Treningskamper 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2001

    #61
    Opprinnelig skrevet av LS89

    I alle dager? En internkamp, årets første, så klages det over manglende ledere? Er vi der allerede? TLO miste plassen etter 60 min internkamp. Så utrolig mye rart en skal lese.
    Jeg kastet meg også på den, av god grunn. Det vi har sett i flere år nå. Jeg har vært en av de som forsvarte Lehne, mest fordi vi ikke hadde et reelt alternativ. Hvis Braut viser seg som et reelt alternativ, noe vi så noen positive tegn til, så blir presset på Lehne større. Det er bare en god ting. Den samme saken med manglende ledere. Vi solgte vår siste leder til Brann. Etter det har det vært mangelvare, spesielt på midten. Et visst håp når det gjelder Åsen, tror han kan ta rollen, men på midten var det få som viste seg fram på denne kampen. Ville aldri blitt påpekt hvis det ikke var noe som har vært en rød tråd i lang tid.

    Legger akkurat så mye i kampen som den fortjener, men når det er det eneste vi kan snakke om bortsett fra overgangsrykter, så er det vel greit med noen synspunkter. Bakken (ikke Øde-) så heit ut i et par treningskamper i fjor vår. Det ble berømmet, men det var vel ingen som på alvor mente at han skulle tre inn i førsteelveren for det. Braut kan imidlertid vise seg å være den spilleren, og det er rimelig at det blir diskutert, men ikke konkludert basert på kampen.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      #62
      Kampen sier ikke så mye nei. Men man ser litt hvordan de eldre står fram for å vise de yngre hvor lista ligger. Krogstad legger ned en bra innsats synes jeg. Men Lehne og Gustavsson var rimelig usynlige i en internkamp. Usynlig er ikke riktig egenskap for lederfigurer, selv i internkamper.

      Lehne skal ikke automatisk benkes, men for meg er det ikke opplagt hvem som starter som spiss når serien er i gang, og jeg har vanskelig for å se hvem som burde være kaptein på dette laget.

      Hadde Lehne herja i OBOS så hadde jeg raskt avskrevet innsatsen i en internkamp. Men en aktiv Braut gjorde det svarte laget giftigere. Ble mye statisk i OBOS på topp for oss, og kan bli det i TL i år også. Vi får se hvordan de ser ut resten av forsesongen.

      Synd B$ viste seg å være halv ved. Hadde litt håp om at han skulle gå foran i år.

      Kommentar

      • Fugggel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2020
        • 487

        #63
        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

        Tror ingen legger masse vekt på denne kampen. Det er det eneste vi har sett så langt, og man filosoferer ut i fra hva man så. Alternativet er å ikke bry seg. Ikke helt enig i "Eneste forskjellen". Med en gang man setter drakta på er det litt mer prestisje. Er sikker på at ingen hadde lyst til å tape internkampen, selv om det seff ikke er så viktig som kampen om seriepoeng.
        For all del, at folk ikke bryr seg er det verste som skjer i en fotballklubb.

        Men poenget mitt er når man diskuterer hvem som skal spille spiss og at Braut utfordrer plassen til lehne kun fordi han scoret 2 mål i en intern kamp. Da synes jeg at man tar for mye ut av en enkel intern kamp.
        Ikke rart at flere spillere viser seg frem i en kamp hvor tempoet er lavere, det er ofte derfor noen spillere viser gode takter under preseason og faller totalt igjennom når sesongen starter.

        Klart det er prestisje i å vinne internkamp, men den prestisjen skal være der på vanlig trening også om man skal bygge vinnerkultur.

        Kommentar

        • Snow
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Jul 2019
          • 179

          #64
          Artig å se hva folk skriver om Braut etter en intern treningskamp Hva med Sannes ifjor i Treningsleiren i Spania. Han skåret 2 mål mot Sandefjord. Hva med Simon Bakken skåret i treningskampen mot Bodø glimt...Jeg synes det er et større presentasjon enn internkampen. Jeg tror at Braut er 3 valg og ikke andre men bra at vi har spillere som må kjempe om plassen sin.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #65
            Opprinnelig skrevet av Snow
            Artig å se hva folk skriver om Braut etter en intern treningskamp Hva med Sannes ifjor i Treningsleiren i Spania. Han skåret 2 mål mot Sandefjord. Hva med Simon Bakken skåret i treningskampen mot Bodø glimt...Jeg synes det er et større presentasjon enn internkampen. Jeg tror at Braut er 3 valg og ikke andre men bra at vi har spillere som må kjempe om plassen sin.
            Uenig. Tror ikke vi hadde signert en 00-spiller som tredjevalg bak 02-spillern vår. Synes Braut ser mye bedre ut enn Sannes, det er ikke basert på antall mål i internkamper.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3318

