LSK anno 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    Opprinnelig skrevet av andersmm
    De Wulf fikk avslag. Reid vet jeg ikke helt. Blandede rapporter.
    Usikkert med Reid ser det ut som. Ble beholdt til og med VIF- kampen. Denne var publisert for elleve dager siden



    Tre prøvespillere


    Lillestrøm har denne uka sett på prøvespillerne Jimmy De Wolf fra Belgia, Adrian Reid fra Jamaica og Felix Ajala fra Nigeria. De Wolf er sendt hjem uten tilbud, mens klubben har beholdt de to andre ut uka. Spissen Ajala er på Åråsen for å kartlegges, mens midtstopper Reid kan være en aktuell kandidat til å styrke stallen.

    – De Wolf var ikke det vi trengte nå, men de to andre er med videre denne uka. I tillegg har vi to unggutter fra Elfenbenskysten som trener med Erland Johnsens akademi. Vi jobber hele tiden med å finne aktuelle forsterkninger, men det må være riktig spiller, prisen må stemme, og noen må betale regninga, sier LSK-leder Frank Grønlund.

    Edit: Reid testes av AaFK denne uka.
    Last edited by Stray Cat; 25.08.2009, 12:00.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • Mynten
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 484

      Dersom vi sparer bra med lønnskostnader på å leie ut Riseth er jeg svært godt fornøyd med at han går til Godset.

      Når det gjelder Bjørkøy så stiller jeg meg mer tvilende til hva klubben gjør. Han er en spiller som er veldig nære en startplass, og likevel gir vi han vekk gratis. Greit nok at vi sparer lønnskostnader, men han er tross alt en erfaren spiller som tidvis har vist i år at han kan.

      Jeg er redd vi ikke henter inn noen nye, og gjør vi ikke det tror jeg grunnen er mangel på penger. Hvis mine antakelser er rett så står det mye dårligere til med økonomien i LSK enn hva som bli sagt offentlig. Når vi gir bort en spiller som er like unna en startplass synes jeg det er betenkelig.

      Kommentar

      • norskpoker
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 399

        Opprinnelig skrevet av Mynten
        Når det gjelder Bjørkøy så stiller jeg meg mer tvilende til hva klubben gjør. Han er en spiller som er veldig nære en startplass, og likevel gir vi han vekk gratis.
        Om han var "veldig nære en startplass" må det i så fall ha vært på kanten hvor han ikke har vært en suksess. Sentralt har han ikke vært mer enn et fjerdevalg i år og dermed er det ikke noe stort savn at han forsvinner.

        Kommentar

        • Mynten
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 484

          Med nære så tenker jeg bl.a. på at han kom inn som innbytter i kampen på Godset. Det betyr at han ikke kan være langt unna.

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            Opprinnelig skrevet av Mynten
            Jeg er redd vi ikke henter inn noen nye, og gjør vi ikke det tror jeg grunnen er mangel på penger. Hvis mine antakelser er rett så står det mye dårligere til med økonomien i LSK enn hva som bli sagt offentlig. Når vi gir bort en spiller som er like unna en startplass synes jeg det er betenkelig.
            Her tror og frykter jeg at din analyse er presis Mynten. Med tanke på de kostadene vi har, samt sviktende inntekter på alle områder (bortsett fra Riise- og Brenne-salg), så tror jeg det lyser rødt på bunnlinja.

            Det kan tolkes som panikk når man gir bort Bjørkøy, men det kan også hende at klubben har lært, og ønsker å være litt føre var med å redusere kostnadene.

