Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3142

    Opprinnelig skrevet av Svart og gul
    Ser at Gabrielsen får mye kritikk, og mye av den er berettiget. Samtidig er det tungt å være stopper når man har en midtbane foran seg som ikke flytter beina raskt nok. Åsen er en fantastisk kaptein, men faller igjennom gang på gang mot bedre motstand. Om vi skal ta et steg nærmere toppen, er vi helt avhengig av at det blir gjort endringer på midten.
    Enig. Synes også at kritikken mot Gabrielsen er berettiget (du skal være jævlig god for å komme unna med å være arrogant) -men de varslede tempo-problemene våre på midten blir veldig åpenbare mot god motstand. Det holdt i første omgang når innsatsen var 110%, men når spillere som i utgangspunktet ikke er raske nok begynner å bli slitne - ja da blir det stygt.

    Kommentar

    • TheFugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2006
      • 343

      Opprinnelig skrevet av Svart og gul
      Ser at Gabrielsen får mye kritikk, og mye av den er berettiget. Samtidig er det tungt å være stopper når man har en midtbane foran seg som ikke flytter beina raskt nok. Åsen er en fantastisk kaptein, men faller igjennom gang på gang mot bedre motstand. Om vi skal ta et steg nærmere toppen, er vi helt avhengig av at det blir gjort endringer på midten.
      Uttad er Ruben ingen kaptein. Jeg synes det er rart at ingen i klubben tar affære, for noen av uttalsene hans er meget spesielle tatt kapteinsrollen i betrakning. Han har til tider vært meget frekk og ser ikke ut til å ta innover seg at han som kaptein har et ansvar for hvordan folk ser LSK utad.

      Åsen ser ut til å være ferdig, han må hvertfall inn i annen rolle som ikke krever rask benflytting for det var flere ganger igår han hindret flyten i angrepene våre. Dette er harde realiteter, for alle liker Gjermund . Vi kan imidlertid håpe på at han blir raskere med alderen.

      Dette er kun spekulasjoner fra min side, men trenerteamet fremstår veldig "ydmyke" og "snille" utad. Vet ikke hvordan de er internt, men jeg håper de har pondusen til å sette seg skikkelig i respekt. At det ikke bare blir godprat, blomster og ståhei hele tiden.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4287

        Opprinnelig skrevet av TheFugl

        Åsen ser ut til å være ferdig, han må hvertfall inn i annen rolle som ikke krever rask benflytting for det var flere ganger igår han hindret flyten i angrepene våre. Dette er harde realiteter, for alle liker Gjermund . Vi kan imidlertid håpe på at han blir raskere med alderen.
        Det bor såpass mye fotball i Gjermund at han fortsatt vil være en strålende mann å ha på banen i flere år framover – mot lag som legger seg i blokka og drar ned tempoet. Mot lag som Glimt, Brann etc. faller han gjennom. Dette er også noe man har varslet om i lang tid her inne. Dessverre har ingen i klubben sett det samme og tatt affære. Står til stryk.

        Kommentar

        • Radulovic
          Medlem
          Møteplager
          • Mar 2016
          • 86

          Opprinnelig skrevet av TheFugl

          Uttad er Ruben ingen kaptein. Jeg synes det er rart at ingen i klubben tar affære, for noen av uttalsene hans er meget spesielle tatt kapteinsrollen i betrakning. Han har til tider vært meget frekk og ser ikke ut til å ta innover seg at han som kaptein har et ansvar for hvordan folk ser LSK utad.

          Åsen ser ut til å være ferdig, han må hvertfall inn i annen rolle som ikke krever rask benflytting for det var flere ganger igår han hindret flyten i angrepene våre. Dette er harde realiteter, for alle liker Gjermund . Vi kan imidlertid håpe på at han blir raskere med alderen.

          Dette er kun spekulasjoner fra min side, men trenerteamet fremstår veldig "ydmyke" og "snille" utad. Vet ikke hvordan de er internt, men jeg håper de har pondusen til å sette seg skikkelig i respekt. At det ikke bare blir godprat, blomster og ståhei hele tiden.
          Tror Georgson og Asterhed har masse respekt i gruppa i kraft av å være faglig sterke. Trenger ikke være helt Tom Nordlie eller Arne E for å få respekt og bli hørt i en gruppe. Jeg har veldig tro på spillestil og de to trenerne. Er en del av støtteapparatet som må byttes ut mener jeg (Biff, Schelander f.eks), også må vi få en ny sportsjef ASAP.

