Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    Man kan jo også stille spørsmål ved NøFFs dømmekraft når de tillater hjemmesupporterne å bruke pyro under en høyrisikokamp. Hva faen tenker de med?

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      Her var det mye anklagelser før dere vet hva som var greia:

      Ang. pyroen i dag så var det både medlemmer i KFL, LSK, UFC og folk som ikke har medlemskap noensteder som pyra.
      Bota blir tatt hånd om.
      De som blir tatt for pyroen må selvsagt ta den straffen dem får. Det er dems eget valg og risiko å pyre.

      At folk kaster bangers/røykbomber inn på banen er ikke OK. Prøvde selv å stoppe dette, men ble ikke nådd opp til de som gjorde det.

      At politiet velger å gjøre som dem gjør på stadion er å overdrive veldig. Dette var DELTA politiet som kjørte på som dem ville. Supporterpolitiet i Oslo som vi snakket med etter kampen sa at dette ble løst på helt feil måte fra DELTA sin side.

      Tilslutt må KFL gjerne stå innenfor Facebookmeldingen, men å skyve over alt ansvaret på oss, er som Simeone skriver, feigt og man løper fra ansvar.

      Angående det som skjedde i Oslo kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke var der, men ifølge en som er med i Isko sier på et annet forum at det var enga som lagde bråket i Oslo med vektere/politi som media referer til.

      Kommentar

      • Petter Ø
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3008

        Kan folk slutte å snakke negativt om blussinga. Hadde de/vi/dom/dere/oss/døkk holdt seg til gul røyk og blinkebluss hadde det vært magisk. Det er knallskudd som gjør at dommeren avbryter kampen. Og det er slossing i forkant som gjør at vi fikk et nytt forsangerfelt bestående at turister iført hvite hjelmer. De bidro forøvrig jævlig dårlig

        Herværk, slossing og kinaputter lukter også skikkelig barneskolekultur
        Petter Ø - Kreativ Kanaris
        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

        Kommentar

        • Xavi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 1275

          Deilig seier og deilig stemning!

          Over til den store snakkisen:

          Synes ikke det var så forferdelig med røyklegginga i starten, den var fokusert rundt ultras/kfl klumpen der de mest "gale" supportene står, langt unna familiedelen. Politiet overreagerte også som vanlig. Det var langt fra noen amper stemning, og ingen som var på vei ut på banen. De topper det med å tydeligvis dra med seg random folk i pausen.

          Jeg sto mellom midten og "familie" tribunen, og det kom veldig lite røyk over dit og følte hele tiden at blussene og smella var langt nok unna. De barna jeg så sto enda lengre borte i familiedelen.

          Eneste som alltid er kjipt er de som ødelegger seter, sloss før/etter kamp. Hærverk er lavmål.
          Det kom en gjeng klanskaller på T-bane stasjonene som fyrte opp bluss på platformen og sang for å provosere de LSK supporterne som sto der. Det hele endte opp i slosskamp mellom 10-15 klansaper og vekterne til stede.
          (Utrolig merkelig at ingen av de 100+ politifolka som stop på lang lang rekke utenfor LSK utgangen hadde funnet veien bort dit.)

          Poenget er uansett, at røyk/bluss skaper bare stemning, jeg hørte ingen piping fra folk rundt meg, heller ikke i KFL. Eneste jeg merka var at folk ble gira og lydnivået på synginga økte.

          At KFL tar avstand mot slossing og hærverk er bra, og det støtter jeg 100%, nå vet jeg ikke om det inkluderte blussinga/røyk osv, men håper virkelig ikke det. Blir feil å legge den skylden på de "andre" også. Så ingen sure miner fra KFL sin side fra der jeg stod.
          (Nå skal det sies at blussing ikke blir nevnt i det KFL tok avstand fra)

          PS: Kan evt flyttes til supporterkultur/ukultur tråden
          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
          Anders, Tidligere styremedlem KFL

          Kommentar

          • Arind
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2006
            • 459

            BANG - og så er denne tråden høyaktuell igjen!
            For meg er det helt uvesentlig hvem som stod for bråket - de jævla idiotene som er så forbanna lavpanna at de går på kamp med bluss, ødelegger seter og lager kvalm......de har pinadø ikke noe i klubben min å gjøre! Hettegenser, turban eller skjerf, det driter jeg i, dette er bare bedriten oppførsel, som skader klubben jeg elsker!
            Er det noen som tør stå fram med navn og si at, ja, jeg var med på det, og jeg er jævli stolt av det??
            Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

            Kommentar

            • Boing
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2005
              • 711

              Opprinnelig skrevet av Petter Ø
              Kan folk slutte å snakke negativt om blussinga. Hadde de/vi/dom/dere/oss/døkk holdt seg til gul røyk og blinkebluss hadde det vært magisk. Det er knallskudd som gjør at dommeren avbryter kampen. Og det er slossing i forkant som gjør at vi fikk et nytt forsangerfelt bestående at turister iført hvite hjelmer. De bidro forøvrig jævlig dårlig

