LSK anno 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    #81
    Opprinnelig skrevet av chrissp
    Merkelig at du sier at en spiller som skårer jevnt 10+ mål nærmest hver eneste sesong IKKE holder mål. Selvfølgelig ønsker også jeg en spiss av typen Nannskog eller Helstad, kanskje en Moldskred slik han er om dagen, men hvem gjør ikke det.

    Slik det er nå velges Occean fremfor Sundgot og det mener jeg er feil. Sundgot har flere strenger å spille på, og det er Occean som bør komme inn for Sundgot og ikke omvendt. Arild bør få selskap av Edwin eller Bergmann, men jeg tror heller ikke her at vi per i dag har en soleklar kandidat til 15+ ennå. Dermed blir fortsatt Occean og Sundgot våre sikreste kort, men med Sundgot som det beste alternativet.

    Det er bare et par kamper siden Bolly sitt innhopp var ganske begrenset. Edwin viser mye bra, men han skjøt tross alt en del utenfor i går han også.

    Det er selvfølgelig ikke slik at bare vi benker alle etablerte spiller så begynner vi å vinne igjen.
    Laget må ha en taktikk, en plan med spillet. Hva er planen til Sundgot mens han står på midtbanen og glor da alle andre løper i angrep? Sundgot fikk terningkast 2 i VG for kampen i går..!
    Ja Sundgot scorer rundt 10 mål pr. sesong, men det tror jeg jaggu meg Frode Kippe hadde gjort som spiss for LSK også!
    Laget må score flere mål enn motstandern, det er det det handler om.. ikke hvem som scorer målene.
    Edwin og Occean bommet på flere sjanser, men de kommer hvertfall til sjanser... Sundgot kommer kun til sjanser på dødballer!
    Jeg mener jo ikke at dersom alle de etablerte blir satt på benken så begynner laget å vinne igjen... Men dersom Berg har en plan for hvordan laget skal spille og de yngste viser seg å være de beste til å klare å følge den planen.. ja da må selvfølgelig de bli foretrukket fremfor de etablerte som over flere år nå har bevist at de ikke holder mål gjennom en hel sesong.

    Kommentar

    • chrissp
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 2403

      #82
      Opprinnelig skrevet av Folke
      Laget må ha en taktikk, en plan med spillet. Hva er planen til Sundgot mens han står på midtbanen og glor da alle andre løper i angrep? Sundgot fikk terningkast 2 i VG for kampen i går..!
      Hva VG skriver tar jeg med en klype salt. Arild var tross alt bedre enn OO og vil også på sikt prestere på et høyere nivå enn OO.

      Opprinnelig skrevet av Folke
      Ja Sundgot scorer rundt 10 mål pr. sesong, men det tror jeg jaggu meg Frode Kippe hadde gjort som spiss for LSK også!
      Du tror det ja. Hvis så er tilfelle tror jeg vi setter ut både AS og OO, flytter Riseth inn fast sammen med Nordtveit i midtforsvaret og lar Kippe spille spiss. Håpløs påstand.

      Opprinnelig skrevet av Folke
      Laget må score flere mål enn motstandern, det er det det handler om.. ikke hvem som scorer målene.
      Edwin og Occean bommet på flere sjanser, men de kommer hvertfall til sjanser... Sundgot kommer kun til sjanser på dødballer!
      Jeg er enig selvfølgelig at det er det samme hvem som skårer målene. Hvor har du belegg på at Sundgot kommer kun til sjanser på dødball. Sundgot skårer jevnt og trutt både med beina og hodet, på dødball og med ballen i spill.

      Opprinnelig skrevet av Folke
      Men dersom Berg har en plan for hvordan laget skal spille og de yngste viser seg å være de beste til å klare å følge den planen.. ja da må selvfølgelig de bli foretrukket fremfor de etablerte som over flere år nå har bevist at de ikke holder mål gjennom en hel sesong.
      Det er vel det Berg har sagt også. At han benytter de 11 som han mener er best til den aktuelle kampen, og om du er ung eller gammel har ingenting å si.

