Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Syns Ruben virker veldig stasjonær og uinteressert når han ikke har ballen, men han vinnar alt av dueller, og har en ro med ballen som om han er 30 år når han først er involvert. Har bare sett noen få minutter så litt snevert grunnlag.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • Matti
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 895

      Aboslutt enig der. Veldig stasjonær og skaper lite rom og pasingsmuligheter. Dog veldig god med ball og gjør skjeldent feil, hatt noen fine gjenombruddpass. Må få opp agressiviteten sin.

      Kommentar

      • Serbern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 5496

        Jeg så bare siste 20 minuttene og syns Ruben mista ballen litt for enkelt et par ganger, og et par feilpassninger. Men det ble jo litt hawaii på slutten der.

        Kommentar

        • fans
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Feb 2011
          • 4

          Hvis du skrev i rekkefølge etter hvor store talenter de er, da må jeg beklager lurer på om du vet hva talent betyr.
          jeg vill ikke ufin eller .. men.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            Opprinnelig skrevet av fans
            Hvis du skrev i rekkefølge etter hvor store talenter de er, da må jeg beklager lurer på om du vet hva talent betyr.
            jeg vill ikke ufin eller .. men.
            Mulig jeg missforstår litt her, men kommenterer du på et innlegg jeg skrev for tre år siden som beskrev en liste som har blitt forandra i 3 år? Den eneste informasjonen om hvordan lista så ut som du finner i det innlegget er vel at jeg så på Ruben som et større talent enn Gulbrandsen, det gjør jeg fortsatt.

            Kommentar

            • fans
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Feb 2011
              • 4

              Ja, beklager jeg så ikke den før var det for sent.
              Sorry

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Opprinnelig skrevet av fans
                Ja, beklager jeg så ikke den før var det for sent.
                Sorry
                Helt greit det. Men om vi tar utgangspunkt i dagens liste, hvem mener du burde regnes som de største talentene i årgangene?

                Kommentar

                • fans
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Feb 2011
                  • 4

                  For meg en talent skal ha potensiale det betyr at må vise fremgang vilje, forståelse, bevegelse,blikk. spille smart fotball og ha god teknik men uten bli for egoist.
                  dette er en del av de ting man burde se i en lengere periode.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3174

                    Ruben tilbudt ny kontrakt

                    I en artikkel om Ruben i Romerikes Blad 10. mai framheves Ruben som den som har gjort størst framskritt etter at Magnus Powell tok en alvorsprat med de unge talentene, som han syntes var bortskjemte, på La Manga. Alle har gjort framskritt i treningsinnsats og holdninger siden da, men Ruben mest, i følge Magnus. Ruben sier sjøl at han tidligere gikk på trening "for å bli trent", men at han nå setter seg mål for hver trening. Ruben regnes nå som aktuell til start-11'ern både som midtstopper og sentral midtbane.

                    En enda større artikkel dagen etter handler mest om Rubens nære forhold til lillebroren, som syntes Ruben ble for mye løpende i mellom og fikk for lite ballkontakt da han kom inne for Stefán Gislason mot FFK, en kritikk Ruben er enig i. I forbindelse med dette oppslaget var det også en liten notis om at klubben har tilbudt Ruben ny kontrakt (antagelig ut 2013, som Björn og Mathis - ingen andre har lengre kontrakt), og at Torgeir Bjarmann kom forbi under intervjuet og sa at Ruben bare kunne undertegne med én gang.

                    gilbert

                    PS. Hvis Ruben ikke har noen egen spillertråd, jeg fant i farten ingen, bør han vel få det når han nå sannsynligvis forlenger. DS

                    gilbert

                    Kommentar

                    • *46*

                      Veldig bra at Ruben forlenger, men Berg kan ikke finne på å "sette" han bort på venstre kant som han gjorde i går... Sentral midtbane (aller helst) eller midtstopper.

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        Ringstad ønsket av 2. Budesligaklubb: http://www.vg.no/sport/fotball/ligae...artid=10093670
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • Spntneous
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 1990

                          Håper han venter til Mönchengladbach eller noe i den duren ringer
                          Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                          Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                          Kommentar

                          • Herman
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 1101

                            Bayern München er vel på jakt etter ny venstreback.
                            Twitter

                            Kommentar

                            • Spntneous
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 1990

                              Opprinnelig skrevet av Herman
                              Bayern München er vel på jakt etter ny venstreback.
                              *grøss*
                              Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                              Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                Opprinnelig skrevet av Skinke
                                http://www.fotball.no/Landslag_og_to...emte-landslag/

                                Statoil Talentleir i Porsgrunn knytter sammen arbeidet som gjøres på tidligere nivå i spillerutviklingsmodellen og arbeidet med våre yngste aldersbestemte landslag.

