Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Tok en liten titt på laget som var tatt ut til kretssamling for g95/96 og stussa litt på en ting. I listene kan man lese følgende:

    Ahmeed Adeep, LSK


    Har LSK signert Ahmeed Adeep fra Strømmen? Det ble nevnt noe om dette i en kamptråd for litt siden og OKB lovte å finne ut om dette var tilfelle. Har noen andre oversikt her?

    Ahmeed Adeep er foresten en lovende spiller fra Strømmen, født i 96. Jeg har ikke sett han spille selv, men har lest litt om han. Han høres _meget_ lovende ut og det kunne vært spennende å se han i gul drakt.

    "På lagets hjemmeside beskrives han på følgende måte:

    “Ahmeed har et beryktet rykk – nåde det forsvaret som står høyt! Denne karen løper fra de fleste med ballen i beina. Ligger de lavt hjelper heller ikke det, da han også innehar dribleferdigheter utover det normale. Plusser man på ekstreme avslutningsegenskaper, ja da kan man ikke forlange mer. Et spisstalent av det sjeldne!” "

    Kommentar

    • Canário
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1471

      Forumet alltid først ute

      Opprinnelig skrevet av HSft
      Har LSK signert Ahmeed Adeep fra Strømmen? Det ble nevnt noe om dette i en kamptråd for litt siden og OKB lovte å finne ut om dette var tilfelle. Har noen andre oversikt her? Jeg har ikke sett han spille selv, men har lest litt om han.
      Det virker meget sannsynlig. Kan sitere meg selv fra i sommer:

      96-laget er dessverre svakt, og gjorde det heller ikke bra i NC. Derimot så jeg en kamp i samme klassen i NC hvor en Strømmen-spiss ved navn Ahmed regelrett herja - massiv fart og teknikk. Han skulle visstnok dra til LSK i løpet av høsten, og det er i så fall kjempenyheter! Her er det virkelig et talent - i Mats Dæhli-klassen vil jeg si.
      At denne overgangen er fullført virker 100 % sikkert når han står oppført som LSK-spiller på kretssamlingen. Bra at LSK er klar over spillere som han i andre klubber. Blir spennende å se utviklingen til Ahmeed! Etter det jeg har sett og ikke minst leser nå er han en fryktelig spennende spiller. Fullstendig overlegen i matchen jeg så i NC, uten at det behøver å bety så mye når man er 15 år.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        Opprinnelig skrevet av Canário
        At denne overgangen er fullført virker 100 % sikkert når han står oppført som LSK-spiller på kretssamlingen. Bra at LSK er klar over spillere som han i andre klubber. Blir spennende å se utviklingen til Ahmeed! Etter det jeg har sett og ikke minst leser nå er han en fryktelig spennende spiller. Fullstendig overlegen i matchen jeg så i NC, uten at det behøver å bety så mye når man er 15 år.
        Virker sansynlig at vi har to mann på g15 landslaget i år. Det er positivt.

        Rart at han ikek er ført opp på g16 laget eller juniorlaget sine spillerlister på web. Kan heller ikek se at han har blitt nevnt i noen kamprapporter.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Fra nyhetstråden:
          Opprinnelig skrevet av Skinke
          http://www.fotball.no/Landslag_og_to...til-EM-kvalik/

          G17-landslagstrener Øivind Nilsen har tatt ut troppen til EM-kvalikrunde to, som arrangeres Frankrike i perioden 22. – 31. mars.

          Shåresh Ahmadi - Vålerenga Fotball
          Veton Berisha - Viking FK
          Ivar Erlien Furu - Molde FK
          Thomas Grøgaard - Odd Grenland
          Anders Gundersen - Pors Grenland Fotball
          Kristoffer Haraldseid - FK Haugesund
          Marius Christopher Høibråthen - Lillestrøm SK
          Lars Kallevik - Løv-Ham Fotball
          Kjetil Skogen Kalve - SK Brann
          Fredrik Levorstad - Stabæk Fotball
          Magnus Aarre Mohus - SK Brann
          Kristoffer Haugen - Viking FK
          Ohi Kwoeme Omoijuanfo - Lillestrøm SK
          Martin Rønning Ovenstad - Mjøndalen IF
          Kamer Qaka - Vålerenga Fotball
          Ole Kristian Selnæs - Rosenborg BK
          Andreas Skog - Tromsø IL
          Øystein Øvretveit - SK Brann

          Kampprogram
          25/3 Norge - Hviterussland, kl 15.00
          27/3 Norge - Frankrike, kl 18.00
          30/3 Georgia - Norge, kl 17.00

          Gruppevinner går direkte til EM-sluttspillet, som arrangeres i Serbia 3. - 15. mai.
          Moro at Høibråten fortsetter å bli tatt ut til landslaget i årgangen over. Kanskje sier det noe om at det ikke er mange stoppertalenter født i 94 i Norge?

