Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Uansett hvem som har skyld her, det siste vi trenger er en ny feide mellom KFL og Ultras. I kjent Tv2-stil frykter jeg en stor overreaksjon fra alle leire, ikke minst udugelige NFF. En høyririskokamp uten noen som helst kontroll, man bare venter på den vante ansvarspulveriseringa.

    Kommentar

    • *46*

      Jeg ønsker alltid å reise på kamp med LSK. I dag jobber kona kveldsvakt. Eneste gangen jeg kan huske at jeg er glad for at jeg har vært forhindret fra å dra. Det hadde vært et mareritt å stå der med en fire år gammel gutt på armen, kampen blir stoppa pga galskap og en rekke politifolk stiller seg opp som en borg foran feltet. Å gå på kamp, skal være for alle mann alle - i dag var det for de som elsker det ekstreme.

      Håper disse idiotene som fikk kampen utsatt i 15 minutter og dreit ut LSK og dems tilhengere i dag, har kalkulert med risikoen om feks poengtrekk. Bøter kommer - det vi. Hvem skal dekke den? Kassa til KFL eller LSK? LSK ønsker nok å sende bota videre og bør bruke pengene på sportslige aktiviter i stede. KFL skal ikke behøve å bruke pengene sine på dette tullet og jeg kan ikke tenke meg at dem står bak organisering - noe som i såfall er en skandale. Håper disse idiotene blir luka ut, får bota og slipper å troppe opp på Åråsen eller bortfeltet når LSK spiller kamper neste år.

      Sist men ikke minst, hva hvis det blir poengtrekk? NFF hadde bla ei tøffere linje mot HBK i forbindelse med Clark og hans mangelen arb.tillatelse. Og poengtrekk har vært det største riset bak speilet i forhold til straff. Hva da? Tenk deg følgende - LSK kjemper seg forbi vif i siste kamp for året, men uka etterpå kommer straffen fra NFF. LSK rykker nedover på tabellen? Hva da? Poengtrekk har ikke blitt brukt tidligere, men så har det jammen meg ikke vært like dårlig opptreden på tribunene i forbindelse med blussing tidligere heller.

      Jeg håper KFL og LSK tar grep - fjerner de råttene eggene som fortsatt finnes i kurven. De som skaffer klubben bøter gang på gang. De som man grøsser over når man diskuterer LSK med andre og er flaue over.

      Hard kost for noen? Sikkert. Dere gremmes sikkert over meg. Og jeg gremmes over dere. Dere støtter ikke klubben, dere drar den ned i møkka!
      Last edited by Gjest; 11.11.2012, 22:41.

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3177

        Jeg håper de anstendige supporterne både i KFL, Ultras og evt utenfor begge grupperingene nå tar ansvar. Vi snakker om kun en håndfull personer. Mange vet hvem de er. Jeg oppfordrer til at disse personene identifiseres, at de får ansvaret for de bøtene som kommer og at de utestenges i lang, lang tid fra alle aktiviteter som har med LSK å gjøre. Jeg ønsker primært at selvjustisen skal få virke her. Gjør den ikke det vil jeg også støtte at navn gis til LSK-systemet. Akkurat nå er jeg så forbannet over disse individene som ødelegger en festkveld for meg at jeg til og med er på grensa til å mene at det er ok å gå til politiet med navnene.
        Og til dere som mener jeg er en idiot nå: Som *46* skriver forbeholder jeg meg retten til å kunne gå på kamp med barna uten å måtte se dem gråte av skrekk over oppførselen til våre egne supportere. Dere som stod bak idiotiet i kveld kunne like gjerne ha vært søplasupportere. Jeg har ikke mer respekt for dere enn som så.

        Kommentar

        • LSKOG
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Oct 2005
          • 131

          Øl, vold og skamslåtte vektere.... ca. 20 søplefolk gikk løs på en 4-5 t-banevektere da de prøvde å roe ned truende oppførsel på Ullevål t-banestasjon. >100 politifolk på stadion, 0 på t-banen, denne gangen var det vektere som måtte ta støyten for politiets fravær, kunne like gjerne vært LSK-supportere.

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av G-Man
            Og til dere som mener jeg er en idiot nå: Som *46* skriver forbeholder jeg meg retten til å kunne gå på kamp med barna uten å måtte se dem gråte av skrekk over oppførselen til våre egne supportere. Dere som stod bak idiotiet i kveld kunne like gjerne ha vært søplasupportere. Jeg har ikke mer respekt for dere enn som så.
            Og til de som mener at en fem år gammel gutt ikke passer inn på denne typen kamper, bommer. Dette skal være for alle. De som mener at barn tåler det, jeg kjenner min egen sønn best. Tribuna skal være for alle, i dag var den ikke det.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Du ville vel ikke tatt med ungen din på en høyrisikokamp og plassert dere midt i kjernen av supportere, 46? Kan ikke tenke meg at noen unger var i fare her, ihvertfall ikke de med vettuge foreldre. Jeg registrerer at klubben nå er ute og drar "can someone please think of the children"-kortet, og at de tar dette tungt.

