LSK anno 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    LSK - Altfor tam foran mål

    Det er den direkte årsaken for at LSK befinner seg fremdeles i nedrykstrusslet. Vi er like gode som de lagene som finnes i øvredelen av tabellen i bakfirene. De har endelig funnet et samspill og stoler mye mer på hverandre. Etter Bjørkøy og Søgård tettet midtbanen så er det veldig få sjanser skapt mot oss.

    For tida så finnes det...

    Gilbert: En meget dyktig spiller som er mer av et knyttepunkt enn en 20 mål i sesongen spiss. En sånn type spiller er gultverdt for et LSK lag, særlig når vi sliter å skape sjanser.

    Eddie: En spiss med meget stor potensiell. Voldsømt fart. Meget bevegelig... men.... dårlig i mange andre områder som... Dribbler seg i trøbbel. Klarer ikke å putte ballen i mål (kanskje den viktigste ferdighet som finnes for en spiss). Er meget dårlig til å se opp for medspiller.

    Nosa: Er en sentral midtbane spiller. Tøft å domme han som spiss... men er ikke svaret.

    Dosso: Se Nosa. Meget stor potensiell. Kan være bedre enn Somen Tchyoi var i Stabækk-

    Mykle: Pensjonen min har "modnet" fotere enn han.

    El Gundo: Wonder kid som det blei ingenting av.

    Islendingen. Er ikke klar for Tippeligaen ennå.

    OO. Rosler sin prosjekt. Hentet for et stort beløp på en 5 års kontrakt. Har alt... gir 100 prosent. Norges sitt svar til Emil Heskey. Best utnyttet når han har en "skarp spiss" (ala MM eller Mifsud) ved siden av ham. Ikke så flink som Gilbert som link mellom angrep og midtbanen.

    I tillegg til det som jeg har skrevet ovenfor, så opplever jeg at LSK slår altfor lite gode innlegg. Mange, mange gode spiss par trenger et par gode innleggs fot for å dominere og skremme forsvarene her i Norge.
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK

    Kommentar

    • Armando
      Medlem
      Møteplager
      • Jul 2008
      • 88

      Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
      Dosso: Se Nosa. Meget stor potensiell. Kan være bedre enn Somen Tchyoi var i Stabæk.
      Jaha??? Hvordan kan du påstå det?

      Personlig så syns jeg at vi ikke at vi har en eneste spiss som utmerker seg på laget for øyeblikket...bortsett fra Arild selvsagt, han har jo reddet oss fra jumboplassen!

      Vi får satse på at edwin og unggutta utvikler seg slik at vi kan bli mer stabile foran mål.

      Kommentar

      • Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921

        Opprinnelig skrevet av Armando
        Jaha??? Hvordan kan du påstå det?

        Personlig så syns jeg at vi ikke at vi har en eneste spiss som utmerker seg på laget for øyeblikket...bortsett fra Arild selvsagt, han har jo reddet oss fra jumboplassen!

        Vi får satse på at edwin og unggutta utvikler seg slik at vi kan bli mer stabile foran mål.
        Occean kommer nok kraftig tilbake skal du se.

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13272

          Synes generelt tenning og agressivitet er fraværende i troppen. Er det det samme på trening? Riseth er den eneste utpå der i dag som viser litt høyere testosteronnivå enn ei bestemor.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5096

            Med Nosa som offensiv midtbane, og Edwin som bakromspiss så skal de fleste TL-stoppere få kjørt seg utover sesongen.

            Edwin har MYE å gå på rent taktisk sett. Buing av løp, hvilke rom han skal løpe i, og generell bevegelse i forhold til ballfører. Men med ball i beina gjør han Berntsen svimmel ved flere anledninger i dag.

            Kommentar

            • OppsalKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2008
              • 1881

              Opprinnelig skrevet av Armando
              Jaha??? Hvordan kan du påstå det?

              Personlig så syns jeg at vi ikke at vi har en eneste spiss som utmerker seg på laget for øyeblikket...bortsett fra Arild selvsagt, han har jo reddet oss fra jumboplassen!