          Håper også Raymond og Kolbjørnsrud klarer å kjempe seg inn i troppen igjen.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            Ser at Adeep nå er ført opp i spillerlista til G16, så da er han nok klar. Førte han opp i første innlegget i tråden ettersom han ble tatt ut på statoil akademiet. spennende å følge han videre. Spennende å se om han blir tatt ut på G15 landslaget i år.

            Ser også at Christian Bjerknes igjen har havna på skåringslista på kretslaget denne helga. Vet ikke om jeg noen gang har sett han spille, men han putter omtrent i alle kamper jeg hører om. Målstatistikken hans på G16 i fjor var ekstrem. Er spent på å se hvor god han er når han når junioralder neste sesong (95).

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Ser at noen har lagt ut klipp fra stabæk sine kamper i g19 interkretsen i fjor. Fant et klipp med målene fra kampen mot LSK. Det kan kanskje være litt artig for de som er nysgjerrige på juniorene. Haraldsen er bl.a. involvert et par ganger.

              Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Hvordan er fremgangen til Haraldsen? Kan vi se han på a-laget i år?
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • Herman
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2010
                  • 1101

                  Kristoffer Tokstad med scoring for Strømmen hjemme mot Sandnes Ulf.
                  Twitter

                  Kommentar

                  • LSK N/B
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 830

                    Opprinnelig skrevet av Herman
                    Kristoffer Tokstad med scoring for Strømmen hjemme mot Sandnes Ulf.
                    Var også han som skaffet Straffa før 1-0 målet til Strømmen

                    Straffe Strømmen Frode Bjørnevik. Kristoffer Tokstad skyter ballen i armen på en Sandes-spiller og dommeren peker på straffemerket.
                    03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                    Nei til NFF!

                    Kommentar

                    • lskgogo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2010
                      • 633

                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                      Hvordan er fremgangen til Haraldsen? Kan vi se han på a-laget i år?
                      Tviler. Alt for dårlig fysikk. Men for all del, han er jo bare 16 år gammel. Varierer veldig i prestajonene også.
                      Tar seg en pause til mars 2012..

                      Kommentar

                      • lskgogo
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2010
                        • 633

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Romerikes Blad har i dag en helside om midtstoppertalentet Marius Christopher Høibråten, som fylte 16 år 23. januar. Han bruker påska til prøvespill-treningsopphold i Bundesligaklubben Borussia Mönchengladbach, som har sett ham i landskamper i Sverige og Frankrike. Marius skal trene med Borussias G17- og G19-lag. Han er inne i sin tredje sesong for LSK etter overgangen fra Fet, og har (gudskjelov) kontrakt med Fugla ut 2013.

                        Marius har fem landskamper for Norges G15, med kapteinsbindet, før han ble flytta opp til G17, der han har spilt samtlige minutter i de tre kampene G17 har spilt i år. Han spiller på Junior Interkrets, og har alt vært med på flere treninger med A-laget. Målet hans er en plass på LSKs A-lag, og siden proffspill i utlandet, naturligvis. LSK har ingen planer om å selge det lokale stoppertalentet. Treningsoppholdet vil gi inspirasjon og samtidig være god læring, mener sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

                        gilbert
                        poster denne her.

                        Noen som kan si noen ord om gutten? Jeg har ikke sett han spille noe særlig. De gangene jeg har vært på junior/rekruttkamp har han som regel ikke startet, vært borte på landsen, eller vært skadet.

                        Har hørt MYE bra om han!
                        Tar seg en pause til mars 2012..

                        Kommentar

                        • Bukkenbruse
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 515

                          Opprinnelig skrevet av lskgogo
                          poster denne her.

                          Noen som kan si noen ord om gutten? Jeg har ikke sett han spille noe særlig. De gangene jeg har vært på junior/rekruttkamp har han som regel ikke startet, vært borte på landsen, eller vært skadet.

                          Har hørt MYE bra om han!
                          Har ihvertfall sett han ca et to-sifret antall kamper og da stort sett i eliteturneringer eller i sone-sammenheng.

