Treningskamper 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2003

    Opprinnelig skrevet av Fugggel

    Må bare si at jeg elsker engasjementet og synes dette er en bra diskusjon.

    Uten tvil skal man true rommet bak sandberg, men her kommer det jeg skrev i tidligere innlegg inn. Det er spissen som skal true det rommet og det vil da være førstebevegelsen. Vingen på motsatt side av ballfører skal true rommet i mellom stopperne, ergo andrebevegelse. Det vanskeligste å forsvare seg mot er løp bak seg så nærme mål, for meg er det helt naturlig at spissen truer rommet bak stopperne og ikke vingen.

    Jeg synes ikke vi skal ha backen lavere i banen og vingen høyere, men smalt. Da har vi ingen bredde i spillet. Ergo lettere å forsvare seg mot.
    Dersom du mener at vingen skal holde bredden offensivt så truer man heller ikke rommet du snakker om.
    Mener definitivt at her er det backen som bør komme på overlap på utsiden av forsvarende back. Det setter forsvaret i en vanskelig situasjon da de enten må trekke ut/rygge eller følge ving som trekker inn. I de tilfellene ving allerede er i bredde, skal back og indreløper være tilgjengelig for støtte og evt. innlegg fra hjørnet av 16.

    Svendsens eneste sjanse til plass er vel på venstre kan. Lenger bak i banen må han konkurrere med Karinnen, Matthew, Åsen, Krogstad, Knudsen, Ludvigsen og grevlingen i taket.

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1206

      Internkamper har bare en verdi for de som kjenner spillerene og er daglig sammen med dem. For meg er det totalt uinteressant og det forteller ikke meg noen verdens ting om hvordan ståa i LSK er 26.februar 2021. Årets sesong handler kun om å etablere seg i eliteserien igjen. Signeringene så langt er middels pluss og mitt tips er at vi vil ligge å vippe mellom 14 og 10 plassene gjennom sesongen.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3933

        Opprinnelig skrevet av maxpayne
        Internkamper har bare en verdi for de som kjenner spillerene og er daglig sammen med dem. For meg er det totalt uinteressant og det forteller ikke meg noen verdens ting om hvordan ståa i LSK er 26.februar 2021.
        Helt enig!

        Opprinnelig skrevet av maxpayne
        mitt tips er at vi vil ligge å vippe mellom 14 og 10 plassene gjennom sesongen.
        Siden du, som jeg og jeg antar samtlige andre, vet at disse treningene 11 mot 11, som jeg liker å kalle det, ikke sier noe om verken hvordan laget blir sammensatt, hvordan det vil fremstå eller hvordan sesongen vil bli, blir det noe selvmotsigende å tippe tabellplassering alt nå!

        Jeg tipper at vi kommer til å havne mellom 1. og 16. plass!

        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4284

          Utsidepasninga til Seferi da dere. Krem. Den gutten blir god!

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            Opprinnelig skrevet av Fugggel

            Må bare si at jeg elsker engasjementet og synes dette er en bra diskusjon.

            Uten tvil skal man true rommet bak sandberg, men her kommer det jeg skrev i tidligere innlegg inn. Det er spissen som skal true det rommet og det vil da være førstebevegelsen. Vingen på motsatt side av ballfører skal true rommet i mellom stopperne, ergo andrebevegelse. Det vanskeligste å forsvare seg mot er løp bak seg så nærme mål, for meg er det helt naturlig at spissen truer rommet bak stopperne og ikke vingen.

            Jeg synes ikke vi skal ha backen lavere i banen og vingen høyere, men smalt. Da har vi ingen bredde i spillet. Ergo lettere å forsvare seg mot.
            Dersom du mener at vingen skal holde bredden offensivt så truer man heller ikke rommet du snakker om.
            Må si meg veldig enig i det første du sier. Setter pris på en diskusjon som tar for seg litt mer detaljer i spillet. Og det jeg kommer med er bare mine tanker og ikke noe jeg mener er en fasit, eller er ekspert på. Så jeg setter veldig pris på andre meninger/ideer som er vel så bra.