            Det er nok ikke ønskelig med en ny tur med lua i hånda til banken for å pantsette flere prosenter av Åråsen.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              Tror de fleste i klubben har innsett at Björköy aldri blir noe salgsobjekt som genererer de helt store summene. Når han i tillegg er begrenset som spiller forstår jeg at vi kvitter oss med ham först som sist. Om vi også slipper betale en del av overgangspengene FFK skulle ha ved x antall spilte kamper er det fornuftig. Vi kunne kanskje beholdt ham og håpe han skulle spille seg opp og gå for 1-2 mil ved et senere tilfelle, men med tanke på lönnsutgifter og FFKs "utestående" overgangspenger ville det ikke väre så mye å tjene på det. Om dette også betyr at vi henter inn en kvalifisert kantspiller på Bosmann eller fra utlandet så er det et smart trekk. Björköy var ikke spesielt näre en plass i förste-elveren, ihvertfall ikke sentralt i banen der han er best. Nosa ser ut til å ha det offensive ansvaret og er bankers. Kiko har den andre plassen, og Sögård tar hans plass når Kiko er utilgjengelig. Det er ikke forsvarlig å legge så mye penger på en medioker squadplayer uten särlig utviklingspotensiale.

              Björköy-kjöpet er kroneksemplet på dustekjöpene som ble foretatt under Nordlie. OK+ spiller til en ganske stor sum i en posisjon vi allerede var godt besatt. Håplöst.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Det kan tolkes som panikk når man gir bort Bjørkøy, men det kan også hende at klubben har lært, og ønsker å være litt føre var med å redusere kostnadene.
                Det er nok ganske optimistisk å tro at Björköy ville gå for särlig mer enn 1-2 millioner ved et senere tidspunkt. Björköy ville nok ha hevet en fin lönn i mellomtiden, samtidig som FFK skal ha sitt ved x antall kamper. Jeg tror det er realisme, snarere enn panikk. Björköy er inget salgsobjekt. Om man kan sleppe ham og spare lönna med en gang, så er det kanskje like greit. Spesielt om en ny spiller, med betydelig lavere lönn, kommer inn i en posisjon der vi ikke er like godt besatt.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Har aldri slutta å irritere meg over at vi kjøpte Bjørkøy mens vi var desperate etter en høyreback og lustig var tilgjengelig på markedet for samme pris.

                  Håper Bjørkøy ut hjelper oss med økonomien vi trenger for å signere Logi på fast basis.

                  Salget av Bjørkøy svekker nok desverre laget, og jeg håper at dette ikke bidrar til nedrykk. Kjedelig om LSK 2 spiller i 3. div neste år.

                  Kommentar

                  • ach
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2008
                    • 229

                    Hvordan skal vi kommer oss videre?

                    En bru kan ikke stå for seg selv i årenes omløp. Et hus faller sammen dersom det står urørt. Alt som er menneskeskapt, må også bli pleid av mennesket. Og det må fedrelandets LSK og.
                    Så jeg undrer:
                    Hvordan tror dere spillerstall/resultater vil se ut i årene som kommer?
                    Hvilke primærtiltak må til? Kommer vi til å forbli en «Klarte det nesten-klubb» i årene som kommer?


                    Vi må ha spillere som tar imot en advarsel, heller den sølv. Spillere som strekker seg etter et felles mål, framfor utstrakt gull. Vi kan ikke ha spillere som ser på Lillestrøm som en fasteplass. Javisst er det vanskelig, men skal «nesten» bli «endelig» må de «besøkende» vekk. Man kan elske den jobb de gjør, men når de drar, da kommer penger inn, men ingen klarer og gjøre penger til Stolthet. Hvis Zlatan hadde kommet til klubben, så hadde jeg heller heiet på Søgård, ville heller at han skulle spille. Skorer Zlatan, da blir det ikke klubbens mål, men Zlatan´s. Skorer Søgård blir det klubbens. En okse kjenner sin eier, et esel sin herres krybbe, men «de besøkende» kjenner ingenting. Registrerer kun fargenyanser på sedler.

