelsen tar tak tidligere i år en i fjor og finner en løsning på sitvasjonen.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

                                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                        Håper ledelsen tar tak tidligere i år en i fjor og finner en løsning på sitvasjonen.
                                        Eneste mulighet jeg ser er å bli kvitt ledelsen. Få inn nye koster. Bort med det gamle mugget. Utdypning kommer senere, men dere kan venne dere til tanken allerede. Her blir det er hardkjør mot Grønlund & co.
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                        Kommentar

                                        • Hel1017
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Oct 2008
                                          • 196

                                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          Eneste mulighet jeg ser er å bli kvitt ledelsen. Få inn nye koster. Bort med det gamle mugget. Utdypning kommer senere, men dere kan venne dere til tanken allerede. Her blir det er hardkjør mot Grønlund & co.
                                          Dette er jeg enig i.
                                          En ting er spillerkjøpene til Fjørtoft og Nordlie, og den vanvittige pengebruken.

                                          Men styret i klubben satt bare passivt å så på. Ingen varsko, ingen begrensninger, ingen kontroll.

                                          De var bare "høye" på gull etter cup seieren. Totalt blindet. Kun kortsiktig planlegging og "all in" på at man skulle ta gull med en haug avdanka spillere.
                                          Ingen langsiktighet.

                                          Og det betaler LSK en dyr pris for nå. Og jeg tør faktisk nesten ikke tenke på hva som kan skje i 2010. Hva vil det koste oss da?

                                          B-gjengen må få ro! Styret må gå!
                                          Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