            I måten det er meninga at vi skal spille så er jeg enig i at det er spissen sin rolle å true det rommet. Men slik det ser ut når vi kommer til situasjonene her, så er det veldig lite initiativ og dårlige utgangspunkt på de to forran.

            Eriksen ligger alt for langt unna Sandberg i situasjon nr 1. Men hva tenker du om motsatt ving i disse to eksemplene? Ligger motsatt ving for langt frem i banen, så han har lite rom til å gjøre en andrebevegelse? Slik det ser ut nå så har vi en rettvendt spiller i mellomrom og omtrent ingen initiativ han kan bruke.

            Det her kan nok gjøres bedre i posisjonene og systemet man har. Og da ville jeg kanskje ikke snakka om en venstreving i denne situasjonen. Det er kanskje mer en 10er i 4231 jeg ser for meg Svendsen i enn en indreløperrolle i 433. I en slik formasjon vil han befinne seg i mellomrommet, men ha initiativ fra kantene, som er vinkla mot mål.




            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

            Svendsens eneste sjanse til plass er vel på venstre kan. Lenger bak i banen må han konkurrere med Karinnen, Matthew, Åsen, Krogstad, Knudsen, Ludvigsen og grevlingen i taket.
            Jeg synes det er et lite problem med systemet vårt at vi har en del spillere med tydelige svakheter og styrker, samtidig som vi spiller en formasjon som krever at de fleste håndterer flere roller.

            Svendsen er jo bra i mellomrommet og passer veldig bra når han blir satt opp i situasjonene som vi diskuterte. Men når motsatt ving har ballen, så skal han opperere som spiss nr 2 i feltet, det passer han dårligere. Og om vi skal kontre så burde vel vingene bidra med bakromstrussel i store bakrom? Der er han heller ikke helt passende.

            Jeg har vært litt fan av 4222 med mannskapet vårt. Det er egentlig veldig likt det vi spiller, men der rollene er litt mer forutsigbare. Der har man to mellomromsspillere og to spisser. Det samme har vi nå, men samme spiller må håndtere begge roller i større grad.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

              Helt enig!



              Siden du, som jeg og jeg antar samtlige andre, vet at disse treningene 11 mot 11, som jeg liker å kalle det, ikke sier noe om verken hvordan laget blir sammensatt, hvordan det vil fremstå eller hvordan sesongen vil bli, blir det noe selvmotsigende å tippe tabellplassering alt nå!

              Jeg tipper at vi kommer til å havne mellom 1. og 16. plass!
              Virker da som om han tar vurderingen basert på overgangsvinduet og ikke internkamper. Fornuftig det.

              Kommentar

              • Fugggel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2020
                • 487

                Opprinnelig skrevet av HSft

                Må si meg veldig enig i det første du sier. Setter pris på en diskusjon som tar for seg litt mer detaljer i spillet. Og det jeg kommer med er bare mine tanker og ikke noe jeg mener er en fasit, eller er ekspert på. Så jeg setter veldig pris på andre meninger/ideer som er vel så bra.

                I måten det er meninga at vi skal spille så er jeg enig i at det er spissen sin rolle å true det rommet. Men slik det ser ut når vi kommer til situasjonene her, så er det veldig lite initiativ og dårlige utgangspunkt på de to forran.

                Eriksen ligger alt for langt unna Sandberg i situasjon nr 1. Men hva tenker du om motsatt ving i disse to eksemplene? Ligger motsatt ving for langt frem i banen, så han har lite rom til å gjøre en andrebevegelse? Slik det ser ut nå så har vi en rettvendt spiller i mellomrom og omtrent ingen initiativ han kan bruke.
                .
                I og med at førstebevegelse ikke kommer, blir det heller ikke mulig å benytte andrebevegelse. Derfor blir det naturlig å spille igjen om baccay (som ble gjort om jeg husker riktig), Eriksen og Owusu sin rolle blir da å posisjonere seg for et innlegg.