                    Guttene våre... Ja, det er det vi skal kunne kalle dem.. Hvem klarte å kalle Simen Brenne for «gutten sin»? Ingen. Untatt hans far.
                    Blir det stank isteden for vellukt, rep istedenfor belte, skallet hode for kunstige krøller, strieplagg istedenfor stasklær og brennmerke istedenfor skjønnhet. Klarer vi det, da har vi «det seirende LSK». Et LSK som vil være forhatt av sine motstandere, men respektert. Et LSK som vil være bygget på stolthet, trofaste handlinger og rettferdighet.
                    Hvordan skal vi klare dette med konservative handlinger? Det går nok ikke. Jeg vil ha en liberal handlingsutøvelse, men en konservativ realitet i spillergruppa. De skal føle stolthet av å spille på LSK, LSK! LSK!!!!, ikke bare være stolte av at de er fotballproffer og er spillere i eliteserien.
                    Hvem skal vi la bestemme? Er det bare de gamle som har visdom, bare et langt liv som gir innsikt?
                    Nei, jeg tror ikke det, de har også vært gjennom så mange ting de kan ha misforstått.
                    Men kan Henning Berg styre oss til seriemesterskap i 2013? Jeg vet ikke.
                    Har vi en stamme som kan bli gode nok om 4-5 år? Har de unge stor nok klubbfølelse?
                    Jeg kjenner mange som sier, «fotball har mistet sjela si.» Men fotball har ingen sjel, det har den aldri hatt, fotball det er inget mennesket eller dyr. Spørsmålet er, om tilskuerne har mistet «det felles håpet». Håpet om oppnåelse, håpet og anstrengelsen om en felles glede. Jeg tror ikke det, den er bare forandret, lik resten av verden.
                    Dette er virkeligheten.
                    Velkommen.
                    Lenge leve Fedrelandets LSK..!

                    Wehrman= den blødende..

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      Fant litt statistikk hos det nye bladet fotbalextra.

                      LIGAKAMPER:
                      Frode Kippe 25,
                      Magnus Myklebust 19+3
                      Espen Søgård 19+2
                      Khaled Mouelhi 19
                      Otto Fredrikson 18+1
                      Håvard Nordtveit 17
                      Arild Sundgot 16+3
                      Nosa Emanul Igiebor 15+3
                      Karim Essediri 15+3
                      Bjørn Helge Riise 14+1
                      John Anders Bjørkøy 12+2
                      Lars Kristian Eriksen 12
                      Olivier Occean 11+3
                      Marius Johnsen 11+1
                      Edwin Eziyodawe 10+10
                      Alhassane Dosso 8+1
                      Steinar Pedersen 7
                      Stian Ringstad 7
                      Vidar Riseth 7+3
                      Stefan Magnusson 6
                      Kristoffer Tokstad 4+3
                      Pål Steffen Andresen 3
                      Mathis Bolly 3+6
                      Bjørn Bergmann Sigurdsson 3+6
                      André Hoem Hansen 2
                      Ruben Gabrielsen 2+3
                      Martin Husar 1
                      Fredrik Gulbrandsen 0+5

                      LIGAMÅL: Arild Sundgot 9, Edwin Eziyodawe 6, Bjørn
                      Helge Riise 6, Frode Kippe 4, Marius Johnsen 2, Nosa
                      Emanuel Igiebor 2, Olivier Occean 2, Bjørn Bergmann
                      Sigurdsson 1, Torjus Hansén 1, Magnus Myklebust 1,
                      Espen Søgård 1, Steinar Pedersen 1

                      GULE KORT:
                      Frode Kippe 4
                      Magnus Myklebust 4
                      Lars Kristian Eriksen 3
                      Khaled Mouelhi 3
                      Alhassane Dosso 3
                      Nosa Emanuel Igiebor 3
                      Espen Søgård 2
                      Bjørn Bergmann Sigurdsson 2
                      Arild Sundgot 2
                      Steinar Pedersen 2
                      Stian Ringstad 1
                      Kristoffer Tokstad 1
                      Edwin Eziyodawe 1

                      RØDE KORT: Steinar Pedersen 1, Vidar Riseth 1

                      Mest interessant er vel kanskje kortstatistikken som viser at Kippe, Myklebust, Søgård, Sundgot, Bergmann og Pedersen må stå over ved neste gule kort.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7048

