Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #41
    oppdaterte litt for noen dager siden etter at det kom ny info i tråden om juniorlaget. Fant også en fin artikkel om en av de mest spennende nye, Ole Kristian Langås. Litt artig med kritikken som står om lsk der også, jeg håper og tror talentarbeidet vil være bedre nå enn det har vært tidligere.


    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #42
      Opprinnelig skrevet av HSft
      Litt artig med kritikken som står om lsk der også
      Artig? Det er det absolutt ikke. Det er trist, og bare trist, at vi, helt fortjent, har fått et rykte på oss for å drive dårlig ungdomsarbeid. Det har blitt tatt tak i veldig mye på den fronten, og det er bra, men det er altfor tidlig med en friskmelding på dette tidspunktet.

      Kommentar

      • Toro
        Medlem
        Hoffnarr
        • Jan 2007
        • 42

        #43
        Raumnes

        Opprinnelig skrevet av HSft
        oppdaterte litt for noen dager siden etter at det kom ny info i tråden om juniorlaget. Fant også en fin artikkel om en av de mest spennende nye, Ole Kristian Langås. Litt artig med kritikken som står om lsk der også, jeg håper og tror talentarbeidet vil være bedre nå enn det har vært tidligere.


        http://www.raumnes.no/artikkel.asp?Artid=158449
        I artikkelen kommer det frem at LSK ikke har interkretstilbud for G 16, og det er helt feil.
        For sesongen -09 er G 16 laget til LSK kvalifisert for interkretsserien.
        Dårlig reasearch, og forteller vel det meste om hva den mannen vet om utviklingsmuligheter i LSK !!!

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #44
          Opprinnelig skrevet av Toro
          I artikkelen kommer det frem at LSK ikke har interkretstilbud for G 16, og det er helt feil.
          For sesongen -09 er G 16 laget til LSK kvalifisert for interkretsserien.
          Dårlig reasearch, og forteller vel det meste om hva den mannen vet om utviklingsmuligheter i LSK !!!
          Artikkelen er gammel gammel da. Vet ikke hvordan det var i fjor, men artikkelen er fra sommeren 2008. Siden den gang har han blant annet vært med rosenborg på turnering i irland der han bl.a. putta.

          Kommentar

          • Martin Olsen
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Jan 2007
            • 186

            #45
            På Artikkelen så er det Treneren som har blitt intervjuvet. Kanskje Klubben Raumenes & Årnes ikke er like negative.
            Hvis man leser stykket så dreier det seg kun om denne Treneren Støkker. Han har jo nesten hatt et Kretslag på øvre Romerike, lettere å få resultater når man kan plukke 16 spillere.

            Kommentar

            • AG-3
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 1081

              #46
              Et av de største idrettstalentene i IØ blir plukket av FFK.
              Flusst av topptalenter i alder opp til 17-18 I IØ, så dør de ut pga manglende satsning og polakkimport i lokale klubber. Ingen eliteklubber vet hvor IØ er og de visner bort i en lokal dyngeklubb....
              Han her er forlvørig knallbra og noen bør ta seg bryet med å prøve å få han til LSK...

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5093

                #47
                Uttak NFFs Talentleir i Porsgrunn


                Norges Fotballforbund har nå tatt ut spillerne til NFFs Talentleir i Porsgrunn i perioden 22. - 26. juni.

                FREMTIDENS TOPPSPILLERE: Spillerne som er tatt ut på NFFs Talentleir i Porsgrunn representerer de største talentene i norsk fotball.

                Uttatte guttespillere født 1994

                Jacob Grefsli - Lillestrøm SK
                Jon Raymond Haraldsen - Lillestrøm SK

                Uttak StatoilHydro Fotballakademi



                NFF ved fagansvarlig for spillerutvikling, Jan-Roar Saltvik, har nå tatt ut spillerne til StatoilHydro Fotballakademi.

                Uttatte guttespillere (født 1995):

                Marius Høibråthen - Lillestrøm
                _____
                Last edited by McGuffy; 26.05.2009, 22:33.