              En fullstendig overreaskjon fra politi og dommertrio gjorde dette til noe mye verre enn det burde blitt. Og en ræva sikkerhethetskontroll. Her er det mange som må skjerpe seg og ikke bidra til å gjøre dette verre i fremtiden. Ta idiotene som kasta ting inn på banen og som sto for disse bombene, men ikke kvel siste rest av vilje til å skape liv på kampene i samme slengen.

              Kommentar

              • Percy Nilegård
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 5146

                Hjelper fint lite hvor man plasserer seg når hele stadion røyklegges og det brukes bangers. Dette kan være ganske skremmende for små barn. Å skylde på politiet får være opp til hver enkelt men de kom dit av en grunn.
                "Alltid blodsprengt"!
                Fong/Macho

                Even Nordlien

                Kommentar

                • *46*

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Du ville vel ikke tatt med ungen din på en høyrisikokamp og plassert dere midt i kjernen av supportere, 46? Kan ikke tenke meg at noen unger var i fare her, ihvertfall ikke de med vettuge foreldre. Jeg registrerer at klubben nå er ute og drar "can someone please think of the children"-kortet, og at de tar dette tungt.
                  Det var oppdelt i tre soner ut i fra infoen fra KFL i forkant. Hadde selvsagt valgt det feltet som var ment for familier.


                  Tror du derimot at det ville vært en positiv opplevelse? Jeg vet selv svaret på det. Jeg tror du også forstår det.

                  Kommentar

                  • veiron
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6267

                    Man MÅ ikke stå midt i den harde kjernen i svingen om man har med seg unger. Se på tribunene i andre land! Hvor mange unger ser du f.eks. i den harde kjernen på kamper i Tyskland? Der setter de seg på sitteplassene på andre deler av stadion og nyter stemningen.

                    Kommentar

                    • Boing
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2005
                      • 711

                      Tja, til dem som blusset, betal bota selv og ta straffen som kommer med strak arm.

                      Hvis det var KFL: Jeg betaler ikke inn en krone til innsamlingsaksjon, verken tifo eller noe annet, ikke fornyer jeg medlemskapet før det svart på hvitt blir bekreftet att boten må betales av dem som blusset sine egne penger. Jeg er ikke med å støtter dette tullet.

                      Hvis det var ufc: Betal boten selv og ta straffen med utestengelse uten å sutre som småunger.

                      Til dere som sier det ikke er trygt å gå på kamp med unger: Jeg har hatt med unger på kamp før, men jeg har da vett til å unngå å kjøpe billett på feltet til supporterne, på åråsen f.eks. kjøper jeg alltid bak mål, på bortebanen så kjøper jeg på langsiden, men nærmest supporterne på sittetribunen. Til en slik kamp så burde det uansett være varslet om att feltet ikke er egnet til å ha med seg unger på, da dette er en risikokamp som kan by på det meste av hendelser. Håper uansett att det ikke var noen unger som ble redde og ønsket å reise hjem på grunn av denne idiotiske hendelsen på tribunen.

                      Til LSK: Jeg har hele tiden sagt att den undersøkelsen der tar på åråsen ikke hindrer folk å ta inn bluss eller andre ulovlige gjenstander. Nå var det ikke kampen på Åråsen, men det var det samme firmaet som antastet meg på vei inn, uten att det kan noe resultat på antall ulovlige gjenstander på tribunen. Bruk heller pengene på skikkelige kameraovervåking og gjør det forbudt å dekke ansiktet på tribunen. Da kan dere ta de rette personene og dere har skikkelige bevis til å utestenge vedkommende for lang tid eller for alltid.

                      Ellers, Forza fugla, deilig å sende søppla ned til plata som søppel dem er.

                      Kommentar

                      • *46*

                        Fra KFL på Facebook:
                        TUSEN HJERTLIG TAKK LSK. DETTE TRENGTE VI ALLE SOM HOLDER MED LSK OG SOM MISSLIKER vif.

                        KFL ønsker å takke alle som bidro på en POSITIV måte før, under og etter kamp. DERE ER ALLE ENESTÅENDE!!


                        Når det gjelder de alternative gruppene, UFC /SKF med "venner", totalt ca 100 personer, som velger å ha vorspiel i oslo før kampen, som velger å gå i neve kamp mot likesinnede tullinger i oslo, etterfulgt av å lage mest mulig hærverk og faenskap på egen tribune.