                For ordens skyld så er det situasjonen ved bilde med 56 spilte minutter jeg beskriver over.

                på bildet med 46 spilte gjør Owusu et initiativ til å true bak stopper, dette vil skape mer plass for Eriksen.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Opprinnelig skrevet av Fugggel

                  I og med at førstebevegelse ikke kommer, blir det heller ikke mulig å benytte andrebevegelse. Derfor blir det naturlig å spille igjen om baccay (som ble gjort om jeg husker riktig), Eriksen og Owusu sin rolle blir da å posisjonere seg for et innlegg.
                  Men vil det ikke være lettere uansett med en andrebevegelse om han ikke allerede ligger på linje med forsvaret før førstebevegelsen har gått? Føler han får lite rom å gjøre andrebevegelse i om førstebevegelsen kommer når han allerede ligger på linje med forsvareren og kun har bevegelsesfrihet til venstre og ikke fremover.

                  Svendsen dribla i en sirkel og spilte ballen helt tilbake til Åsen i den situasjonen. Baccay trakk litt inn og Svendsen dribla seg nesten inn i beina hans.

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 487

                    Opprinnelig skrevet av HSft

                    Men vil det ikke være lettere uansett med en andrebevegelse om han ikke allerede ligger på linje med forsvaret før førstebevegelsen har gått? Føler han får lite rom å gjøre andrebevegelse i om førstebevegelsen kommer når han allerede ligger på linje med forsvareren og kun har bevegelsesfrihet til venstre og ikke fremover.

                    Svendsen dribla i en sirkel og spilte ballen helt tilbake til Åsen i den situasjonen. Baccay trakk litt inn og Svendsen dribla seg nesten inn i beina hans.
                    Det handler jo mye om å komme foran i situasjonen, ser ikke på det som negativt at han er på linje. Så lenge første bevegelse utløser andrebevegelse, dette handler mye om relasjoner.

                    Men dersom dette er i etablert angrep( litt usikker på det) så blir saken en helt annet.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Opprinnelig skrevet av Fugggel

                      Det handler jo mye om å komme foran i situasjonen, ser ikke på det som negativt at han er på linje. Så lenge første bevegelse utløser andrebevegelse, dette handler mye om relasjoner.

                      Men dersom dette er i etablert angrep( litt usikker på det) så blir saken en helt annet.
                      Jeg vil regne det som etablert angrep. Gult lag har hele fireren på plass og rygger ikke.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Er det noen kamp i morgen?

                        Kommentar

                        • Fugggel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2020
                          • 487

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Er det noen kamp i morgen?
                          Nei, ingen kamp i morgen.

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2857

                            Opprinnelig skrevet av Fugggel

                            Nei, ingen kamp i morgen.
                            Twenty-something weeks
                            Rolling in pain
                            Praying to someone
                            Free me again
                            Oh, I'll be a good boy
                            Please make me well
                            I promise you anything
                            Get me out of this hell

                            Kommentar

                            • *eLSKerLSK*
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 402

                              Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                              Twenty-something weeks
                              Rolling in pain
                              Praying to someone
                              Free me again
                              Oh, I'll be a good boy
                              Please make me well
                              I promise you anything
                              Get me out of this hell
                              Masse trøst i gamle opptak på YouTube.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                1-0 til svart lag. Craninx setter seg og slipper den over huet sitt akkurat som i forrige internkamp. Dragsnes litt på sykkeltur før det.

                                Kommentar

                                • Tjodleif
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2017
                                  • 848

                                  Ranger har scoret to mål i direkte duell mot Dragsnes Han er klar for Eliteserien!

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3320

                                    Ranger ser ut som en million. Utklasser Dragsens.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      MHC med assist på den. Fin pasning. Moldekeepern slipper den inn i nærmeste hjørne.

                                      Ranger den med mest gjennombruddskraft på laget ser det ut til.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                        Han store nye stopperen som kom inn nå ser rusten og tung ut. Det er et nei fra meg.
                                        Ble tatt av etter 20 min i dag. Tror ikke det blir kontrakt.

                                        Kommentar

                                        • Tjodleif
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2017
                                          • 848

                                          Er det galt av meg å fryde meg bittelitt over hvilken keeper det er som slipper inn så mange mål?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