                Kommentar

                • Hel1017
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Oct 2008
                  • 196

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
                  På Artikkelen så er det Treneren som har blitt intervjuvet. Kanskje Klubben Raumenes & Årnes ikke er like negative.
                  Hvis man leser stykket så dreier det seg kun om denne Treneren Støkker. Han har jo nesten hatt et Kretslag på øvre Romerike, lettere å få resultater når man kan plukke 16 spillere.
                  Litt info for de som er interessert:

                  Bjørn Støkker er tidligere ishockey keeper for Nes IK, han jobbet som trykker før han ble uføretrygdet pga yrkeskader.
                  Han jobbet blant annet i trykkeriet til nettopp lokalavisa Raumnes...

                  Mannen er en frivillig ildskjel som skal ha mye av æren for at laget han trener har skapt mange gode og imponerende resultater.
                  Slik jeg husker ham fra ishockey miljøet er han en kjærnekar, og har alltid vært opptatt av talentutvikling og ungdomsmiljø.

                  Når det gjelder hans uttalelser om talentarbeidet til LSK, så skal det sies at mannen nok ikke er helt nøytral i sitt synspunkt.
                  Så vidt jeg husker er mannen født og oppvokst i tjukkeste VIF land!!

                  Så jeg ville ikke lagt for mye vekt på hans utspill om talentarbeidet i LSK!
                  Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av McGuffy
                    Uttatte guttespillere født 1994

                    Jacob Grefsli - Lillestrøm SK
                    Jon Raymond Haraldsen - Lillestrøm SK]
                    Jeg var og så på interkrets g16 laget til lillestrøm mot Holmlia for litt siden. Laget består av 93 og 94 spillere. Jeg hadde venta meg at Andreas skaarer(93) og Lasse Lund Hansen(93) skulle være profilene på laget, men jeg merka meg først og fremst disse to. Grefsli hadde jeg aldri hørt om før, men han gjorde en meget fin figur på høyrebacken, selv om han så t til å være plaga med vondt i magen. Han bidro veldig godt offensivt og la ned en voldsom innsats som gjorde opp for at han ikke var blandt de største på banen.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      oppdaterte litt for noen dager siden etter at det kom ny info i tråden om juniorlaget. Fant også en fin artikkel om en av de mest spennende nye, Ole Kristian Langås. Litt artig med kritikken som står om lsk der også, jeg håper og tror talentarbeidet vil være bedre nå enn det har vært tidligere.


                      http://www.raumnes.no/artikkel.asp?Artid=158449
                      Denne spilleren spiller visst fortsatt for Raumnes/Årnes og ikke for LSK, vet ikke om vi har noen avtale med han eller hvorfor han ble rapportert som en del av stallen.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        #51
                        Oppdaterte det første innlegget i denne tråden slik at det stemmer igjen nå som tråden dukka opp igjen.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          #52
                          G16 laget til Lillestrøm, som består av ca. halvparten G15 spillere og halvparten G16 spillere(og i hvertfall en G14), er meldt på som G17 i Gothia Cup. De har nå tapt to og vunnet en kamp og er klare for b-sluttspill.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #53
                            G16 laget spiller visst mot Vålerenga på Lillestrøm Kunstgresset i kveld, kl 20.15.

                            Så om noen er interessert i å ta en titt på de yngre talentene så er det en mulighet.

                            Kommentar

                            • Martin Olsen
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jan 2007
                              • 186

                              #54
                              G16 laget tapte 1-4 mot VIF. Andreas Skaarer scoret.
                              Forsvarsspillet var ikke bra. Så vi må nok hente inn noen Forsvarsspillere de nærmeste årene.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                #55
                                Ingen av våre med på G15-landslaget:



                                Ble veldig overaska over at vi ikke har med noen her.

                                Kommentar

                                • hoyt
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 2850

                                  #56
                                  Stian Ringstad blir trukket frem som en fremtidig superback av Svea i VG-sporten. Ca 19.00 inn i innslaget:

                                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                  - Nosa

                                  Kommentar

                                  • Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av hoyt
                                    Stian Ringstad blir trukket frem som en fremtidig superback av Svea i VG-sporten. Ca 19.00 inn i innslaget:

                                    http://fotball.vgtv.no/?id=35302
                                    Ser heller at Ringstad spiller back istede for Essediri.