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2864

            Jeg mener på mange måter at tapet i sesongpremieren var verre, selv om 0-5 i ræva på Åråsen er tungt å svelge. Men det er mulig å forklare. Vi tapte først og fremst på store, personlige feil (Ruben på det første og Kino på det andre), mens de tre neste var følgefeil av resultatet. Vi har også en tynnere stall, og måtte bytte oss ned da sentrale folk blei slitne. Det blei vi hardt straffa på defensivt.

            Men 0 poeng mot dagens Glimt, også på Åråsen, var som forventet. I deres første sesong (2018) med KK på benken kom heller ikke de høyere enn en på en 11. plass, med oss like bak på målforskjell. Virkelig gode fotballag bygges ikke på tre måneder, jeg er villig til å la AGRA få minst to sesonger på å vise at vi er på rett vei. Dersom det ikke går til helvete underveis.

            Men sesongåpningen mot dumpekandidaten skulle vi absolutt vunnet. Nå MÅ vi tilbake til taktene fra Haugesund-kampen mot Sandefjord og Kamma for å demonstrere at dette har noe for seg. 2024 får bli sesongen vi tar steget vekk for godt fra Arne- og rotta-ball, og stabiliserer oss oppunder de 3-4 beste laga med en moderne fotball. Så får vi forvente ytterligere steg i 25. Om det koster oss noen smeller fra Glimt/Molde/Brann/? underveis, får så være. Men ikke mot parkere-bussen-laga.

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2008

              Garnås og Gabrielsen head to head på baklengsmålene
              Mål Gabrielsen Garnås Konklusjon
              Kristiansund 0-1 Bør støte Mister ballen på vei fram Grov feil av Garnås. Gabrielsen kunne gjort bedre
              Kristiansund 0-2 Ikke involvert Ikke involvert Andre spillere svikter
              Kristiansund 1-3 Ute av posisjon pga Garnås Ute av posisjon Garnås helt ute av posisjon, Gabrielsen satt i trøbbel. Kunne vært løst bedre av Gabrielsen
              Glimt 0-1 Ballwatching, og følger derfor ikke løp bak ryggen Ikke involvert Gabrielsen sin primært, Roseth må ta noe ansvar
              Glimt 0-2 Ikke involvert Ikke involvert Kito tabbe + Hoff kommer ikke raskt nok opp for å reparere.
              Glimt 0-3 Får inn første takling, men ballen spretter tilbake i beina til Grønbæk. Rekker ikke fram i neste situasjon Prøver å bryte pasning (feilvurdering), blir trukket ut av posisjon Garnås ute av posisjon etter å ha forsøkt å bryte. Gabrielsen uheldig mer enn udyktig. Synes kritikken av Gabrielsen er helt malplassert her.
              Glimt 0-4 Ikke involvert Ikke involvert Strålende Kontring. Karlin følger ikke løpet før det er for sent
              Glimt 0-5 Klarer ikke å hindre innlegg/skudd Følger ikke løp på Høgh Gabrielsen kunne vært mer aktiv, Garnås står bare og ser på helt til det er for sent
              Andre situasjoner Slurver, bruker for lang tid med ballen, mister flere ganger mot Kristiansund spesielt, spiller møtende midtbane inn i press Følger ikke løp, bommer når han støter/ute av posisjon, spiller møtende midtbane inn i press

              Jeg synes verken Gabrielsen eller Garnås har spesiell grunn til å være stolt over serieåpningen. De har begge vært direkte involvert i mange av baklengsmålene. En midtstopper skal selvfølgelig i utgangspunktet være involvert i baklengsmål. Jeg trekker det derfor kun fram hvis de enten har vært involvert på en negativ måte eller på grunn av feil ikke har blitt involvert.

              Jeg har på følelsen av at Garnås, som på mange måter er erketypen av en LSK stopper slipper unna med mer enn Gabrielsen som med sin tidvis cocky opptreden stiller seg mer lagelig for hugg. Må si at jeg kunne ha lyst til å bytte begge to, men erkjenner at det sannsynligvis ikke er en god ide.

              Før sesongen trodde jeg at Moen Foss ville kunne true Gabrielsen, mens Roseth ville være bankers på den andre plassen. Det er nærliggende at Roseth tar plass i midten snart, selv om det at han ble byttet ut i går var overraskende. Usikker på hvorfor det skjedde.

