Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
    Var innom LSK-Hallen i dag og der var Jr. Elite i gang med å spille dobbel treningskamp.
    Hvem leder egentlig juniorlaget for tiden?

    Kommentar

    • Felt C
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 776

      Opprinnelig skrevet av HSft
      Hvem leder egentlig juniorlaget for tiden?
      Kai Holt og Roar Øien

      Kommentar

      • Bukkenbruse
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 515

        Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
        Var innom LSK-Hallen i dag og der var Jr. Elite i gang med å spille dobbel treningskamp.
        Den første var LSK - VIF der LSK vant 6-2! Bjerknes var tilbake og scoret 3, Karterud, Ofkir og Espeland (Ny fra Fjellhamar) som scoret målene. Espeland virker som en meget spennende spiller, Veldig hurtig og teknisk.

        I den andre kampen så spilte de mot Follo, i følge Solberg så tapte de 2-3 og de brukte 2 forskjellige tropper.
        Sterke resultater med storseier over VIF for de beste og spiller jevnt med Interkrets kollega Follo med resten av troppen. Virker som Jr. Elite laget har en meget sterk tropp.
        Må bare understrekes at dette var 2.laget til juniorene til Enga...de beste juniorene til Enga slo 2.divisjonslaget Valdres 3-2 dagen før. Ikke for å dempe entusiasmen, men juniorlaget til Enga er nok et godt hakk bedre enn vårt eget også i år.

        Kommentar

        • mrognan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2008
          • 845

          Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.


          Lars Tjærnås har satt opp topp 16 talenter i Tippeligaen 2014, født i 1995 eller senere.

          11. Kristoffer Ajer, Lillestrøm

          Født: 1998
          Vil trolig få lite spilletid. Dessverre. For dette er en spektakulær spiller. Det går fort unna med bena, men enda raskere med hodet. Er imidlertid ung enda, og LSK kan trenge det de har av tyngde og rutine denne sesongen.
          Morten

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2526

            Opprinnelig skrevet av mrognan
            http://www.adressa.no/100Sport/menin...icle425223.snd

            Lars Tjærnås har satt opp topp 16 talenter i Tippeligaen 2014, født i 1995 eller senere.
            "Vil trolig få lite spilletid" trekkes frem som negativt. Tror han virkelig Ødegaard i Godset som er like gammel, kommer til å få riklig med spilletid? Svakt Tjærnås. Svakt.
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3940

              Opprinnelig skrevet av Børge
              "Vil trolig få lite spilletid" trekkes frem som negativt. Tror han virkelig Ødegaard i Godset som er like gammel, kommer til å få riklig med spilletid? Svakt Tjærnås. Svakt.
              Ja, sånn går det når Fanden leser Bibelen!

              Jeg synes Tjernås har en god analyse og jeg synes det er mye mer interessant å få vite hvordan kontraktssituasjonen til Ajer er! Hvis han kan gå til en annen klubb etter sesongen, er det jo i høyeste grad relevant å trekke frem (mulig) lite spilletid som noe som kan være negativt. Både for Ajer og for klubben.
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Opprinnelig skrevet av Børge
                "Vil trolig få lite spilletid" trekkes frem som negativt. Tror han virkelig Ødegaard i Godset som er like gammel, kommer til å få riklig med spilletid? Svakt Tjærnås. Svakt.

                Ødegård er blandt de beste på laget og jeg forventer at han får mye spilletid. Han har spilt det meste av treningskamper for dem, mens Ajer har fått noen innhopp og én kamp fra start. Det er ikke så dumt å anta at Ødegård får mer spilletid. Men nå ser Ødegård ut til å være et ekstraordinært talent, som også hadde fått masse spilletid om han var i LSK. Så det handler ikke så mye om at Godset slipper til talentene i større grad enn LSK.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4376

                  Ronny Deila sa selv tidligere i vinter at Ødegård vil få en god del spilletid allerede i årets TL.
                  ..................

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2526

                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                    Ronny Deila sa selv tidligere i vinter at Ødegård vil få en god del spilletid allerede i årets TL.
                    Selvsagt sier han det. Han har vel ikke proffkontrakt med Godset?
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • mrognan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2008
                      • 845

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Selvsagt sier han det. Han har vel ikke proffkontrakt med Godset?
                      Nei, han har visstnok ikke skrevet under proffkontrakt enda. Men han kan spille inntil 3 kamper i serien uten proffkontrakt.
                      Morten

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        Ronny Deila sa selv tidligere i vinter at Ødegård vil få en god del spilletid allerede i årets TL.
                        Det er vel også den eneste muligheten de har til å beholde han et par sesonger til. Ligger jo en haug med store Europeiske klubber langflate etter han, og da er jo eventuell spilletid i Tippeligaen det eneste som kanskje kan slå å komme inn i akademiet til f.eks Bayern Munchen, Manchester United eller Manchester City som bare er noen av klubbene han enten har prøvespilt hos, eller som har vist interesse for han.