                          Gutten er ikke av typen supertalent som dominerer en aldersbestemt kamp og dribler av et halvt lag alene (som f.eks Dæhli som gikk til ManU), men han har en voldsom duellstyrke for alderen, utrolig bra fysikk, aggresivitet, taklingsstyrke og relativt god med ball i tillegg. Han har spilt både stopper og sentral midtbane i kampene jeg har sett han og i mine øyne kommer han definitivt til sin rett som stopper. Han er som sagt enorm i nærkamper på sitt nivå og dette er nok grunnen til at han er flyttet opp et landslag uten at det vil utgjøre den store forskjellen for gutten.

                          Jeg tror definitivt han har potensialet til å ta steget helt opp på a-lagsnivå og muligens enda lenger også. Han er ingen maradonna, men en dønn ærlig spiller med noen ekstreme kvaliteter, som hvis han klarer å holde på de når fysikken utjevner seg kan bli meget god. En skikkelig duellstopper som kan spille ved siden av et hurtigtog, kan gjøre at Høibråten kan bli en del av en særdeles solid stopperduo på Åråsen i fremtiden og på sikt også i en større liga.

                          Kommentar

                          • jonulv
                            Juniormedlem
                            • Jul 2010
                            • 10

                            Jeg har da hatt den glede av å spilt på Fet IL med Marius i mange sesonger, og folkens, dere har mye i vente.... Marius var tidligere en midtbanespiller, veldig god på alt. Utrolig duellstyrke, 2 gode skuddbein, bra fart, ganske bra teknikk, og er en ledertype. Marius gikk da til LSK hvor han har blitt omskolert til stopper, med stort hell.

                            Denne gutten har fysikken og ferdighetene som skal til, og har allerede spilt litt i 3.div. Tror han kan få en stor fotballkarriere både i LSK og utlandet. Hvis det ikke skulle lyktes kan jeg også røpe at Marius er en skoleflink fyr, men følger ikke så mye med i tysktimene, hehe

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              Ser at g15 laget har vunnet future cup i påsken. Meget imponerende.

                              Dette er den yngre halvdelen av laget som normalt spiller g16, på laget var bl.a. Ahmmed Adeeb og Stian Christensen som var med på statoil akademiet i fjor og Keivan Ghaedamini som ble nevnt på LSK.no etter overgangen til han og Stian i fjor.

                              Welcome to the biggest and best pree-season tournament!. Registration is open!.


                              I løpet av turneringen ble følgende lag slått:


                              Enskede IK 3-0
                              Lunds BK 3-0
                              Gideonsberg 4-3

                              Skeid 3-1
                              Bk Skjold 3-1
                              Västra Frölunda IF 3-0
                              Helsingborg 6-5

                              Kommentar

                              • *46*

                                G19 landslagets kamp mot Moldova kan ses gratis på TV2Sumo i dette øyeblikk (leder 4-0). Ruben sitter foreløpig på benken.

                                Kommentar

                                • lskgogo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2010
                                  • 633

                                  Og der kom han innpå. Får drøyt 20 min
                                  Tar seg en pause til mars 2012..

                                  Kommentar

                                  • ragnarrock
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 937

                                    Fikk sett de siste 10 av g19 kampen igår, Ruben er god altså, godt overblikk, for det meste gode og veldig lure pasninger, sterk i kroppen, hjalp til å skape et høyt press på banen, sjokkerende at det ikke ble flere enn 4mål!

                                    Synes forresten at Ruben har en holdning/løpe stil som kan minne om Frank Strandli, I love it! Håper han får muligheten til å få en del tid på banen iløpet av året!
                                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                    -RagnarRock-

                                    Kommentar

                                    • Geirfugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 561

                                      Ny seier til G19. 3-1 mot Wales. Ruben spilte 25 min som innbytter og får skryt: - Både han (Håvard Nielsen) og Ruben Gabrielsen hadde meget gode innhopp. Vi har en sterk tropp, og det er veldig artig for norsk fotball.

                                      Kommentar

                                      • *46*

                                        Ruben starter den viktige kampen mot Serbia som i dette øyeblikk (17.03) går på TV2Sumo. Kampen vises gratis, men muligens du må opprette en bruker og logge deg inn.

                                        Kommentar

                                        • Spntneous
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 1990

                                          Opprinnelig skrevet av *46*
                                          Ruben starter den viktige kampen mot Serbia som i dette øyeblikk (17.03) går på TV2Sumo. Kampen vises gratis, men muligens du må opprette en bruker og logge deg inn.
                                          Takk for tipset!
                                          Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                                          Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