      Og hva du mener med at "de etablerte som over flere år nå har bevist at de ikke holder mål gjennom en hel sesong" forstår jeg ikke. Det er vel mye på grunn av at de HAR holdt mål at de nettopp er etablert, dog med et par unntak som jeg mener bør benkes til neste gang. Som allerede nevnt: Occean fordi Sundgot er bedre.
      Bølerkanaris

      Kommentar

      • Brenne(vin)
        Medlem
        Bøffel
        • Dec 2006
        • 37

        #83
        LSK anno 09 står og stamper i samme gjørma som i 08 og noe man kunne skimte i slutten av 07. Problemet er at vi sliter med samme sentralrekka som tidligere. Å forvente gull av den gråsteinen vi besitter klarer nok ikke engang Berg å trylle frem i dagens situasjon.

        Lillestrøm består av en haug med fotballsparkere og få fotballspillere. Derfor blir vi frakjørt i tippeligaen av lag med høyere tempo og teknikk. Dessverre har vi ikke midler til å erstatte spillere som Sundgot, Occean, Mouehli, Myklebust, Otto, Søgård, Pål Steffen og Vidar R. Det er kanskje hyggelige fyrer hvor noen spiller med hjerte for klubben, men med det begresede reportoaret de besitter er det grunnen til at dagens LSK generasjon ikke vil være noen mesterkandidat.

        Kommentar

        • Bibaboy
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 712

          #84
          Opprinnelig skrevet av Brenne(vin)
          LSK anno 09 står og stamper i samme gjørma som i 08 og noe man kunne skimte i slutten av 07. Problemet er at vi sliter med samme sentralrekka som tidligere. Å forvente gull av den gråsteinen vi besitter klarer nok ikke engang Berg å trylle frem i dagens situasjon.

          Lillestrøm består av en haug med fotballsparkere og få fotballspillere. Derfor blir vi frakjørt i tippeligaen av lag med høyere tempo og teknikk. Dessverre har vi ikke midler til å erstatte spillere som Sundgot, Occean, Mouehli, Myklebust, Otto, Søgård, Pål Steffen og Vidar R. Det er kanskje hyggelige fyrer hvor noen spiller med hjerte for klubben, men med det begresede reportoaret de besitter er det grunnen til at dagens LSK generasjon ikke vil være noen mesterkandidat.
          Jeg tror som Berg tidligere har nevt at dette laget må få tid på seg. Når våre yngste spillere får etablert seg i TL med erfaring tror jeg laget sakte med sikkert vil heve seg. Jeg må si jeg er imponert over spesielt Stian Ringstad og i går også Mathis Bolly. Ruben slet med såpe under skoa og skal unnskyldes litt for det. Når vi også får endel nye ansikter som Edwin, Dosso, Sigurdarson med mer erfaring i TL tror jeg etterhvert dette vil bli veldig bra. Spillemessig er vi myyye bedre enn på samme tid i fjor, og det med mange spillere som debuterer på dette nivået. Ingen av oss er fornøyd med årets poengfangst, men jeg har klokketroo på det HB bedriver på treningsfeltet og tror laget vil ta steg for steg mot gamle høyder.
          Fugla Forever

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            #85
            Opprinnelig skrevet av chrissp
            Hva VG skriver tar jeg med en klype salt. Arild var tross alt bedre enn OO og vil også på sikt prestere på et høyere nivå enn OO. Du tror det ja. Hvis så er tilfelle tror jeg vi setter ut både AS og OO, flytter Riseth inn fast sammen med Nordtveit i midtforsvaret og lar Kippe spille spiss. Håpløs påstand.
            Jeg er enig selvfølgelig at det er det samme hvem som skårer målene. Hvor har du belegg på at Sundgot kommer kun til sjanser på dødball. Sundgot skårer jevnt og trutt både med beina og hodet, på dødball og med ballen i spill.
            Det er vel det Berg har sagt også. At han benytter de 11 som han mener er best til den aktuelle kampen, og om du er ung eller gammel har ingenting å si.
            Og hva du mener med at "de etablerte som over flere år nå har bevist at de ikke holder mål gjennom en hel sesong" forstår jeg ikke. Det er vel mye på grunn av at de HAR holdt mål at de nettopp er etablert, dog med et par unntak som jeg mener bør benkes til neste gang. Som allerede nevnt: Occean fordi Sundgot er bedre.
            Å påstå at Arild var bedre enn noen som helst i går er jo helt borte...
            Han var vel borti ballen ett par ganger og var ikke involvert i det hele tatt.
            OO og Arild Sundgot hadde begge en RÆVA dag på jobben, forskjellen ligger i at når OO er ræva så er det til terningkast 4 mens AS er ræva til terningkast 2... Omtrent som å levere en skriftlig eksamen uten å skrive noen ting, mens OO i det minste prøvde å skrive noe selv om det var mange feil..!

