Hva med å dra i samme retning igjen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
    Ingen vits å dra dette lenger nå folkens. Vi har vært i dialog med KFL, en positiv dialog har det faktisk vært selv om vi ikke ble enige denne gangen. De av dere som ikke er enige i avgjørelsen vår må selvfølgelig få være uenige, men det viktigste nå er å støtte Fugla til nok poeng så vi slipper å spille i vikarbyråligaen neste sesong. Nå driter vi i uenighetene og støtter fugla på den måten man selv synes er best.

    Forza Fugla!
    Jeg er hverken enig eller uenig, og det ser ut som dere koser dere på felt P.

    Jeg ble bare litt forundret over innlegget jeg siterte da det (i mine øyne) kun er mulig å tolke det en vei: At UFC ser på seg selv som større enn både KFL og LSK. Om det er tolkningen eller innlegget som er feil vet ikke jeg, men jeg ser ingen annen måte å lese det på.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Tobben
      Jeg elsker å kjøre trikk
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2005
      • 1666

      Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Jeg er hverken enig eller uenig, og det ser ut som dere koser dere på felt P.

      Jeg ble bare litt forundret over innlegget jeg siterte da det (i mine øyne) kun er mulig å tolke det en vei: At UFC ser på seg selv som større enn både KFL og LSK. Om det er tolkningen eller innlegget som er feil vet ikke jeg, men jeg ser ingen annen måte å lese det på.
      Det er fordi du henger deg opp i små ting/bagateller å ikke klarer å se helheten. Det at enkelte mener vi setter oss selv høyere enn andre er ikke fakta. Dette har vi svart på tusen ganger før.

      Kommentar

      • ChriZza
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 4265

        Tro du meg, dere skiller dere ut på feltet også gitt

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Jeg er hverken enig eller uenig, og det ser ut som dere koser dere på felt P.

          Jeg ble bare litt forundret over innlegget jeg siterte da det (i mine øyne) kun er mulig å tolke det en vei: At UFC ser på seg selv som større enn både KFL og LSK. Om det er tolkningen eller innlegget som er feil vet ikke jeg, men jeg ser ingen annen måte å lese det på.
          Det er beklagelig at du tolker det sånn, men det er slettes ikke tilfellet. Grunnen til at vi eksisterer er pga LSK, hadde det ikke vært noe LSK, så hadde det ikke vært noe UFC. Vi ser selvfølgelig ikke på oss selv som noe større enn LSK. Det er det samme når det gjelder KFL. Vi som er i UFC møtte hverandre gjennom KFL, det hadde ikke vært noe UFC hvis ikke det var for KFL. KFL tilhører toppsjiktet av supportergrupper i Norden, det er hvertfall jeg veldig stolt av selvom jeg ikke er KFL medlem for tiden.
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

            Opprinnelig skrevet av superbøffel
            Jeg er hverken enig eller uenig, og det ser ut som dere koser dere på felt P.

            Jeg ble bare litt forundret over innlegget jeg siterte da det (i mine øyne) kun er mulig å tolke det en vei: At UFC ser på seg selv som større enn både KFL og LSK. Om det er tolkningen eller innlegget som er feil vet ikke jeg, men jeg ser ingen annen måte å lese det på.
            Det er ikke vanskeligere enn at UFC har lyst til å få lov til å være UFC med flagg, bannere etc. som det har vært lov til tidligere. Får dem ikke det så har dem ikke lyst til å være på kanarifeltet.

            Til de som prater om bortebane:

            Der har man bare ett alternativ for å vise støtte for LSK. Hadde felt P vært sittende på bortebane vet alle hva som hadde skjedd fra hjemmelagets vaktkorps sin side.

            For de som nevner at "dere sitter jo sammen på Åråsen, hvorfor kan dere ikke være på feltet" så sitter man der for å vise at man er uenig i de ne retningslinjene til KFL. Man støtter fortsatt LSK fullt ut selvom man er på felt P kontra feltet.

            Man kom dessverre ikke til enighet denne gangen. Da må man gjøre det beste ut av situasjonen på hver sin måte:

            møte opp og synge høyt uansett hvor man har plass!

            Tony-som stortrives på felt P

            Kommentar

            • Henrik
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2006
              • 2110

              Det er synd at det skal være slik at det er viktigere å få profilere seg selv enn å stå sammen med resten av fansen. Men dersom det er hva de ønsker så er jo det fullstendig legitimt.