              Når det gjelder baklengsmålene har også redningsprosenten til Mads vært et tema. Han har ikke gjort noen tabber, men heller ikke tatt noenting utover det som er forventet. Det er to årsaker til det:

              1. I håndball er man veldig bevisst på forsvarets rolle i å gjøre keeper god, synes ikke vi ser det i samme grad i fotball. Hvis en keeper har høy redningsprosent håndball er det alltid et viktig element at forsvaret tvinger skytter til å velge et område av målet hvor keeper har best forutsetninger for å redde. I fotball handler det mer om at angriper ikke skal få tid og rom til å prikke inn avslutningen. Vi ser at mot Glimt hadde vi noen brukbare målsjanser, men avslutter var alltid under press. Selv Ibra som hadde rom, hadde ikke tid til å velge noe annet enn å avslutte med det beinet som han knapt kan bruke til å stå på. Grønbæks avslutning var den eneste som var under press fra Glimt. Han har til gjengjeld kvaliteter til å skaffe seg tid og rom, og brukte disse på en god måte. Baklengsmålene mot KBK var ikke mye anerledes. Fri mann, gang på gang. Da blir avslutningene vanskelige å redde.

              2. Mads tar bare det han bør ta. Det har vært situasjonen i lang tid. 2021 var egentlig unntaket. Hvis du forenkler det til å si at alle avslutninger enten er 80% sjanse for å redde eller 20% sjanse for å redde: Mads tar stort sett det han skal, d.v.s. de det er 80% sjanse for å redde. På grunn av at forsvaret ikke plukker opp folk, er det veldig få av disse situasjonene. Vi er stort sett i god balanse, derfor blir det ikke veldig mange sjanser i mot, men de vi får i mot er stort sett massive. Da er vi over på de det er 20% sjanse for å redde. Her er det aldri snakk om en tabbe, men en gjennomsnittlig keeper forventes å ta 1 av 5. En toppkeeper tar kanskje halvparten. Mads har ikke gjort noen redninger av denne typen til nå i år, og egentlig i liten grad i fjor. Jeg har fortsatt en redning han gjorde borte mot Mjøndalen i 2021 sesongen på netthinnen. (for de som vil ha en oppfriskning, se https://www.youtube.com/watch?v=XeNcZFtS2fo fra ca. 03:40 inn) Her ser vi potensialet, men samtidig mange keepere gjør enkeltredninger som ingen skjønner hvordan er mulig. Det er bare de som kan gjenskape det regelmessig som lykkes over tid på et høyere nivå. Mads har mange år på seg til å bli en toppkeeper, men p.t. er han ikke det. Det var mulig å ta den første til KBK. Det var mulig å ta nr 2 til Glimt. Et mellomsteg ville gitt ham en halvmeter bedre rekkevidde. Han hadde tid til det. På nr 4 bør han være tre meter unna Evjen når han mottar ballen. Han er nesten 10. Da er han sjanseløs, til tross for en lang førstetouch fra Evjen. På nr 5 er det definitivt mulig å hindre at den ballen detter ned i det mest farlige området etter skudd/innlegg. At Garnås bare står å ser på helt fram til det er for sent å gjøre noe er ingen unnskyldning.

              Konklusjon: Forsvar og til dels midtbane gir ikke Mads den støtten han bør kunne forvente, men han må steppe opp betydelig. Det er grenser for hvor lenge de kan ha et fripass under merkelappen "talent".

              Kommentar

              • EPA
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Aug 2013
                • 139

                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                Garnås og Gabrielsen head to head på baklengsmålene
                Mål Gabrielsen Garnås Konklusjon
                Kristiansund 0-1 Bør støte Mister ballen på vei fram Grov feil av Garnås. Gabrielsen kunne gjort bedre
                Kristiansund 0-2 Ikke involvert Ikke involvert Andre spillere svikter
                Kristiansund 1-3 Ute av posisjon pga Garnås Ute av posisjon Garnås helt ute av posisjon, Gabrielsen satt i trøbbel. Kunne vært løst bedre av Gabrielsen
                Glimt 0-1 Ballwatching, og følger derfor ikke løp bak ryggen Ikke involvert Gabrielsen sin primært, Roseth må ta noe ansvar
                Glimt 0-2 Ikke involvert Ikke involvert Kito tabbe + Hoff kommer ikke raskt nok opp for å reparere.
                Glimt 0-3 Får inn første takling, men ballen spretter tilbake i beina til Grønbæk. Rekker ikke fram i neste situasjon Prøver å bryte pasning (feilvurdering), blir trukket ut av posisjon Garnås ute av posisjon etter å ha forsøkt å bryte. Gabrielsen uheldig mer enn udyktig. Synes kritikken av Gabrielsen er helt malplassert her.
                Glimt 0-4 Ikke involvert Ikke involvert Strålende Kontring. Karlin følger ikke løpet før det er for sent
                Glimt 0-5 Klarer ikke å hindre innlegg/skudd Følger ikke løp på Høgh Gabrielsen kunne vært mer aktiv, Garnås står bare og ser på helt til det er for sent
                Andre situasjoner Slurver, bruker for lang tid med ballen, mister flere ganger mot Kristiansund spesielt, spiller møtende midtbane inn i press Følger ikke løp, bommer når han støter/ute av posisjon, spiller møtende midtbane inn i press