            Kommentar

            • m_skedsmo
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2006
              • 212

              #86
              Tror mange stresser noe jævlig nå, inkludert meg selv. Men det er spilt bare 4 kamper, og vi har to poeng.

              Det er kanskje dårlig det, men vi har hatt uflaks, og mye kunne sett annerledes ut poengmessig. Kampen mot Stabæk kunne like gjerne ha gitt oss tre poeng, og mot Viking kunne vi ha stått med tre til om vi hadde putta sjansene. I går hadde OO et skudd som Mykle sto i veien for. Otto dreit seg ut på det første, og burde kanskje også tatt det siste. Det kunne, med litt mer flaks vært seier til oss i går. Da hadde vi hatt 9 poeng. Bare for å illustrere uflaksen vi har hatt. Det går på marginer, og vi har ikke hatt de på vår side for å si det sånn. Hadde vi stått med 9 poeng til nå så hadde Berg vært genierklært, og ingen hadde klaget over spillerne våre. Jeg synes vi spiller bedre enn i fjor, og jeg synes det er digg å se de yngre spillerne få prøvd seg. Vi har også for mange på skadelista.

              Gi Berg og gutta litt mer tid. Mot Tromsø forventes ikke poeng, men tæl. Mot RBK hjemme igjen bør vi ha mulighet til 3 poeng.

              Berg bygger ikke et kanonlag på så kort tid. Det er flere unggutter som skal drilles ferdig, og jeg tror ikke vi vil se noe godt lag før neste sesong. Etter sesongen i fjor, og med så mange unggutter og mangel på gode rutinerte spillere (rutinerte er for meg ikke det samme som gamle slik Riseth er) skal vi være fornøyd med en plass blant de 8 beste.

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #87
                Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                Tror mange stresser noe jævlig nå, inkludert meg selv. Men det er spilt bare 4 kamper, og vi har to poeng.
                Enig i at mange av oss blir stresset, ikke minst med fjoråret friskt i minne. Jeg ønsker meg så veldig en høst uten neglebiting..
                Men faktum er i alle fall at vi trenger minst 30 poeng på de neste 26 kampene. Så har vi litt perspektiv på sakene...
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  #88
                  Det vi mangler er ganske enkelt en Robert Koren. Ikke en mann som erstattes lett...

                  Kommentar

                  • Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Henrik
                    Det vi mangler er ganske enkelt en Robert Koren. Ikke en mann som erstattes lett...
                    Det irriterer meg noe jævlig ennå at vi ikke ga Koren de millionene han ønsket for å signere ny kontrakt. Koren puttet sist vi slo søpla på Åråsen...

                    Kommentar

                    • Henrik
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2006
                      • 2110

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Emil B
                      Det irriterer meg noe jævlig ennå at vi ikke ga Koren de millionene han ønsket for å signere ny kontrakt. Koren puttet sist vi slo søpla på Åråsen...
                      Vi brukte dem på Marius Johnsen i stedet.

                      Eller var det Bjørkøy, Kiesi, Essediri, Gundersen, Brenne, JML, etc etc vi brukte dem på?
                      4 mill var det ikke det han skulle ha? Han var lett verdt det!

                      Kommentar

                      • CFD
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2319

                        #91
                        Vi snakker mye om Brann med og uten Helstad ,men LSK med og uten Koren er en minst like stor forskjell. Hvorfor blir det slaatt saa mye langt naar vi har gode personer paa kantene som kan utfordre og skjaere inn i banen? Jeg begynner aa bli lei av at man bare lemper ballen opp og haaper paa det beste naar man ikke ser noen passningsalternativer. Jeg vil heller ha stottepassning enn balltap.

