Treningskamper 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5092

    Han store nye stopperen som kom inn nå ser rusten og tung ut. Det er et nei fra meg.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      MHC eneste keeper med smultring i dag.

      Kommentar

      • ChrisK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2013
        • 301

        Owusu, 2-2.

        Kommentar

        • Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2109

          De minuttene jeg har sett av 2 omg , så har jo Seferi virkelig vist seg frem posetivt synes jeg.

          Kommentar

          • banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2018
            • 438

            Opprinnelig skrevet av Playboy1
            De minuttene jeg har sett av 2 omg , så har jo Seferi virkelig vist seg frem posetivt synes jeg.
            Er helt enig, synes Seferi til tider briljerte. Her har vi gjort et scoop!

            Kommentar

            • Tjodleif
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2017
              • 848

              Seferi virker jo minst like rutinert og fysisk robust som de andre, men det kan jo være sveisen som gjør det...

              Kommentar

              • Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1328

                Opprinnelig skrevet av HSft
                Svendsen i mye fine posisjoner nå, men lite bevegelse forran han, siden han spiller ving. Hadde man hatt en ving som trua bakrommet forran han når han kontrollerer ball i de trange rommene utenfor 16 så hadde det vært livsfarlig.
                Det har jo vært problemet til Svendsen lenge - det finnes ikke noen posisjon til ham. Tier hadde kanskje vært det beste, men han passer ikke helt der heller.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Opprinnelig skrevet av banan

                  Er helt enig, synes Seferi til tider briljerte. Her har vi gjort et scoop!
                  Synes han ofte er ubesluttsom og roter det til. Men det er noe som kommer seg når han får litt mer rutine på nivået. Jobber litt også, så kan ha gått glipp av ting dere har sett.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                    Det har jo vært problemet til Svendsen lenge - det finnes ikke noen posisjon til ham. Tier hadde kanskje vært det beste, men han passer ikke helt der heller.
                    Synes i hvert fall ikke han er venstreving. Høyreving som går til linja og legger inn kan fungere. Indreløper som oppererer i trange rom litt høyere i banen enn de andre og stikker de tre forran gjennom kan også fungere bra, bra nok motor til å opperere på midten.

                    Kommentar

                    • Tjodleif
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2017
                      • 848

                      DG skal altså ikke ta straffer

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1328

                        Opprinnelig skrevet av HSft

                        Synes i hvert fall ikke han er venstreving. Høyreving som går til linja og legger inn kan fungere. Indreløper som oppererer i trange rom litt høyere i banen enn de andre og stikker de tre forran gjennom kan også fungere bra, bra nok motor til å opperere på midten.
                        Erter min mening er han for uryddig defensivt, lager massevis av frispark.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          Ødegaard dominerte Craninx på straffekonken. 2 redninger, på ballen på 3 straffer. Craninx ikke på noen.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            Sats på MHC(smultringen) i tippeligaen, Ødegaard i cupen der det kan bli straffer og lån ut Craninx til Grorud.

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2109

                              Opprinnelig skrevet av HSft

                              Synes han ofte er ubesluttsom og roter det til. Men det er noe som kommer seg når han får litt mer rutine på nivået. Jobber litt også, så kan ha gått glipp av ting dere har sett.
                              Mulig det da .
                              Jeg så bare siste 20 minuttene , og da var han god