              Kommentar

              • Vestfold Kanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Oct 2004
                • 4583

                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Man får gjøre som gruppa vil...
                Alle medlemmer av UFC er enige i avgjørelsen. Enkelte KFL-medlemmer har tidligere påstått at det er noen få i gruppa som tar alle avgjørelser, noe som selvsagt er helt feil.
                LOUD
                PROUD
                ULTRA

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  Noen ganger kan det være lurt å skynde seg langsomt. Sett helt utenfra virker det som om det har vært en ryddig og skikkelig prosess mellom styret i KFL og UFC, noe begge parter fortjener honnør for. Vel kom en ikke helt i mål ved denne anledning, men kanskje er det skapt litt større tillit og grunnlag for samling på litt lenge sikt. Fokus nå må uansett være å støtte laget i kampen for overlevelse, hver på sin måte.

                  Kommentar

                  • JonAsc
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2008
                    • 267

                    Vi ønsker en kjapp løsning på dette og håper å ha UFC med egne effekter tilbake på feltet til Lyn-matchen. La oss legge alt bak oss og konsentrere oss om å støtte gutta til ny tippeligakontrakt!

                    Mvh hele Junior Kanaris Lillestrøm

                    Kommentar

                    • Highlander
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Apr 2008
                      • 60

                      Jeg har store problemer, med å skjønne at vi skal sette en strek over grunnene til at UFC ikke står sammen med resten av KFL. Vi i KFL har strekt oss veldig langt for å komme UFC i møte. Vi har prøvd å bli enig med UFC om inntreden på feltet. Men vi er foreløpig ikke helt i mål, dessverre. Jeg personlig har ikke ett vont ord å si om UFC og når vi får satt oss ned etter sesongen og evaluert så vil nok begge parter prøve bli enig til det beste for LSK.

                      Med dagens situasjon for LSK, så forstår jeg at mange gjerne vil ha UFC tilbake på feltet, uten å tenke på, hvorfor vi har denne sitasjonen. Og jeg synes at det er direkte dårlig gjort mot alle som jobber livet av seg hver uke for KFL, å si indirekte at de gjør en dårlig jobb og at UFC inntreden på feltet er å sammenligne med Jesus`s hjemkomst for de kristne.

                      JP
                      From the Dawn of time; We came moving silently down through the centuries, living many secret lives, struggling to reach the time of the Gathering; when the few who remain will battle to the last. No one has ever known we were among you... until now.

                      Kommentar

                      • UltraFo
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2007
                        • 800

                        Opprinnelig skrevet av Highlander
                        Jeg har store problemer, med å skjønne at vi skal sette en strek over grunnene til at UFC ikke står sammen med resten av KFL. Vi i KFL har strekt oss veldig langt for å komme UFC i møte. Vi har prøvd å bli enig med UFC om inntreden på feltet. Men vi er foreløpig ikke helt i mål, dessverre. Jeg personlig har ikke ett vont ord å si om UFC og når vi får satt oss ned etter sesongen og evaluert så vil nok begge parter prøve bli enig til det beste for LSK.

                        Med dagens situasjon for LSK, så forstår jeg at mange gjerne vil ha UFC tilbake på feltet, uten å tenke på, hvorfor vi har denne sitasjonen. Og jeg synes at det er direkte dårlig gjort mot alle som jobber livet av seg hver uke for KFL, å si indirekte at de gjør en dårlig jobb og at UFC inntreden på feltet er å sammenligne med Jesus`s hjemkomst for de kristne.

                        JP

                        Ingen som har sagt at de på feltet og aktive folk i KFL gjør noen dårlig jobb! For all del, KFL er ingenting uten folk som bidrar.
                        Grunnen til splitelsen skjønner jeg ikke lenger, vi har jo foreslått flere ting som fikser den, FLERE!

                        Og for å pressiere nok engang, som var en del av utestengelses grunnen så må jeg bare si: VI ER IKKE EN KONKURENT TIL KFL, VI ER EN UNDERGRUPPE SOM VIL BIDRA MED STEMNING, TIFO OSV! ikke noe konkuranse, "fiende" eller annet.