                        Slanking av stallen i vinter var viktig ,men hvorfor lot vi bjarki gaa?
                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                        Kommentar

                        • fugla4ever
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jul 2005
                          • 212

                          #92
                          Så mye dere klager på han Myklebust da. Selv om han kanskje ikke hadde sin beste kamp mot søpla (fikk en del stygge taklinger av martine&co som ikke dommeren slo ned på i det hele tatt!), betyr det ikke at han fortsatt er en av de mest kreative spillerne i det nåværende laget. Hver eneste gang blir han plassert på kanten og dette helt uten noe sutring eller grining som gjerne andre spillere gjør når de ikke blir plassert på sin yndlingsplass.

                          Snart bør HB vurdere om det er best å bare kutte ut radarparet Sundgot-Occean og heller satse på bare en hodesterk spiller (helst Sundgot) og en temposterk som kan utfordre. Det som bør være og som jeg håper skal være spissparet framover i år er Sundgot-Mykle/Edwin.

                          PS: sett bolly inn på venstrekanten den gutten har det som skal til for å bli en ny pål strand

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Emil B
                            Det irriterer meg noe jævlig ennå at vi ikke ga Koren de millionene han ønsket for å signere ny kontrakt.
                            Opprinnelig skrevet av Henrik
                            Vi brukte dem på Marius Johnsen i stedet.

                            Eller var det Bjørkøy, Kiesi, Essediri, Gundersen, Brenne, JML, etc etc vi brukte dem på?
                            4 mill var det ikke det han skulle ha? Han var lett verdt det!
                            Så enig, så enig. Se for eksempel denne klassiske tråden: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=5757

                            Mye lidelse kunne vært spart med litt klokere innkjøps- og salgspolitikk de siste årene. Vi har latt klassespillere gå som Bosmen, og knapt hatt et vettugt salg. Samtidig har vi lagt millioner på bordet for kultspillere som Joooon. Ikke rart røde tall skriker mot oss, samtidig som tabellbunnen nærmer seg.

                            Som tidligere nevnt er jeg enig i fremtidssatsingen som foregår nå, men jeg frykter den kan komme for sent. Stallen har store hull og mangler, spesielt på sentral midtbane. Brenne var faktisk den eneste som kunne bidra fremover av de vi hadde. Det fikk han ikke lov til hos oss, men nå viser han gamle takter i Odd. Jeg skjønner samtidig at vi måtte selge noen med så røde tall. Satt litt på spissen kan vi si at Brenne var omtrent den eneste spilleren i stallen (ved siden av Riise) vi ikke måtte true og bestikke folk for å ta i mot.

                            Men, liten vits i å gråte over forspilte Korener og Brenner. Vi må se fremover. I likhet med de andre kloke hodene her på forumet vil jeg si at Riise nå er vårt eneste håp på sentral midtbane. Det smerter meg, som enorm tilhenger av vingspill, å trekke inn den beste vingen vår. Men, vi har intet valg. Bolly kan ta venstre og Myklebust (på nåde) høyre.

                            Riise er riktignok ingen avslutter ala Koren. Men, han har et enormt driv med kula, og jobber utrettelig. Da unngår vi også problemet at Riise ofte ikke får kula på kant, fordi Kiko/Søgård/Dosso ikke evner å slå de enkleste pasninger.

                            Hvem som spiller sammen med Riise blir litt hipp som happ. Kiko, Søgård og Dosse har vært like dårlige i år, og Bjørkøy er skadet. Personlig holder jeg en ørliten knapp på Kiko, som kanskje vil kunne blomstre sammen med Riise.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

                              #94
                              Blir jævlig tøft mot Tromsø og RBK. Vi kan fort ha bare 2 poeng etter Brann kampen i Bergen 30 april. Og da frykter jeg at det blir nok en sesong i bunnen av tabbelen!

                              Kommentar

                              • Øyvind
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2006
                                • 292

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                Å kritisere viljen og profesjonaliteten til Espen er i beste fall skivebom. Gutten oser av profesjonalitet og vilje. Latterlig påstand.
                                Når Espen etter kampen mot VIF sier at innsatsen var upåklagelig, ja da er hans obervasjonsevne ikke stort bedre enn skuddbeinet hans.

                                Kommentar

                                • heg
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Oct 2007
                                  • 112

                                  #96
                                  I forhold til at skadesituasjonen nå er det godt å se at Lillestrøm er et av få lag i tippeligaen der ingen spillere har mer enn et gult kort.

                                  Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!