                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                        LSK har store ressurser i form av budsjett, anlegg, tilhengere, historie osv., men har prestert langt under forventet.
                        Syns du bør ta en titt på regnskapstallene som ble dratt over fra i fjor før du sier så forbanna mye om budsjettet. Skadesituasjonen i sesonginnledningen er vel dokumentert, og jeg syns det bare er tendensiøst å late som om den ikke hadde noe å si for resultatene. Sjekk gjerne lagoppstillinga mot Start i Kristiansand.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Intet nytt under himmelen her, men om vi slipper Myklebust(en langt mer kreativ og komplett spiller) og beholder Occean blir jeg rett og slett oppgitt.
                          Kan ikke helt forstå hvordan vi skal slippe unna utgiftsposten Occean. Ikke särlig attraktiv for andre klubber, og har en relativt god lönn. Går utifra at Berg og Bjarman har lönnsrammer de må holde seg innenfor, og konsekvensen blir jo at vi hemmes i forhold til hvilke spillere vi kan beholde og hva vi kan hente inn. Mannen har åpenbart ingen fremtid i LSK, og er pdd en bremsekloss i lagets utvikling.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7048

                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Dermed blir den "alternative" tabellen uten de ni første oppgjørene ren historieforfalskning; Stryker man de tøffeste kampene for alle de andre lagene også får man antagelig noe som ligner på dagens miserable tabell.
                            Fint argument, helt til vi ser på hvordan det gikk i returmøtene mot de samme lagene:
                            (vår - høst)
                            Stabæk 1-1 1-2
                            Viking 1-1 2-4
                            AAFK 1-3 1-1
                            VIF 1-2 1-0
                            TIL 1-1 2-2
                            RBK 1-2 1-2
                            Brann 1-3 3-1
                            Start 0-3 3-2
                            Odd 1-1 3-2
                            4p - 14p

                            Ti poeng mer mot de samme lagene. Seriøst, mener du at skadelista ikke hadde noe å si? Det nekter jeg å tro at du mener. Vi er seks poeng unna femteplassen, åtte unna fjerdeplassen. Med en normal skadesituasjon i starten av sesongen og litt bedre flyt i et par nøkkelkamper ville vi vært i medaljekampen. Kritiser gjerne, men herregud, gjør det med substans.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13271

                              Skader har sikkert bidratt, men det viktigste i mine øyne har uansett vært kampprogrammet. En vesentlig forskjell i din oppstilling er vel hvilke lag vi møtte hjemme og hvilke vi møtte borte på våren? Eller synes jeg de viktigste spillerne satt uskadet på benken i de første kampene - både Eddie og Sundgot har, sammen med Nosa, vært vesentlige bidragsytere i poengfangsten. Jeg skal sjekke litt lagoppstllinger etc senere når jeg er tilbake på jobb og kan ta betalt for det.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7048

                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Skader har sikkert bidratt, men det viktigste i mine øyne har uansett vært kampprogrammet. En vesentlig forskjell i din oppstilling er vel hvilke lag vi møtte hjemme og hvilke vi møtte borte på våren?
                                Disse kampene var hjemmekamper
                                Viking 1-1
                                VIF 1-2
                                RBK 1-2
                                Odd 1-1

                                Det laget jeg så i kveld ville slått både Viking, Vålerenga og Odd på hjemmebane, og jeg råsjanser på at også et par av bortekampene:
                                Start 0-3
                                AAFK 1-3

                                ...ville endt annerledes. Dette blir selvsagt bare synsing, men hovedinnvendingen min mot det du og BL argumenterer, er at skader ikke skal ha hatt nevneverdig å si (du) og at Frank Grønlund og Henning Berg må gå (Lemmet, selvsagt).

                                Sjekk som sagt tabellen slik den er nå. Det er tett som hagl, og vi ligger ikke langt unna verken øvre halvdel eller fjerdeplassen. Hadde vi stilt fullt mannskap og hatt en a-stall som ikke hadde blitt totalrenovert i løpet av vinteren ville vi endt mye høyere på tabellen i år.

                                Og la meg legge til: Jeg tror vi kommer til å ligge omtrent der Odd ligger nå om et år. Jeg har klokkertro på Henning Berg, og VET at han er rett mann for LSK.