                        Og noe som styret brukte mot oss var at medlems massen ville ha oss ut og da var det ikke noe å lure på, alle var imot ultras! Nå er situasjonen motsatt og da bryr ikke KFL styret seg om det? Flere og fler vil ha oss tilbake, "viktige" folk i KFL, flere i LSK styret osv.

                        Prøver på ingen måte å forsvare eller gå til angrep, men se det nå please fra flere vinkler.

                        Hilsen Fo som gjerne vil tilbake på feltet å flagge!
                        UFC ~ Gulsvarte Brødre

                        Kommentar

                        • Kristiansen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2007
                          • 1332

                          Opprinnelig skrevet av Highlander
                          Med dagens situasjon for LSK, så forstår jeg at mange gjerne vil ha UFC tilbake på feltet, uten å tenke på, hvorfor vi har denne sitasjonen. Og jeg synes at det er direkte dårlig gjort mot alle som jobber livet av seg hver uke for KFL, å si indirekte at de gjør en dårlig jobb og at UFC inntreden på feltet er å sammenligne med Jesus`s hjemkomst for de kristne.

                          JP
                          Er vel ingen som mener at dagens KFL styre og andre sentrale i kfl har gjort en dårlig jobb ?

                          For all del dagens KFL-styre (og tidligere) har gjort en kjempe jobb.

                          Poenget er vel at flere(inkl. meg) mener vi kan bli enda bedre med UFC tilbake. Flere tilbake på tifofronten og flere tilbake på Tribunerelaterte ting. Vi er allerede gode på en masse ting, men alle supportergrupperinger rundt om i verden har forbedringspotensiale på enkelte ting, og jo flere vi er som jobber sammen om det - desto bedre.

                          KFL gikk jo til og med ut i media etter episoden rundt Stabæk kampen 2. serierunde 2008 og la ned alt av organiserte greier rundt LSK, fordi man mente at for mange var utestengt.
                          Last edited by Kristiansen; 27.09.2009, 22:33.

                          Kommentar

                          • MartinRE
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2008
                            • 738

                            Se hvordan det funker på bortekampen, vil vi ikke ha det sånn hjemme også ?
                            Hva er egentlig problemet med at det er 2-3 to-stangs med ufc logoen på hvis det er 10 andre flagg vedsiden ?
                            Vil vi ikke ha det sånn på tribunen som f.eks i 2007 ?
                            Skjønner dere ikke nå at de ikke vil være noen konkurent til kfl ? og uansett litt konkuranse er jo bare sunt..

                            Jeg skjønner bare ikke hva som er problemet.

                            Ultras Felt C tilbake på feltet !


                            Martin - som er en av JK's yngste.
                            "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

                            Kommentar

                            • KFL109
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1958

                              Opprinnelig skrevet av juniorkanari
                              Se hvordan det funker på bortekampen, vil vi ikke ha det sånn hjemme også ?
                              Styret i Kanari-Fansen ønsket (og fortsatt ønsker) å ha det akkurat på samme måte som på bortebane - på Åråsen. Da kunne vi også evaluert i forhold til hvordan dette hadde fungert etter sesongslutt.
                              Vidar Evje

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                Opprinnelig skrevet av KFL109
                                Styret i Kanari-Fansen ønsket (og fortsatt ønsker) å ha det akkurat på samme måte som på bortebane - på Åråsen. Da kunne vi også evaluert i forhold til hvordan dette hadde fungert etter sesongslutt.
                                Hadde man gjort det som på bortebane hadde det jo ikke vært noe å evaluert siden UFC som gruppe ikke hadde vært på feltet, men som enkeltpersoner eller hva dere kaller det.

                                Kommentar

                                • Robin-lsk
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2007
                                  • 1341

                                  Når det gjelder generelt om den Grupperingsregelen så synes jeg det er synd den eksisterer.