                Jeg synes verken Gabrielsen eller Garnås har spesiell grunn til å være stolt over serieåpningen. De har begge vært direkte involvert i mange av baklengsmålene. En midtstopper skal selvfølgelig i utgangspunktet være involvert i baklengsmål. Jeg trekker det derfor kun fram hvis de enten har vært involvert på en negativ måte eller på grunn av feil ikke har blitt involvert.

                Jeg har på følelsen av at Garnås, som på mange måter er erketypen av en LSK stopper slipper unna med mer enn Gabrielsen som med sin tidvis cocky opptreden stiller seg mer lagelig for hugg. Må si at jeg kunne ha lyst til å bytte begge to, men erkjenner at det sannsynligvis ikke er en god ide.

                Før sesongen trodde jeg at Moen Foss ville kunne true Gabrielsen, mens Roseth ville være bankers på den andre plassen. Det er nærliggende at Roseth tar plass i midten snart, selv om det at han ble byttet ut i går var overraskende. Usikker på hvorfor det skjedde.

                Når det gjelder baklengsmålene har også redningsprosenten til Mads vært et tema. Han har ikke gjort noen tabber, men heller ikke tatt noenting utover det som er forventet. Det er to årsaker til det:

                1. I håndball er man veldig bevisst på forsvarets rolle i å gjøre keeper god, synes ikke vi ser det i samme grad i fotball. Hvis en keeper har høy redningsprosent håndball er det alltid et viktig element at forsvaret tvinger skytter til å velge et område av målet hvor keeper har best forutsetninger for å redde. I fotball handler det mer om at angriper ikke skal få tid og rom til å prikke inn avslutningen. Vi ser at mot Glimt hadde vi noen brukbare målsjanser, men avslutter var alltid under press. Selv Ibra som hadde rom, hadde ikke tid til å velge noe annet enn å avslutte med det beinet som han knapt kan bruke til å stå på. Grønbæks avslutning var den eneste som var under press fra Glimt. Han har til gjengjeld kvaliteter til å skaffe seg tid og rom, og brukte disse på en god måte. Baklengsmålene mot KBK var ikke mye anerledes. Fri mann, gang på gang. Da blir avslutningene vanskelige å redde.

                2. Mads tar bare det han bør ta. Det har vært situasjonen i lang tid. 2021 var egentlig unntaket. Hvis du forenkler det til å si at alle avslutninger enten er 80% sjanse for å redde eller 20% sjanse for å redde: Mads tar stort sett det han skal, d.v.s. de det er 80% sjanse for å redde. På grunn av at forsvaret ikke plukker opp folk, er det veldig få av disse situasjonene. Vi er stort sett i god balanse, derfor blir det ikke veldig mange sjanser i mot, men de vi får i mot er stort sett massive. Da er vi over på de det er 20% sjanse for å redde. Her er det aldri snakk om en tabbe, men en gjennomsnittlig keeper forventes å ta 1 av 5. En toppkeeper tar kanskje halvparten. Mads har ikke gjort noen redninger av denne typen til nå i år, og egentlig i liten grad i fjor. Jeg har fortsatt en redning han gjorde borte mot Mjøndalen i 2021 sesongen på netthinnen. (for de som vil ha en oppfriskning, se https://www.youtube.com/watch?v=XeNcZFtS2fo fra ca. 03:40 inn) Her ser vi potensialet, men samtidig mange keepere gjør enkeltredninger som ingen skjønner hvordan er mulig. Det er bare de som kan gjenskape det regelmessig som lykkes over tid på et høyere nivå. Mads har mange år på seg til å bli en toppkeeper, men p.t. er han ikke det. Det var mulig å ta den første til KBK. Det var mulig å ta nr 2 til Glimt. Et mellomsteg ville gitt ham en halvmeter bedre rekkevidde. Han hadde tid til det. På nr 4 bør han være tre meter unna Evjen når han mottar ballen. Han er nesten 10. Da er han sjanseløs, til tross for en lang førstetouch fra Evjen. På nr 5 er det definitivt mulig å hindre at den ballen detter ned i det mest farlige området etter skudd/innlegg. At Garnås bare står å ser på helt fram til det er for sent å gjøre noe er ingen unnskyldning.