                              Kommentar

                              • Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 489

                                Opprinnelig skrevet av HSft
                                Svendsen i mye fine posisjoner nå, men lite bevegelse forran han, siden han spiller ving. Hadde man hatt en ving som trua bakrommet forran han når han kontrollerer ball i de trange rommene utenfor 16 så hadde det vært livsfarlig.
                                Hvor mange spillere skal du ha smalt egentlig? Når Svendsen truer de nevnte rommene er det spiss og motsatt kant som skal true bakrommene. Om du skal ha enda en kant som skal true bakrom løper man bare i hverandres rom. Gitt at man skal ha indreløper i posisjonene du nevner vil det fortsatt være motsatt kant og spiss som truer bakrom. Kant på ballside vil da naturlig holde bredde.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                  Hvor mange spillere skal du ha smalt egentlig? Når Svendsen truer de nevnte rommene er det spiss og motsatt kant som skal true bakrommene. Om du skal ha enda en kant som skal true bakrom løper man bare i hverandres rom. Gitt at man skal ha indreløper i posisjonene du nevner vil det fortsatt være motsatt kant og spiss som truer bakrom. Kant på ballside vil da naturlig holde bredde.
                                  Jeg vil ha nesten hele bølingen til å true rom sentralt, og backen bredt. Når Svendsen har ball på kanten av 16 og trekker på seg 2-3 forsvarsspillere på venstresiden, så blir det mye rom som kan trues bak dem han har trukket på seg. Spiss kan ha mulighet til å true det rommet, som vi så ved Osuwu den ene gangen., men både spissen og vingen på motsatt side vil være på vei bort fra mål for å true det rommet (motsatt ving i større grad enn spissen, som kan ha funnet seg en god utgangsposisjon). Vil helst ha begge vinger klare til å true rom på innsiden av backene sine, og synes vi mangler litt de vingtypene.

                                  Det er jo også mulig å løse det uten en ving, ved at backen er mye mer offensiv og går på mål og indreløperen dekker rommet og gir bredde på siden.

                                  Kommentar

                                  • Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 489

                                    Opprinnelig skrevet av HSft

                                    Jeg vil ha nesten hele bølingen til å true rom sentralt, og backen bredt. Når Svendsen har ball på kanten av 16 og trekker på seg 2-3 forsvarsspillere på venstresiden, så blir det mye rom som kan trues bak dem han har trukket på seg. Spiss kan ha mulighet til å true det rommet, som vi så ved Osuwu den ene gangen., men både spissen og vingen på motsatt side vil være på vei bort fra mål for å true det rommet (motsatt ving i større grad enn spissen, som kan ha funnet seg en god utgangsposisjon). Vil helst ha begge vinger klare til å true rom på innsiden av backene sine, og synes vi mangler litt de vingtypene.

                                    Det er jo også mulig å løse det uten en ving, ved at backen er mye mer offensiv og går på mål og indreløperen dekker rommet og gir bredde på siden.
                                    Om du anser at boksen er bakrom, har vi forskjellig definisjon av hva bakrom er. Sånn vi spiller er det nettopp backen som truer bredt, noe som er helt naturlig. Vingene går smalere på ballside. Motsat kant skal i utgangspunktet true rom sammen med spissen. Spissen utgjør førstebeveglse, vingen med andrebevegelse. Med andre ord spissen trekker med seg seg en midtstopper. Da vil det være mer rom for motsatt ving som truer med andrebevgelse. Det vil også være naturlig at motsatt indreløper er med i angrep, mens indreløper på ballside er mer en balansespiller.

                                    Kommentar

                                    • fredpet76
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2004
                                      • 1211

                                      Opprinnelig skrevet av banan

                                      Er helt enig, synes Seferi til tider briljerte. Her har vi gjort et scoop!
                                      17 år! Tror vi ser mye til han i år.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        Med bakrom så tenker jeg på alt rom bak siste linje. Det jeg savner er noen som truer rommet bak de forsvarerne som trekkes ut på ballsiden når vår mann har ballen i rommet mellom de to siste linjene. Foretrekker å ha med gjennombruddskraft på kantene enn det vi har nå. Om backen skal være limt mot linja og vingen oppererer i mellomrom, så er det kun spissen som truer det rommet. og havner da som oftest med rygg eller side mot målet. Jeg ville foretrukket å ha en ving som har gjennombruddskraft og truer boksen, indreløper i mellomrommet og backen dypere i banen, men det er definitivt ingen fasit. Det vil jo vøre vanskeligere for indreløperen å komme seg inn i mellomrommet. Mye løses kanskje ved posisjoneringen til spissen slik vi spiller nå. Eller man kunne hatt mer offensive backer som truer mer inn i boksen om det er rom. Men jeg synes ikke vi utnytter Svendsen sin egenskap til å holde bal og trekke på seg motstandere godt nok nå.