                                  Skal gi dere et godt eksempel her ; Som alle vet har Junior Kanaris vokst til å bli en stor, fin og positiv gruppering, mye pga grupperinger VAR lov.
                                  På starten av 07 sesongen var det to juniorgrupperinger(begge fra korset) som ble startet opp( TeamKorset og ultrasfeltmini), hvor vi ble enige om at vi skulle slå oss sammen som "kanarifeltmini" vi sendte mail til kfl styret. så ble vi enige om at vi skulle ha et møte og at vi skulle kalle oss juniorkanaris å stå nederst på felt C.
                                  Jeg kan GARANTERE dere at disse personene ikke vil vært i JK den dagen i dag, hvis ikke det hadde vært fort at KFL hadde så godt og åpent forhold til grupperinger. Hvor kult er det ikke å ha en egen gruppering, og kunne lage egene tifoer og bli sett på tv og lagt merke til ?
                                  Jeg husker selv år jeg blei med med i Junior Kanaris at jeg synes det var stas og kunne drive og lage tifoer osv. Jeg lover dere at det er mye lettere og dra med flere på kamp når man har et eget navn. Om noen år er det kanskje noen 11-12 åringer som begynner å farte til Åråsen og prøver å dra med flere til Åråsen, og da lover jeg dere at de ville fått med flere hvis de kunne hatt en egen gruppering med navn osv

                                  JA til undergrupperinger, Nei til voldlige grupperinger ! Ja til UFC tilbake på feltet
                                  UFC JUNIORS

                                  Kommentar

                                  • Frode Thai
                                    KFL styremedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 380

                                    Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                    Flere og fler vil ha oss tilbake, "viktige" folk i KFL, flere i LSK styret osv.

                                    Hilsen Fo som gjerne vil tilbake på feltet å flagge!


                                    Ser du skriver at flere i LSK-styret ønsker dere tilbake.
                                    Det gjør som dere vet også KFL styret, men med de retningslinjer som er gitt. Enkelt. Som på bortebane.

                                    Spesielt at flere i LSK styret ønsker dere tilbake, ettersom det er styrevedtak i LSK som sier det motsatte.

                                    At ei i LSK styret personlig ønsker noe annet, hjelper lite, om resten av styret i LSK mener noe annet.

                                    Men alle har selvfølgelig lov til å prøve å påvirke de som styrer.



                                    Frode Johansen
                                    Frode Johansen
                                    styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • UFM1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 2008

                                      Jeg er tillhenger av både Ultras Felt C og Kanari-Fansen Lillestrøm.

                                      Hvorfor er det et problem at d er en liten gruppe som kaller seg for Ultras, og bruker noen tostangs og bannere hvor d står UFC på? JuniorKanaris Lillestrøm bruker egene tostangs og bannere, dette er såvidt jeg vet ikke et problem?

                                      Sist gang fikk vi tilbud om å stå under Ronnie på Felt B, dette fordi d var daukjøtt som ikke sang etc som stod der til vanlig. Hvorfor kan man ikke slippe tilbake UFC, så blir klumpen forsterka, og man slipper dette daukjøttet under her.

                                      Jeg vil si at UFC som gruppe har vært meget bra i år. De tok avstand fra taggingen i trondheim (og kastet personen ut av gruppa?) De fleste har vel også gått bort fra merkeklærne sine (merkeklær som mange syns er dumt) og de bruker nå for d meste svarte hettegensere(noe som også gjør d lettere å skille disse fra skf)

                                      som Erik sier også: flere på tifofronten. dette er noe av det UFC brenner for, og FuglaTifo har ikke akkuratt for mange folk om dagen

                                      Slik som d har vært i år ser jeg ikke problemet med å slippe UFC tilbake

                                      -Martin- som har snakket med folk i styret om dette før også
                                      Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9390

                                        Opprinnelig skrevet av UFM1
                                        Sist gang fikk vi tilbud om å stå under Ronnie på Felt B, dette fordi d var daukjøtt som ikke sang etc som stod der til vanlig. Hvorfor kan man ikke slippe tilbake UFC, så blir klumpen forsterka, og man slipper dette daukjøttet under her.
                                        Tenker du her på UFC blir UFB eller generell flytting av folk fra C til B?
                                        Mvh KFC - knut felt c

                                        Kommentar

                                        • UFM1
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 2008

                                          Opprinnelig skrevet av knut
                                          Tenker du her på UFC blir UFB eller generell flytting av folk fra C til B?
                                          Mvh KFC - knut felt c
                                          før UFC ble flytta stod de på felt B. om de fortsatt vil hete UFC kan ikke jeg bestemme.

                                          de kaller seg jo fortsatt for UFC nå, selv om de sitter på felt P
                                          Lillestrøm

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