                        KANARI-FANSEN LILLESTRØM VISER DERE RYGGEN.
                        KFL tar totalt avstand i alt dere gjør og alt dere foretar dere.


                        Dere svartmaler klubben VI eLSKer, dere svartmaler supportermiljøet i Lillestrøm.


                        I dag ble mange uskyldige bortvist fra feltet, påsatt handjern og satt i skammekroken under tribunen, for deretter å bli bortført og kjørt vekk fra ullevål. Dette beklager vi på det sterkeste. Det er vondt å se at uskyldige supportere må oppleve noe slikt.
                        Siste ord er ikke sagt.

                        Høres lovende ut. Takk for at dere tar det alvorlig!

                        Kommentar

                        • Boing
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2005
                          • 711

                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Fra KFL på Facebook:
                          Høres lovende ut. Takk for at dere tar det alvorlig!
                          Hvis det stemmer att ufc som står bak dette, så er på tide å si takk og farvel for alltid med den gjengen. Nå har man prøvd med inkludering og småprat med den gjengen, uten nytte. Så nå er det bare å klippe navlestrengen og kaste dem ut for evig og alltid fra tribunen. Både på Åråsen og alle bortestadion vi måtte besøke. Den gjengen kan bare stille seg i kø både på plata og nav i morgen tidlig sammen med vålerengensøppel.

                          Ja, til livstidsutestengelse av ufc hvis dette stemmer.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            En tragedie for klubben, sier Hulby. Bare jeg som føler at han står der og tar på seg en litt påtatt mine? Hva var det egentlig når alt kommer til alt? En besvimt person?

                            Kommentar

                            • LasseN
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 1610

                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Jeg er ikke så sikker på at dem nøyer seg med en bot denne gangen...
                              Vil ikke sette penger på at vi kun får bot nei...
                              LasseN

                              Kommentar

                              • Simeone
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2008
                                • 761

                                Nå må folk faan meg stramme seg opp og ikke skylde på andre. Jævla mange privatdetektiver her som sitter inne med den ene og den andre infoen.

                                Jeg VET med 100% sikkerhet at det ikke var kun UFC som blusset idag.

                                Meldinga til KFL på Facebook oser feighet og forskyving av ansvar.
                                Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                para gritarle a la FIFA:
                                ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Opprinnelig skrevet av Simeone
                                  Nå må folk faan meg stramme seg opp og ikke skylde på andre. Jævla mange privatdetektiver her som sitter inne med den ene og den andre infoen.

                                  Jeg VET med 100% sikkerhet at det ikke var kun UFC som blusset idag.

                                  Meldinga til KFL på Facebook oser feighet og forskyving av ansvar.
                                  Stramme seg opp? Ja det burde dem som tente på bluss og annen faenskap i dag virkelig gjøre.

                                  Kommentar

                                  • sten
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2005
                                    • 873

                                    Hva skjer nå med dem som gjorde dette tullet? Utestengelse? Får dem bota?

                                    Kommentar

                                    • emanem
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Aug 2006
                                      • 100

                                      Å gå på kamp med maske er som å gå i banken med maske. Du har antagligvis noe muffins på gang, og du gjør livet surt for andre.

                                      Publiser alle bildene fra kampen, hvis alle ansikter og ta ansvar.

                                      Kommentar

                                      • Boing
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2005
                                        • 711

                                        Opprinnelig skrevet av Simeone
                                        Nå må folk faan meg stramme seg opp og ikke skylde på andre. Jævla mange privatdetektiver her som sitter inne med den ene og den andre infoen.

                                        Jeg VET med 100% sikkerhet at det ikke var kun UFC som blusset idag.

                                        Meldinga til KFL på Facebook oser feighet og forskyving av ansvar.
                                        Ok, bilder og bevis blir helt sikkert forelagt LSK, slik att vi en gang for alle kan utestenge dem som blusset i dag for livstid uansett om det var ufc-medlem eller kfl-medlem eller en som ikke er medlem av noe. Utestengelse for livstid er det eneste korrekte etter kveldens hendelse på og utenfor tribunen. Dessverre for ufc, så var det meste av bluss og fyrverkeri i området der ufc sto.

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          En tragedie for klubben, sier Hulby. Bare jeg som føler at han står der og tar på seg en litt påtatt mine? Hva var det egentlig når alt kommer til alt? En besvimt person?
                                          Overhode ikke. Klubben ble regelrett driti ut. Kun de som er hardcore tribunekultur som liker det. Resten som er glade i fotball, rister på hodet og synes det er en gjeng tullinger.

                                          Når man for første gang siden 09 slår søpla, så er fokuset en gjeng selvopptatte idioter som kommer inn og ødelegger festen....

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