              #66
              Opprinnelig skrevet av HSft

              Uenig. Tror ikke vi hadde signert en 00-spiller som tredjevalg bak 02-spillern vår. Synes Braut ser mye bedre ut enn Sannes, det er ikke basert på antall mål i internkamper.
              Braut og Sannes har vel litt forskjellige styrker? Å henge seg opp i hvem som er 2., og 3. valg blir litt feil. Jeg tror hvem av dem som evt blir byttet inn handler vel så mye om hvilke kvaliteter Bakke ønsker utpå banen.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Snow
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Jul 2019
                • 179

                #67
                Helt enig med deg! Jeg håper begge blir så gode at TLO blir tredje valget

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2857

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Snow
                  Helt enig med deg! Jeg håper begge blir så gode at TLO blir tredje valget
                  Hva med å håpe på at TLO blir så god at han banker på døra til landslaget? OG at de to blir så gode at de utfordrer ham? Men man er i ønskehumør, altså?

                  I LSK bygger vi hverandre opp. Bare reirskitere trykker hverandre ned.

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2001

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                    Hva med å håpe på at TLO blir så god at han banker på døra til landslaget? OG at de to blir så gode at de utfordrer ham? Men man er i ønskehumør, altså?

                    I LSK bygger vi hverandre opp. Bare reirskitere trykker hverandre ned.
                    Velger å legge godvilja til for Snow her og tenke at han mente i forhold til det nivået vi har sett TLO i det siste. TLO er etablert, så en dramatisk utvikling hos ham ville være overraskende, om enn velkommen

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                      Braut og Sannes har vel litt forskjellige styrker? Å henge seg opp i hvem som er 2., og 3. valg blir litt feil. Jeg tror hvem av dem som evt blir byttet inn handler vel så mye om hvilke kvaliteter Bakke ønsker utpå banen.
                      Det er gjerne et valg som må tas når Bakke bestemmer hvem som skal sitte på benken. Ikke når han ser hvordan kampen utvikler seg. Men nå går det vel mot utlån på begge to kanskje? Eller skal de sitte på siden og se på under trening når vi spiller 11 mot 11?

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2001

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av HSft

                        Det er gjerne et valg som må tas når Bakke bestemmer hvem som skal sitte på benken. Ikke når han ser hvordan kampen utvikler seg. Men nå går det vel mot utlån på begge to kanskje? Eller skal de sitte på siden og se på under trening når vi spiller 11 mot 11?
                        Tror Braut er såpass mye nærmere spilletid enn Sannes at det er lite sannsynlig at han lånes ut. Han er også eldre, og er hentet med tanke på spilletid i år mener jeg. Sannes er det mer naturlig å låne ut som en ung intern spiller. Sannes bør definitivt få spilletid for en PostNord-klubb, eller muligens en OBOS klubb i mangel av en spiss.

                        Bortsett fra det, vil vi vel også i år kunne benytte 5 inbyttere, noe som også tilsier at man fyller opp benken maks for fleksibilitetens skyld?

                        Kommentar

                        • Snow
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jul 2019
                          • 179

                          #72
                          Jeg vet ikke hvordan LSK tenker når det gjelder akademi spillerne og dems utvikling men ta Sannes som exempel. Han hadde 10 kamper på 180 minutter i obos. Det er ikke mye tid for å få vise seg fram. Sett han også på trening
                          noen ganger hvor han har prestert bedre enn TLO men allikevel ikke fått spilletid. Mulig jeg tar feil men jeg føler at spillere som blir lånt ut er spillere som LSK ikke satser på og prøver å kvitte seg med. Ta Ødemarksbakken, Ezeh,..som exempel.

                          Kommentar

                          • niko
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2008
                            • 440

                            #73
                            Krogstad har vært på utlån. Virker absolutt som klubben satser på han.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                              Tror Braut er såpass mye nærmere spilletid enn Sannes at det er lite sannsynlig at han lånes ut. Han er også eldre, og er hentet med tanke på spilletid i år mener jeg. Sannes er det mer naturlig å låne ut som en ung intern spiller. Sannes bør definitivt få spilletid for en PostNord-klubb, eller muligens en OBOS klubb i mangel av en spiss.

                              Bortsett fra det, vil vi vel også i år kunne benytte 5 inbyttere, noe som også tilsier at man fyller opp benken maks for fleksibilitetens skyld?

                              Er vel en begrensning på 7 spillere på benken? Ser for meg noe sånt:

                              DG - Lehne - NY
                              Kairinen - Matthew - Åsen
                              Dragsnes - NY - Ogbu - NY
                              Christiansen

                              Benk: Ny keeper, Ranger, Slørdal/Sandberg/Garnås, Knudsen, Krogstad, Svendsen, Eriksen

                              Om Braut er henta for spilletid så er det pussig å bruke en million på å hente en spiller som enten ikke skal brukes eller som dytter han ut av benken.