              Vi får satse på at edwin og unggutta utvikler seg slik at vi kan bli mer stabile foran mål.
              Dosso eier en voldom fysikk. Han har en rekkevide på banen som er høyt over et tippeliga nivå. Han ødelegger spill for det andre laget, og utifra det som jeg har sett ta alle 50\50 baller.

              Med bedre "timing" av løpene sine, så kommer han til å true mål oftere.
              Nå bosatt på Rasta !!!!!

              Alltid Celtic og LSK

              Kommentar

              • antikris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 520

                Opprinnelig skrevet av reka
                Jeg synes ikke RB-børsen lyver akkurat. I går spilte nesten alle under middels. Mest irriterende er de mange rutinerte som ikke gir alt. Man kan lure på om de forventer at Kippe alene skal vinne kampene for dem? Lyspunktet var våre to afrikaneres åpenbare potensiale. Edwin minner meg litt om Mifsuds tidlige periode, hvor ingen skjønte valgene hans eller hvorfor han var i offside hele tiden.

                Edwin har helt klart potensiale til å bli like god som Mifsud. I tillegg syns jeg Edwin har et enda større utvalg av finter. Det han trenger, er litt "smartness".

                Den virkelige oppgaven er å finne "drømmeparet" på topp. Syns det var noe på gang mellom Nosa og Arild, men Nosa er jo strengt tatt midtbanespiller. Edwin og Arild var så som så.

                Har vi spilt med Nosa og Edwin på topp enda?

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  Opprinnelig skrevet av antikris
                  Har vi spilt med Nosa og Edwin på topp enda?
                  Ja, mot Strømmen...

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    Opprinnelig skrevet av antikris
                    Edwin har helt klart potensiale til å bli like god som Mifsud. I tillegg syns jeg Edwin har et enda større utvalg av finter. Det han trenger, er litt "smartness".
                    Enig i at Mifsud manglet finter, men hadde hadde noe som var enda viktigere. Han var en nådeløs avslutter, som skjøt knallhardt og velplassert. I tillegg var han faktisk god på hodet.

                    Slike avslutteregenskaper er noe vi mangler i årets LSK. Det er mye nøling (hei Kiko), og ofte skudd til innkast når det først skytes (hei Nosa).
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

                      Da lå vi igjen på nedrykksplass, etter at Godset slo Brann 2-1. Frykter at LSK blir å finne i bunnen også i 2009 sesongen!

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        8 poeng på 4 siste kamper. Kun to lag har tatt fler. Samler vi jevnt og trutt med poeng, vil vi komme oss gradvis vekk fra bunnen. Igår greide vi ett viktig poeng på en dårlig dag, med 4. og 5.? valg som stoppere og en 18-årig debutant i 2. omgang (Som forøvrig gjorden sakene sine bra). 7 seire på 18 kamper skal vi klare.
                        Last edited by KFL41; 02.06.2009, 21:07. Begrunnelse: Presisering angående Tokstad

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Godsetseieren i dag bare viser hvor jevnt det er bak RBK. Kan vise seg at vi må godt inn på tredvetallet i poeng for å klare oss. Brann kan utmerka godt være et lag som rykker ned, helt klart laget som har vært heldigst med poengfangsten med tanke på spillet. De har hatt flaks med dommeren i flere kamper enn den mot oss, avgjørelser som har vært direkte utslagsgivende.

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            Vi har ti hjemmekamper igjen og vi bør sanke mesteparten av de 21 poengene her. På bortebane er det vel kun mot RBK håpet er større enn troen for å si det forsiktig. Vi bør være kapable til å stjæle med oss minst et par trepoengere på utebane i tillegg.

                            Kommentar

                            • chrissp
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 2403

                              Moderatormelding:

                              En del innlegg som omhandlet gårsdagens kamp mot Lyn er flyttet til kamptråden.
                              Bølerkanaris

                              Kommentar

                              • Canário
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1471

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Jeg må si det som skremte meg mest mot Lyn var at vi gikk tomme med en halv time igjen, sammen med tempoproblemene våre, som nok en gang ble ganske åpenbare.
                                Jeg synes det ikke er rart at laget faller sammen når flere av de beste er borte etter pause, og det blir tempoproblemer med Søgård og Riseth som stoppere. Med Kippe hadde vi stort sett god kontroll. Hadde Nordtveit vært makker hadde det trolig vært enda bedre. De to har spilt svært godt sammen. Jeg er faktisk imponert over at det ikke ble verre i går. Det laget vi avsluttet med er i beste fall et godt 1. divisjonslag. Men det er også de fleste andre Tippeliga-lag dersom de mister to eller tre av nøkkelspillerne sine.