                                        Et par eksempler. Her fører Svendsen ball i mellomrom, trekker Sandberg noen skritt ut og vi har minimal trussel bak Sandberg. Kunne Baccay droppa bredden og hatt et løp i 120 bak Sandberg? Skulle Eriksen vært mye tettere på Sandberg? JEg kunne tenkt meg en ving i Baccay sin posisjon, som allerede hadde starta løp bak Sandberg her, uten at det er nødvendig eller eneste mulighet her.


                                        lsk3_LI.jpg

                                        Lignende situasjon. Svendsen igjen rettvendt i bakrom, Her har vi Osuwu litt bredere og dypere i banen, har et bedre utgangspunkt for å true rommet. Blir litt halveis på vei bort fra mål når han får ballen men mye bedre trussel i rommet bak Sanberg her, som fører til en sjanse. Igjen skulle jeg gjerne sett en med utgangspunkt bredt som truer løp inn bak Sandberg.


                                        lsk1_LI.jpg

                                        Kommentar

                                        • Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 489

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Med bakrom så tenker jeg på alt rom bak siste linje. Det jeg savner er noen som truer rommet bak de forsvarerne som trekkes ut på ballsiden når vår mann har ballen i rommet mellom de to siste linjene. Foretrekker å ha med gjennombruddskraft på kantene enn det vi har nå. Om backen skal være limt mot linja og vingen oppererer i mellomrom, så er det kun spissen som truer det rommet. og havner da som oftest med rygg eller side mot målet. Jeg ville foretrukket å ha en ving som har gjennombruddskraft og truer boksen, indreløper i mellomrommet og backen dypere i banen, men det er definitivt ingen fasit. Det vil jo vøre vanskeligere for indreløperen å komme seg inn i mellomrommet. Mye løses kanskje ved posisjoneringen til spissen slik vi spiller nå. Eller man kunne hatt mer offensive backer som truer mer inn i boksen om det er rom. Men jeg synes ikke vi utnytter Svendsen sin egenskap til å holde bal og trekke på seg motstandere godt nok nå.

                                          Et par eksempler. Her fører Svendsen ball i mellomrom, trekker Sandberg noen skritt ut og vi har minimal trussel bak Sandberg. Kunne Baccay droppa bredden og hatt et løp i 120 bak Sandberg? Skulle Eriksen vært mye tettere på Sandberg? JEg kunne tenkt meg en ving i Baccay sin posisjon, som allerede hadde starta løp bak Sandberg her, uten at det er nødvendig eller eneste mulighet her.


                                          lsk3_LI.jpg

                                          Lignende situasjon. Svendsen igjen rettvendt i bakrom, Her har vi Osuwu litt bredere og dypere i banen, har et bedre utgangspunkt for å true rommet. Blir litt halveis på vei bort fra mål når han får ballen men mye bedre trussel i rommet bak Sanberg her, som fører til en sjanse. Igjen skulle jeg gjerne sett en med utgangspunkt bredt som truer løp inn bak Sandberg.


                                          lsk1_LI.jpg
                                          Må bare si at jeg elsker engasjementet og synes dette er en bra diskusjon.

                                          Uten tvil skal man true rommet bak sandberg, men her kommer det jeg skrev i tidligere innlegg inn. Det er spissen som skal true det rommet og det vil da være førstebevegelsen. Vingen på motsatt side av ballfører skal true rommet i mellom stopperne, ergo andrebevegelse. Det vanskeligste å forsvare seg mot er løp bak seg så nærme mål, for meg er det helt naturlig at spissen truer rommet bak stopperne og ikke vingen.

                                          Jeg synes ikke vi skal ha backen lavere i banen og vingen høyere, men smalt. Da har vi ingen bredde i spillet. Ergo lettere å forsvare seg mot.
                                          Dersom du mener at vingen skal holde bredden offensivt så truer man heller ikke rommet du snakker om.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