                                Gi ham vinteren med en stabil spillerstall der enda flere av spillerne er hentet inn og/eller tilpasset systemet hans, så vil vi bli enda bedre til neste år. I høst har jeg sett bedre og bedre fotball fra LSK, og et spillemønster som begynner å tre fram for alvor. Riktignok er bunnivået vårt fremdeles alt for dårlig, men når laget spiller bra, syns jeg vi spiller skikkelig bra. Og det er mer i vente. Rom ble ikke bygd på en dag, og iallfall ikke fra den demoraliserte branntomta Uday etterlot seg i fjor sommer.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • sparwasser
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3185

                                  LSKs første 9 serierunder:

                                  14.03.09 Stabæk –LSK 1-1

                                  Fredrikson – Nordtveit, Andresen, Kippe, Eriksen – Riise, Mouelhi, Dosso, Myklebust – Sundgot (Eziyodawe fra 89.) Occean

                                  Reserver ikke benyttet: Hansen, Søgård, Ringstad, Essediri, Gabrielsen og Bolly.

                                  Skadet: John Anders Bjørkøy, Vidar Riseth, Marius Johnsen (tilbake i trening, men ikke kampklar). Steinar Pedersen vraket fra troppen. (kilde: Nettavisen/RB)

                                  22.03.09: LSK – Viking 1-1

                                  Fredrikson – Nordtveit, Andresen, Kippe, Eriksen - Riise (Bolly fra 80.), Mouelhi, Dosso, Myklebust (Eziyodawe fra 74.) – Sundgot (Bergman Sigurdarsson fra 85.) Occean.

                                  Reserver ikke benyttet: Hansen, Søgård, Ringstad, Gabrielsen.

                                  Skadet: John Anders Bjørkøy, Vidar Riseth, Marius Johnsen (Kilde: Nettavisen)
                                  27.03: Steinar Pedsersen lånes ut til Godset (kilde:RB)

                                  05.04.09: Aalesund – LSK 3-1

                                  Fredrikson – Nordtveit, Andresen (Gabrielsen fra 61.), Kippe, Ringstad - – Riise, Mouelhi, Dosso (Søgård fra 46.), Myklebust – Eziyodawe (Sundgot fra 46.), Occean

                                  Reserver ikke benyttet: Hansen, Essediri, Bolly, Bergman Sigurdarsson.

                                  Skadet: John Anders Bjørkøy, Vidar Riseth, Marius Johnsen, Lars Kristian Eriksen. (Kilde: nettavisen)

                                  13.04.09: LSK – Møkka 1-2

                                  Fredrikson - Gabrielsen, Kippe, Nordtveit, Ringstad (Riseth fra 33.) – Riise (Bolly fra 30.), Søgård, Mouelhi, Myklebust – Sundgot (Eziyodawe fra 56.), Occean.

                                  Reserver ikke benyttet: Hansen, Dosso, Tokstad, Bergman Sigurdarsson.

                                  Skadet: John Anders Bjørkøy, Marius Johnsen, Lars Kristian Eriksen, Pål Steffen Andresen (Kilde:nettavisen)

                                  16.04.09: RB rapporterer at Nosa er klar for LSK.

                                  18.04.09: Tromsø – LSK 1-1

                                  Fredrikson – Nordtveit, Riseth, Kippe, Gabrielsen - Riise (Essediri fra 83.), Søgård (Nosa fra 67.), Mouelhi, Myklebust – Bergman Sigurdarsson (Eziyodawe fra 79.), Occean .

                                  Reserver ikke benyttet: Hansen, Dosso, Bolly, Sundgot.

                                  Skadet: John Anders Bjørkøy, Marius Johnsen, Lars Kristian Eriksen, Pål Steffen Andresen og Stian Ringstad.


                                  26.04.09: LSK – Rosenborg 1-2

                                  Fredrikson – Nordtveit, Riseth, Kippe, Ringstad - Riise, Nosa (Essediri fra 86.), Mouelhi, Myklebust (Søgård fra 64.) – Bergman Sigurdarsson (Eziyodawe fra 54.), Occean .

                                  Reserver ikke benyttet: Hansen, Bolly, Gabrielsen, Sundgot.

                                  Skadet: John Anders Bjørkøy, Marius Johnsen , Lars Kristian Eriksen, Pål Steffen Andresen.