                                De lagene som ikke blir betydelig svekket av å miste sine beste, bør være bekymret over at de mangler noen toppspillere. Skadene og endringene som kom, gjør naturligvis at hele laget blir svekket. Én spiller utgjør ikke nødvendigvis den helt store forskjellen, men når det blir flere spillere og hele laget blir endret er det klart det gjør utslag, både på samspillet og det komplementære. Måten å opptre som lag og utfylle hverandre på. Det er verken skremmende eller rart. Husk at de vi manglet mot Lyn er spillere som har noe ekstra og som ikke bare er blant de beste vi har, men også løfter de øvrige spillerne på laget.

                                Det og feilkomponering fra Berg (både før og især etter Kippe-skaden) må tilskrives hvordan vi ga bort kampen, ingenting annet. I å miste nøkkelspillere ligger også til en viss grad misbruket av Riise på venste, og fra start splitte opp Bjørkøy og Søgård og ha Kiko på kant. Det er nye muligheter mot FFK - med forhåpentligvis "full" tropp og ingenting av slike problemer. Det er det beste.

                                Og da tror jeg vi iallfall skal klare å holde Lyn, SF og Bodø/Glimt bak oss. SF har overprestert i innledningen, og kommer til å synke som en stein utover sesongen. B/G er også på nedadgående kurs, og sammen med Lyn tåler de lite av skader og karantener som garantert kommer utover sesongen. Fortsetter vi med det vi har gjort siden Odd-kampen, kommer vi til å klare oss. Men det fordrer bedre taktikk de gangene vi ikke har alle nøkkelspillerne tilgjengelig.

                                Kommentar

                                • Emil B
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 5921

                                  Opprinnelig skrevet av KrisB
                                  -Bunnstrid ødelegger ikke BORT I SOMMER: Mye tyder på at Bjørn Helge Riise forsvinner fra Lillestrøm i sommer. Selv ikke bunnstrid kan sette en stopper for det. Foto: Sara Johannessen ( Scanpix )

                                  Bjørn Helge Riise foran sin viktigste måned som fotballspiller.


                                  BISLETT (Nettavisen): Bjørn Helge Riises karriere på Åråsen nærmer seg slutten. Lillestrøm har i alle fall varslet at de er villig til å selge 25-åringen i sommer for å få orden på økonomien sin.
                                  Akkurat det har midtbanespilleren også registrert, og derfor har han ingen problemer med å innrømme at han står foran en av sine viktigste måneder noensinne. Først venter VM-kvalifiseringskampene mot Makedonia og Nederland. Deretter venter seriekamper mot Fredrikstad, Bodø/Glimt, Molde, Start, Viking og Aalesund. Så er det fotballferie. Og da kan han ha spilt sin siste kamp for klubben.
                                  - Det blir en viktig måned for meg, men jeg vil understreke at det ikke er sånn at jeg har lyst til å forlate Lillestrøm. Jeg vil hjelpe klubben i den posisjonen de er i nå. Samtidig har jeg også fått med meg hva som er blitt sagt, sier han til Nettavisen.
                                  Derfor skjønner han at Åråsen-karrieren kan nærme seg slutten.