                Konklusjon: Forsvar og til dels midtbane gir ikke Mads den støtten han bør kunne forvente, men han må steppe opp betydelig. Det er grenser for hvor lenge de kan ha et fripass under merkelappen "talent".
                Eneste du utelater å nevne er at arbeidsforholdene til forsvaret ofte blir vanskeligere enn de behøver da motstander i liten eller ingen grad er under særlig press fra et for tregt midtbaneledd. Vi er altså en halvmeter for sent ute tidlig på endel, noe som igjen gjør at forsvarerne må velge å støte eller falle av, som igjen lager så store hull enten i form av at de kan skyte upresset eller legge til medspiler som er upresset. Det er små problemer som blir større og større mot lag som kommer i angrep med fart og presisjon.
                Bortsett fra det er jeg klink enig i alt du skriver

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2008

                  Opprinnelig skrevet av EPA

                  Eneste du utelater å nevne er at arbeidsforholdene til forsvaret ofte blir vanskeligere enn de behøver da motstander i liten eller ingen grad er under særlig press fra et for tregt midtbaneledd. Vi er altså en halvmeter for sent ute tidlig på endel, noe som igjen gjør at forsvarerne må velge å støte eller falle av, som igjen lager så store hull enten i form av at de kan skyte upresset eller legge til medspiler som er upresset. Det er små problemer som blir større og større mot lag som kommer i angrep med fart og presisjon.
                  Bortsett fra det er jeg klink enig i alt du skriver
                  Da er vi enda mer enige enn du tror. Noen minutter før mitt innlegg over skrev jeg bl.a. i Glimt-kamptråden:

                  "Jeg så på deler av kampen mellom Enga og Stabæk som oppladning til vår egen ydmykelse. Interessant å høre hvordan kommentatorene gjorde et poeng ut av hvor ekstremt få sjanser som skal til for at motstanderne skulle score på Enga, mens i motsatt ende brennes de mest utrolige sjanser. Med unntak av en kort periode våren 2022, hvor vi faktisk ledet serien - ikke fordi vi var så gode spillemessig, men fordi vi hadde den samme flyten TIL hadde i fjor - så var det også symptomatisk for oss under GB. Vi fikk noen gode resultater, men vi var periodevis ekstremt enkle å score på. Dette er ikke noe som plutselig har oppstått nå, eller da GB forsvant.

                  Det kan være et tegn på dårlige spillere eller dårlig struktur. I korte perioder handler det om flaks og uflaks. Det er lett å peke på hhv forsvar og angrep, men sannsynligvis ligger noe av svaret midt i mellom... Angriperne trenger støtte fra midtbanen for å bli satt opp i de rette situasjonene. Forsvaret trenger støtte fra forsvaret for at ikke rommene som må dekkes skal bli for store."

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3324


                    Jeg synes verken Gabrielsen eller Garnås har spesiell grunn til å være stolt over serieåpningen. De har begge vært direkte involvert i mange av baklengsmålene. En midtstopper skal selvfølgelig i utgangspunktet være involvert i baklengsmål. Jeg trekker det derfor kun fram hvis de enten har vært involvert på en negativ måte eller på grunn av feil ikke har blitt involvert.

                    Jeg har på følelsen av at Garnås, som på mange måter er erketypen av en LSK stopper slipper unna med mer enn Gabrielsen som med sin tidvis cocky opptreden stiller seg mer lagelig for hugg. Må si at jeg kunne ha lyst til å bytte begge to, men erkjenner at det sannsynligvis ikke er en god ide.

                    Før sesongen trodde jeg at Moen Foss ville kunne true Gabrielsen, mens Roseth ville være bankers på den andre plassen. Det er nærliggende at Roseth tar plass i midten snart, selv om det at han ble byttet ut i går var overraskende. Usikker på hvorfor det skjedde.