              Herværk, slossing og kinaputter lukter også skikkelig barneskolekultur
              Jada, jeg vet ikke hvem som er ansvaret og skriver for KFL på facebook. Med denne uttalelsen din så kommer det ikke en krone fra min lommebok, verken tifo støtte eller medlemskap. Støtter ikke beskyttelse og aksept av pøbelstreker. Og politiet hadde nok neppe tatt veien opp på tribunen hvis det ikke var for bluss og annet dritt som ble kastet mot banen, så legge skylda på att noen idioter ville ha seg en omgang før kampen blir litt tynt for meg.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av *46*
                Overhode ikke. Klubben ble regelrett driti ut. Kun de som er hardcore tribunekultur som liker det. Resten som er glade i fotball, rister på hodet og synes det er en gjeng tullinger.

                Når man for første gang siden 09 slår søpla, så er fokuset en gjeng selvopptatte idioter som kommer inn og ødelegger festen....
                Å stå der med en "nå skal vi skamme oss og se jævla triste ut nå"-mine synes jeg er direkte frastøtende. Istedenfor bør man stå foran skjermen og være krystallklar på hva man ikke tillater og at de som er ansvarlige vil få sin straff.

                Og det handler om proposjoner også. Ingen liv tapt, ingen skadet. Hvilke ord har man igjen om, gud forby, liv en gang skulle gå tapt? Ta en titt utafor andedammen vår.

                Kommentar

                • taraldsen
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Sep 2006
                  • 161

                  Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                  Kan folk slutte å snakke negativt om blussinga. Hadde de/vi/dom/dere/oss/døkk holdt seg til gul røyk og blinkebluss hadde det vært magisk. Det er knallskudd som gjør at dommeren avbryter kampen. Og det er slossing i forkant som gjør at vi fikk et nytt forsangerfelt bestående at turister iført hvite hjelmer. De bidro forøvrig jævlig dårlig

                  Herværk, slossing og kinaputter lukter også skikkelig barneskolekultur
                  Slossing?

                  Kommentar

                  • lega66
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Oct 2006
                    • 57

                    Tony: har du sett hvordan det så ut der dere sto?? Jeg er sjokkert over hvor mye som var ødelagt der. Men jeg regner vel med at dere betaler det som kommer for de stolene....
                    http://www.youtube.com/watch?v=JtZ68gBz8S8

                    Kommentar

                    • Petter Ø
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3008

                      Opprinnelig skrevet av Boing
                      Jada, jeg vet ikke hvem som er ansvaret og skriver for KFL på facebook. Med denne uttalelsen din så kommer det ikke en krone fra min lommebok, verken tifo støtte eller medlemskap. Støtter ikke beskyttelse og aksept av pøbelstreker. Og politiet hadde nok neppe tatt veien opp på tribunen hvis det ikke var for bluss og annet dritt som ble kastet mot banen, så legge skylda på att noen idioter ville ha seg en omgang før kampen blir litt tynt for meg.
                      Nå uttaler ikke jeg meg på vegne av KFL, det må de som sitter i styret gjøre.

                      Jeg mener røyk og blinkebluss god tribunekultur og ikke pøbelstreker. Politiet tok turen opp fordi det ble kastet knallskudd på banen og for å ta ut de som hadde sloss. Det var ingen som kastet dritt på banen, da hadde jeg også trua med å melde meg ut
                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                      Kommentar

                      • Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

                        Opprinnelig skrevet av lega66
                        Tony: har du sett hvordan det så ut der dere sto?? Jeg er sjokkert over hvor mye som var ødelagt der. Men jeg regner vel med at dere betaler det som kommer for de stolene....
                        Ja, jeg har sett hvordan det så ut der. Og det ser ikke pent ut. Men mye av de setene røyk når politiet pressa alle sammen og ut.

                        Kommentar

                        • Petter Ø
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3008

                          Opprinnelig skrevet av taraldsen
                          Slossing?
                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Sto på t-banen retning vest og det var noen "penkledde" som sto på andre siden av banen. Jeg gikk ut i fra at det var DISCO-grirls eller noe så kasta over en 20-kroning og ropte: Her har dere penger til lunch i morgen (ja da, det var barnslig). Rett etterpå ble det slossing der som jeg først lurte på om var om 20-kroningen min eller noe annet, men noen slo i hvert fall løs på en vekter av noe slag. (Det var på T-banen retning vest fra Ullevål).

                            Blussing er forøvrig fett, men å kaste de ut på banen er idiotisk og timinga var idiotisk. Etter 1-2 eller etter seieren hadde bluss vært kult men det ble brukt n00b som faen.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Serbern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 5496

                              Endelig litt ornkli derbystemning på kamp, så kommer politi og vakter og ødelegger alt!