                                  30.04.09: Brann – LSK 3-1

                                  Hansén – Nordtveit, Riseth, Kippe, Ringstad - Essediri, Søgård, Mouelhi, Myklebust (Gabrielsen fra 34) – Riise, Occean (Eziyodawe fra 46. Nosa fra 70.).

                                  Riseth rødt kort etter 34 min. Fredrikson plassert på benken etter RBK-kampen. Marius Johnsen og John Anders Bjørkøy tilbake i troppen.

                                  Reserver ikke benyttet: Fredrikson, Johnsen, Bjørkøy, Sundgot.

                                  Skadet: Lars Kristian Eriksen, Pål Steffen Andresen.

                                  06.05.09: Start – LSK 3-0

                                  Hansén – Bjørkøy, Kippe, Nordtveit, Ringstad - Essediri (Gulbrandsen fra 66.), Dosso, Mouelhi (Johnsen fra 54.), Søgård - Nosa, Bergman Sigurdarsson (Myklebust fra 46.).

                                  Reserver ikke benyttet: Fredrikson, Tokstad, Bolly, Gabrielsen.

                                  Riseth karantene.
                                  Skadet: Lars Kristian Eriksen, Pål Steffen Andresen, Olivier Occean, Bjørn Helge Riise. – Sundgot og Eziyodawe var heller ikke med i troppen (syk el. skadet?).

                                  16.05.09: LSK – Odd 1-1

                                  Fredrikson – Eriksen (Riseth fra 46.), Kippe, Nordtveit, Johnsen (Essediri fra 77.), - Bjørkøy (Gulbrandsen fra 88.), Dosso, Søgård, Myklebust – Sundgot, Nosa.

                                  Reserver ikke benyttet: Hansen, Ringstad, Bolly, Eziyodawe

                                  Skadet: Pål Steffen Andresen, Olivier Occean, Bjørn Helge Riise. - Mouelhi?

                                  Kilder: nettavisen og RB. Med forbehold om feil.
                                  Last edited by sparwasser; 27.10.2009, 07:37. Begrunnelse: Reserver på benken

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13271

                                    Takk! Da modererer jeg meg litt: Jeg er ikke uenig i at skader har vært en medvirkende faktor i vår, samtidig er det ingen unnskyldning vi kan gjemme oss bak. Å møte Brann hjemme versus borte er to forskjelige ting. Start var dessuten betydelig bedre i begynnelsen av sesongen (lå på 3.plass da vi møtte dem), og har hatt en katastrofal avslutning etter ferien. Odd og Aafk åpnet også bedre enn de avsluttet. Jeg mener forsatt at kampprogrammet de 9 første kampene var forholdsmessig tøffere.

                                    Når det gjelder skader er det stort sett tre navn som går igjen - Bjørkøy, Johnsen og tildels Eriksen. I tillegg har Riseth vært borte tre kamper. Absolutt en overkommerlig skadeliste, Bjørkøy var kun en av mange midtbanespillere, dessuten blir få kamper avgjort av hvem som spiller på backplass.

                                    Bare en kamp var preget av skader i mine øyne - i våroppgjøret mot Start var 4 spillere skadet, og Eddie/Gilbert ute av troppen.

                                    Samtidig ble vi senket 3-1 i Bergen med bare Eriksen på skadelista.

                                    Viktigst mener jeg det har vært å få Sundgot ut på banen, deretter Nosas inntreden og til sist Logi i buret. Før dette skjedde var vi virkelig elendige og fortjente å vake i bånn. Etter at vi fikk disse tre spillerne inn er jo savnet av en klassespiller som BHR nesten fraværende.

                                    Kommentar

                                    • KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

                                      Årsaken til vår svake serieåpning kan forklares med flere faktorer.