                    Når det gjelder baklengsmålene har også redningsprosenten til Mads vært et tema. Han har ikke gjort noen tabber, men heller ikke tatt noenting utover det som er forventet. Det er to årsaker til det:

                    1. I håndball er man veldig bevisst på forsvarets rolle i å gjøre keeper god, synes ikke vi ser det i samme grad i fotball. Hvis en keeper har høy redningsprosent håndball er det alltid et viktig element at forsvaret tvinger skytter til å velge et område av målet hvor keeper har best forutsetninger for å redde. I fotball handler det mer om at angriper ikke skal få tid og rom til å prikke inn avslutningen. Vi ser at mot Glimt hadde vi noen brukbare målsjanser, men avslutter var alltid under press. Selv Ibra som hadde rom, hadde ikke tid til å velge noe annet enn å avslutte med det beinet som han knapt kan bruke til å stå på. Grønbæks avslutning var den eneste som var under press fra Glimt. Han har til gjengjeld kvaliteter til å skaffe seg tid og rom, og brukte disse på en god måte. Baklengsmålene mot KBK var ikke mye anerledes. Fri mann, gang på gang. Da blir avslutningene vanskelige å redde.

                    2. Mads tar bare det han bør ta. Det har vært situasjonen i lang tid. 2021 var egentlig unntaket. Hvis du forenkler det til å si at alle avslutninger enten er 80% sjanse for å redde eller 20% sjanse for å redde: Mads tar stort sett det han skal, d.v.s. de det er 80% sjanse for å redde. På grunn av at forsvaret ikke plukker opp folk, er det veldig få av disse situasjonene. Vi er stort sett i god balanse, derfor blir det ikke veldig mange sjanser i mot, men de vi får i mot er stort sett massive. Da er vi over på de det er 20% sjanse for å redde. Her er det aldri snakk om en tabbe, men en gjennomsnittlig keeper forventes å ta 1 av 5. En toppkeeper tar kanskje halvparten. Mads har ikke gjort noen redninger av denne typen til nå i år, og egentlig i liten grad i fjor. Jeg har fortsatt en redning han gjorde borte mot Mjøndalen i 2021 sesongen på netthinnen. (for de som vil ha en oppfriskning, se https://www.youtube.com/watch?v=XeNcZFtS2fo fra ca. 03:40 inn) Her ser vi potensialet, men samtidig mange keepere gjør enkeltredninger som ingen skjønner hvordan er mulig. Det er bare de som kan gjenskape det regelmessig som lykkes over tid på et høyere nivå. Mads har mange år på seg til å bli en toppkeeper, men p.t. er han ikke det. Det var mulig å ta den første til KBK. Det var mulig å ta nr 2 til Glimt. Et mellomsteg ville gitt ham en halvmeter bedre rekkevidde. Han hadde tid til det. På nr 4 bør han være tre meter unna Evjen når han mottar ballen. Han er nesten 10. Da er han sjanseløs, til tross for en lang førstetouch fra Evjen. På nr 5 er det definitivt mulig å hindre at den ballen detter ned i det mest farlige området etter skudd/innlegg. At Garnås bare står å ser på helt fram til det er for sent å gjøre noe er ingen unnskyldning.

                    Konklusjon: Forsvar og til dels midtbane gir ikke Mads den støtten han bør kunne forvente, men han må steppe opp betydelig. Det er grenser for hvor lenge de kan ha et fripass under merkelappen "talent".[/QUOTE]

                    Uenig i Garnås sin rolle på 1-3 mot KBK. Når KBK kommer på utsiden av Uba, så må han ut dit. Han får en umulig oppgave og kan ikke forbli inne sentralt. At Roseth er nærmere målscorer enn Ruben er fallitt for sistnevnte. Er for så vidt enig i at Garnås slipper litt billigere, men så har han tatt kampen om plassene. Det var ikke mange som trodde han skulle kunne bli en habil Eliteseriestopper når vi rykket opp, men det har han klart. Ruben har også en unik status i klubben, og hans erfaring gjør at folk er skuffet over han. Da er det også lettere å finne feilene.

                    Delvis enig i analysen av Mads. Laget har ikke gjort det enkelt for han med tanke på sjanseproduksjonen hos motstanderne. Mange er nok skuffet fordi Mads ikke lenger er matchvinneren han var i ‘21. Spørsmålet er om vi har rett trener i støtteapparatet. Det gjelder for så vidt de fleste posisjonene. Er Schelander som analysesjef det beste som er tilgjengelig? Er Kippe den rette som toppspillerutvikler? Jeg forstår kritikken av Mesfin, men er villig til å gi han sommervinduet til å korrigere kursen. Han har gjort en god jobb frem til kaoset startet i fjor sommer, og jeg har troen på at han og Georgson vil bli enige om strategien i sommervinduet. Jeg tar det for gitt at begge ser hvor manglene i stallen ligger og finner de riktige forsterkningene.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Svart og gul
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2004
                      • 255

                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      (...)

