LSK anno 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Oddis
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 2744

    LSK anno 2009 kan listes opp med ett ord. Tragedie.
    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

    Kommentar

    • holmiz
      The kjøkken-kanariz
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6064

      Opprinnelig skrevet av Oddis
      LSK anno 2009 kan listes opp med ett ord. Tragedie.
      Karl Marx var forut for sin tid også når det gjelder Sportsklubben:
      Historien gjentar seg, første gang som tragedie, andre gang som farse.
      Hilsen Anders

      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

      Kommentar

      • Kimito
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 2600

        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
        ubarbert faen
        :?: Hadde tatt kvalitetene til Hoftun, Skammelsrud og til og med Basma på sitt beste på årets lag.

        ...eller...kanskje ikke Basma.
        Ferdigskåra

        Kommentar

        • Fugl1970
          Medlem
          Møteplager
          • May 2008
          • 99

          Vi må hente en midtbanedirigent med tempo i kroppen! En som kan ta tak i matchen. I dag går det i skilpaddetempo. Grusomt å se på!

          Kommentar

          • Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

            Da blir det sommerferie på 12-plass, etter at Tromsø slo vif 2-0. 2 poeng ned til nedrykk. Blir en jævlig spennende høst!!!

            Kommentar

            • mrognan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2008
              • 845

              Opprinnelig skrevet av Emil B
              Da blir det sommerferie på 12-plass, etter at Tromsø slo vif 2-0. 2 poeng ned til nedrykk. Blir en jævlig spennende høst!!!
              Det kan bli en spennende høst, men det er fler enn oss som kan se fram til en høst med lite behov for saks for å fjerne negler.

              Etter min mening er det bare RBK og Molde som kan være 100% sikker på Tippeligaspill i 2010. Fra Odd på 3. med 29 poeng og ned til Bodø/Glimt på 15.plass med 17 poeng skiller det 4 seire. Det er 12 kamper igjen å spille i år, noen lag har hatt god flyt i vårsesongen andre har slitt mer. Ingen hadde vel sett for seg lag som Odd og Start i medaljestriden før sesongstart?
              For lag i flytsonen kommer sommerferien veldig upassende. For vår del kommer den på best mulig tidspunkt.
              To uker hvor man kan restituere seg og få alle 100% tilbake fra skader. Er vel bare PSA som burde være uaktuell til RBK-kampen (er vel et par karantener?).

              RBK har ingen sommerferie og det kan være en fordel for oss.
              En kanonstart på høstsesongen hadde vært seier på Lerkendal og holde nullen etter å ha nektet RBK å skape sjanser.
              Høstkampen mot RBK i fjor sikret plassen, i år skal den bidra til å øke selvtilliten for å redde oss utover høsten!
              Morten

              Kommentar

              • Bondern
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Mar 2004
                • 150

                Opprinnelig skrevet av mrognan
                Det kan bli en spennende høst, men det er fler enn oss som kan se fram til en høst med lite behov for saks for å fjerne negler.

                Etter min mening er det bare RBK og Molde som kan være 100% sikker på Tippeligaspill i 2010. Fra Odd på 3. med 29 poeng og ned til Bodø/Glimt på 15.plass med 17 poeng skiller det 4 seire. Det er 12 kamper igjen å spille i år, noen lag har hatt god flyt i vårsesongen andre har slitt mer. Ingen hadde vel sett for seg lag som Odd og Start i medaljestriden før sesongstart?
                For lag i flytsonen kommer sommerferien veldig upassende. For vår del kommer den på best mulig tidspunkt.
                Vår- og høstsesongen har vist seg ofte å være to helt forskjellige ting. Odd kan tjene som et godt eksempel på hvordan man både kan heve seg voldsomt og synke som en stein etter et par uker på stranda. I 2005 (mener jeg) lå Odd desidert sist før ferien og var nærmest avskrevet. De henta Patrick Suffo som fant tonen med Occean og de var vel et av de beste laga på høsten og var laaaangt unna nedrykk. Året etter lå Odd fint ca midt på tabellen ved halvspilt serie, men tapte alt utover høsten og måtte ha kvalik for å klare seg. Andre eksempler er VIFs meget gode høst i 2004, LSK i 2002 med Rösler på topp og Branns elendige høst i 2002 som endte med kvalik. Mange av eksemplene med god høst har vært pga gode kjøp som Suffo, Rösler og Iversen/Arason så da er det jo litt skummelt at det eneste som kommer til å skje med LSK på overgangsmarkedet er at de kommer til å selge sin desidert beste spiller.