                                  - Er du redd for at lagets svake sesongstart kan gjøre det vanskeligere å komme ut?
                                  - Nei. Jeg tror ikke at det gjør det vanskeligere. Jeg har landslaget. Det er et bra utstillingsvindu, og jeg regner med at de klubbene som kommer for å se meg, klarer å se hva jeg er god for, sier han.
                                  - Selvfølgelig ville det hjulpet om vi hadde vært i toppen, men jeg tror ikke situasjonen vår nå er et hinder, nei.
                                  - Ikke Belgia denne gang
                                  Lillebror Riise har allerede ett utenlandsopphold bak seg. I belgiske Standard Liege og Brüssel. Han fikk om lag 50 kamper for de to lagene mellom 2002 og 2004.
                                  Nå sikter han imidlertid høyere.
                                  Mye høyere.
                                  - Land som Belgia og Nederland er ikke aktuelt nå, nei. Hvis jeg skal forlate Lillestrøm så må det være for noe bedre, og da snakker jeg om en av de største ligaene, sier han.
                                  - Samtidig må familien trives. Jeg bryter ikke opp det ungene har nå hvis ikke det er trygt, det jeg skal til. Da blir jeg heller i Lillestrøm, fortsetter han.
                                  Hva betyr gliset?
                                  Men da Nettavisen spør enda mer konkrete spørsmål om en mulig drømmeovergang utenlands, da blir han mer stum.
                                  - Hvor konkret er interessen utenfra?
                                  Riise gliser bredt.
                                  - Jeg kan ikke si noe.
                                  - Så du er godt oppdatert?
                                  Riise bare gliser bredt igjen.
                                  - Det smilet sier kanskje en del?
                                  - Jeg er en blid gutt, jeg. Jeg spiller fotball og er frisk. Jeg skal ikke klage, sier han - fortsatt med landslagets bredeste glis.

                                  http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle2639588.ece
                                  Eh... Hvorfor tror Riise at han er så jævlig aktuell for en "toppklubb"? Er sikkert mange klubber som er villige til å svi av 15-20 millioner på en spiller som konstant har trøppel med skader! Det irriterer meg at han hele tiden maser om å forlate LSK! Riise, du bør prestere bra for LSK over lang tid før du evt. reiser ut igjen!

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13272

                                    Helt greit at riise drar så lenge vi får en slant for ham. Får jo råd til å lønne 10 nigerianere som må lære offsideregelen for pengene vi bruker på riise. Kan ikke si at han har bidratt så mye i det siste heller med alle skadeavbrekkene. Uansett hyggelig å ha ham her, takk for mange gode fotballminner og lykke til videre.
                                    .

                                    Kommentar

                                    • Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Helt greit at riise drar så lenge vi får en slant for ham. Får jo råd til å lønne 10 nigerianere som må lære offsideregelen for pengene vi bruker på riise. Kan ikke si at han har bidratt så mye i det siste heller med alle skadeavbrekkene. Uansett hyggelig å ha ham her, takk for mange gode fotballminner og lykke til videre.
                                      .
                                      Det er en meget god grunn til at ingen kommer til å hente han.

                                      Kommentar

                                      • BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

                                        Opprinnelig skrevet av Emil B
                                        Eh... Hvorfor tror Riise at han er så jævlig aktuell for en "toppklubb"? Er sikkert mange klubber som er villige til å svi av 15-20 millioner på en spiller som konstant har trøppel med skader! Det irriterer meg at han hele tiden maser om å forlate LSK! Riise, du bør prestere bra for LSK over lang tid før du evt. reiser ut igjen!
                                        Enkel matte dette. LSK budsjetterer med spillersalg for å unngå minus. Uten salg av Riise må men vel selge mer og mer av arvesølvet før alle med høye lønninger fra Uday-perioden er ute av klubben.

                                        Hva ellers skal vi tjene penger på? Fyll ut:

                                        * Billettintekter. Niks.
                                        * Sesongkort. Ha-ha.
                                        * Plasseringsbonus. Nada.
                                        * Champions Leage. Yeah...
                                        * Salg av Myklebust, Søgård eller noen av de andre "forumyndlingene"... Pffft.

                                        Riise er foreløpig vårt eneste økonomiske håp. Lik det eller ikke lik det. Fint at han driver reklame for seg selv, helst både på og utenfor banen.
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                        Kommentar

                                        • WAK
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 964

                                          Salg av Myklebust, Søgård eller noen av de andre "forumyndlingene".....

                                          Ja det er synd vi ikke har spillere som Johan Petter Winsnes i stallen nå...... Det var jo virkelig en klassespiller som vi lett hadde fått 15-20 mill for nå. Han var jo også en "forumyndling".....i hvertfall noen som mente så!!

                                          Kommentar

                                          Working...