                      Delvis enig i analysen av Mads. Laget har ikke gjort det enkelt for han med tanke på sjanseproduksjonen hos motstanderne. Mange er nok skuffet fordi Mads ikke lenger er matchvinneren han var i ‘21. Spørsmålet er om vi har rett trener i støtteapparatet. Det gjelder for så vidt de fleste posisjonene. Er Schelander som analysesjef det beste som er tilgjengelig? Er Kippe den rette som toppspillerutvikler? Jeg forstår kritikken av Mesfin, men er villig til å gi han sommervinduet til å korrigere kursen. Han har gjort en god jobb frem til kaoset startet i fjor sommer, og jeg har troen på at han og Georgson vil bli enige om strategien i sommervinduet. Jeg tar det for gitt at begge ser hvor manglene i stallen ligger og finner de riktige forsterkningene.
                      Problemet i toppfotball er at man ikke har så god tid. Tipper Europa-toget har forlatt perrongen allerede til sommerferien.

                      Kommentar

                      • OlaG
                        Oversetterdrone
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 875

                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                        Glimt 0-4 Ikke involvert Ikke involvert Strålende Kontring. Karlin følger ikke løpet før det er for sent
                        Det er vel Gabrielsen som mister ballen i frisparktrekket, som er det som gjør at det det er mulig å kjøre en kontring?
                        Skjønner at det ikke er en defensiv aksjon, men at han ikke er involvert blir jo litt feil.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4287

                          Det svartmales veldig av enkelte her inne, men jeg tok en titt tilbake på opprykkssesongen vår. Den gang tapte vi tre av de fire første kampene (mot Godset, Viking og KBK). Vi endte til slutt på 4. plass. I år holder sannsynligvis 5. plass for å få Europa. Jeg er også ganske sikker på at vi bare vil bli bedre utover sesongen etter hvert som spillestilen setter seg. Vi har heller ingen åpenbare salgsobjekter i sommervinduet, så vi vil få tid til å utvikle oss med den samme gjengen hele året. Sannsynligvis – håper jeg da faen meg – forsterker vi også troppen i sommervinduet.

                          Det er mye fotball som skal spilles ennå, så jeg vil råde folk til å gi AGRA litt mer tid før man begynner å messe om at Europa-håpet allerede er knust etc etc etc. Jeg gleder meg allerede stort til å følge utviklingen videre på søndag
                          Last edited by Kanarivogel89; 16.04.2024, 17:35.

                          Kommentar

                          • Zindrinho
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2019
                            • 445

                            Det var vel da cranjinx slapp inn 2 innkast mot viking på merkeligste mulige måte og vi blei tvingt til å legge om til 3 bak, vi var nærmest all over the place i forsvar unntatt der vi skulle være. Det stinka regelrett nedrykk igjen før vi pressa Haugesund tilbake til billettlukene med den nye stilen vår. AGRA vil nok ikke legge om stil eller sin filosofi nå når første sesong nettopp har starta, vi ser ikke ut som noe nedrykkslag nå som da, men vi ser vitterligen ikke ut som noe europakjempende lag heller.
                            Da Mads satte igang tidlig opp mot Lehne i 2omg var han helt alehne olsen igjen, minna om Lennartssons ball der lehne skulle gjøre alt alene, 4-5......1 formasjon som Mottaket kalte det.
                            Det kan umulig være tanken nå, derfor er det så enkelt å si at vi ikke har stall til å spille som vi vil, midtbanen klarer verken å hjelpe angrepet eller forsvaret vårt i 90min, da blir det fryktelig tungt å vinne foppalkamper og enda verre å skulle ta en europaplass.

                            Kommentar

                            • maurakanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2005
                              • 635

                              Drev og tenkte på spillestil/formasjon idag. Når Knudtzon blir spilleklar, kunne det vært en idè å snu trekanten på midten, og fått Lundemo og Hoff defensivt og Kitolano offensiv midt, kjørt Åsen på venstre kant så slipper han å løpe så mye på midten. Vi har sluppet inn 8 mål på to hjemmekamper, så jeg mener dette kunne gitt større defensiv trygghet, i da 4-2-1-3. som Nordlie sier, det er ikke formasjonen som er viktig, men åssen vi utfører den . Hvis vi ser de beste lagene i England ( City, Arsenal, Liverpool) så spiller de samme formasjon som LSK spiller idag, 4-3-3. Men der er vingene mer vinger, ikke som Kitolano som skal trekke inn . De bruker også i perioder en av backene som en ekstra midt for å få overtall sentralt , som vi skal gjøre med vår venstreback. Vi kan varierelitt utifra motstander. Feks når vi møter Glimt, Molde, Brann, Viking som kanskje i større grad vil presse oss litt bakover kan vi bruke raske kantspillere , med en fronttrio
                              : Bolly - Lehne - Knudtzon, hvor Skogvold kan komme inn for Bolly etter 60, eller omvendt. Mens mot svakere lag kan vi spille som idag, med Kitolano som innoverkant. Bare noen tanker.
                              VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                              Kommentar