                              Kommentar

                              • brune stakkeland
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2012
                                • 863

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av HSft


                                Er vel en begrensning på 7 spillere på benken? Ser for meg noe sånt:

                                DG - Lehne - NY
                                Kairinen - Matthew - Åsen
                                Dragsnes - NY - Ogbu - NY
                                Christiansen

                                Benk: Ny keeper, Ranger, Slørdal/Sandberg/Garnås, Knudsen, Krogstad, Svendsen, Eriksen

                                Om Braut er henta for spilletid så er det pussig å bruke en million på å hente en spiller som enten ikke skal brukes eller som dytter han ut av benken.
                                Jeg tipper heller Mathisen enn Knudsen på benk, tror nok Knudsen blir lånt ut til en obosklubb.
                                Men de har snakka om spillere ut og, kan det være at DG forsvinner? Håper det blir treningskamper fremover og at Ranger ikke blir skadd som ifjor så han kan ta høyrebacken

                                Kommentar

                                • Egumen
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2011
                                  • 172

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av HSft


                                  Om Braut er henta for spilletid så er det pussig å bruke en million på å hente en spiller som enten ikke skal brukes eller som dytter han ut av benken.
                                  Jeg tror de fleste har skjønt at du ikke liker denne signeringen, men hvor får du en million fra? Jeg har lest 600.000,- flere steder.

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2001

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av HSft


                                    Er vel en begrensning på 7 spillere på benken? Ser for meg noe sånt:

                                    DG - Lehne - NY
                                    Kairinen - Matthew - Åsen
                                    Dragsnes - NY - Ogbu - NY
                                    Christiansen

                                    Benk: Ny keeper, Ranger, Slørdal/Sandberg/Garnås, Knudsen, Krogstad, Svendsen, Eriksen

                                    Om Braut er henta for spilletid så er det pussig å bruke en million på å hente en spiller som enten ikke skal brukes eller som dytter han ut av benken.
                                    Du har et poeng, og det er vel et godt tegn at vi begynner å få såpass god stall at vi krangler om hvilke spillere det er plass til på benken. Jeg anser det ikke som åpenbart at alle de fire sistnevnte vil få plass på benken. Som andre påpeker har du også Mathiesen. Det gjenstår også å se hva vi får inn. En Helland vil nok definitivt skyve DG enten over på motsatt eller ut på benken. (eller av troppen?) Eriksen kan muligens også være en kandidat på kant, kanskje til og med fra start? 18-manns troppen kommer heller ikke til å være statisk gjennom sesongen, men vil endre seg med skader, form og karantener. Det kan hende jeg tar feil, men jeg tror at vi får se en del av Braut både på benken og banen i år, men mye vil avhenge av hva han viser på trening og når han får sjansen i kamp.

                                    Med såpass mye nytt er det mange usikre faktorer, det henger både på den enkeltes nivå, behov i de forskjellige kampene, og relasjoner som oppstår mellom spillerne. Dette er alt for tidlige å si noe sikkert om. Det jeg er helt sikker på, er at man ikke signer spillere bare basert på hva som finnes på markedet, men at man har en plan med hver eneste spiller de henter nå. Det kan være spillere som allerede var i stallen som planen ikke er like klar på, men Braut og Eriksen er nysigneringer. Det vi nå ikke klarer å se et åpenbart svar på kan du være helt sikker på at Bakke og Mesfin har diskutert.

                                    Er det ikke en herlig tid på året? ​​​​​​​

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2281

                                      #78
                                      Nå går det vel i ball med hva som skal diskuteres i de forskjellige tråder også. For å lede tråden tilbake på rett spor:
                                      https://www.lsk.no/terminliste står det at neste (treningskamp) er mot S08 26/2, Og ingen flere etter det (antar det er feil? Men ingen kamper før S08?)
                                      Vil Raufoss kampen bli omberammet?

                                      Kommentar

                                      • McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5092

                                        #79
                                        Dette var vel i utgangspunktet planen:

                                        Programmet for vinterens treningskamper er så godt som spikret. Her kan du se hvilke motstandere som er klare.


                                        Spørs om kampen mot Ull/Kisa kommende fredag blir erstattet av nok en internkamp?

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2001

                                          #80
                                          Ny internkamp i morgen, da Kisa kampen blir avlyst. Vises på RB fra 12.15
                                          Sesongens andre treningskamp for LSK er også avlyst. Det betyr at LSK og trener Geir Bakke mønstrer to lag i internkamp igjen. Kampen kan du se på rb.no.


                                          Samme spillere tilgjengelig som sist, med unntak av Braut som fikk en liten smell. Siste signering er ennå ikke klar, ankommer over helga

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