                        Håper forøvrig Kristoffer Ajer står langt frem i køen for å få innhopp i kamper som er "avgjort" denne sesongen her. Blir rett og slett oppgitt hvis man prioriterer å sette inn spillere som Erik Mjelde og Palmason som siste bytte på stillingen 3-0 eller 0-3 med kvarteret igjen å spille. Dette er det få LSK trenere som har vært gode på synes jeg, men unntak av Henning Berg, men han hadde heller ikke mye rutine å hente på benken.

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2526

                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Det er vel også den eneste muligheten de har til å beholde han et par sesonger til.
                          Vil glede meg å se han glippe ut av hendene på "norges tallentfabrikk nr 1" og gå tilnærmet gratis til utlandet. Ryktes vel også at han kan finne på å gå til Mjøndalen.
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3164

                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            Blir rett og slett oppgitt hvis man prioriterer å sette inn spillere som Erik Mjelde og Palmason som siste bytte på stillingen 3-0 eller 0-3 med kvarteret igjen å spille.
                            Når jeg tenker på alle, alle de kampene de siste åra vi har leda 3-0 eller mer med et kvarter igjen å spille blir jeg helt oppgitt over de utallige mulighetene trenerne har hatt og misbrukt til å gi unge spillere masse, masse uvurderlig erfaring og spilletid.....

                            gilbert

                            som selvsagt håper vi kommer til å oppleve en mengde slike kamper DENNE sesongen

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              Opprinnelig skrevet av gilbert
                              Når jeg tenker på alle, alle de kampene de siste åra vi har leda 3-0 eller mer med et kvarter igjen å spille blir jeg helt oppgitt over de utallige mulighetene trenerne har hatt og misbrukt til å gi unge spillere masse, masse uvurderlig erfaring og spilletid.....

                              gilbert

                              som selvsagt håper vi kommer til å oppleve en mengde slike kamper DENNE sesongen
                              Hehe.. det er riktignok sant at vi spesielt i fjor var involvert i få kamper som var avgjort den ene eller andre veien med kvarteret igjen å spille ja. Uansett var 3-0/0-3 bare noe jeg slang ut. Finnes nok av kamper der utfallet er såpass gitt at man uten tvil kan gi en unggutt av dette kaliberet noen minutter.

                              Kommentar

                              • Wanker
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 632

                                Opprinnelig skrevet av gilbert
                                ...oppgitt over de utallige mulighetene trenerne har hatt og misbrukt til å gi unge spillere masse, masse uvurderlig erfaring og spilletid.....
                                Og påfallende ofte kommer de heller opp med spillerbytter i det 88.minutt... Fullstendig bortkastet.
                                Noen vil si det er taktiske bytter, men det får være grenser for feighet og passivitet. Innbytte med mindre enn 15 min igjen bør bare skje ved skade, krampe eller løs mage, eller om man mot alle odds skulle være i ferd med å kvalifisere seg til Champignon-ligaen.
                                Hunter S. Thompson:

                                There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Hjemmepremiere for juniora i serien i dag. Spiller Ajer og evt. andre av gutta på alderbestemte landslag?

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3940

                                    Se opp for disse talentene
                                    Her er spillerne som i ung alder kan sette farge på eliteserien i år.

                                    Lillestrøm:
                                    Marius Lundemo (19):
                                    - Kom fra Bærum etter å ha vært aktuell for flere klubber tidligere. Spennende sentral midtbanespiller med bra frekvens i beina og godt skuddbein. Minner litt om Ståle Solbakken og er veldig nær en plass i startelleveren.

                                    Ruben Gabrielsen (21):


                                    - Debuterte som 17-åring og har 49 kamper i eliteserien. Har spilt både sentral midtbane og venstreback, men nå ser han ut til å kapre en midtstopperplass ved siden av Frode Kippe, forteller Morten Svesengen i Romerikes Blad.

                                    Kristoffer Ajer (15):
                                    - Høyreist sentral midtbanespiller som mange tror blir midtstopper etter hvert. Har ikke veldig stort tempo, fotballhodet går det fortere med. Veldig moden for alderen og bra fysikk. Utelukker ikke debut i eliteserien i år, sier Svesengen.

                                    (Fra Aftenposten.no)
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • Patriot
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2010
                                      • 437

                                      Hva skjer med Ajer? Blir det Start på ham?

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3164

                                        Opprinnelig skrevet av Patriot
                                        Hva skjer med Ajer? Blir det Start på ham?
                                        Spilte iallfall for LSK 2 i kveld.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • Ginola
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2010
                                          • 549

                                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                                          Spilte iallfall for LSK 2 i kveld.

                                          gilbert
                                          Det siste jeg hørte, fra en i klubben, var at han var sikker på at Ajer var tapt for LSK. Mest sannsynlig flytter han sammen med foreldrene når skoleåret er omme. Trist.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