                              Kommentar

                              • Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

                                Må innrømme at jeg blir både overrasket og trist av å lese i denne tråden. For første gang på lang, lang tid har jeg kommet hjem fra fotballkamp strålende fornøyd med både kamp og tribuneopplevelse. Har man virkelig blitt så pysete at det ikke er lov med litt smell og røyk før kampstart?

                                Det er ingen hemmelighet for LSK-supporterne at det eksisterer en kjerne som er mer "hardcore" enn resten. De synger mer, flagger mer, hopper mer og ofrer enda litt mer for å skape liv på tribunen. De står rundt forsangerne og det er liten tvil om at dersom det skjer noe sprell på tribunen, kommer det til å være i dette området det skjer. Dersom man ikke ønsker å stå midt oppe i dette "kaoset" er det ikke verre enn å stille seg på øverste rad eller på sidene. Velger du å stå midt i klumpen får du tåle litt mer enn resten.

                                Nei, mot Vålerenga tar man ikke med små barn på feltet. Dette er hatoppgjør nummer én i Norge og det egner seg ikke for mindre barn å være på feltet. Om det ikke smeller røykbomber er det et særdeles uanstendig språk som ikke små barneører burde utsettes for som runger over 90 minutter. At man snakker om at "i Norge skal det være trygt å gå på fotballkamp" er noe forbanna sprøyt. Det er trygt å gå på fotballkamp, litt smell og røyk skader ingen, men setter en god ramme rundt matchen. Tåler du ikke såpass i et lokalderby burde du velge sittetribunen som er under mer siviliserte former enn midt i kjernen av de mest intense supporterkjernen, la nå supporterlivet få leve og skape en god ramme rundt kampen.

                                Jeg tar selvsagt avstand fra bevisst hærverk på stadion og slossing i byen, såvidt jeg har klart å lese meg opp på nettet er det 15 personer som har blitt arrestert i forbindelse med dette oppgjøret; 9 VIF-supportere og 6 uten identifisert tilhørlighet. To av disse for hærverk på Majorstua t-banestasjon....

                                Spør du meg har både politiet og media overdrevet vår oppførsel noe voldsomt. Å spre 100 politimenn med hjelm i manngard og hissige bikkjer er et mer skremmende syn enn hva feltet var. I tillegg valgte de å sette hele ingen på motsatt side hvor Vålerenga blussa hele matchen. For all del, synes det var topp at de bidro til at totalramma ble enda fetere. Media fremstiller oss som de store skurkene, mens faktum er at det var langt mer pyroteknisk aktivitet på andre siden av banen etter at kampen ble blåst i gang. Selvsagt idiotisk å pælme ting inn på banen. Jeg er hvert fall glad for at noen bidrar til å skape en ekstra spesiell ramme rundt disse kampene og hadde personlig kanskje min beste tribuneopplevelse på 3-4 år i dag. Forhåpentligvis vil man en dag kunne la det smelle og røyke litt uten at det skal fremstilles som stadion har blitt sprengt i fillebiter og uten at man skal måtte diskutere poengtrekk og skyhøye bøter.

                                Ja til litt temperatur i hatoppgjørene mot dritten fra Oslo. Og grattis til oss alle med 3 deilige poeng.
                                Lauken er vår venn!

                                Kommentar

                                • Kay
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 763

                                  Opprinnelig skrevet av Xavi
                                  stemning, jeg hørte ingen piping fra folk rundt meg, heller ikke i KFL. Eneste jeg merka var at folk ble gira og lydnivået på synginga økte.
                                  hvis man må røyklegge stadion for å øke stemninga og synge høyere er noe alvorlig galt. Kanskje man oppfatter enkelte ting slik man ønsker å oppfatte det. Det er også Stor forskjell på hvordan det oppfattes "utenifra" kontra midt inni klynga.

                                  Kommentar

                                  • Vestfold Kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Oct 2004
                                    • 4583

                                    Feigt, men ikke uventa av kfl på feeeejsbokk.

                                    Bota sist ble verken belasta av kfl eller klubben sin kasse, neppe den nye heller.
                                    LOUD
                                    PROUD
                                    ULTRA

                                    Kommentar

                                    • Petter Ø
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3008

                                      1120: Enig i alt unntatt knallskudd
                                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                      Kommentar

                                      • taraldsen
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Sep 2006
                                        • 161

                                        Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                        Det der var jo i fjor? :S

                                        Kommentar

                                        • Matti
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2005
                                          • 895

                                          Helt herlig engasjement og nydelig show. Hold ting på tribunen, barn og kvinnfolk utenfor kjernen. Oppstyret er flaut om vi skal se dette på en internasjonal skala. Vi skal være så multi-kulturelle her til lands, og da må vi tåle litt sydenstemning i derbyet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