                                Gjennom kartlegging av spillere på regionstiltak på våren tas det ut 36 guttespillere (15 år), 36 guttespillere (16 år) samt 20 jentespillere (15 år) til Statoil Talentleir Porsgrunn.

                                Spillerne jobber sammen med landslagstrenerteamene samt noen utvalgte spillerutviklere i krets i en uke med fokus på de mest sentrale elementene i NFF’s Landslagsskole.

                                Statoil Talentleir i Porsgrunn gjennomføres parallelt med NFFs Trener III/UEAF A-lisenskurs. Dette kurset omfatter 32 trenere som primært skal jobbe på høyt nivå i norsk fotball enten som trenere eller spillerutviklere.

                                Vi har flere spillere på både G15 og G16, se link under

                                G15:


                                G16:
                                http://www.fotball.no/Documents/PDF/...epslanguage=en
                                Ble litt forvirra en stund her siden jeg trodde det var snakk om Statoil-akademiet som Solskjær tidligere var hovedpersonen bak. Disse er ett og to år eldre enn de som var på akademiet tidligere år. Vet noen om det blir noe Akademi i år?

                                Uansett, moro med flere spillere i troppen her:

                                95:
                                Marius Høibråten
                                utfordrere:
                                Christian Bjerkenes

                                96:
                                Stian Christensen
                                Keivan Ghadeamini
                                utfordrere:
                                Ahmeed Adeeb
                                Peder Kristiansen

                                Peder Kristiansen er for meg et helt ubeskrevet blad. Han er venstreback på G16-laget så vidt jeg vet, og har nok ikke fått like mye omtale som de mer offensive spillerne, eller spillere som er henta fra andre klubber. Vi har etterhvert hatt en del venstrebacker på yngres landslag. Ringstad, Hjelmtvedt og Kolbjørnsrud har alle tidligere blitt plukket ut som venstrebacker på landsen.

                                P.S. Håper vi henter Kent Are Antonsen. Herlig med spillere fra Nordkjosbotn!

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  G16-laget som de fleste av disse spiller for har forresten vunnet alle kampene sine i interkretsen i år, men tapte 5-0 mot stabæk i NM i går.

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    Ref nyhetstråden: "Sterk seier over Strømmen". Er det en sterk seier å slå juniorlaget til Strømmen når Ohi, Nico og Fredrik er på laget? I tilfellet må Strømmen ha noen talenter som vi bør kikke på.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      Det er ikke juniorlaget til Strømmen, det er Strømmen 2. Altså i hovedsak spillere fra A-stallen.

                                      Kommentar

                                      • armykanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2009
                                        • 736

                                        er det noen her inne som har noen formeninger om Bursdagsbarnet Andreas Fjeldstad (19) er bedre en partysvensken? nå har ikke jeg sett noe av Fjeldstad men det jeg har sett av partysvensken er labert mildt sagt!

                                        Kommentar

                                        • Bukkenbruse
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 515

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          G16-laget som de fleste av disse spiller for har forresten vunnet alle kampene sine i interkretsen i år, men tapte 5-0 mot stabæk i NM i går.
                                          95-96 gjengen vår er nok et godt stykke fra norgestoppen. Så vif-lsk i kveld og det var rett og slett klasseforskjell. 5-0 til vif og 85-15 i possession....skal sies at vi ikke hadde med Høibråten, Bjerkenes eller Stian Christensen i mål, men enga mangla ihvertfall kamer qaka på topp, faste høyrebacken sin og en til de også...og det var desverre stor forskjell i kvaliteten på de "øvrige" spillerne. Jeg er jo fullstendig klar over at det viktigste er å få opp folk til a-lagsnivå og der har vi et stortalent i Høibråten, mens Bjerkenes også var glimrende i siste regionskamp hvor han putta 3 mål...men jeg mener fortsatt at sportsklubben kunne vært langt bedre på å kartlegge stortalenter i områdene rundt. Her er Enga desverre oss overlegne på smågutt og guttenivå.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