                                  Kommentar

                                  • Bekkis
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 441

                                    #97
                                    Med Nosa på plass håper jeg at kantspillerne kommer mer til sin rett i laget. Han kan tre de pasningene ut til kantene uten problemer. forhåpentligvis vil kantene kunne slå presise baller inn på occean eller arild. med en offensiv ballgod midtbanespiller trur jeg lillestrøm får flere trenger å spille på offensivt, noe som vil medføre en større poengfangst. det var det vi hadde med koren under der Uwe. La oss håpe på slike tider igjen!

                                    Kommentar

                                    • stiandahl
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Apr 2004
                                      • 61

                                      #98
                                      Litt til,så...??

                                      Lillestrøm lever av å vinne fotballkamper. Av de siste 10 kamper har LSK 1 seier. Henning har 8 kamper som trener for LSK. Han har innkassert 1 seier av de 8. På de siste 7 seriekamper har vi ikke scoret mer enn 1 mål i noen av kampene. LSK har sin dårligste seriestart noensinne.

                                      Hva nå?. Jeg er helt sikker på en ting. Dette er ikke Henning sin skyld. Men det er hans ansvar. Han kan ikke løpe for spillerne...
                                      Uansett hvordan vi ser på dette tror jeg det vil komme en massivt press mot LSK sine spillere,støtteapperat og ledelse hvis ikke klubben fort som bare det tar sin første seier. Da kan vi bare så mye vi vil være tålmodig på Romerike, men ingen overlever i dagens fotball utene seiere, og hvertfall ikke i en klubb som Lillestrøm.

                                      Jeg presiserer at det ikke er noen kritikk av Henning som trener, jeg vil heller rette kritikk mot det våre spiller har levert de siste årene mot klubben de respresenterer. I går burde publikum fått igjen pengene sine etter de første 45 minutter. Makan til passivitet og lite innsats skal en lete lenge etter. Her spiller de mot RBK,10.000 romerikere har møtt opp tross alt den dritten de har levert over laaaaang tid nå. De burde i går spilt skjorte av seg og ofret livet i hver duell. Det skjedde dessverre ikke.
                                      Det er bare 3 spillere som kan gå med hevet hode i går. Det er våre unggutter. Fantastisk kamp av Ringstad og Håvard. Islendingen vår kjemper i hvertfall i hver eneste duell.

                                      Hvor mange poeng har Otto kostet oss i år? Jeg sa før kampen at jeg vil ha keeperbytte. Han har faktisk vært bedriten i år.

                                      De 2 neste kampene Brann og Start vil bli helt avgjørende i forhold til hvordan sommeren og høsten i LSK vil være.
                                      Hvis klubben står uten seier da ODD gjester LSK 16 mai tror jeg flere dessverre er borte fra dagens LSK. Sånn er fotball og ingen kan gjøre noe med det!. Presset utenifra vil bli for tøft.

                                      Heia LSK

                                      Kommentar

                                      • Roll75
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 834

                                        #99
                                        Nå begynner det for alvor å se stygt ut. For det er jo ikke bare tabellpososjonen som er håpløs. Det er også altfor mye å sette fingern på i spillet vårt. Noen klamrer seg til at det finnes mange lyspunkt å bygge videre på. Ja, det gjør det sikkert, men det kan de sikkert si i brann, godset, glimt og enga også. Hva er grunnen til at noen tror at vi plutselig skal skyte fart å legge disse lagene bak oss på tabellen? Vet at vi har mange unge spillere, men vi kan ikke skylde på det. Det er jo HB sin vurdering å stille med unge spillere når han føler de forsvarer en plass.

                                        Jeg er nå redd for at det kan gå flere kamper uten en eneste seier. Vet ikke når man skal si at nok er nok, men liker situasjonen vi er i meget dårlig.

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          Det er ganske mange lyspunkter i spillet, selv etter gårsdagens fotballeksjon fra RBK. Det som dog bekymrer er det defensive arbeidet. LSK er uten unntak at for lite flinke til å sette hard press på ballfører, som i går førte til at RBK's backer og vinger fikk slå usedvanlig mange innlegg, noe vi til slutt ble straffet for.

                                          Dersom vi skal tette igjen bakover er vi nødt til å sette hardere press på ballfører, vi kan ikke fortsette å rygge inn i eget mål.
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