                                    Kommentar

                                    • hoyt
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 2850

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Emil B
                                      Ser heller at Ringstad spiller back istede for Essediri.
                                      Høyreback? Tror du surrer litt nå unge Friele.
                                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                      - Nosa

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        #59
                                        Liten oppsummering av hva talentene i klubben har prestert for a-laget i år.

                                        I følge RB børsen har spillerne som holder junioralder i år følgende børsscore.

                                        Nosa Igiebor 4,65 (20)
                                        Fredrik Gulbrandsen 4,50 (2)
                                        Kristoffer Tokstad 4,13 (8)
                                        Stian Ringstad 4,13 (8)
                                        Bjørn Bergmann Sigurdarson 4,00 (4)
                                        Lunan Ruben Gabrielsen 3,60 (5)
                                        Mathis Bolly 3,43 (7)

                                        Som i fjor vil trolig de spillerne som ikke lenger holder junioralder og ikke er en del av a-stallen forsvinne fra klubben nå. De som ikke lenger holder junioralder er:

                                        Emanuell Nosa Igiebor, Tidligere klubb:
                                        Mathis Bolly, Tidligere klubb: Holmlia SK
                                        Fredrik Mosis, Tidligere klubb: Skeid
                                        Robin Vågan, Tidligere klubber: Gjerdrum, Ull/Kisa, Lørenskog
                                        Hareet Singh, Tidligere klubber: Bøler IF
                                        Michael Omojuanfu, Tidligere klubber: Holmlia, VIF
                                        Thomas Halstensen, Tidligere klubber: Ingen
                                        Lars Sutterud, Tidligere klubber: Bjerke IL
                                        Sondre Grodås, Tidligere klubber: Hornindal, Ullern
                                        Christian Appelquist, Tidligere klubber: Ingen

                                        Her er allerede Nosa en viktig del av a-laget, mens Bolly nok får en ny mulighet til å ta steget i vinter. Håper Bolly vise seg fra en annen side neste år, men er ikke overbevist.

                                        Blandt de som forsvinner er keeperparet og stopperparet til årets juniorlag. G16 laget sin keeper, Emil Andre Jahr, virker som en meget bra keeper, men vi vil trolig trenge en ny juniorkeeper uansett. Fjellhamar sin keeper har blitt nevnt i ryktetråden og Joakim Riis Rønnevig har vært på flere treninger med a-laget.

                                        På stopperplassen har juniorlaget Eivind Damstuen og Mohit Dihr som kan ta over. Men trolig blir også en stopper henta til juniorlaget.

                                        Neste sesong blir det viktig for spillerne fra 91-årgangen å imponere, ettersom det er deres siste år som juniorspillere. Jeg regner med at Tokstad, Ringstad og Bergmann uansett er sikre, men spillere som Alper Gôksû, Collin N`kee og Esben Mohamed Rashid har noe å bevise for å holde liv i karieren hos LSK. Det blir spennende å se om noen av dem klarer å ta steget.

                                        Collin N`kee er vel den av spillerne i 91-årgangen uten a-lagskamper(annet enn i cupen) som flest her inne har tro på, men på tross av en god del mål på juniornivå tror jeg ikke han vil klare å ta steget til a-laget i 2010. Jeg synes Bergmann og Gulbrandsen ligger et godt stykke forran han, og ser ikke for meg at det er rom for så mange spisser.

                                        Alper Gôksû er en spiller jeg har sansen for, og han er vel den eneste av disse som har u-landslagskamper. Han har desverre stagnert litt og må ta et langt steg i vinter for å ha miuligheten videre.
                                        Last edited by HSft; 14.05.2010, 23:01.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          #60
                                          Ser i nyhetstråden at Raymond Haraldsen har signert. Det er en god nyhet! Synes det er litt dårlig at Lsk.no ikke rapporterer om dette nå i silly season. Burde vel være ønskelig med klikk også i denne delen av sesongen?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