                Vi trenger 4 seire til for å være sikre og tre av dem bør jo være Lyn, Glimt og Godset på Åråsen.
                My cat's breath smells like catfood.
                -R.Wiggum

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  Opprinnelig skrevet av Bondern
                  Vi trenger 4 seire til for å være sikre og tre av dem bør jo være Lyn, Glimt og Godset på Åråsen.
                  Jeg mener fortsatt det er å tro på julenissen at det holder med 30-31 poeng. Tror ganske sikker vi må opp på minst 34 for å unngå kvalikk/nedrykk.

                  Jeg var ikke så nervøs for nedrykk etter kampen mot Start for et par uker siden. Men oppgjørene mot Viking, Stabæk og Aalesund har tatt fra meg mye av trua. For det var syltynn suppe. Selv med mange av de "beste" spillerne tilbake fra skade, så viser laget en negativ utvikling. Hvordan det plutselig skal snu er jeg dessverre ikke i stand til å se. Spesielt når vi mangler så elementære ting som skikkelig innsats og struktur på forsvarsspillet.
                  Det er totalt 36 poeng igjen å kjempe for, og av dem tror jeg vi må ha minst 15.
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    Jeg mener fortsatt det er å tro på julenissen at det holder med 30-31 poeng. Tror ganske sikker vi må opp på minst 34 for å unngå kvalikk/nedrykk.
                    Enig i dette. Det kan holde med 30-31 poeng, men det kan også bety kvalik eller direkte nedrykk.

                    Etter halvspilt serie, så hadde vi 15 poeng, noe som gir 1 poeng per kamp. Ekstrapolerer vi dette ender vi på 30 poeng. Nå kan det selvsagt argumenteres for en bedre poengfangst i høst, men lite som er vist i de tre siste kampene tyder på fremgang.

                    Vi sliter fortsatt med:
                    * Total mangel på eget spill fremover. Intet etablert mønster eksisterer, og spillere virrer rundt. Vi scorer kun på tilfeldigheter, enkeltprestasjoner og (enkelte) dødballer.
                    * Spillere på feil plasser. Stort sett totalt unødvendig, og har bidratt til at vi aldri har satt noe eget spill. Mot Molde spilte vi vel med seks spillere på feil plass. Vi skal i teorien ha dobbeltdekning overalt, så selv med endel skader bør vi holde feilplassering til et minimum.
                    * Elendige dødballer, spesielt utoverskrudde cornere. Håpløst av trenere å ikke gripe fatt i når vi har en med godt venstreben på banen.
                    * Mangel på konsentrasjon bakover. Hvor ble det av de "mentale ferdighetene" som skulle tilføres?
                    * Sjaber taktisk kampstyring. Sist match gjør Aalesund et pinlig enkelt grep for å ta med seg ett poeng hjem. De drar ned Aarøy. Hva gjør LSK? Pumper polere opp fra Kippe og Nordtveit. Den dårligste taktikken som er mulig. Det sier litt om våre trenere når Alkis-Rekdal setter oss sjakk-matt med en så primitiv taktikk.

                    Listen er på ingen måte komplett. Mye er råttent på Åråsen.

                    Jeg anser våre sjanser til ca:
                    15% - direkte nedrykk
                    25% - kvalik
                    40% - overleve med nødskrik
                    20% - klatre noen plasser

                    Vår beste til mulighet til å overleve skyldes enkelt og greit at 16-lagsserien medfører mange dårlige lag. Ikke på noen måte at vi er gode.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • Loddet
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 325

                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Hvem bør LSK selge i vinduet som er nå?

                      Jeg mener Riise og Occean bør ut. Sistnevnte har Odd snuset på, og jeg sier værsegod. Vi har mer en nok spisser (7?)
                      Det er med tungt hjerte jeg må si meg enig i at Meter'n godt kan selges. De nye nigerianerne trenger en spiller med over gjennomsnittlig fotballinteligens som spisspartner, og det blir fort Sundgot. Jeg er på ingen måte med i Sundgotfanklubben, og mener at vi aldri vil ta seriegull med han fast på laget, men i en krisesituasjon som nå er nok han den rette å bruke.

                      Det som gjør det litt lettere i denne saken er Metern's kebabspising, og ikke minst at han har vendt seg i mot Meter'n-sangen. Noe gikk til hode på han, uvisst av hvilken årsak.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Angående nedrykk har vi fordelen av å ha igjen BG, Godset og Lyn hjemme, noe som gjør meg litt mer optimistisk. Her skal vi hente i det minste syv av de tretten poengene vi trenger for å havne på det jeg fremdeles mener er trygg grunn, 32 poeng. Da gjenstår det å ta minst seks poeng på de ni andre kampene. Vi har absolutt alt i våre egne hender her. Og en ting til, det kan være annet enn sportslige resultater som bestemmer hvem som rykker ned i år. Flere lag enn Lyn skjelver foran høstsesongen.