                              • EPA
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Aug 2013
                                • 139

                                Opprinnelig skrevet av maurakanari
                                Drev og tenkte på spillestil/formasjon idag. Når Knudtzon blir spilleklar, kunne det vært en idè å snu trekanten på midten, og fått Lundemo og Hoff defensivt og Kitolano offensiv midt, kjørt Åsen på venstre kant så slipper han å løpe så mye på midten. Vi har sluppet inn 8 mål på to hjemmekamper, så jeg mener dette kunne gitt større defensiv trygghet, i da 4-2-1-3. som Nordlie sier, det er ikke formasjonen som er viktig, men åssen vi utfører den . Hvis vi ser de beste lagene i England ( City, Arsenal, Liverpool) så spiller de samme formasjon som LSK spiller idag, 4-3-3. Men der er vingene mer vinger, ikke som Kitolano som skal trekke inn . De bruker også i perioder en av backene som en ekstra midt for å få overtall sentralt , som vi skal gjøre med vår venstreback. Vi kan varierelitt utifra motstander. Feks når vi møter Glimt, Molde, Brann, Viking som kanskje i større grad vil presse oss litt bakover kan vi bruke raske kantspillere , med en fronttrio
                                : Bolly - Lehne - Knudtzon, hvor Skogvold kan komme inn for Bolly etter 60, eller omvendt. Mens mot svakere lag kan vi spille som idag, med Kitolano som innoverkant. Bare noen tanker.
                                Nekter å tro de ønsker å endre formasjon selv om det sikkert finnes mange muligheter for å tette mer igjen bakover. De har både utalt og vist at de ønsker å styre kamper, så slik jeg ser det blir det å fortsette som de har gjort uansett motstand. Spørsmålet er vel heller hvem de erstatter for å kunne gjennomføre stilen uten å slippe inn 5 hver gang vi møter god motstand, heller enn hvordan endre stilen.
                                Jeg håper virkelig Larsson er klasse slik at vi kan dytte Uba opp i midtbaneleddet for å få litt kjappere bein der... Setter de han på benk etter det han har vist til nå blir jeg jævlig skuffet!

                                Kommentar

                                • maurakanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2005
                                  • 635

                                  Opprinnelig skrevet av EPA

                                  Nekter å tro de ønsker å endre formasjon selv om det sikkert finnes mange muligheter for å tette mer igjen bakover. De har både utalt og vist at de ønsker å styre kamper, så slik jeg ser det blir det å fortsette som de har gjort uansett motstand. Spørsmålet er vel heller hvem de erstatter for å kunne gjennomføre stilen uten å slippe inn 5 hver gang vi møter god motstand, heller enn hvordan endre stilen.
                                  Jeg håper virkelig Larsson er klasse slik at vi kan dytte Uba opp i midtbaneleddet for å få litt kjappere bein der... Setter de han på benk etter det han har vist til nå blir jeg jævlig skuffet!
                                  Kanskje Larsson tar venstrebacken , så Roseth kan komme inn i midtforsvaret. ?

                                  VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                  Kommentar

                                  • tonkro
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2009
                                    • 336

                                    Vet noen status på Lundemo, Elkærog Knudzon? Bolly er allerede klar?

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3942

                                      Interessant å se Manchester City mot Real Madrid nå. Tydelig hvilke lag Georgsson ønsker at LSK skal kopiere. Bare å hente Martin Ødegaard, Kevin de Bruine og et par-tre klassespillere til nå, så er vi der!
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • Lillelord
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Aug 2004
                                        • 61

                                        Opprinnelig skrevet av tonkro
                                        Vet noen status på Lundemo, Elkærog Knudzon? Bolly er allerede klar?
                                        Lundemo har en kjenning i leggen, men kan være klar alt til helgen i følge Sves. Bolly har trent for fullt de siste dagene. Elkjær vet jeg ikke.

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2864

                                          På kort sikt kan man kanskje håpe på:

                                          Mads
                                          Knutte - Sander - Rossi - Ricky
                                          Hoffern - Lundis - Kito
                                          Ubbe - Kongen - Kronprinsen

                                          ?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