                                      1. Skader
                                      2. Dårlig forsvarspill (kan delvis forklares med hyppig forandring i forsvarsfirern som følge av punkt 1)
                                      3. Vanskelig for å avgjøre kamper. (Spesielt Viking og Odd hjemme)
                                      4. Dommermarginer. (Snytt for scoring mot RBK, snytt for straffe borte mot TIL, snytt for straffe mot Brann, samt tvilsom utvisning av Riseth)

                                      Synes at flere av punktene har vært melodien i hele år. Vi har kun holdt nullen 1 gang iår, samt burde ha vunnet flere av uavgjortkampene på hjemmebane. Siste punktet får vi gjort lite med.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7048

                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Takk! Da modererer jeg meg litt: Jeg er ikke uenig i at skader har vært en medvirkende faktor i vår, samtidig er det ingen unnskyldning vi kan gjemme oss bak.
                                        Nei, det er klart det er flere faktorer involvert, ikke bare skader. Laget presterte ikke bra nok heller, og spillere som Eddie og Nosa var fortsatt helt i innkjøringsfasen. Som du påpeker var manglende tillit til Sundgot til fordel for Occean også et helt sentralt element. Samtidig:

                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Når det gjelder skader er det stort sett tre navn som går igjen - Bjørkøy, Johnsen og tildels Eriksen. I tillegg har Riseth vært borte tre kamper. Absolutt en overkommerlig skadeliste, Bjørkøy var kun en av mange midtbanespillere, dessuten blir få kamper avgjort av hvem som spiller på backplass.
                                        Å miste begge de to etablerte sidebackene i mange kamper på rad tror jeg ikke du skal undervurdere. Kjenningsmelodien på våren var da også at vi ofte ble strukket defensivt slik at Rødehavet åpnet seg foran og mellom stopperne.

                                        Skadene på sidebackene forplantet seg oppover i neste ledd gjennom mangelen på et klart valg på venstreflanken. Konsekvensen var at flere spillere måtte bytte plasser og spille ute av posisjon fra en kamp til en annen.

                                        Mangelen på en samspilt bakre firer var en enormt stor faktor til at så mye gikk til helvete i våres. Nå som vi har fått en noenlunde stabilt forsvarsledd utover høsten har også samhandlingen kommet seg. Mot normalt kontringsråsterke Brann så vi et utslag av det ved at vi satte Pyseklepp i offside omtrent 40 ganger. Vi var bunnsolide.

                                        Så jeg mener tapet av Johnsen/Eriksen betydde mer enn du vurderer, iallfall all den tid det ble åpenbart ganske tidlig at verken Gabrielsen eller Ringstad ennå holder TL-klasse, og nedskyvningen av Karim på høyrebacken ikke skjedde før noe senere.

                                        (Ta gjerne med den historisk store tabben med å leie ut Steinar til Godset også. Han ville gjort en gedigen forskjell for oss i disse første ni serierundene.)

                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Samtidig ble vi senket 3-1 i Bergen med bare Eriksen på skadelista.
                                        Akkurat den kampen kan vi vel være enige om at var ganske spesiell. Der ble vi felt av to gedigne juniorfeil og en dommer som overså en glassklar straffe. Ruben Gabrielsen måtte spille høyreback mot Erik Huseklepp. Det kunne aldri gå bra.

                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Viktigst mener jeg det har vært å få Sundgot ut på banen, deretter Nosas inntreden og til sist Logi i buret. Før dette skjedde var vi virkelig elendige og fortjente å vake i bånn. Etter at vi fikk disse tre spillerne inn er jo savnet av en klassespiller som BHR nesten fraværende.
                                        Ja, pussig nok har jeg faktisk ikke savnet BHR i det hele tatt etter at han dro. Og det sier mye om hvordan laget som helhet har hevet seg. Høstsesongen vår har vært god og relativt skadefri, og resultatene har bedret seg i takt med bedre treningsuker på feltet. Nettopp derfor er jeg optimistisk på klubbens vegne i 2010. Kan gjerne legge til at jeg er kronisk pessimist på LSKs vegne, så forrige setning fortjener egentlig et digert kryss i taket.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • sniper
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 5254

                                          En ting som har vært gjennomgangsmelodien ved baklengsmål spesielt er personlige feil. Det gjaldt vel forsåvidt i fjor også. Så da må man spørre seg, er det problemer med fokus og/eller konsenstrasjon?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