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          Vår beste til mulighet til å overleve skyldes enkelt og greit at 16-lagsserien medfører mange dårlige lag. Ikke på noen måte at vi er gode.
                          Kan ta med finanskrise og at glimt og dine kjære venner i Lyn er på konkursens rand som en årsak til at sjansene til å overleve er brukbare. Svært få klubber har penger til å forsterke. Av bånnlaga er det vel kun Aafk som har sagt de vil forsterke.

                          Uttover vil det bli mye mer rom mellom kampene. Siden vi er ute av cupen vil det komme flere 14 dagers pauser mellom hver kamp. Kvartfinalene spilles vel andre helga i august og det er vel i hvertfall to landskamppauser uttover høsten. Vi hadde nettopp fire kamper på ti dager med mye utskiftninger så det kan forklare mangelen på samspill samt litt varierende innsats. Mange av spillerne hadde nettopp kommet tilbake fra skade. Aafk hadde ikke samme belastning og hadde i tillegg en ikke fullt så tung cupkamp som det vi hadde siden Stabæk tross alt er et mye bedre lag en Sogndal.

                          Uttover høsten vil det bli mere tid til trening og restitusjon, men det gjelder jo også godset, glimt og da andre bånnlagene. Spørsmålet er om det vil gavne oss mest da vi har hatt vesentlig fler skader enn de andre. Potensialet vårt er høyere enn de vi kjemper mot, men det betinger at vi får løst de kolosale defensive problemene våre. Vi kan risikere å miste Nordtveit og Riise, samt Nosa i noen kamper. Det svekker oss en del. Og man kan ikke garantere at skadeproblemene er over. Det vet man aldri.
                          Last edited by KFL41; 14.07.2009, 14:47.

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2121

                            For å dempe den desperate nedrykksfrykten som har bitt seg fast hos enkelte her, kan man jo se på kampene vi har spilt i år. Jeg er sikker på at Lillestrøm er et mye bedre lag enn Lyn, Viking og Godset. Og av tapene vi har hatt i år er det kun mot Aalesund, Start og Molde vi har vært klart dårligere enn motstanderen. Nøkkelen til stabilitet er først og fremst å få på plass en stabil backlinje, og deretter la det offensive spillet få utvikle seg etterhvert. I et mer langsiktig perspektiv må man arbeide med forebyggende arbeid med tanke på skader, og forhindre at årets fiasko gjentar seg. Og man må renske opp i støtteapparatet, jeg vet i alle fall om noen som ikke har gjort seg fortjent til en plass på lønningslista.
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              Ta med Rosenborg på den lista også, så er vi helt enige.
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

                                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                Ta med Rosenborg på den lista også, så er vi helt enige.
                                Hvilken av de? RBK kampen burde vi ha vunnet hadde det ikke vært en RBK-favoriserende dommer
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

                                Kommentar

                                • Uwes disippel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6039

                                  Opprinnelig skrevet av iL
                                  Hvilken av de? RBK kampen burde vi ha vunnet hadde det ikke vært en RBK-favoriserende dommer
                                  Greit nok, men Rosenborg var oss overlegne på banen, bare utrolig dårlige foran mål.

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    Hvis vi mister Nordtveit nå MÅ det komme forsterkninger. Uten Riise og Nordtveit kan vi glemme så se oppover tabellen og nedrykk er klart innen rekkevidde.

                                    På kant håper jeg Berg drar opp en afrikaner av hatten for en mill eller to. 2 av 3 han har kjøpt til nå har allerede innfridd, og Dosso har også potensialet til å bli en bra spiller for klubben. Billige er de også (Edwin for 1 mill! Årets kjøp i TL etter Thione?)

                                    Jeg mener vi trenger en ny stopper så fort som mulig uavhengig om Nordtveit forsviner nå eller etter sesongen. PSA vet vi ikke når eller om kommer tilbake i gammelt slag og Riseth er ikke bra nok. Indy og Birger Madsen bør være innenfor økonomisk rekkevidde og har kvaliteter de kan bidra med.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Hvorfor drøyer det slik med en oppklaring rundt Nordtveit?! Dette synes jeg rett og slett stinker fra Arsenals side, henvendte ikke LSK seg om dette for flere uker siden? Greit nok, en avtale er en avtale, men nå trodde vel heller egentlig ingen at Nordtveit skulle bli en så sentral spiller for LSK med full spilletid så lenge han har vært kampklar.

                                      Dette trenger vi en avklaring på asap, Wenger!

                                      Kommentar

                                      • Bondern
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Mar 2004
                                        • 150

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Dette trenger vi en avklaring på asap, Wenger!
                                        Ja, han er nok ofte her inne...
                                        My cat's breath smells like catfood.
                                        -R.Wiggum

                                        Kommentar

                                        • Serbern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 5496

                                          En avklaring skal vist komme rundt 1.august i følge Belsvik...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